Alıntı GP COSKUN Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
+1000

evet arkadaşlar çok yüksek devirlerde klimayı devreye sokmanız zararlı
aslında klimada bir çeşit motor gibi çalışır
Kompresör içersinde genellikle birden fazla piston bulunmaktadır ve bunlar aşağı yukarı hareket ederler. Pistonun aşağı yöne hareketinde akışkanı, gaz olarak silindir içine alınır yukarı yönlü harekette bu gaz sıkıştırılır. Bu arada tek yönlü çalışan supaplar gazın sıkıştırılması esnasında geri dönmesini engeller. Akışkan basıncının istenen düzeye gelmesi bu pistonların hareketleri ile gerçekleşir.
burada oluşan soğuk havayı evaparatör fanı elektrik motoru sayesinde kanallara üfler ve aracın içinde soğuma gerçekleşir
siz çok yüksek devirlerde klimayı devreye aldığınızda ani bir hareketle ve yüksek bir ivmeyle kompresörü harekete geçirmiş oluyorsunuz ve buda hem kompresörün içindeki pistonlara subablara kasnak bilyasına bir anda aşırı yük bindirmek anlamına gelir
tabiki durarak veya boşa atarak klimanızı çalıştırmanıza gerek yok ama
2000-2500 devirlerde devreye sokmak en mantıklı hareket olacaktır
konunun ana sorusuna gelince klimanız klima kasnağı vasıtası ve kayış yardımıyla ihtiyacı olduğu enerjiyi motorunuzun gücünden alır buda size hem yakıt sarfiyatı hemde güç kaybı olarak geri döner
vites geçişlerindeki yığılma kesiklik ve tekleme gibi hissedilen şey siz ayağınızı gazdan çektiğinizde devrede olan klima grank kasnağına yük bindirir tekrar gaz verdiğiniz anda motor güç üretmeye başlar bu aradaki farktan dolayıda bu sorun meydana gelir
klimanız açıkken boşta gaz verip bıraktığınızda devir saatiniz bir anda düşer
ancak klima kapalı konumda gaz verip bıraktığınızda devir saatiniz yavaş yavaş düşer işte aradaki motora binen yük farkı yüzünden bu durum yaşanır saygılar
öncelikle aydınlatıcı bilgileriniz için teşekkürler.
"evaparatör fanı elektrik motoru sayesinde kanallara üfler ve aracın içinde soğuma gerçekleşir" demişsiniz. bu durum aslında tamamen motora bağımlı olmadığını mı gösteriyor? ya da bu durum yeni nesil araçlarda mı böyledir yoksa daha eski araçlardada mı böyleydi. örneğin 2000-2004 kira rio-accent-focus gibi 100 bg benzinli 1,4-1,6 araçlarda da bu prensiple mi çalışır. sorma sebebim önceki aracım 1,5 rio ve klima çalıştığında araba resmen boğuluyordu. evo 1,3 mj de ise nerdeyse klima nın motora yüklendiğini bile hissedemedim. bu durum çokta hoşuma gitti. bu sebeple acaba elektrik takviyesi olabilir gibi bir ihtimal aklıma geldi.