abi o işi erteleme baskı balatan bittiğinde değişime gidersen bide volan masrafın olur.
Printable View
Bugün forumda (vb. forum başlıklarında) bahsi geçen debriyaj balatası testini yaptım. Aracımı 5. vitese aldım 4000-5000 devir verdikten sonra normal bir hızla debriyajı kaldırdım. Motor aniden stop etmedi, ileri atılım yapmadan (sıçramadan) devir kaybederek stop etti. Sanırım baskı balata değişim zamanı gelmiş. Değil mi?
devir kaybederek stop etmesi demek baskı balatan sağlam demek
eğer debriyajdan ayağınızı çektiğiniz halde motor stop etmiyorsa balata bitmiş demektir
defaten çeşitli konularda yazdığım testi dikkatlice okuyup uygulayın
neticeye göre karar verin
yalnız bunu her canınız sıkıldığında uygularsanız sağlam olan debriyaj balatasınıda haşat edersiniz
Teşekkürler Coşkun Bey.
orjinal fren balatalarım hala gittiğine göre baskı balatalarım da epey gidecek gibi :)
50,000 bakımında fren balataları daha yarı olmuş dediler :D
Baskı balatası takımı + şanzıman yağı işçilik dahil 350TL. Nasıl sizce? Fiat servisinden aldım bu fiyatı.
Yetkili servise göre iyi fiyat bence.
120.000 binde değiştirmiştim
arkadaşlar debrıyajda kullanıcı ve yol faktorlerine baglı olarak ömür degişir.buna örnek bayan kullanıcıların veya acemi şöför arkadaşların kullandıgı araçlar 30-50 bin kilometre aralıgında genelde bitiyor.buna ragmen ortalama kullanıcılarda bu 100/150 bin kilometre arasındadır.ancak araç sürekli uzun yol çalışıyorsa bu rakam 250 bin ve üzerine çıkabiliyor.yogun trafik veya vites degişikligine çok fazla maruz kalmadıgı için normalin 2 katına kadar ömür çıkabiliyor.geçen gün bir dacia logan a debrıyaj verdim araç 245 binde ve daha orjinal debrıyajı idi.
Hem de dacia diyosunuz :D
evet dacia logan üstelik şu ana kadar motoruna ellenmemiş ve bu kilometreye motor yemeden çıkabilen ender 1.5 dci lerden. toptancılarımdan 1 tanesi geçen hafta degiştirtmiş ankarada.opel corsa 1,3 75ps 2005 model 275,000 km de.yani bu kilometreler çokda anormal degil sadece kullanım şartları ile alakalı.sürekli uzun yolda kullanılan araçlarda bu kilometreler gayet rahat görülenilir.ben 97 tipomda 165 binde degiştirmişdim.onunda orjinal km isi idi.bu kullanıcı faktörüne baglıdır.
Arkadaşlar baskı balata setini değiştirdim bugün. Balata daha bitmemiş ancak bilyalar bozulmuş. Debriyaj aşırı derecede yumuşakmış meğer :D Benimki odun gibiydi. Yalnız arabayı teslim aldıktan sonra arabayı kaldırırken titreşim hissettim. Sonra gaz vermeden yarım debriyaj kaldırayım dedim araba sıtma olmuş gibi titriyor zangır zangır. Geri döndüm servise. Kontrol ettiler ve hemen balata yeni o zaman volant değişecek dediler. Peki dedim eski balatada titremeyen volant yenisinde niye titriyor? Volantta sorun olsa eski balatada da titreme olması gerekmez mi dedim. Balata garantili sonuçta değiştirin dedim. Eleman o zaman yeni balata takarım düzelmezse bu kez volantı değiştiririm gibisine bir şantaj da sokuşturdu araya :)
Haftaya kadar bir dene dediler. Titreşim geçmezse balatayı değşitirecekler. Daha önce baskı balata değiştiren arkadaşlardan böyle bir sorun yaşayan oldu mu? Ya da bu konularda bilgisi olan var mı?
eski balata volantın yüzünü bozmuş ise kalkışta silkeleme titreme yapar balata yenide olsa
madem bir hafta süre verdiler biraz kullan hatta bir kaç sefer balatayı kavrama yaptır volanttaki bozukluk az ise balata yüzeyine yer yapınca
silkeleme ortadan kalkar
sorun devam ederse volantı değiştirmekten başka çaren yok
Anladım Coşkun Bey teşekkürler. Umarım değiştirmek gerekmez.
dediğimi uygula
şöyle bir kilometre yarım debriyaj yap koku gelmeye başladığında bırak debriyajı daha sonra arabayı park et yarım saat soğusun sonra normal şekilde kullan
eğer volantın yüzeyindeki bozukluk az ise balataya yer yapıp birbirini dengeler sorun ortadan kalkar
fakat bunu yaparken fazla aşırıya kaçıp debriyaj balatasını hepten kavurma
Ufak bi kaza geçirdim Coşkun Bey. En az bir hafta ayrıyım aracımdan. Artık onarımdan sonra deneyeceğim.
baskı balatası kullanımla alakalı degişebilir ,120000 de balatası degişmemeiş araçta gördüm ben , tamamen kullanıcı ile ilgili ,debriyaj çok sık kullanılıyorsa , yarım basılıyorsa veya sürekli dur kalk yapılıyorsa degişebilir , benim aracım 66000 km de servise girdiğimde sorun yok dediler ,kullanmaya devam ediyorum
İstanbulda bir taksici albeaların debriyajlarını yaklaşık 60.000km de değiştirdiklerini söylemişti.