Tamamen abs ile alakalı olduğunu zannetmiyorum. Çünkü bazı durumlarda panik fren yapmamış olsak da abs devreye girebiliyor. Örneğin sertçe ama panik olmayan bir fren yaptığımızı düşünün, bir lastik de mıcırın ya da suyun üstünde olsun. Bu lastik kayarsa abs devreye girebilir ama dörtlüler yanmayabilir.
Tahmin sadece. Bir kaynak bulamadım bununla ilgili.
iyi de hocam şimdi hava yastığını da mühendis koymuş,bazı özellikler gerektiği zaman çalışsın diye koymamışlar mı... ben çok ani frende 4lülerin yanmasını gece arkadan gelenin farketmesi amacını taşıdığını düşünmekteyim allah kaza bela yaşatmasın kimseye de bu özellikler devreye girmesin..
Konu dexter tarafından (04/09/2013 Saat 16:39 ) değiştirilmiştir.
eve dönüşte denedim, hızım 60 ve gaz pedalından aniden frene geçince devreye girdi, iki kere denedim ikisinde de yandı. ancak 4-5 kere yanıp söndü sonra durdu, frene basmaya devam ettiğim halde söndü yani flaşör devam etmedi.
olabilir bişi diyemiyorum![]()
o sıstemın calısması ıcın aracın vıteste olması lazım yanı sız 100 le gıderken debrıyaja basıp da frene yuklenıyorsanız yanmazzzzz
Bende yer ıslakken sert basınca giriyor yada fren'e basip direksiyon'u sağa sola cekınce
Düşük hızda, yoğun trafikte debriyaj fren yapılabilir belki aracı boğmamak adına ama 50 km/s ve üzeri hızlarda gerek yok zira motor freni de yapmış oluyorsunuz bu şekilde. Hem de boş yere debriyajı yememiş olursunuz.
Öte yandan araç vitesteyken fren yapıldığında, araba harekete devam etmeye çalışacaktır, bu da fren mesafesini uzatabilir diye düşündüm şimdi... Ama yine de panik fren harici frenlemelerde debriyaja basmaya gerek olmadığını düşünüyorum.
Konu Evren_c tarafından (05/09/2013 Saat 18:37 ) değiştirilmiştir. Sebep: Ekleme
Bunun detaylarını iyi araştırmak lazım, hız azalınca zaten vites değiştirmek zorunda kalınacak ve debriyaj kullanılacak. Transmisyonu devre dışı bırakmadan yapılan frende birde motorun etkisini durdurmaya çalışılacak. Yukarıdaki arkadaş debriyajla frende dörtlü devreye girmez demiş. Bu durumda hem panik hem acemi işi bir duruş olmuyormu; fren mesafesi uzuyor ve araba stop ediyor. Bunda bi sıkıntı var sanki. Fren debriyaj kombinasyonu muhakkak bi yerlerde tartışılmıştır, onları bir incelemekte fayda var. Arabayı yavaşlatmak istiyorsan gazı kesersin, frene basarsın (vites değiştirmeyi gerektirmeyen ufak yavaşlama) yada debriyaj+fren doğrusu gibi geliyor bana hız ne olursa olsun.
Ben dün ışıklarda önümdeki araçla mesafem 30 m. civarı yeşil ışık yanıp sönmeye başladı ben de yetişeyim diye gaza yüklendim. Önümdeki adam yeşil yanıp sönerken freni kökleyerek durdu sanki kırmızı yanmış gibi. aniden frene bastım 1 metre kala anca durmuşumdur ama benim de 4 lü yanmadı önceden yanıyordu bozuldu herhalde![]()
Punto Evo 1.4 My life 77 hp (Skydome)
Bulduklarımı buraya ekleyimki zenginleşsin.
Önemi:
https://youtu.be/QUpTKZ6FzK8
https://youtu.be/H9Nww7iBIrM
https://youtu.be/Isqk5qi6_oQ
Konu aaaahanda tarafından (05/09/2013 Saat 20:59 ) değiştirilmiştir.
bunlarda fren lambaları yanıp sönüyor ama yada benmi yanlış görüyorum
Çok deneme yapma şansım oldu. Tamamiyle aracda durma esnasında oluşan negatif ivme tetikliyor ve bu ivme kalktığında flaşör duruyor, bende böyle. Bazı arkadaşlarda kasisten ve tatlı oyuklardan hızlı geçerken devreye girmesinin sebebi de bu. Ancak bazı arkadaşlar frenden ayağını çekmediği sürece flaşörün yanık kaldığını belirtmişti, bu durum bende oluşmuyor, araçlar ve sistemler aynı olmayabilir.
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri