33 sonuçtan 1 ile 20 arası

Konu: 1.4 Fire düşük devirde yüksek tüketim problemi?

Threaded View

önceki Mesaj önceki Mesaj   sonraki Mesaj sonraki Mesaj
  1. #13
    M.Furkan Çelenli
    celenlee - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    28/12/2011
    Mesajlar
    3.124
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 617

    Standart

    Alıntı cemal arslan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    dur kalk trafikte elbette 3bin rpm de sabit gidemezsin.
    öyle bir kural da yok...

    bazen herşeyi uzun uzun yazmıyoruz yazamıyoruz.
    yol boş...15-20km ile gidecek değilsin...yada 4 bin devirde gidecek değilsin...elbette uygun olan deviri seçeceksin..yada kafana uyan canının istediği deviri...

    daha önce defalarca yazdım
    her aracın ideal devri farklıdır...motor hacmi beygiri şanzımanı yüzünden tepkileri farklıdır.
    bunu ancak araç sahibi bilir...yada keşfeder...

    15-20 km hızla gidiyorsan...ya 1de olacaksın ya da 2 de...

    60km hızla giderken 6cı vitese atıp 1500 rpm de araç sanırım sürülmez...
    sürülürse yakıt artar...


    sıkışık trafikte dur kalklarda yokuş yukarı çıkarken...sanırım ekonomi yapılamaz...çünkü öyle bir şey yok...

    varsa ...biri bana bunu öğretsin...



    bu arada size bir örnek....sattığım 2001 model 1900 tdi 130hp tiptronik passat...benden sonraki alıcısında 2 defa turbo bozdu...
    neden ve nasıl ...izah edeyim...

    1. sahibi yaşlı bir hacı amca idi..ankara gölbaşında ikamet ediyor

    2. araç güçlü...üstelik chipli...ayağını frenden çek kendi gidiyor hafif
    yokuşları dahi belli hızda çıkabiliyor

    3. amca yaşlı...bulunduğu yer ufak bir yerleşim yeri. gittiği yerler..evden camiye...camiden pazara...ben aracı 112 bin de verdim...2 yıl sonra sattığında araç 116 bin deydi...2 yılda 4 bin km yapmış.

    4. bırakın hız yapacak ortamı...normal devirde bile sürme ortamı olmayınca..ki öğrendiğim kadarı ile 1500-2000 rpm arası aracı sürüyormuş. bu sürüş tarzından dolayı kurumlama çok daha fazla olduğundan turbo 2 senede 2 defa zarar gördü.
    en sonunda 3cüsü olmasın diye aracı satmak zorunda kaldılar. araç şuan sanayide bir esnaf arkadaşta...aracı ara sıra görüyorum...araç yaklaşık 1 yıldır kendisinde ve turboda en ufak bir problemi yok....
    Eski TDI motorların bir çoğu ~2000rpm lerde max torkunu veriyor ve zaten o motorlarda ~1500rpmlerde bizimkiler kadar randımanlı sürüş sağlanamıyor. Verdiğiniz örnekteki motorda zaten 1500rpm sabit sürüş pek konofrlu olmadğı için zaten araç; beni bu devirlerde kullanma diyor, tecrübeyle sabittir Amca göre göre yemiş aracı.

    Dediğiniz kurum biriktirme olayını ben yanma odalarında diye biliyordum.Randımansız sürüşlerde,bizim araçlarımızda rölantide 1000-1200 devirlerde yapabilir.

    Ama "Turboda kurum birikimi" ve bu yüzden bozulma olayını ilk defa duymuş oldum Daha öncesi hiç rastlamadım bu şekilde bir şikayetini anlatan. Dediğiniz gibi problemler yaygınsa dikkat etmek lazım.

    Ama yeniden yineliyorum: Bizim motorlarımız 1500 devirde randımanlı çalışmaktadır. O devirde turbonun zarar görmeyeceğine eminim

    Yeniden Ama: Sizin de örneğinizde verdiğiniz gibi, farklı araçlarda 1500 civarı devirlerde sürüş yapmak problem çıkartabilir. Tamamen o motorun ve turbosunun özelliğine bağlı bir olay. Genellemek yanlış olur

    Konumuza geri dönersek:
    Amacımız zaten trafikte ekonomi yapmak falan değil. Garipsediğimiz bir durumu paylaşıp tüm araçlarda aynı olup olmadığını sorgulamak Ve bunun sonucunda aracımızda bir problem varsa gidermek.

    Araçta yük yok, motordo yük yok. İvmelenme yok tatlı tatlı 20kmh gidiyorsun ve 14lt yakıyor. Bu hala bana çok enteresan geliyor.

    Yani:
    Aracı 1de kaldırıyorsun güzelce hızlanıp 2ye atıyosun, bu arada 14-16lt gösteriyor.Bunu garipsemiyoruz zaten ilk vites ve hızlanıyoruz-ivmeleniyoruz eyvallah.
    Sonra ivmelenme bitiyor, 2. ya da 3. vitesteyiz araç artık harekette ve sadece düz yolda hızını koruyorsun ama hala 14lt gösteriyor. Bu hala mantığıma yatmıyor
    Konu celenlee tarafından (25/03/2012 Saat 02:02 ) değiştirilmiştir.

Benzer Konular

  1. Yüksek devirde üfleme
    octopus tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 17
    Son Mesaj: 24/02/2013, 16:45
  2. Düşük devirde titreme?
    hkngp tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 2
    Son Mesaj: 29/02/2012, 03:04
  3. Düşük devirde gelen ses
    PUNTOMUNTO tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 31
    Son Mesaj: 24/02/2012, 19:28
  4. Rolentide ve Düşük devirde gelen uğultu
    Bolu_Beyi tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 5
    Son Mesaj: 18/08/2011, 10:06
  5. Düşük devirde gelen ses
    meceki tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 31/01/2011, 21:32

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com