aynalar h4 ampul yapısındaki (bizim farlardan bahsediyorum) tüm ışığı toplar belli bir hizada karşıya gönderir,

bizim taktığımız xenon ampullerde h4 tür, yani ampulun önunde bir kapatma içe gönderme aynası vardır, standart halojen ampul le aynı şekildedir, sadece uzun far ayrı fazdan elektrik almaz,

normal halojenlerde uzun far yakıldığında ayrı bir flement yanar ama bu flement ampulun onundeki kapatma içe gonderme aynasından geridedir ve o kapatıcıdan fazla etkilenmez ve farın alt bölgesindeki aynanın daha çok ışık almasını sağlar ve ileriye giden ışığın açısını arttırır ve sen daha önü görmüş olursun,

h4 xenondada aynıdır, ama tek ışık vardır, uzun yaktığında ışık kaynağı kapatıcı aynadan kurtulmak için kendini geri çeker, (motorlu demelerinin amacı budur) ve aynanın kapatıcı özelliğinden kurtulur ve alt bölgeyede ışık sağlamaya yarar, bu şekilde aynı h4 halojen ampuldeki ışık yanma noktasından bütün fara ışık sağlar ama aynı güçte, açı değiştiği için sen ileriyi daha rahat görürsün,

sizin bahsettiğiniz kapatıcı aynası olmayan ampullerde ne açıdan bakarsan bak gözün kör olacakmış gibi olur, kapatıcı aynası olan ampule karşıdan baktığında direk ışığı görmessin fardan yansıyan aydınlığı görürsün, bu şekilde belli bir hizdan yukarısı aydınlanmaz ve o hizanın yukarısı insanların gözünü almaz.

farın içine dikkat li bak halojen ampuldede bu dediğim şeyi göreceksin, o kapatıcı halojen ampuldede olmasa aynı şekilde rahatsız eder insanı, insanların rahatsız oldukları şey bu şekilde kapatıcı olmayan ışıklardır, tekrar diyorum normal ampuledede o kapatıcı olmasa açırı derecede rahatsız olursun, işi yapan mercek değil, mercek bu kapatıcı olmadan kendi içinde bu hizalamayı yapar.