triptonik puntomda araç yokuş aşağı park halindeyken geri gitmek isterken hill holder devreye girmio mu. frenden çekip gaza basana kadar sanki biri itiyormuş gibi öne doğru kaçıyor . nasıl kullanılmalı?
triptonik puntomda araç yokuş aşağı park halindeyken geri gitmek isterken hill holder devreye girmio mu. frenden çekip gaza basana kadar sanki biri itiyormuş gibi öne doğru kaçıyor . nasıl kullanılmalı?
dualogic viteste yokuş aşağısınız ve geri vitese taktığınızda yokuş kalkış sistemi devreye giriyor ve sorunsuz çalışıyor. Birde yokuşta durdunuz normal bir şekilde kalkışta da güzel çalışıyor. Ama yokuş aşağı inerken ileri viteste çalışmasının imkanı yok. interken geride çalışyıro çıkarkende ileri viteste durup kalktığınızda çalışıyor. On numara sistem. Dualogic vitesle iyi çalışıyor.
El freni yöntemini kullanın.
El freni çekili olsun, verin gazı verin gazıaraba hareket etmeye başladığında geriye indirin el frenini kaymadan kalkın.
Otomatikte geri geri devreye girip girmediği hakkında bir bilgim yok en garantisi bu şekilde olur sanıyorum.
╔═════╗ ╔╗
║╔════╝ ║║
║╚════╗ ║║
║╔═══╗║ ║║
║╚═══╝║ ║║
╚═════╝ ╚╝
var geri geri devreye giriyor. Yokuş aşağı geri vitese takıldığında yokuş kalkış devreye giriyor. hem düz yokuş çıkarken hemde yokuş aşağı geri viteste yokuş kalkış devreye giriyor.
Araç doğru vitesteyse eğer (yokuş aşağı geri, yokuş yukarıda ileri) hillholder çalışır. Çalışmadığı durumlar havalandırmanın ve start&stop'un aktif olduğu durumlar.
otomatik konusunda golf'ümü gerçekten çok özlüyorum....yokuşta frene bile basmazdım...asılı kalırdı namussuz![]()
balatayı 6 ayda bitiren puntolar duydum hocam...golfü 1,5 sene kullandım tık demedi balatalar...
golf tam otomatik oldugundan asılı kalıyordu. suanda da tam otomatiklerde durum aynı yarı otomatikler geri kacıyor
Bravo HGTurbo
Kaan
Yarı otomatikte söylendiği gibi gaz pedalını doğru kullanırsanız balata manuel viteste ne kadar dayanıyorsa o kadar dayanırÖrneğin çook yavaş ilerleyen trafikte habire dur kalk yapmak yerine tamamen durup, trafiğin biraz ilerlemesine (önünüze araç atlayamayacak kadar) izin verdikten sonra hareket etmek, tam kavrama yapmasına izin vermek, yine durmak icap ettiğinde de tamamen durmak. Eğimsiz yerde bile bekleme yapılacaksa ayak frende beklemek, epeyce uzun bekleyecekseniz boşa almak gibi.
Adı üstünde yarı otomatik, işin yarısı kullanıcıda bitiyor.
bu dediklerinizi şehir içi trafikte yapabiliyorsanız (başkalarından levye yada sopa yemeden) sizi tebrik ediyor başarılarınızın devamını diliyorum...ayrıca üstün sürüş yeteneğinizden dolayı önünüzde diz çökmek istiyorum...hatta bu da yetmez üstün sürüş madalyasını sizlere sunuyorum...
SAYGILAR..
Benim punto 2 buçuk sene oldu hala balata değişmedi. Çok az kullanılıyor gerçi amaher neyse neticede yarı otomatik de olsa gaza doğru basar, gereken yerde vitesi boşa alır, dururken de frene de sonuna kadar basarsanız manuelden farkı kalmaz...
Ayrıca hillholdera fazla güvenmeyin her durumda dervreye girmez. El freni en güvenlisi kaydırma ihtimali olan yerlerde...
Dalga geçilecek bir şey göremiyorum. Arabayı, kullanacağınız yere ve kullanım amacınıza uygun satın alıyorsanız verim alabilirsiniz. Örneğin ben İstanbul'da yaşasaydım yarı otomatik almazdım ya da alacağım tek yarı otomatik DSG olurdu (hızlı değişim ve 6 vitesten dolayı). Çünkü şehir çok yokuşlu, trafik çok sıkışık.
Ben İzmir trafiğinde (ki İstanbul'la kıyaslanmaz bile) anlattıklarımı gayet rahat, ekstra çaba sarfetmeden yapıyorum, sonuçta saniyelik aksiyonlar yazdıklarım ve kimse "levyeyle" gelmiyor, paşa paşa gidiyoruz trafikte. Zaten kurallar dahilinde gitmeme rağmen levyeyle gelecek varsa buyursun gelsin. Ormanda yaşamıyoruz.
Allaha şükür daha yokuşta hillholder çalışamadığı olmadı. Ayrıca baskı balata manuelden farklı ve baya gidiyor. 130bin civarında değiştirdim lineada.
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri