Viraj alma sırasında, tekerlekli bir aracın, viraj dairesinin dış kısmında kalan tekerlekleri iç tarafta kalan tekerleklere oranla daha hızlı döndürülmeye zorlanırlar. Bu tekerleklerin, içtekilere olan bağlılıklarını korumaları ve aracın istenilen dönüş dairesini çizebilmesi için daha uzun bir yol katetmeleri gerekir. Viraj alma sırasındaki bu durumu, Konunun açıklık kazanabilmesi için aracın 90° lik bir virajı dönmeye çalıştığını düşünelim. Dönüş yarıçapı 8 m. olsun. Aracın teker eksenleri arasındaki mesafenin, yani; bir bakıma araç genişliğinin 1.5 m. olduğunu kabul edelim. Tekerlekli araç, yarıçapı verilen virajda aşağıdaki gibi yol alır. Viraj sırasında iç tarafta kalan tekerlekler, 12 m. dış tarafta kalan tekerlekler 14, 25 m. yol alırlar.
Farklı dönüşlerle aradaki mesafe farkı olamadığı zaman her teker bir miktar patinaj yapmaya çalışacaktır. Yani tekerlekler kayma yaparak harekette farklılık yaratmaya çalışacaklardır. Bu tür sürekli kaymalar ile aracı kullanmak mümkün olmaz. O halde dönüşlerdeki hareket farklılığını sağlayacak bir düzen gereklidir. Bu, diferansiyel dişli kutusu adı verilen düzendir
SAYGILAR
en açıklayıcı şekilde linkteki videoyu seyretmek isteyen olursa sonuna kadar diferansiyelin ne kadar basit ve olması gereken bir sistem olduğunu anlayabilir.
How a differential gear works. [VIDEO]
Video çok iyi ya hakikat o çarkın prensibini bilmiyordum iyi oldu ellerinize saglık..
rica ederim, zamanında v8 kullanıcısı olduğum da içindeki çarkları çok kırmıştımbende ilk başta işlevi biliyordum fakat iç yapısını anlammıştım hiç, ama bu videoyu bulup izleyince bütün soru işaretleri kalktı
saygılarımla.
Bu yüzden 4 çeker araçlarda difransiyel kilidini sadece zor arazi şartlarında ve düşük hızlarda kullanılması tavsiye edilir![]()
GP in mirror is faster than they appear !
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri