son zamanlarda otomatik toyotolarda inanılmaz sorun var diyorlar hocam araştırmanızı tavsiye ederim..
Printable View
son zamanlarda otomatik toyotolarda inanılmaz sorun var diyorlar hocam araştırmanızı tavsiye ederim..
Toyota MMT (yarı otomatikler) de sorun var! Hem de ciddi sorunlar var.
**Ama "4ileri tam otomatikler" aynı Honda gibi sorunsuz... Sadece yağını değiştir devam et!
Ama 4 ileri olmasının dezavantajı çok. Yakıt,yüksek devirde kullanma mecburiyeti gibi..
Sen burda yazilanlara pek bakma fiatta bu sorun yuzde 1/100 ise toyata da 1/10.000 dir. Ben yari otomatik icin demedim zaten full otomatik modelleri icin demistim 1-2 kasa oncesi. Toyota ile fiati karsilastirmak bile buyuk hata bence.
Benim de tavsiyem ya tam otomatik ya da CVT şanzımanlı bir araç almanız. Toyota'lar daha sorunsuz olsa da, almışken otomatikleştirilmiş manuel almayın derim.
Eski nesil 4 vitesli tam otomatiklerde arkadaşların da belirttiği gibi vites oranlarının farklı olmasından ve şanzımanın mekanik yapısından kaynaklı güç kayıpları olur, ayrıca bu güç kayıplarından dolayı tüketim görece fazladır. Bunun yanında konfor yüksek, arıza yapma olasılığı düşüktür.
Ben olsam CVT tercih ederdim. Hem konforu yüksek, hem performanslı, hem az tüketiyor. CVT'yi çok basite indirgersek, otomatik vitesli (varyatörlü) scooter gibi düşünebilirsiniz. Özünde bu da CVT oluyor.
bende 52k dır dualogic kullanıyorum sıkıntı yok. fakat birisi gelip burada sadece sallayarak honda ve volkswagen için ow yeea bunların otomatikleri çok iyi derse sinirleniyorum.ortada vw tarafından bile kabul edilmiş 7 ileri dsg problemi varken,hondanın bir i-shift macerası varken sallama yorumlar beni sadece hasta ediyor itirazım buna.dualogic parasına göre muadillerinden başarlı bulduğum bir şanzuman bence.Fakat servislerde bu şanzımanı hakkıyla bilen eleman azlığı maalesef sorunları büyütüyor.
toyota motor konusunda çok başarısız firma fiat ile toyota araç kalitesi olarak belki karşılaştırılamaz ama konu motora gelincede toyota fiat ın yanına dahi gelemez toyota nın dizellerinin sorunlu olduğunu herkes biliyor yağ yakan ve en çabuk turbo bozan 4d4 motorlar bunu hangi iyi motor ustasına sorsan bilir multijet le ilgili yoruma bile gerek yok.Toyota tasarım olarakta bence çok geride bunu yeni corolla ve auris in düşük satış rakamlarındanda anlayabiliyoruz
En büyük problem bu ve elektirk tesisatının izolasyon sorunu!!!
Hep soketler, bağlantılar yüzünden problem yaşıyoruz.
Bir de arada bir sensör kalibrasyonu yapmak gerekiyormuş ama servis yapıyor mu?
(((( Toyota servisleri yapıyor, çünkü yapmak zorunda kalıyor :) Çok çabuk debriyaj yediği için vite geçişleri problemli hale geliyor, servise şikayete gelene de kalibrasyon yapıyorlar. ))))))
Ben geçen kendim yaptım, vites geçişleri iyileşti, artık daha kısa sürede geçiş yapıyor (ya da psikolojik bana öyle geliyor :p )
Nasil yapiliyor bu sensör kalibrasyonu? Ayrıca ne tür bakımlara nerelere yaptırılabilir.
Düz ELM cihazı ile Şanzıman/Selespeed bölümüne giriş yapıyoruz.
Orda Adjustments bölümünde (En sok sekmede)
Service Final Calibration var. Bu sensörler takılıp çıkartıldığında ya da robot sökülüp takıldığında yapılması gereken birşey. Yani Pozisyon sensörleri yerlerini kalibre ediyor.
Ama belirli bir km'den sonra yeniden kalibre etmekte faydası olduğunu düşünüyorum.
baskı balatayı 2 hafta önce değiştirdim, araç arada bir 1den 2 ye ve 2 den 3 e ototmatik olarak vites atmıyor, devir 4000 e çıksa bile vites atmıyor, balata değişmeden önce böyle birşey hiç yapmamıştı, bu olay günde 1-2 defa oluyor ama harbiden çok can sıkıcı, kalibrasyonla düzelirmi?
Balatayı takan yer kalibrasyon yapmadı ise,daha ince ayar için bir yer var o yapılabilri. Ama sorunu çözer mi bilmem.
Açıklamasında da (İnce ayar için bu kullanılır deniyor)
YENİ BALATA TAKILDIKTAN SONRA:
Araç, yani: motor, şanzıman, balata sıcak iken PC ile giriş yapılıyor
-hata kodu olmamalı
-start-stop kapalı olmalı.
1-Motor Çalışmaz iken,kontak MAR konumunda iken ilgili yere gidip EXECUTE yapılıyor.
2-Motoru çalıştır.
3-1. viteste ike DİP GAZ kalkış yapılıyor
4- Dip gaz bu şekilde ~300 metre gidilip aracı durduyoruz.
5- Kontağı tam kapatıp ~10 saniye bekliyoruz
6- Yeniden kontağıMAR
Alet bu kalkıştaki ölçümlere göre pozisyon sensörlerini kalibre ediyor.
Abi yeminle keşke esenlere ustaya değilde sana getirseydim aracımı. İnan sen ondan daha ustasın... Gerçi bu dualogic beni de usta yapmak üzere :) :)
şarj dinamosunu değiştirmiştim geçen ay. dinamo çin malı. ustanın dediğine göre içindeki konnektör mü konvertör mü ne arızalanmış. araç verimli elektirk üretemiyormuş. Şimdi böyle bir sorun olabilir mi? dinamonun yetersiz yahut verimsiz elektirk üretmesi, oldu varsayıyorum bu şanzımanın beynini robotunu sensörlerini vs etkiler mi?
tahminim usta motorun altına yatınca baktı dinamo yeni ben buna burdan çakarım bahaneyi diye düşündü. en azından ustalığına bahane bulamayalım diye bilmiyorum. paranoyak oldum anasını satiim yaa... şanzımanı yapıp aracı teslim etsin artık. satayım kurtulayım.
bu arada abi sen ne önerirsin yarı otomatik yahut tam otomatik bir araç b-c sınıfı farketmez. 1.3,1.4,1.5 farketmez. yakıtta önemli değil.
Bu iş çok keyfi ama :)
Yakıt düşünmeyecek olsam, dualogic'ten daha iyi sadece EDC ve DSG var ancak DSG'var diye ben VW,Seat vs almam.
Ama otomatik dersem:
1-) Mazda 3 Impressive 5Kapı (Gerçek Japon, tam japon)
2-)Toyota Auris (2011 makyajlı)1.6 4ileri Tam otomatik (2. Sınıf Japon :))
(MMT olan da var dikkat etmek lazım, MMT'den uzak durmalı)
3-)Megane III EDC (Millet alınmaz vs dese de MeganeII kullanıcısı olarak megane'a binilir abi maşallah 120BIN'i devirdik, bir problemimiz yok çok şükür)
4-)Kendim sevmediğim için en sona bıraktım :) Honda Civic
--Bu arada Yakıtı sorun etmesem ve Otomatik ZARURİYETİM olmasa.
**Turbosuz Benzinli araç almazdım ;)
Manuel olsun TSI, Tjet olsun..
Dizel tam otomatikler biraz fazla yakiyo, hyundai dizellrinde var.
Meganelar iyi ama, bi sorun duymadim.
İlk ciktiginda dsg ve tdi skintilari vardi, duzelmis olabilir ama ben vw grubuna fazla para baglamayi mantikli gormuyorum.
Toyota d4d+mmt'ye asla bakmam bile.
Geriye dualogic+multijet ve dci+edc kaliyor.
**Ford ve opelde dizel+otmtk son iki senedir yok sanirim bu paraya yonelik.
Citroen mcp ler var ama ben cesaret edemedim ona :)
En makulu dualogic+multijetti pna da paramiz yetmedi zamaninda :)
cumartesi gün usta aradı. yaptığı açıklama aşağı yukarı şu şekilde.
daha önce şarj dinamosunu değiştirmiştim. Çin malı dinamo taktırmıştım. Onunda konjektörü arızalandığı için bu şanzımana gönderilen elektirikteki düzensizlikten ötürü beyinin komutlarını saptırdığını ve buna bağlı olarak basınç tüpünde deformasyon yaptığını basınç sürekli arttığı içinde robotu etkilediğini söyledi. yani 100 daha fazla verip orjinal şarj dinamosu taktırsaydın dedi bu sorunu yaşamayabilirdin (en azından uzun bir süre). kendisi basınç tüpünü değiştirdiğini, sensörleri temizlediğini şanzıman yağını değiştirdiğini ve güncelleme yaptığını söyledi. tutar olarak 670 tl fatura çıkardı.
bugün kısmetse gidip arabayı alacağım.
Hadi geçmiş olsun.. Az değil fatura ama diğer telaffuz edilen rakamların yanında çok sevimli duruyor :)
En kısa zamanda ben de komple robotu indirtip dip köşe temizleteceğim.
Şanzıman yağından sonra bir değişim olup olmadığını çok merak ediyorum, yorumlarını bekliyorum.
***Benim vites geçişlerinde çok kemik sesi geliyor, acaba şanzıman yağından mmı diye düşünmeye başladım bu ara.
lpg nin bakımını ve gaz ayarlarını da yapmasını söyledim. Bu akşam alacağım. Yarında alacağım kısmetse. kesinlikle telafuz edilen rakamların yanında bişey değil.
aklıma şey takıldı. bu aracın ilk şanzıamn arızasıda acaba şarj dinamosundan kaynaklanmış olabilir mi? çünkü şanzıman yapıldı hemen arkasından şarj dinamosu da arızalandı.
dizel dualogic bravo kullanan birisi olarak şunu söyleyebilirim. punto ile bravo arasında sadece şanzımanın adı aynı.
Bravolardaki dualogic piyasadaki tek kavramalı otomatik vites araçlar içindeki en sorunsuzudur.
Bunu bizzat fiat servisinde çalışan yakın tanıdığımız bir abiden de teyit ettirtik, şöyle ki aracı almadan önce arayıp sorduğumda;
fiat'ın en sorunsuz otomatik şanzımanına sahip olduğunu punto dualogiclerin sık sık arıza yapıp servise geldiğini ama bravonun tam tersi olduğunu söyleyip gözüm kapalı alabileceğimi söylemişti.
Aynen de öyle oldu, tek sorunla karşılaşmadım sık sık diğer fiat modellerinin otomatiğinde arıza olduğunu duyuyorum ama bravo bu konuda çok farklı.
Ergin abi evet bunu ben de duymuştum. fiat bravodaki dualogic,ağırlık ve kavrama vs. dolayısıyla Punto'dakinden farklı. Sanıyorum 1.6 olması ile alakalıdır.
Selamlar benda 2006 dualogic panda var , 3 sefer yolda kaldım . Bir sure tafikte kalırasam vites hata verip boşa alıyor birdaha vitese gecmiyor . Hidrolik pompa değiştirdim bir sefer fakat sürekli çalıştığından dolayı aldığım pompada yanmış . Ustam iyi olmadığından teşhis koyamadılar sanırım . Şimdi hidrolik motora bobin sardırıp hidrolik basınç tupunu yenileyip deneyelim diyor . İyi bir usta tavsiye edebilirmisiniz , birde bu motoru bobin sardırıp tekrar kullanmak sakıncalımıdır.
Azda olsa bi hidrolık sızıntı olduğunu sanıyorum ve araç dururken hidrolik pompa vites boştayken bile 14 saniyede bir düzenli devreye giriyor . Dur kalklarda yada araç dururken vites değiştirirsem 4-5 saniyede bir devreye giriyor . Normalde ne kadar surede mesala vites boştayken robot pompası devreye girer .
Avrupa yakası bahçelievlerdeyim.
Normalde 3/4 vites geçişinden sonra basınç 40barın altına düşer ve pompa basıncı 50bara'a tamamlar.
Bu işlerden anlayan iki yer varmış, gidenler memnun:
*Ataşehir Bosch Servisi Herford
*Bostancıda bir usta vardı adını hatırlayan yazar. Reze mi Rese mi neydi tam hatırlayamadım. karıştırıyo da olabilirim.
Herkez Rese recai ustayı tavsiye etti , bi karşı bostancı yapıcam artık , tabi once arabayı ayaklandırmammız lazım ,
Yeni robot motoru taktirdim bir sorum olucak araba rolantideyken vites bostayken dualocik hirolik robot motoru 20 saniyede bir devreye girip 3 ila 4 saniye calisip kapaniyor . Rolantide vites bostayken 20 saniye de bir devreye girmesi normalmi , dualocik vitesli arkadaslar sizde nekadar suruyor yazabilirlerse sevinirim. Bu arada herkezsisteminin ne durumda oldugunu kontroletmis olur. Cunku en cok ariza veren parcalardan biri ne kadar calisirsa okadar erken ariza veriyor. Cunku motor cabuk isiniyor
Aracı %90 manuel kullanıyorum gerçi ama 91.000 km'deyim daha sorun yaşamadım şanzımanla ilgili. Yazılanları okudukça korkuyorum tabi. Manuel kullanım daha mı sağlıklı acaba dualogiclerde. Sadece eşim kullandığı zaman otm moda geçiyoruz.
Bir de şanzıman yağı en son 60.000 km'de değişmiş serviste. Geçenlerde ustaya değiştirsek mi dedim bunlarda hiç gerek yok dedi. Bu kadar sorunlu mu ya araçlarımız?
Sorunları okuduktan sonra gene ikilemde kaldım otomatik almam gerekiyor ama korkudan yanaşamıyorum önerisi olan varmı arkadaşlar.
Hocam yarı otomatik olup sıkıntısız olan bir araç yok gibi bunların içersinde en sıkıntısız olan bravodur belkide. Bravo ile puntonun dualogic vitesi aynı değil hatta benzinli ve dizel puntolarin dualogiclerininde farklı olduğunu servisten öğrendim. Yarı otimatikte bravo iyidir .ama bir honda cvt şanzımanin sorunsuzluguyla karsilastiramazsiniz. Cvt nin eksi yani ne derseniz bu tarz sanzimanlar fazla tork kaldıramıyor bknz. cvt li araçların tork değerleri.
Yarı otomatik olayına dönecek olursak...
-i-shift sıkıntılı baskı balatayi çabuk yiyor.
-easytronic etrafımda kullanan üç kişi var en az ikişer kez yolda kaldılar.
-mmt auriscilerin sitesi bile var bu şanzıman sorunuyla ilgili
Sonuç olarak dualogic sıkıntılı ama eslenigi olanlardan farkı yok hatta bravo bu konuda bir adım önde denebilir.
HTC One S cihazımdan gönderildi