SinanU Nickli Üyeden Alıntı
Doğruyu söylemek gerekirse, aracın orjinal ebadları yol tutuşu ile ilgili en uygun değerlerdir. Aracın gücüne, ağırlığına göre yapılan türlü seçimlerin sonucudur. Buna göre ben aracınızın orjinal ebadları ile yenileyin derim. Biraz görselik derseniz, ona siz karar vermelisiniz. Aracın orjinal lastik dış çapında yapılacak +-%3 değişim tolere edilebilir bir farktır.
Yukarıdaki mesajlardan birinde "Tire Size Calculator" diye bir link atmıştım burada değişik ebadlarda lastiklerin yanak yüksekliği, dış çapı, eni vs vs tüm bilgileri bulursunuz. Bir tarafa "stock tire" orijnal lastiginize secin "New tire" alanına istediğiniz yeni lastiği seçin yüzde farkı size söyler.
Mesela yularıda okuduğunuz gibi Yunus Bey yanak yüksekliğini ve çapı biraz arttırmış. Konfora olumlu etkisi olmuş ama araç kalkışlarda biraz ağırlaşmış ama otoyol süratlerinde tam tersi rahatlamış.Aynı sürata daha düşük devirle çıkabiliyor. Siz de buna göre seçin.
Lastiğin davlumbalazlara çarpmamazı için: Puntolarda en geniş lastik 205/45 R17, çapı en büyük lastik 195/55 R16 dır (Bu dizellerde mevcut, dizel de tork yüksektir).
Keyif sizin ister geniş ister büyük çap. Ama en problemsizi orijinalinde kalmak. Eğer uzun yolu şehir içinden daha çok yapacaksınız, Yunus Bey'in çözümü orijinali çok bozmadan yapılabilecek mantıklı bir seçim. Değilse bence görüntüye fazla takılmayın. Araç her haliyle estetik.