16 sonuçtan 1 ile 16 arası

Konu: giderilemeyen arıza

  1. #1
    erkan ozan
    erkansass - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    07/11/2010
    Yaş
    45
    Mesajlar
    90
    Nereden
    Kahramanmaraş
    Rengi
    Evo Metalik Beyaz
    Edilen teşekkür: 21

    Dikkat giderilemeyen arıza

    Arkadaşlar merhaba. Aracımda giderilemeyen bir arıza var. Bununla iligili gözlemlerimi aşağıya yazıyorum. Yardımcı olabilirseniz çok sevinirim.

    Araç 105 multiair. şu an 3600 kmde. bir hafta önce motordan alışık olmadığım bir ses gelmeye başladı. sarsıntı gibi, titreme gibi, hırıltı gibi. tam anlatamıyorum bu sesi ama özellikle 1 ve 2 viteste düşük devirde motorda bir anormallik var. servise götürdüm. debrirajla ilgili bir contanın gevşediğini, sıktıklarını, sorunun giderildiğini söylediler. çok tatmin olmadan aldım aracı. ne yazıkki hala düzelmedi. Bir de şöyle bir durum var. Bu anormallik bazen artıyor bazen tamamen ortadan kalkıyor. Aracın çekişinde de düşüş var gibi. Bir diğer husus da yakıt sarfiyatı. son bir haftada ort tüketim 10 litreye ulaştı. (aracı aralık ayında aldım, kışın soğuk günlerinde ort tüketimim 8,5 civarındaydı)

    Belirtiler kısaca böyle. sorun nerden kaynaklanıyor olabilir. yeniden servise götüreceğim arabayı. götürmeden sizlere de danışayım dedim. teşekkür ederim.

  2. #2
    tayfun aydın
    tayfux - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/01/2011
    Mesajlar
    8.420
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 2123

    Standart

    sizi hatırladım sanırım size motor takozundan olabilir demiştim oraya baktırdınız mı?

  3. #3
    erkan ozan
    erkansass - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    07/11/2010
    Yaş
    45
    Mesajlar
    90
    Nereden
    Kahramanmaraş
    Rengi
    Evo Metalik Beyaz
    Edilen teşekkür: 21

    Standart

    bakmışlardır herhalde. işlerim yoğun olduğu için başında duramıyorum serviste. tekrar da hala gidemedim. böyle biniyorum araca. zarar mı veriyorum bilmiyorum ki

  4. #4
    tayfun aydın
    tayfux - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/01/2011
    Mesajlar
    8.420
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 2123

    Standart

    hocam hırıltıyı geçtim de sarsıntılı çalışma falan genelde motor kulaklarından kaynaklanır kırık çatlak varsa o sarsar aracı..çatlak varsa göremiyorlar dikkat edemiyor olabilirler..ayrıca şanzuman kulakları da sarsar arabayı vites e dikkat edin gözle görülür sarsıntı var mı?

  5. #5
    erkan ozan
    erkansass - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    07/11/2010
    Yaş
    45
    Mesajlar
    90
    Nereden
    Kahramanmaraş
    Rengi
    Evo Metalik Beyaz
    Edilen teşekkür: 21

    Standart

    bu sesi şöyle tarif etmeye çalışyayım. benzinli bir motor normalde seri çalışır değil mi. ama örneğin bir traktör motorunu düşünün. aradaki fark neyse bendeki durum da buna benzer bişey. ben daha çok enjeksiyon sistemiyle alakalı olabileğini düşünüyorum. sanki silindirler randımanlı çalışmıyor gibi. enjeksiyondan kaynaklı ise bu durum yakıtı da etkiler galiba

  6. #6
    tayfun aydın
    tayfux - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/01/2011
    Mesajlar
    8.420
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 2123

    Standart

    hmmmmmm..hocam silindirlerden birtanesi çalışmıyor olabilir tespitinizde haklısınız..yada ateşlemeyi düzgün yapamıyor olabilir..yada bujiler ateşlemiyor olabilir..ateşleme sistemini komple gözden geçirmekte fayda var..

  7. Bu mesajı için 2 kişi tayfux'ye teşekkür etti:


  8. #7
    Hakan T
    Solitude - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    28/10/2010
    Mesajlar
    456
    Nereden
    Tekirdağ
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 99

    Standart

    benzer bir durum yaşamıştım buji kabloları yüzünden. Motor patlaya patlaya çalışıyordu. ve fazla yakıyordu. buji kabloları değişince problem ortadan kalktı.

  9. Bu mesajı için 2 kişi Solitude'ye teşekkür etti:


  10. #8
    Ender Pala
    pilotender - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    17/11/2009
    Yaş
    42
    Mesajlar
    867
    Nereden
    Aydın
    Rengi
    Beyaz
    Edilen teşekkür: 229

    Standart

    Benim Alfa'da benzer sorun yaşamıştım. Buji kablolarında gözle görülemeyen kılcal çatlaklar oluşmuş ve içinden geçen elektrik akımı henüz bujiye ulaşmadan kablo dışına atlıyordu çıt çıt çıt sesiyle... Araba çekişten düşmüş ve yakıtı da artmıştı. Buji kablo seti çok pahalı oldugundan, ben çıkma da olsa bulup değiştirmiştim ve sorun hallolmuştu. Puntonun ki onun kadar pahalı değildir herhalde. Bence de ateşleme sistemini gözden geçirmekte fayda var.
    Alfa Romeo 156 2.0 TS - Fiat Grande Punto 1.4 Fire Active - Fiat Fiorino Combi Emotion 1,3 Multijet - Renault Clio Grandtour 1.2 16v Extreme Edition - Toyota Corolla 1.6 Otomatik

  11. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  12. #9
    Can Yağcı
    Mazüt Powır :D Du Hast - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    31/03/2010
    Yaş
    35
    Mesajlar
    2.489
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Titanyum Gri
    Plaka
    06 BA 9125
    Edilen teşekkür: 1028

    Standart

    buji kablolarını sıra ile teker teker motor çalıştırırken çıkartın. mesela 1. silindirin buji kablosunu çekin motor halen dediğiniz şekilde çalışıyorsa o silindirde ya ateşleme ya da enjeksiyonda arıza vardır. aynı şekilde buji ateşlemesi bu şekilde kontrol edilir.
    not buji kablosunu çıkartırken aracın metal aksamına dokunmayın, ve kabloyu biraz geriden tutarak çekin yoksa birazcık voltajla haşır neşir oluyorsunuz

  13. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  14. #10
    tayfun aydın
    tayfux - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/01/2011
    Mesajlar
    8.420
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 2123

    Standart

    Alıntı Du Hast Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    buji kablolarını sıra ile teker teker motor çalıştırırken çıkartın. mesela 1. silindirin buji kablosunu çekin motor halen dediğiniz şekilde çalışıyorsa o silindirde ya ateşleme ya da enjeksiyonda arıza vardır. aynı şekilde buji ateşlemesi bu şekilde kontrol edilir.
    not buji kablosunu çıkartırken aracın metal aksamına dokunmayın, ve kabloyu biraz geriden tutarak çekin yoksa birazcık voltajla haşır neşir oluyorsunuz
    direk voltajı ölçse ? elektrikçiler ölçer sanırım..

  15. #11
    Ümit Coşkun TURUCA
    Emekli Moderatör GP COSKUN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    11/09/2009
    Yaş
    49
    Mesajlar
    8.995
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 6069

    Standart

    erkan aracın daha yeni buji den kaynaklı olmamalı ama buji kablosunun yerinden çıkması söz konusu olabilir kabloları bir kontrol et
    ayrıca belirttiğin arıza subaplarda bir sorun olabileceğini aklıma getiriyor
    yakıtın artması çekiş düşmesi ve sarsıntılı çalışma gibi göstergeler subaplar da ki ayarsızlık yada arıza halinde meydana gelebilen belirtiler
    aracın multiair yani elektronik subaplı be subapların elektro hidrolik kontrol ünitesi ile çalışıyor bence burada bir sorun meydana geliyor olabilir
    serviste mutlaka kontrol etsinler birde aracın eksozunda duman varmı bunada bir bak
    eğer subaplardan kaynaklı ise sorun düzensiz yanmadan dolayı duman atar eksozun
    daha önce buna benzer bir arızayı multiair motorlu bir arkadaşımız yaşadı ve sorun subap kontrol ünitesindeki hidrolik basıncının düşmesinden kaynaklandığı tesbit edildi ve fabrikasyon bir arıza olarak garantiden halledilmişti


    Benim Sürdüğüm Hayatın Geri Vitesi Yok...Geçmişimi Sadece Dikiz Aynasından Seyrediyorum ; )

  16. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  17. #12
    Serhat SİPAHİOĞLU
    gurik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/01/2007
    Yaş
    47
    Mesajlar
    1.314
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Plaka
    06 BT 4942
    Edilen teşekkür: 537

    Standart

    Alıntı Du Hast Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    buji kablolarını sıra ile teker teker motor çalıştırırken çıkartın. mesela 1. silindirin buji kablosunu çekin motor halen dediğiniz şekilde çalışıyorsa o silindirde ya ateşleme ya da enjeksiyonda arıza vardır. aynı şekilde buji ateşlemesi bu şekilde kontrol edilir.
    not buji kablosunu çıkartırken aracın metal aksamına dokunmayın, ve kabloyu biraz geriden tutarak çekin yoksa birazcık voltajla haşır neşir oluyorsunuz
    sakın ha....
    bunu yaparsanız ecuyu yakarsınız. kesinlikle yapmayınlar arasında ilk sıradadır bu işlem (kitapçığın ilk sayfaları) Tofaş değil bu motorlar tamamen elektronik korumalı. siz bu korumayı kısa devre yapıp yüksek voltajı direk beyine uygulamış olursunuz. bir kıvılcıma bakar. 2000-3000 tl ye malolur.Üstelik garanti kapamına da girmez.
    Gezgin Gp.

  18. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  19. #13
    Serhat SİPAHİOĞLU
    gurik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/01/2007
    Yaş
    47
    Mesajlar
    1.314
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Plaka
    06 BT 4942
    Edilen teşekkür: 537

    Standart

    bana yakıt kaynaklı gibi geldi. enjektörlere baktırın bence.
    Gezgin Gp.

  20. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  21. #14
    hakan sert
    iris19 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    28/10/2010
    Mesajlar
    214
    Nereden
    Bursa
    Rengi
    Beyaz
    Edilen teşekkür: 26

    Standart

    arkadaşlar serviste makinaya bağlanır araç bütün değerler makina ölçüp anormal bir durum olduğunda bilgi veriyor.sakın çalışırken kablo çıkarmayın garantiniz aleyhinize döner aracınızı servise bırakın
    keşke yolunuz bursaya düşse birmot bursa baksa süper bu servis

  22. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  23. #15
    erkan ozan
    erkansass - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    07/11/2010
    Yaş
    45
    Mesajlar
    90
    Nereden
    Kahramanmaraş
    Rengi
    Evo Metalik Beyaz
    Edilen teşekkür: 21

    Standart

    görüş yazan tüm arkadaşlara teşekkür ederim. bugün bıraktım servise aracı. ustayla teste çıktık. sesi dinletmeye çalıştım. öyle bir ses ki bu zıkkım ses bazen kayboluyor tamamen, bazen had safhada ortaya çıkıyor. en sevmediğim arıza türü. usta bakar abi anormallik yok der. alırsın aracı 2 saat sonra aynı ses yine. neyse bugün de baktılar araca, birşeyler yapmışlar. teslim aldım sorun yok gibi. akşam iş çıkışı tekrar bindim. herşey yine aynı malesef. servise götürsem de götürmesem de değişmiyor. ama bu ses benim motorumun sesi değil. bundan adım gibi eminim

  24. #16
    Serhat SİPAHİOĞLU
    gurik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/01/2007
    Yaş
    47
    Mesajlar
    1.314
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Plaka
    06 BT 4942
    Edilen teşekkür: 537

    Standart

    bazen çok basit ve küçük hatta elimizle bile düzeltebileceğimiz sorunlar bunlara sebep olur. kayışa sürten plastik gibi. bence motor çalıştırıp kaput açık bir izleyn bakalım. o ses çıkınca motorda ne oluyor bir gözleyin. kayışlara dönen parçalara plastik aksam ve hortumlara bakın. vakum yapan hortum var mı falan. bunlar genelde sıcak motor hatalarıdır. serviste pek oluşmaz.
    Gezgin Gp.

  25. Bu mesaj için teşekkür edenler:


Benzer Konular

  1. arıza
    mehmet karahan tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 9
    Son Mesaj: 12/02/2012, 23:27
  2. Arıza Olduğu Halde Gösterge Işıkları Arıza Olduğuna Dair Uyarmıyor ??
    ceb_58 tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 6
    Son Mesaj: 22/12/2011, 23:53

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com