Masraflı olur şanzıman işi.
arkadaşlar fire kullananlar bilirler bizim şanzıman oranlarımız çok kısa bu yüzden yüksek süratlerde araç devri çok yukarıda kalıyor ve yakıtı arttırıyor. şimdi italyan mühendislerin düşünemediğini biz düşünelimşanzıman oranlarını uzatmayı düşünüyorum. son vites dişlisini kullanarak yani değiştirerek genel olarak tüm vites aralıklarını çok aşırıya kaçmadan uzatabilir miyiz? cevaplar için şimdiden teşekkürler
Masraflı olur şanzıman işi.
senza cuore saremmo solo macchine
Owning an Alfa Romeo? is like having a supermodel as a girlfriend. Yes, she is a bit stupid. Yes, she is expensive but it! She is so damn HOT!
orası öyle de olayı nasıl gerçekleştiririz onu bi bulabilsek dişli vs ayarlarız hurdalardan. şanzımanların arka tarafında kapak oluyormuş 5.vites ve son dişli ile ilgili işlem yapabilmek için bunlarda var mı bilmiyorum. yani vires kutusunu komle indirtmek istemiyorum.
boşa uğraşma çok yakmasının sebebi o motor bu arabaya yetersiz kalıyor.mecburen çok yakıyor bence nasıl 16 valf yapabilirsin onun için uğraş ben kullandım ve sattım çünkü hiç gitmezdi ve çok yakardı
senza cuore saremmo solo macchine
Owning an Alfa Romeo? is like having a supermodel as a girlfriend. Yes, she is a bit stupid. Yes, she is expensive but it! She is so damn HOT!
kesinlikle öyle gaza ayağının altında yumurta var gibi basarsan resmen yakmıyor ama azcık hızlanıyım desen içiyor.
yapacagın tek işlem buna uygun ayna mahruti değişimi yapmak. vites dişlilerini değiştirmene gerek yok
Bravo HGTurbo
Kaan
Çıkma starjet şanzuman'ı olabilir. Araştırmak lazım
2009 Tekno Gri Multijet Dynamic
2009 Beyaz 1.4 Fire Dynamic
2009 Gümüş Multijet active
2011 Siyah Evo 1.4 Fire Dynamic
2011 Egzotik Evo 1.3 Multijet Dynamic
2011 Beyaz Evo 1.3 Multijet Dynamic
95 starjet kullananlardan bile şikayet var 6.viteste hızlanmıyo die ki şanzıman oranlarını inceledim 6.vites hariç fire ile starjet arasında fark yok. bu nedenle pek aklıma yatmıyor 6. vites ama son dişli değişikliği olabilir. fakat bunu da yapacak usta bulmak zor çünkü uğraşmak istemiyorlar. takım taklavat ve zamanım olsa ben girişecem bu işe ama o da yok yani. izmirde olsam la hallederdik ama ters kalıyo oda![]()
uygun dişliyi bulmak sıkıntı ve çok zor. dişli olsa sıradan bir vites kutusu tamirinden anlayan usta değiştirir.
6 ileri vites kutusunun oranları 5 vitesli vites kutusuna göre sadece 1. vites dişlilerinde fark gösteriyor. dizellerin ise 5 ve 6 ileri vites kutularının tüm dişli oranları farklı.
C514,5 kodlu vites kutusu (benzinli) 5 ileri 1. vites dişlisi: 3.909
C514,6 kodlu vites kurusu (benzinli) 6 ileri 1. vites dişlisi: 3.545
6. vites overdrive vitesi olduğu için düşük torklu hiç bir araç hızlanmaz. ama fire motorda yüksek hızlarda düz yolda başım ağrımasın diyorsanız 6 ileri vites kutusu takmak mantıklı.
yorumlar için hepinize teşekkür ederim arkadaşlar. takım ve yerim olsa aracı bi süre yatırıp bu işlemi uygulayacam ama yok. ileri doğru hangi araca kısmet olur artık bilmem durum olursa tabi![]()
Kaming Son
Ne Mutlu TÜRK'üm Diyene
Dumani Üstünde Punto
yaw kim sokuyor aklınıza kim böyle kafasına göre konuşup milletin aklında soru işareti bırakıyor aşıyorum
yok arkadan kapakla açılacak dişli değişecek felan
kardeşim o dişli prizdireğe presle takılıp sökülüyor
şanzuman inmeden dağıtmadan nasıl söküp takacakmış merak ediyorum
kaldıki bu motorla 5 vites dişli oranını artırırsan 4 ten 5 atıp aracın toparlaması için 4 viteste enaz 5 bin devir çevirip vites değiştiresinki 5 vitesi yesin bu motor oda zar zor toparlar ayrı mesele
bu işler öle konu açılırken arkadaşın yazdığı gibi mühendislerin aklına gelmeyen şeyler değil yapmayın allah aşkınıza
Benim Sürdüğüm Hayatın Geri Vitesi Yok...Geçmişimi Sadece Dikiz Aynasından Seyrediyorum ; )
sinirlenmene gerek yok coşkun abi aracımın deviri diğer kullandığım araçlara kıyasla yüksek olduğu için hem yakıt ekonomisi hemde sürüş konforu için aklıma geldi biraz araştırdım fikir almak istedim, işin teferruatı yüzünden de şuanki şartlar altında uğraşamayacağım bir iş ama emin olun durumum müsait olsa sırf zevk için bunu kendim yapar ve burdaki arkadaşlarla da durumu paylaşırdım. eğer bu alet kul yapısıysa istenilen değişiklik yapılır ve kendim de yapabilirim. saygılar
o konuda bilgim yok abi sadece duyduğumun doğru olup olmadığını öğrenmek için sordum yanlışmış. paylaşım yapan arkadaşlara herkese teşekkür ediyorum ve mümkünse konunun silinmesini istiyorum. nedeni ise çok uğraş isteyen bi konu açmışım. yapılamayacak bişi deil ama zaman ve para gerek tekrar teşekkürler
bahsi gecen aracta durum ne bilmiyorum ama HGT sanzumanlarında 5. vitesi değiştirmek tam yarım saat oda sallana sallana. ayrı kapak var ordan geri vites ve 5. vites değiştirilebiliyor ama dediğim gibi HGTlerde durum boyle Puntonun sanzumanda da boyle durum var mı bakmak lazım.
Bravo HGTurbo
Kaan
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri