İnci akü vardı. Garantisi bitti yolda kaldım. Dünyanın en büyük batarya üreticisi olan Varta aldım. (140TL)
Sony Ericsson Xperia Ray cihazından 2 ile gönderildi.
Arkadaşlar, bugünlerde akü değiştirmek istediğimden bayağı bir araştırdım. Forumda Delphi ve Varta tavsiye edildi. İnci, Mutlu, Yiğit vs. tüm aküleri kullanan ve memnun olan ya da olmayan var.
Ankara'da nerede bu işi halledebileceğimi araştırınca, Varlık Mahallesi'nde çok ünlü bir akücü olduğunu öğrendim. Ellerinde tüm markalar var. Fiyat olarak, tümü 60 amper olmak üzere Varta'ya 140; Delphi, İnci, Mutlu ve Yiğit'e 130, bir de bunlarla aynı özellikte olduğunu söyledikleri bir diğer yerli üretim olan akü isimli markaya 100 lira dediler. Bu markanın bayisiymişler... Tabi eski akünün de teslim edilmesi kaydıyla bu fiyatlar geçerli. Tamamı, kuru ve bakım gerektirmeyen akü bunların...
Marka seçimi konusunda kararsız kaldım. Gönlüm yerli üretici kazansın diyor. Ama mesela bir konuda Mutlu akünün içerisindeki asitin aktığı ve parçaları eritip çürüttüğü yazılmıştı. Markalarla ilgili anket açtım, yanıtlarsanız sevinirim. Sorularıma gelirsek:
- Kuru ve bakım gerektirmeyen akülerde de akma eritme/çürütme riski var mı?
- Forumdaki ustalarımızın deneyimleri/görüşleri neler?
Not: Ek donanım, tesisat olmadığından ve yaptırmayı da düşünmediğimden servis tavsiyesi olan 60 amperi araştırdım. Daha yükseğinin diyotlara ve şarj dinamosuna hasar riski olduğu yazılmıştı forumda. Belki 60-70 amper aralığında da taktırabilirim...
(Arabam 2011 model, 28Bin km.de. Sıfır aldım 2010 Aralık ayında. O tarihten beri kullanıyorum. 2 günden fazla yatmıyor bazı istisnalar hariç. Şu an akü kötü durumda. Markası Magneti Marelli. 50 amperlik... Yeni alacağım akünün aynı şekilde olmasını istemiyorum. En az 3 yıl sorunsuz kullanayım istiyorum.)
Konu kayya tarafından (13/03/2013 Saat 18:06 ) değiştirilmiştir. Sebep: Sözcük hatası...
İnci akü vardı. Garantisi bitti yolda kaldım. Dünyanın en büyük batarya üreticisi olan Varta aldım. (140TL)
Sony Ericsson Xperia Ray cihazından 2 ile gönderildi.
Direk Varta
Bende varta kullanıyorum 1.5 senedir takılı ve arabamda tesisat ta var.Yeri geliyor 10 gün kımıldatmıyorum yerinden bir sıkıntı yaşamadım.
Ben iki ay once sasmazda bi yedek parcacidan varta akuyu pazarlikla 105 liraya aldim
arabalarımız aynı yaşta ama senin akün erken mi bitti hatta 4bin km fazla yol yapmışım senden?
Sırf akü olsa iyi. Forumun "genel" bölümünde açtığım konuya bakarsanız, arabadan neler çektiğimi görürsünüz. Biraz bahtsızım galiba... Ya da Fiat, artıklardan üretmiş benim arbayı...
Tabi bu arada benim akü henüz bitmiş değil. Gücü azalmış ama hala kullanıyorum. Sadece ne zaman yolda bırakacağını deneyimlemek istemediğimden yenisini almaya karar verdim. Tabi arabadaki sorunları halledebilirsem...
Benim aracın aküsüde 23 aylıkken bozuldu,servisin söylediği yanmış.Kullanıcı hatası diyerek garantili olduğu halde garantiye sokmadılar.Aküyü kendi servisine götürdüm kullanıcı hatası değil dedi.Aracımı 2. el aldığım için faturası olmadığından Tüketici Hakem Heyetine başvuramadım ama onlara sorduğumda faturam olsaydı başvurabilecekmişim.Fiat servisi birde utanmadan bana indirimli akü önerdi sanki üstündeki akülerinin garantisini sağlayabiliyorlarmış gibi.FİAT marka satmaya kalktılar ki bu Magneti Marelli ile aynı akü sadece üzerindeki kapakta FİAT yazıyor.Ben BOSCH marka aldım 60A 150TL isterseniz BOSCH veya VARTA alabilirsinz.Bu gün arkadaşımın aracının aküsü bitmiş ÇELİK AKÜ 7 yıldır aracının üzerindeymiş.İyi aküler en az 4-7 yıl arası gidiyor zaten ama FIAT veya Magneti Marelli gibi bence dandik aküler garanti süreleri boyunca dai gidemiyor.Karar sizin,Magneti Marelli den uzak durunda bence diğerleri zaten iyidir.
Varta bu işin piri o yüzden yerli akü tercih etmeyin derim. Ancak çok fiyat farkı varsada vartaya o kadar para bayılmanın gereği yok. Her tür marka işinizi kat ve kat görecektir.
Her ŞERDE bi HAYIR vardır...
Motor ömrü diye birşey yoktur! Kullanıcının motora tanıdığı yaşam hakkı vardır!
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri