En güzeli vites küçültücen 4ten 2ye at bak araba nasıl kasılıyo.
Printable View
En güzeli vites küçültücen 4ten 2ye at bak araba nasıl kasılıyo.
https://www.bosch-esperience.de/de/l...filmclips.html burada abs videoları var seyrederseniz ne işe yaradığını ne yaptığını daha iyi anlarsınız.
ABS ile ilgili bir açıklama yapim. ABS fren mesafesini kısaltmaz. Bu diğer arabalarda da böyle. hele lastikler kabaklaşmışsa ABS sizi sadece yavaşlatıyor ama malesef araba bir türlü durmuyor. yani abs yüzünden kaza yapabilirsiniz ama ölümcül olmaz ufakça okşarsınız. en güzel fren ayağını yavaş basarak abs yi devreye sokmadan abs yoksa lastikleri kitlemeden yapılan frendir ve en kısa mesafe budur. ama malesef önünüze çocuk çıkınca ver allah basarsınız bunu uygulamak mümkün değil
ben size bir sorun söyleyim. lütfen aracınızda test edin. gaza basın gidin. vitesi boşa alın. freni kökleyin. abs yi devreye sokun. aracınızın devrinde artma oluyor mu?
benim araçta abs devreye girince devir 1000 1500 bazen 2000 civarını buluyor. servisle görüştüm tam bişe bulunmadı. sıkışan havanın yarattığı cart curt manifolt dedik geçtik. sistem iyi çalıştığı için çok bir sorun yaratmadığı için kurcalatmadım. ama bu sorun ilk defa 1 arabada görüyorum. bilgi verirseniz sevinirim.
ABS nin fren mesafesini uzattığına dair bir ölçüm sonucunuz var mı merak ediyorum..... Kabak lastik demişşsin KAbak lastik(2mm diş derinliği ) test sonuçlarını vereyim hemen , kuru zeminde ..yeni lastikten(8mm diş derinliği)
daha kısa fren mesafesine imza atmışş kuru zeminde
https://www.grandepuntotr.com/forum/...read.php?t=595
...ABS ile ilgili bu konuda soru Auto Show a da sorulmuş
https://www.grandepuntotr.com/forum/...read.php?t=713
Abs eğer iki aracı(absli ve abs siz) aynı koşullarda durdurmaya çalışırsanız iki aracın da tekerlekleri kilitlenmeye başlamasından itibaren abs li abs sizden önce durabilir...
abs yüksek hızda kitlediğinizde kesinlikle fren mesafesini kısaltır katılıyorum. ama yavaş hızlarda kitlediğinizde abs siz daha erken duran arabaya rastlamanız pek de şaşırtıcı değil. ayrıca abs devreye sokmak yerine az basın daha erken duracaksınız garanti ederim. yani kendiniz böğürtün. içiniz geçsin.
katılıyorum. her şey teknoloji değil. ustalık önemli.
@cihan,
Bahsettigin problemin aciklamasi soyle olabilir; ABS devreye girdiginde, fren hidroligini saniyede yaklasik 20-30 defa pompalayan bir ABS hidrolik pompa calismaya baslar. Bu pompa elektrik enerjisi ihtiyacini rolanti devrinde karsilayamiyorsa alternatorden destek alabilmek icin ECU'nun mudahalesiyle motor devri artiyor olabilir. :sofeer:
Fakat servisin hava sıkısmasi vs fikrine katilmiyorum...
Valla bilmiyorum komik bir durum. ABS girince hınn hınnnnn diye motor abi bağırıyor. Önüme çıkan çocuğu korkutmak için de olabilir valla :)