14 sonuçtan 1 ile 14 arası

Konu: Vites 1 den 2 ye geçerken gelen çartlama sesi

Hybrid View

önceki Mesaj önceki Mesaj   sonraki Mesaj sonraki Mesaj
  1. #1
    sinan eğilmez
    sinsnn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    26/05/2014
    Yaş
    36
    Mesajlar
    6
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 0

    Standart Vites 1 den 2 ye geçerken gelen çartlama sesi

    merhaba arkadaşlar 2010 model punto evo sahibiyim dualogic şanzıman.Araçta tek sorun vites 1 den 2 ye geçişlerde gelen çartlama sesi.auto kullanımda da geliyor manuel vites attığımda da geliyor.sabah ilk bindiğimde biraz ses yok.sonra bir başlıyor her 1den 2ye geçişte geliyor.kafasına esiyor bazen çıkartmıyo sonra yine başlıyor. farklı ustalara götürdüm.baskı balata dediler değiştirdik düzelmedi.şanzıman hidroliğiydi yağıydı olmadı.. çok kötü bir ses sanki bişey kopacak.öyle bir seski yanından geçtiğim kişiler dönüp bakıyor ne bu diye.başına gelen veya duyan yardımcı olandan allah razı olsun şimdiden...

  2. #2
    Hakan Ünal
    khanunl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    04/06/2007
    Mesajlar
    728
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 174

    Standart

    Alıntı sinsnn Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    merhaba arkadaşlar 2010 model punto evo sahibiyim dualogic şanzıman.Araçta tek sorun vites 1 den 2 ye geçişlerde gelen çartlama sesi.auto kullanımda da geliyor manuel vites attığımda da geliyor.sabah ilk bindiğimde biraz ses yok.sonra bir başlıyor her 1den 2ye geçişte geliyor.kafasına esiyor bazen çıkartmıyo sonra yine başlıyor. farklı ustalara götürdüm.baskı balata dediler değiştirdik düzelmedi.şanzıman hidroliğiydi yağıydı olmadı.. çok kötü bir ses sanki bişey kopacak.öyle bir seski yanından geçtiğim kişiler dönüp bakıyor ne bu diye.başına gelen veya duyan yardımcı olandan allah razı olsun şimdiden...
    Bu kadar şeyi yaptıktan sonra aklıma gelen 2 ci vites senkromeç dişlisi ve yayıdır.Umarım düşündüğüm gibi değildir.Olumsuz durumda değişim için şanzıman indirmeniz gerekebilir !Genede baskı balatanın yeterli oranda ayırıp ayırmadığını iyi bir ustaya gösterin.Kolay gelsin.

  3. #3
    eski puntocu yeni lineacı
    halils2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    24/03/2011
    Yaş
    41
    Mesajlar
    5.868
    Nereden
    Tekirdağ
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 1276

    Standart

    Alıntı sinsnn Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    merhaba arkadaşlar 2010 model punto evo sahibiyim dualogic şanzıman.Araçta tek sorun vites 1 den 2 ye geçişlerde gelen çartlama sesi.auto kullanımda da geliyor manuel vites attığımda da geliyor.sabah ilk bindiğimde biraz ses yok.sonra bir başlıyor her 1den 2ye geçişte geliyor.kafasına esiyor bazen çıkartmıyo sonra yine başlıyor. farklı ustalara götürdüm.baskı balata dediler değiştirdik düzelmedi.şanzıman hidroliğiydi yağıydı olmadı.. çok kötü bir ses sanki bişey kopacak.öyle bir seski yanından geçtiğim kişiler dönüp bakıyor ne bu diye.başına gelen veya duyan yardımcı olandan allah razı olsun şimdiden...
    Sensör ayarlarına baktırmak lazım, yani kalibrasyon gerek. servis yapar ama dışarda neresi yapar bilemem. Bu arada arkadaşın dediği senkromeçten de yapabilir.

  4. #4
    sinan eğilmez
    sinsnn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    26/05/2014
    Yaş
    36
    Mesajlar
    6
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 0

    Standart

    TEŞEKKÜRLER öneriler için.bugun bosch car servise götürdüm ustayla tur attık sesi duydu.şanzımandan kesin değil dedi debriyaj balatası yapabilirmiş.önce bi adaptasyon yapmalıyız dedi.yaptı,değerler biraz yüksek çıkmış ama usta tekrar kesinlikle şanzımanla ilgili bir sorun değil dedi.adaptasyondan sonra 10 dakka turlamış az bi ses var dedi.sonra aracı aldım 3-4 km gittim ve yine başladı lanet ses .işin içinden çıkamıyoruz.böyle çözümsüz bişey nasıl olur anlayamıyorum

  5. #5
    eski puntocu yeni lineacı
    halils2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    24/03/2011
    Yaş
    41
    Mesajlar
    5.868
    Nereden
    Tekirdağ
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 1276

    Standart

    çartlamalar: ya baskı ayırmadığından olur ya devir tutarsızlığından ya da dişli geçişlerini sağlayan senkromeçten. Aracınız madem hem man., hem oto. da cartlama yaptırıyor, aracınızı manuel kullanıp farklı devir aralıklarında deneyin. sürekli cartlama varsa baskı ayırmıyordur.

  6. #6
    sinan eğilmez
    sinsnn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    26/05/2014
    Yaş
    36
    Mesajlar
    6
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 0

    Standart

    yorumlarınız için teşekkürler servisle çözmeye çalışıcam artık.

  7. #7
    şükrü t
    punto57 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    13/01/2015
    Mesajlar
    677
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Evo Metalik Beyaz
    Edilen teşekkür: 61

    Standart

    benim aracım da dualogic 2012 95 bg
    dün yokuşu çıkamadım araç 1 düştü otomatikte, epey bir yokuştu %40 eğimden fazla
    sonra pati çektik, alışamadım hala,

  8. #8
    sinan eğilmez
    sinsnn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    26/05/2014
    Yaş
    36
    Mesajlar
    6
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 0

    Standart

    dualogic şanzıman yokuşlarda 2 de çok zorluyor 1 e atıyor.1de çıkmaya devam ediyorsun tekrar 2 yapıyor.en güzeli alışınca yokuşlarda manuele alıp çıkmak.

  9. #9
    şükrü t
    punto57 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    13/01/2015
    Mesajlar
    677
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Evo Metalik Beyaz
    Edilen teşekkür: 61

    Standart 1-2 de çok yakıyor gibi geliyor bana

    Alıntı sinsnn Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    dualogic şanzıman yokuşlarda 2 de çok zorluyor 1 e atıyor.1de çıkmaya devam ediyorsun tekrar 2 yapıyor.en güzeli alışınca yokuşlarda manuele alıp çıkmak.
    1-2 de çok yakıyor gibi geliyor bana
    fabrika verileri
    5 olan araç neden 6-7 yakar

  10. #10
    sinan eğilmez
    sinsnn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    26/05/2014
    Yaş
    36
    Mesajlar
    6
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 0

    Standart

    Alıntı punto57 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    1-2 de çok yakıyor gibi geliyor bana
    fabrika verileri
    5 olan araç neden 6-7 yakar
    yakıt harici araçtan memnunsan keyfini çıkar bence 1 litreyi kafana takma

  11. #11
    şükrü t
    punto57 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    13/01/2015
    Mesajlar
    677
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Evo Metalik Beyaz
    Edilen teşekkür: 61

    Standart

    Alıntı sinsnn Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yakıt harici araçtan memnunsan keyfini çıkar bence 1 litreyi kafana takma
    yok abi takıntılıyım

    40 binde araba
    her şey muazzam çalışıyor
    motor biraz fazla gürültülü gibi,

    daha önce albea sürdüm şirket aracı bu kadar sesli değildi,
    alttan çok ses geliyor gibi

  12. #12
    sinan eğilmez
    sinsnn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    26/05/2014
    Yaş
    36
    Mesajlar
    6
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 0

    Standart

    Alıntı punto57 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yok abi takıntılıyım

    40 binde araba
    her şey muazzam çalışıyor
    motor biraz fazla gürültülü gibi,

    daha önce albea sürdüm şirket aracı bu kadar sesli değildi,
    alttan çok ses geliyor gibi
    ses yalıtımını bende beğenmiyorum motor sesi içeri çok geliyorum.ama bu sınıf arabada da bu kadar olacak diyip binmek lazım

  13. #13
    Ramazan AKSU
    raxu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    23/12/2014
    Yaş
    37
    Mesajlar
    39
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 6

    Standart

    aynı sorun bendede vardı ayrıca 1 den 2 ye geçerken bazen devrinin üstüne çıkıp boşa atıyordu kendini kesinlikle senkromenç grubu değişecek bide uzun süre böyle kullanırsan 2 vites dişlinde bozulur ben ikisinide geçenlerde değiştirdim aynı senin dediğin gibi cart diodu millet dönüp bakıyordu şimdi hiç ses çıkarmadan vitesleri geçiyor ancak 2-3 saat bol dur kalklı trafiğe girersen o zaman ısınıp biraz ses çıkardı araştırdım oda normalmiş 2. vites grubu yaklaşık olarak özelde 650 ye değişir ( vites dişilisi senkromenç grubu, yağı cartı curtu ) ama işçilik baya tutar kafadan 1000 lirayı hazırla derim istersen yaptırdığım ustanın numarasını verebilirim özelden kadosanda

  14. #14
    onur tuner
    onurtuner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    23/03/2015
    Mesajlar
    4
    Rengi
    Evo Beyaz
    Edilen teşekkür: 0

    Standart Ce: Vites 1 den 2 ye geçerken gelen çartlama sesi

    Merhaba,

    Aynı sorun benim aracımda da mevcut. 2011 model Evo Dynamic Dualogic 45.000 KM.de.... Cumartesi gunu Barbaros Bulvarında 45 dk. dur kalk sonucu araç "debriyaj asırı ısınma" olarak ikaz verdi. Daha öncesinde de vites geçişlerinde (özellikle 3-2-1) metal sıyırma sesi geliyordu ve iyi kotu baskı balatadan olacagını düşünüyordum. Dün servise gittim, vites robotunun yağ eksilttiğini ayrıca volan hariç baskı balatanın değişeceğini vs... yaklaşık 4000-4500 TL. civarı bir masraf olduğunu söylediler. Baskı balatayı anlıyorum da neden robotun değişeceğini ve sadece bunun için 3200TL vereceğimi anlayamıyorum. Bu robot yağ eksiltmesini değişim dışında başka şekilde cözülemiyor mu acaba???
    Forum da araştırdığım ve sizin paylaştıklarınızı okuduğum kadarı ile Sanzıman keçesi ve yağı, robot yağı, baskı balata, belki fren müşürü belkide senkromeç değiştiğinde sorunun geçeceğini düşünüyorum. Eğer 45.000 KM.de vites robotu değişecekse neden bu arabayı satıyorlar anlam veremedim.

    Sizlerden yardım bekliyorum. Tesekkurler.

Benzer Konular

  1. Vites değisimlerinde gelen citt sesi
    ayktky17 tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 2
    Son Mesaj: 02/06/2018, 00:08
  2. Vites değişimlerinden sonra gelen lok sesi?
    ykaya1983 tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 4
    Son Mesaj: 25/08/2014, 18:48
  3. Banketten geçerken ön taraftan gelen ses
    Engin_T tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 10
    Son Mesaj: 17/10/2011, 21:59
  4. Kasislerden geçerken gelen ses...
    hasan_gazi tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 4
    Son Mesaj: 03/04/2011, 13:39

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com