bu cümleye sonuna kadar katılıyorum
Printable View
peki 32 saat olan bant süresinin 25 saata indirilip insanlara bir yıl boyunca defolu araç satmaya diceksiniz peki.... ben fan motorunu değiştirdim.. şimdi gene değiştirticem... ben difizör değiştirdim şimdi gene değişicem... ben on torpido zirıltısı için aracımı üç ayrı gun servise üç defa bıraktım bugun dördüncüsü için gün aldım... sonrada 90 hp lik vede birkaç daha aksesuar ekleyip active çıkardılar ve benim araç otomatikman 3 000 ytl değer kaybetti.... insanlar bir yıl sonra ikinci elde active 90 hp lik olandan al dicek 75 hp ler yaramaz dicek... italyan fabrikalarındaki baştan savma hızlı işleri bizim servisler nasıl düzeltsinn... neymiş parça italyadan gelecekmiş.. bu lafı duyunca gelse ne olur diyorum gelmese ne olur diyorum... artık serviste suatla kardeş oldum. artık suatın yuzuna bakmakta güçlük çekiyorum lan gene mi sen geldin demese bari diyorum içimden...
bırakın bu hikayeleri.. herkes neyin ne olduğunu çok iyi biliyor...
bu forum amacından iyice çıktı ve çekilmez oldu evet tamam puntolar çok ama çok dandik kötü hatta kurabiye dikkat edin yağmurda erimesin
8P @Dejavu-akıncl 8P
çok fazla atışmaya başladınız-polemikleriniz son bulsun lütfen...
abi mevsim degısıklıgımıdır nedır herkeste kendımde dahıl burda olsun dısarda olsun herkeste bı gergınlık hakım ..ya da bana oyle gelıyo
Kesinlikle katılıyorum buna... :ok:
Burada yazdığımız sorunların(hepsi sorun değil ama neyse) çoğu zaten çok uç sorunlar.Bazıları hakikaten hiç olmayacak şeyler.Çünkü aracımıza çok değer veriyoruz.Dolayısıyla hiç bir problem olsun istemiyoruz;ancak bu araçlar da insan yapımı.Her şey olabilir.Ayrıca yol şartlarımız da malum zaten.
Spesifik bir konu bu tabiki ama bence Fiat ın hiçbir modeli rakiplerinden daha sorunlu değildir.Tüm araçlarda sorun çıkabilir.Hatta yeni bir modelse daha fazla sorun da olabilir ama bunu genele yaymak çok da doğru değil bence; Araçlarımız güzel arkadaşlar ufak sorunlarla kafamızı meşgul edip birbirimizi üzmeyelim...
DHdeki Yeni Corolla başlıklarına bir bakın:bandit:
niye tartışıyoruz ki ford türkiyenin en çok satan aracı ama dizelde yağ yakışını önleyemedi, renaultlarda işçilik diye bişey yok, opelin ön takımı max. 40000 gidiyo ve bmw servisinin müdüründen canlı örnek bmw x5 6 ay içinde bu yol şartlarında ön takım dağıtıyo ve garantiyi kabul etmiyo bence biz bir otomobile değil GRANDE PUNTOYA bindiğimizi kabul edelim ve ufak tefek olayları görmezden gelelim
Otomotivde hatalar seviyelerine gore siniflandirilir:
1-Musteri gozuyle farkedilebilecek hatalar: kaporta hasarlari, boya hasarlari, gözle görülür defolar (doseme kumasi lekesi, kapı içi çizik trim), calismayan fonksiyonlar (arızalı sinyal kolu, arızalı klima, arızali korna, arızalı uzaktan kumanda) vs vs...
2-Musteri gozuyle farkedilemeyecek, ancak zamanla ortaya cikacak hatalar: Bozuk rot ayari, bozuk kapi ayari, yerine tam oturmayan iç trimler, vs...vs..
3-Musteri gozuyle asla farkedilemeyecek hatalar: Gozle gorulmeyen bolgelerdeki kaynak puntasi hatalari, doseme altlarindaki boya hatalari, govde birlesme yerlerindeki saplama kaynaklari, sac parcalardaki capak hatalari, izolasyon malzemelerindeki olasi yirtiklar, elektrik tesisatindaki eksik kablo sabitlemeleri vs..vs..
Bu 3 kategoride incelenebilecek hatalardan, musteri gosuyle algilanabileceklerin sayisi ne kadar fazla olur ise, o urun giderek piyasada sorunlu bir urun olarak anilmaya baslar. Tuketiciler bu urunu birbirlerine anlatarak surekli olumsuz reklamini yapar ve adi cikan urun artik performans kaybetmeye baslar...
Diger yandan, dizel motorlarin yag degisiminden belirli sure sonra yag eksiltmeye baslamalari durumu, kullanilan yagin ozelligini yavastan kaybetmeye baslamis olmasini gosterir. Kullandigimiz 1.3 MJT motorlar, her yag degisiminden yaklasik 7500 km sonra yag eksiltmeye baslayabilirler ve 10000 km ye yaklastigimizda ya yagi degistirmeliyiz ya da artik seviye tamamlanmasi gerekir. Normal sartlar altinda, surekli eurodiesel 50 ppm yakit kullaniyorsak, yag degisimi periyodunu Ingilizce kitapcikta da belirttigi gibi, 30000 km olarak gerceklestirebiliriz. Yine kitapciga gore, motorun 1000 km 'de 400 gram yag yaktigini kabul edersek, 30000 km sonunda bu motor 12 kg yani yaklasik 14 lt yag yakmis olmalidir. Tabi ki 3 lt yag kapasiteli bir motor icin, bu deger neredeyse 4 defa motora kapasitesi kadar yag takviyesi yapmak anlamina gelir ki bu da pek akil harci gibi gorunmemektedir.
Netice itibariyle, Ford dizel motorlar icin bahsedilen yag yakma konusu da aslinda yine motor yaginin ozelligini bir sure sonra kaybediyor olusundan ileri gelmektedir diye dusunuyorum. Iyi surusler...
sonuçta o yağı o araca koyanda ford satanda ford o zaman ona göre yağ üreticek neden fiat selenia ile anlaşmış çünkü selenia sadece fiat için yatırım yapıp fiatın motorlarına has yağ üretiyor o fordun hatası kullananın değil
Ben arkadaşımın arabasına bindim bizreki gibi ses problemi yok. (Markayı boş verin) 45000 ytl. Ben 22700 e aldım 1000 lira eklerim ses mes kalmaz 23700 eder
Bu nedir arkadaşlar. Lütfen kendinize çeki düzen verin. Modların yetkilerini kullanması zamanı gelmiş de geçiyor gibi. Forumu amacı dışında kullanmayalım. Bazı isimlerin devamlı agresif tavırlarda olup tartışmalara girmesi gözlerden kaçmıyor. Bunu uyarı olarak kabul etmenizi isterim.O yüzden özelden yazmıyorum. Saygılar.
modların uyarılarına bile cevap yazıp tartışmayı devam ettirmeyelim..herkes farklı düşünebilir.ancak tartışmanın fikir teatisi olarak kalmasını istiyoruz,atışma,kavga değil..
Forum kuralları-Mesaj içerikleri
1. Küfür, hakaret, tehdit, sataşma, aşağılama, kişi hak ve özgürlüklerine saygısız içeriğe sahip mesajlar göndermeyiniz.
kuralına göre sataşma ve fevri mesajlarınızı sileceğimm.devamında ceza alıcaksınız.
Gp ne olaki
boris,
Icten yanmali motorlarda, hic kullanilmamis sifir motorun kullanici hatasi olmaksizin bir rodaj donemini tamamladiktan sonra yag eksiltiyor olmasi, o motora uygun yag kullanilmamasindan ileri gelebilir.
Burada onemli olan, FL Selenia'nin FIAT guc paketlerine uygun yag teknolojisi uretip uretmemesi degildir. Ford'un da kendi motoruna gore yag uretip uretmemesi de degildir.
Rodaj donemini uygun tamamladigini varsaydigimiz motor icin, imalatci ornegin ACEA B4 SAE 5W-40 spesifikasyonunda yag kullanilmasini zorunlu kiliyorsa, musteri de gidip daha ucuz oldugu icin ornegin ACEA B4 SAE 15W-40 yag koyuyorsa bu bile motorun soguk calistirmadaki asinmasini olumsuz etkileyerek bir sure sonra fazla surtunmeden dolayi motorun erken asinmasina yol acabilecektir. Bu sebepledir ki, iklim kosullarina gore imalatcinin uygun gordugu viskozitelerden sasmamak, hatta ve hatta bahsi gecen spesifikasyonlari birebir karsilayan esdeger urunler kullanmak cok onemlidir. Bu urunun esdegeri Shell, BP, Castrol, FL Selenia, Exxon, Elf vs vs vs olabilir. Yag imalatcilarinin yuzlerce cesit urunu vardir. Ama siz rafin karsisina gecip birisi 10 YTL/lt, digeri 25 YTL/lt diye dusunup, ucuz olani almayi tercih edip sonra basiniza is acabilirsiniz.
Diger yandan, Ford olsun, Toyota olsun, Opel, FIAT, Renault, VW olsun; servislerde araciniza konulan yag %100 dogru yagdir diye birsey yoktur. Araciniza konulan yagin dogru olup olmadigini kacimiz gozumuzle gorup kotrol ediyoruz? Servis yanlis yag koymaz, koyamaz vs vs deyip isin icinden cikiyoruz. Ancak, servislerde yag degistirdikten sonra, bir zahmet motor yag seviye cubugunu muntazam olarak kontrol ediniz. %90 goreceksiniz ki, yag seviyesi MAX cizgisindedir veya daha da ustundedir. Servislerde motorunuzua bir de fazladan yag koyarlar. Sonra da derler ki "abi bu motor yag eksiltirse kendi fazlaligindan tamamlar". Boyle bir cahil cuheyla yaklasim olmaz arkadaslar. Motora fazla yag konulursa, yag basinci artar ve o fazlaligi motor kecelerden ve contalardan disari atar. Motor sıkısır, ust kapaktan yag sızdırmaya baslar. Asiri yag basincindan dolayi piston segmanlarindan sizip yanma odasina girebilecek yaglar yakilmaya baslar. Sonra 20000 km yol gidersiniz, kapak contasi degistirirsiniz. Siz conta degistirdikce servis bayram yapar. Sonra da deriz ki "vay boyle motoru yapaninda vs vs vs"... Ama aslinda motorun yag seviyesini, gosterge cubugunun tam ortasina gore ayarlasaydiniz tum bunlar basiniza gelmezdi.
Diger yandan, laf lafi acmisken, viskozite olayina tekrar son defa degineyim.
piyasada satilan yaglarin ambalajlarinda genellikle mineral mi yari sentetik mi tam sentetik mi olup olmadigi yazmaz. Bu bir bakima pazarlama taktigidir. Iki bisonu alirsiniz bakarsiniz. Viskozitesine kadar ayni gibi algilarsiniz. Ama birisi tam sentetik, digeri mineral olabilir. Ucuz olan mineral yagi alip koyarsiniz. Ondan sonra 100 000 km gidip motoru kucaklarsiniz. Cunku yag degisim periyotlarini ayni tutup, sentetik yag kadar uzun sure boyunca mineral yagi kullanarak aslinda motoru oldurmus olursunuz.
5W-30,5W-40,10W30,10W-40,15W-40,20W-50 vs vs vs gibi viskozitelerin birbirleri arasinda daglar kadar fark vardir. Bu farki motor sesinden, titresiminden vs vs hissederek anlayamazsiniz. Ancak uzun vadede motora verdikleri hasarlari karsilastirarak, piston gomleklerindeki yuzey asinma ve puruzluluklerini olcerek veya bu yaglari her degisimden once kimyasal analiz laboratuvarinda test ederek yorum yapabilirsiniz. Son kullanicilar bu saydiklarimin hicbirisini yapamadiklari icin en son motor arizalandiginda durum patlak verir ve birseylerin ters gittigini dusunurler.
Yaglar hakkinda daha detayli bilgiler yag imalatcilarinin web sitelerinden ednilebilir. Yukarida verdigim ornekler, ozellikle herhangi bir arkadasimizi/servisi/markayi elestirmek/kotulemek amaciyla degildir. Laf lafi acti, nerden nereye geldik... :)
@mühendis06
kardeş yazılarını dikkatle takip ediyorum.. bu foruma yapmış olduğun bilimsel ve doğru yaklaşımların için ilk önce kendi adıma daha sonra forum adına sonsuz teşekkür ediyorum.. ve bundan sonrada böyle yazılarını ve diğer yorumlarını bekliyoruz....
Eyvallah dejavu, maksat dogrulari bulabilmek olsun. Makinalarimizi uzun omurlu ve verimli kullanabilmemiz icin, bildigimiz konulari birbirimizle paylastikca forum amacina ulasacaktir. Hangi konuda olursa olsun, mantikli ve teknik aciklamalar hepimizi dogruya goturecektir. Iyi surusler... :)