Görmesi lazım zaten arkadaşlar :) Kadranda 220 yazıcak araç 200 basmayacak akülü arabamı bu ? :) Güçlü araçlar bu hızı daha az zamanda ve bize göre daha zorlu yollarda görebiliyor tek farkımız bu yani...
Printable View
Görmesi lazım zaten arkadaşlar :) Kadranda 220 yazıcak araç 200 basmayacak akülü arabamı bu ? :) Güçlü araçlar bu hızı daha az zamanda ve bize göre daha zorlu yollarda görebiliyor tek farkımız bu yani...
1.4 77 hp aracın 200 görmesi imkansız. Kadranda 200 görse bile navigasyon filan bi gps cihazıyla kontrol ettiğinizde 170 civarı göstermesi lazım max. Dahada gitmez yani. 1.6 140 hp Bravomla kadranda 230 anca görüyorum. Az daha zorlasam belki 240 görücem yani. O zaman 210a filan denk geliyor normal hızda. 1.4 Fire evo nerden görsün 200ü.
Ben düz yolda 230 yaparken Bravo'mla 202 gösteriyordu navigasyon. Kadranda %10-15 kayma olması normal araştırıp bakabilirsiniz. 200 gösterirken %10 civarı oynaması normal. Ama şu var. Yokuş aşağı giderken 200 yapabilir 1.4 Fire. Eğimi farketmemişsinizdir. Rüzgar arkanızdadır... Ama azami hızı 165 kmh olan bir motorun gidipte 200 yapmasını beklemeyin zaten. 165+15de kadran yanılması deseniz düz yolda taş çatlasın 185 yapabilir 1.4 Fire. Diğer faktörler varsa, lastiğin boyutu orjinal değilse, Yokuş aşağıysa, Rüzgar arkadansa ve arabada boşsa max +10 kmh daha gidebilir oda 200 gösterir kadranda size de bu denk gelmiştir muhtemelen. Lastik boyutuda önemli özellikle belirteyim. Eğer orjinal değilse boyutlar, Kadranda kayma oranı %25e kadar bile çıkabilir...
Evet benim lastik ebatım orjinal değil 205/50/16 :)
https://img833.imageshack.us/img833/...astikhesab.jpg
Ben bu halde kadranda 200 görüyorum. Bu demek oluyorki aslında hızım 200'den fazla. Senin Bravo'n da bir problem olabilir kardeşim. İnanması güçse bolu'ya yolun düştüğünde deneriz. İmkansız demişsin ya :) Zor başarılır İmkansız birazcık zaman alır, Saygılar ;)
Bu şeyde dediği normal kadran hatası üzerinden %0.5 daha az gösterir demek :D kısaca 200den fazla değil 180den %0.5 fazla olur demek. Bravo'mda problem yok. Fabrika verilerine göre uygun araç. max hız 190mı ne tam bilmiyorum chiple 195-200 desek. Ancak yani.
Bu arada hesapladımda Puntonun 5700 devire çıkması lazım 200 görebilmesi için. 5700 devir çevirebilir mi Fire motor merak ettim.
Fazla hız iyi değildir arkadaşlar...bu hızda gidecek memlekette ne yol var nede yasa :=))
Benım gp de hız mız yapmıyo bıde devır 4000 lere cıkıyo tav oluyorum .şirket arabası var hyundai accent era 220 kadranda 210 cok rahat aydın otobanında görüyo düz yolda hemde devır 4000 anca gelıyo .işte her arabanın eksisi artsı var bu arac cok serı ama aydın otobanını bilen bilir rüzgar oldumu hakimiyer sıfır oluyo.
Arkadaşlar son hız hesabı (kadrandakinden bahsediyorum gerçek hızdan değil) mesela 5.viteste 3000 devirde 100 km hız gösteriyor... Eğer 5 .vıteste 6000 devir cevirebilirse motor 200 km hız gösterir. Dogru orantılıdır. Fakat hemen hemen hicbir aracın motoru ara viteslerdeki kadar yüksek deviri son dişli de çeviremez... çoğu zaman redline bile 5. Viteste gelmez devir saati..benim aracım dizel ve bi kıyaslama yapamayacağım..ama eski benzinli cordoba marka aracımda (75 bg 130nm tork) 5700 devirde red line başlıyordu. Sürekli performanslı kullanmama rağmen, sadece bir kere 200km hızı (ciddi derece de uzun ve dik bir eğimde) 5700 devirde gördüm... Ve zaten devir kesici motorun daha fazla devir cevirmesine izin vermedi. Hatta fotografını cekmişti arkadaşım.. Onun dışında hızı 180km saati çok zor geçiyordu.hatta geçmiyordu diyebilirim. (fabrika verisi 170km/h)
aşağı yukarı %5-10 kadran hatası olduğu varsayımıyla fabrika verilerinin doğru olduğunu düşünüyorum...( bu arada aynı sekmentteki benzer gücteki araçlar aşağı yukarı aynı devirlerde aynı hızlara cıkıyorlar sanırım)
yorumlarınız için teşekkürler..sanırım her şey normal..sadece biraz daha yol yapmak gerekiyor sanırım.
benim araç 3800 dd de 130km yapıyor üstelik lpg li.bencede motor açılmamış.ayrıca çorluya giderken rampa aşağı 4 kişi ile 2-3 dk deneme amaçlı bastım 185 kmh yi gördük %5 sapma olsa 171 kmh eder.ama bunu bir daha yapmam.çünkü sürat çok riskli.araçlarımız ne kadar emniyetli olsada belli bir evreden sonra fizik kanunları aracın hakimi olur.limitleri çok zorlamak iyi değil
benim kendi görüşüm tamamen fabrika verilerilerinin üzerine çıkabiliyo arabalar.
benim araçta öyle bir sorun yok gayet sessiz çalışıyor 200 km hıza 1 buçuk dk içinde çıkıyorum düz yolda 6 bin devirde braz kabinin içerisine ses geliyor
bilmediğiniz konularda yorum yapmazsanız daha iyi olur.
daha öncede yazıldığı gibi hız devir ilişkisi lpg açılma boğulma vs gibi etkenlerden bağımsızdır. aradaki dişlilerin oranına göre matematik hesabından ibarettir. değil lpg motoru elle çevirseniz 3800de yine 130 yapar. bunu değiştirebilcek tek bişey vardır(gösterge sapmaları hariç) oda baskı balatanın kaçırmasıdır.
ozan onu bende biliyorum hani LPG performans düşürüyor diyebilirler diye yazdım.fire motor lpg ile performans kaybı yaşamıyor pek yoksa teker çapı şanzuman oranı yolun eğimi rüzgarın estiği yön bile etkiler son hızı.neticede araçta performans kaybı olursa 3800 devre çıkma süresi uzar ve yakıt tüketim miktarı artar en basiti yoksa 3800 devirdeki hızı düşmez.:Ç