o sorun bendede var araba sürekli bırak beni sola gidicem der gibi direksiyon motorunu değiştirirmem gerekicek sanırım lastik havalarını ayarlayınca biraz düzelmişti ama..
Printable View
o sorun bendede var araba sürekli bırak beni sola gidicem der gibi direksiyon motorunu değiştirirmem gerekicek sanırım lastik havalarını ayarlayınca biraz düzelmişti ama..
Karar vermeden once mutlaka dogru kalibre edilmis bir rot-balans tezgahinda on duzen ayari yaptiriniz. Buna supheniz olmasa bile yaptirmakta fayda var. Cunku on duzen ayari unutulmus olabilir ve cok erken lastik asinmasiyla karsilasirsiniz.
On duzen ayarinin direksiyon eforuna pek etkisi olmadigini soyleyebiliriz. Elektrik motorunda tork azaltma yoluna gidilmis olabilir. Eski ve yeni parcayi yanyana koyup sökmeden bunu anlamanin baska yolu oldugunu sanmiyorum. Ancak her iki parca arasinda bir fark oldmadigini ispatlamanin ilmi yolu, direksiyon simidine efor sensoru baglamaktir. Boylece simidi cevirme torkunun siddeti olculur. Bu sensor duzeneginin fabrika disinda servislerde oldugunu sanmiyorum. Dolayisiyla bu is boyle kapanir gider gorunuyor...
böyle bır sey olmaması lazım eyerkı orjınal bır parca takılıyorsa araca ve bu tamırlı veya herhangı bır ıslem gormemıs sıfır bır parcaysa kesınlıkle boyle bı fark olusmaz ya montaj hatası vardır takılırken bıkac ınce nokta vardır buna dıkkat edılmıyordur yada servısler bu konuda yeterlı bılgıye sahıp deyıllerse bı hata yapıyorlardır.yada sökülen parca ıle takılan parca aynımı yan sanayı yada farklı taklıt bır parcada olabılır getırtmek zorlarına gıdıyordur onu takıverıyorlardır bence pesını sakın bırakma baktın olmuyor fıat fabrıkasınla ıletısım kur anında çözerler bence
şöyle bir nedende var eğer bir arkadaşının arabasına bindiysen ve kullandıysan sonra senin kendi aracın farklı gelebiliyor . arkadaşlar her araç fabrikadan çıksa bile aynı değildir senin gp farklıdır benim ki farklıdır ve herkezin aracı farklıdır hiç bir araç aynı değildir benim kanımca
Daha onceki aracimda yine G.Punto'ydu, bu ikinci G.Punto'm :) O yuzden direksiyon hafifligi olarak ikisi arasindaki farki rahatca hissedebiliyorum.
Ayrica su anki aracimi sorunlu direksiyonu ile 3-4 gun kullandim, direksiyon motoru degistikten sonra daha once de yazdigim gibi farkedilir oranda sertlesme oldu..
Ama yine de su anki sertligi rahatsiz edici derecede degil. Belki direksiyon motoru yeni oldugu icin zamanla kullanima alisabilir.. Parcayi garanti kapsaminda Birmot'ta degistirdikleri icin orijinal olmamasi olasiligi uzerinde pek durmuyorum.
Forumdan da gorebildigim kadariyle sanirim bende olusan sorun (direksiyonun sola cekmesi) baska g. puntolarda da gorulen bir sorun, belki de FIAT bu yuzden yeni direksiyon motorlarinda revizyona gitmis olabilir diye dusunuyorum..
bence problem motorda değil direksiyon milinin kutuya bağlandığı yerdeki servo valedir.
herkese günaydın muhip abi ben ertan nasılsın bu sertleşme bendede oldu öncekiyle şimdiki arasında fark var başka puntoylada denedik farklı ama benim aklıma şu geldi önceki hafif direksiyonlarda sorun yaşandığı için biraz sertleştirmeyemi gidildi çok hafifikende alttan vuruntu vardı şimdi o ses yok bunun farkını sıfır bir puntoyuda denyip daha iyi anlarız gibime geliyor en kısa zamanda deniycem yan sanayi veya hatalı montaj bana pek mantıklı gelmedi en azından benim için orjinal kutudan ikiside aynı markaydı çıktı ayrıca tüm ayarlar elelktronik cihazla yapıldı en ufak ayrıntıyı cihaz söylüyor zaten yok sensör hatalı montaj edildi yok şöyle diye sürekli uyarıyor garipte bir ayarı vardı
zaten kutuyla bileşik bir ünite servo valfi hatalı montaj vs olanağı servisin elinde değil. onlara hazır toplanmış bir kutu geliyor ve takıyorlar zaten şagin doğan diferansiyeli toplayamayan yetkili servislerde bu müddahaleyi yapacak elemanda bulunmaz.
kendiminkinin haricinde bir punto kullanmadığımdan kıyas yapabilme olanağım yok ama neticede aynı kutu bile olsa valfin imalat ve montaj toleranslarından dolayı az çok bir fark olması muhtemel. ama dediğiniz kadar bariz farklar olmamalı.
:) her sey orjinal madem parcada işçilikte neden sorun yasıyorsunuz ozaman sızce mantıklımı??
zaten sorun olduğunu ben kendi açımdan sanmıyorum bana ince bir ayar yapılmış gibi geldi yoksa şuanda maşallah bir sorunum yok diğer arkadaşlara görüş belirtmek için yazdım ama tabi onların sorunları belki daha farklıdır ama şuda bir gerçek eskiye göre daha sert bu beni üzüyormu hayır kafama takıyormuyum hayır sürüşü etkiliyormu hayır keyifle sürüyorum
sanırım yeni üretilen parçalarınız yeniden revize edilmiş ve biraz daha sertleşmiş. bence burada eksiklik bayilerin müşterileri eksik bilgilendirmesinden kaynaklanıyor. müşterilerine yeni takılan kutunun revize edildiği ve bunun sonucunda biraz sertleşme olduğu iletilse hiçbir sorun olmaz
slm arkadaşlar
bende iki adet punto var biri 2004 diğeri 2006
2006 modeldeki olayı anlatmak istiyorum araba çukura düştüğünden dolayı sola çekmeye başladıi tabiki servise gittim rota balanssa baktılar bişi yok problem yok dediler ama araba sola çekmeye devam ediyordu, servisteki sorumluya arabama bakan ustayı çağırmasını istedim arabaya geçtik 1 . vites tak dedim (düz zeminde) direksiyonu bırak yavaşça arabayı hareketlendir dedim usta hayret etti evet dedi içerde bunu göremedik dedi neysee..ayarlattırdım düzeldi ve satttım gitti arabayııı
anlatmak istediğim şu
puntoların direksiyonu elektrikli bir sistemle çalışıyor, yağla veya motordan herhangi bir kayışla güç almıyor.. direk elektrik şimdi direksiyonda iki fonksiyon var normal ve city, bu direksiyon donanımına gelen voltajla ilgili direksiyonun hemen altında ki kutucukta bobinler var (az elektik ver normal olur çok elektrik ver city olur) bu bobinler gelen elektrik direksiyonu foksiyonel yapıyor. şimdi arkadaşımızın direksiyon kutucuğunu değiştirmişler direksiyon ağırlaştığını belirtiyor yerden göğe kadar haklı terside olabilrdi ama aynısı olmasının mümkünatı yok
birinci olarak değişim göstermesini en büyük sebebi takılan kutucuktaki ayardan kaynaklanıyor bunu herkes anlayabilir elinize bir ayarlı adaptör alın bir de ufak 12 voltla çalışan motor voltajı düşür (regüle et) motor ağırlaşır,voltajı yükselt hızlı döner bunu tamammen fiziksel bir olay şimdi arabanın elektrik donamıyla ilgili başka taraftan aşırı şekilde akım çekiliyorsa (yüksek ses düzeni veya aydınlatama aksesuarı gibi) buda direksiyonu etkiler. nedenmi arabada arabada bir akü birde şarrz dinamosu var artı aksesuarlara yeterli gelmediğinden.
esas konu hiçbir serviste bu işe ciddi bakmıyorla her konuda problemmi var değiştir yenisini tak orjinal diye geçiyorlar bizde yiyiyoruz:) direksiyondaki problemi kalibre ederek çözmeleri lazım yeni taktıkaları parçada direksiyon ağırlaştımı ayarlamaları lazım ......
geçen gün diğer arabamda değişik sorun çıktı 80km giderken dııt sesi direksiyon ikaz lambası ve direksiyon kamyon direksiyonu gibi oldu sağa çektim motoru durdurdum çalıştırdım kendini cek etti proble yok yola devam ettim bugün 14.12.07 servise gittim baktılar bişi yok arızayı göremeden bişi diyemeyiz dediler yorum bile yapamıyolar
yani kısaca işin ehlini bulmak zor, o direksiyonun her türlü arızasını ve ayarını yapabilecek kalibre cihazını var olduğuna inanıyorum ama servislerde tam manasıyla kullanan usta olmadığınıda biliyorum...
Evet o sertliği bende yaşadım kırmızı uyarı lanbası yandı direksiyon taş gibi sertleşti hmen motoru stop ettim yeniden çalıştırdım öle düzelti yani kısa bi süre o olayaı yaşadım
abi çok kötü ya.. Allah korusun ya otobanda 150yle giderken olsa bu olay.. çok sakat iş buna net çare bulması lazım fiatın
Bende de 2006 GP var. Direksiyonu çevirirken uğultu geliyodu. Elektrikli direksiyon pompasını değiştirdiler. Ses kesildi ama direksiyon eskisine nazaran ağırlaştı. Servis, parça sorunlu olduğu için revize edildi diyor. Biraz daha yumuşar ancak eskisi gibi olmaz dediler.
Karahan, özellikle direksiyon sola dönme eğiliminde ise (araç duruyorken de) servo motor arızası vardır büyük bir ihtimal...
Arkadaşlar direksiyonun setleşmesi konusuyla ilgili 5 farklı savım olacak. Ama doğrusu sonuncusunun etkisinin hissedilir derecede olacağını ben de sanmmıyorum. İlk dördü bence değerlendirilebilir.
1) Aracın toe açısı bozuk olabilir (sola ya da sağa çekmesi bunu doğrulayan etkenler). Toe açısının değişmesi direksiyon sertliğine etki edebilir. Rot ayarlarının yeniden yapılması gerekebilir.
2) Direksiyon sistemindeki yağ basıncının düşük olması. basıncın düşük olması hidroliğin etkisini azaltmış olabilir.
3) Direksiyon kutusu içerisindeki sonsuz dişli - pinyon mekanizmasına talaş ya da pislik bulaşmış olması.
4) Farklı ve kalitesiz hidrolik direksiyon yağı kullanılmış olabilir.
5) Yeni direksiyon pompası montajında kayışın çok gergin ayarlanması, pompayı zorlayarak gücün bir kısmını kayba dönüştürüyor olabilir.
Umarım yardımcı olur. Selamlar.
Tuncay bütün sorunları sıralamışsın zaten :) Muhtemelen bunlardan biridir Ama city 2006 larda hakikatten sorun ..