hadeee yaaao motorunn cok şeyi deişecek amcamıon arbasına da aynı sey OLdu bayaa fazLA masraf edILdi ama tam OLragh napILdığını bILmıorum ö diLerim geçmış OLsun..
arkadaşlar dun aksam arkadasın c4 une mazot yerine benzin almısız sonradan farkettik araba calsııyordu stop ettik bi daha caısmadı saat 4 e kadar ne taklalar attık yinede olmadı yahu bu arabyaı naıl calıstabiliriz yada ne yapabiliriz bi turlu olmuyor
hadeee yaaao motorunn cok şeyi deişecek amcamıon arbasına da aynı sey OLdu bayaa fazLA masraf edILdi ama tam OLragh napILdığını bILmıorum ö diLerim geçmış OLsun..
yapma be bizede dediler 15 40 yag dok calkala sonra motorin dok sonrada bi daha calkala sonra bas marsa calsıır dedilr ne vallaha icimi kararttınkardes
cok özür dİLEriM waLAsıkma canını abi ama bİLdiğim kadarıYLA o kadar basit bişi diiL çünkü amcam baya ugraşmıştı.
Dost acı söyler .Nerde okuduğumu hatırlamamakla birlikte benzinli motorun dizelle fazla sorun çıkarmadan çalıştığını ancak tersi durumlarda yani dizel motora benzin konulması durumanda zararın büyük olduğunu okumuştum.
Allahtan opetlerde pompaların başları farklı benzinli pompanın başı istesenda dizel deposunun kapağına girmiyor.
Geçmiş olsun.Kontağı çevirmekle büyük hata yapmışsınız maalesef...
Abi ücreti öderkende nasıl farketmeniz ya ilginç.Geçmiş olsun.O istasyona gidip zararın bir kısmını karşılamalarını isteyin belki kabul ederler zor ama..
kötü bi durum daha önce başımıza geldi de allahtan fark edip depodan çektirmiştik kolay gelsin ne diyim geçmiş olsun...![]()
Bulabildiğim tek cevap bu:
Depends on how much gasoline is put in. When temperatures dipped below 25 degrees, truck drivers sometimes would add a small amount of gasoline to prevent the diesel gelling. Now commercial additives are available.
Diesel fuel has a lower ignition temperature than gasoline, allowing combustion to occur simply by compressing the air/fuel mixture. Gasoline engines require a spark plug to ignite the fuel. Too much gasoline will not allow the engine to work efficiently and quite possibly not at all.
Also, diesel engines use an injector pump to pressurize the diesel so it will form a fine mist when pushed through the injectors. These require the lubrication of diesel to continue to work. Excess gasoline will cause failure in the injector pump and damage the injectors.
What happens if you accidently put gasoline a diesel... - Q&A
"What we do in life, echoes in eternity"
Gecmis Olsun Cok Kotu Bi Olay...
20 yıl önce benzin istasyonunda muhasebesinde çalışırken tüm pompalarda çok yoğunluk vardı.bende yardım etmek istedim.bir araç geldi dizelmi benzinmi diye sordum."dalgamı geçiyon" diye sert çıkıştı.bende dedim herhal biliyor benzinliye yanaştı düşüncesiyle bir güzel doldurdum deposunu .adam aracına bindi istasyondan çıkmadan aracı stop etti.beni dövmek için yanıma geldi.araya girdiler zor kurtuldum elinden.sonradan öğrendimki o adam hergün gelirmiş ve herkes onu tanırmış ve dizel alırmış.böyle bir anım var.adam çok uğraşmıştı.pompacılara dikkat etmek lazım.benim gibi pompacı sizede çıkabilir.
hoca sıkma canını bişey olmaması lazım benzin daha hafif bi yakıt dizel benzinle çalışır ama benzinli mazotla çalışmaz benzinliler bole bi durumda çok masraf yapıo bizim skoda ya bikere bu olmuştu. komple depoyu tapasından boşaltın mozat doldurun tekrar. diyeceğimde kardeşim dizel arabada bide hava yapma die bi sıkıntı var iyi bi usta işi kolay yoldan halleder belki havasını almak gerekebilir. bizim bi arkadaşın grand sh. mozat bitmişti hava yapmıştı walla bi abim var geldi uğraştık biraz filitreden mazot gondermiştik çalışmıştı![]()
Geçmis Olsun Ne Diyelim Umarim Kisa Surede Duzelir
Depoya ne kadar benzin koyulduğu ile alakalıdır. sıcaklık 25 derecenin altına düştüğü zaman kamyon şöförleri bazen mazotun jel şekline girmesini önlemek için az miktarda benzin eklerlerdi. Şimdi ise ticar eklentiler mevcut.
Dizel yakıt , sadece hava yakıt karışımının sıkışması ile oluşan yanmaya müsade ederek, benzine göre daha az tutuşmaya sahiptir. benzinli motorlar yakıtın tutuşması için bujiye ihtiyaç duyarlar. çok fazla benzin motorun verimli ve belki de tamami ile çalışmasına izin vermeyecektir.
ayrıca dizel motorlar yakıtın enjeksiyonlara püskürtüldükleri zaman kaliteli bir buğu şekli alacağından dolayı yakıtı zorlayarak enjeksiyonlara pompalar. bu pompalamalar mazotun sürekli kullanımı için yağlanmaya ihtiyaç duyarlar. aşırı benzin enjeksiyon pompalarında güçsüzlüğe ve enjektörlerde zarara yol açar.
Çevirim doğru ise ben bu cevaptan pek bişey anlayamadım![]()
O İngilizce metinde diyor ki; dizelin ateşlenme derecesi daha düşüktür. O yüzden hava ve mazot karışımının sıkıştırılmasıyla ateşlenebilir. Ancak benzin ateşlenmek için bujiye ihtiyaç duyar. Bu yüzden, çok fazla benzin karıştıysa motor çalışmayacaktır.
Ayrıca mazot pompaları mazot sayesinde yağlanırlar ve yakıtı ince bir sis tabakası gibi püskürtürler. Aşırı benzin ise bu durumu engelleyecek ve mazot pompasına hasar verecektir.
Mazot pompası ise eyvahhh
Geçmiş olsun![]()
------------------------------
'''ViPeR'''
internette araştırdım biraz ancak pek sagLıkLı bir biLgiye uLaşamadım. ancak geneLde sürücüye bagLamışLar suçu. firmaLar pek üstüne aLınmamışLar.
ufak bir biLgiLendirici resmi sizLerLe payLaşmak istedim. (5.maddeye dikkat"panige kapıLmayın")
![]()
FiatTR | PuntoTR | GrandePuntoTR | PuntoEvoTR | BravoTR | LineaTR | 500TR
Fiat Türkiye Forumları | 2006'dan Beri Sizlerleyiz | Reklam & İletişim: admin@grandepuntotr.com
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri