Sayfa 1/2 12 SonSon
24 sonuçtan 1 ile 20 arası

Konu: Turbo

  1. #1
    mehmet altnsy
    pterion - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    02/01/2009
    Yaş
    42
    Mesajlar
    17
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 0

    Standart Turbo

    arkadaşlar geçenlerde arabamı almadan önce baktığım bi gp yi servise götürdüm araç 1400 kmde idi.
    arabanın altına baktırdığımızda turbonun yerden darbe aldığını görmüştük.servis yetkilisi az bi darbe olsa dahi değişmeli diyordu vazgeçtim.allahtan servise götürmüşüm

    benim merak ettiğim bu turbo yere çok yakın malum türkiye ve özellikle istanbul yolları delik deşik korkuyorum bişe olcak diye bunun için turboyu koruyucu ilave bi önlem alınabilir mi?

  2. #2
    ERCan Bütün
    ERC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    25/07/2007
    Yaş
    36
    Mesajlar
    1.041
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 336

    Standart

    turbo derken turbo pallerı mı yoksa turbo borusumu acaba bahsettıgınız aksam
    Forever DJ Tiestooooooooooooooo...absolutely Trance dj in the universe...

  3. #3
    Mehmet Özcan
    Basın-Yayın Sorumlusu femoli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    31/01/2007
    Yaş
    45
    Mesajlar
    18.861
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Beyaz
    Plaka
    YMS
    Edilen teşekkür: 7336

    Standart

    Turbo bir yere çarpacak kadar yakın değilki hatta hiç yakın değil başka bir şey olamsın ..

  4. #4
    Emre @
    ekorkut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/05/2007
    Yaş
    47
    Mesajlar
    1.005
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 437

    Standart

    O kesin başka birşeydir yaa..Turbonun yere çarpması imkansız birşey bizim arabalarda. Kaputu açınca eline gelecek kadar yakın bir yerde. Ne servismiş ama haa..

  5. #5
    Ziyaretçi047
    Ziyaretçi Ziyaretçi047 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Standart

    turbo yere çarpmaz da başka bir aksamı çarpıp turboya zarar verebilirsin. olabilir yani olamaz diye bir şey yok.

  6. #6
    Arda BULUT
    ABNEW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2007
    Yaş
    48
    Mesajlar
    12.708
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4298

    Standart

    Mehmet, sanıyorum bahsi geçen araç zamanında kaza yapmış.Radyatör ya da başka bir parça ise turboyu sıkıştırarak zedelemiş.(Servisin gördüğü hasarlı kısım büyük bir ihtimal salyangozdur)

    Yerden taş parçasının sıçrayarak turboya zarar verme olasılığı son derece düşük...

  7. #7
    Mehmet Özcan
    Basın-Yayın Sorumlusu femoli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    31/01/2007
    Yaş
    45
    Mesajlar
    18.861
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Beyaz
    Plaka
    YMS
    Edilen teşekkür: 7336

    Standart

    Muhtemelen öyledir yada farlı bir şey için söylemişlerdir ..

    Turbonun hasarının ne boyutta olduğunu bilmediğimiz için bunada pek yorum yapamayacağım Belki çok önemli bir sorun değildir..

  8. #8
    Emre @
    ekorkut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/05/2007
    Yaş
    47
    Mesajlar
    1.005
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 437

    Standart

    Yaaaa zaten arkadaş o arabayı da almamış neticesinde. )))))

  9. #9
    mehmet altnsy
    pterion - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    02/01/2009
    Yaş
    42
    Mesajlar
    17
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 0

    Standart

    arkadaşlar, servis turbonun motoru mu dedi yoksa tüpümü dedi altta bi parçası var o alttan darbe lmış tam hatırlamıyorum

  10. #10
    Mehmet Özcan
    Basın-Yayın Sorumlusu femoli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    31/01/2007
    Yaş
    45
    Mesajlar
    18.861
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Beyaz
    Plaka
    YMS
    Edilen teşekkür: 7336

    Standart

    Alıntı ekorkut Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yaaaa zaten arkadaş o arabayı da almamış neticesinde. )))))
    Tamam emrecim netticede almamış bile olsa sorun yada kaynağı hakkında bilgilenelim Yada tartışalım Forum bunun için var

  11. #11
    Tuncay YARKIN
    ReBianco - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    20/12/2008
    Yaş
    45
    Mesajlar
    41
    Nereden
    Bursa
    Rengi
    Beyaz
    Plaka
    16 BOE 91
    Edilen teşekkür: 7

    Teknik Konu

    Arkadaşlar turbodan çıkışı direkt olarak katalitik konvertöre bağlı. Katalitik konvertörde yapısı gereği bir bütün halinde ve karterin altına kadar iniyor. Bence katalitik konvertör alttan darbe almış, turboya iletilerek oraya da hasar vermiş. Yani sözkonusu olan hasar muhtemelen hem katalitik konvertörü hem de turboyu kapsıyordur.

    Ya da turbo girişinde intercooler'dan gelen siyah boyalı bir rigid boru var. Bir ikinci ihtimal de bu borunun darbe almış olması ve turboya iletmesi. Her iki ihtimalde de turbo değişecektir bence, sadece ikinci ihtimalde katalitik konvertörün değişmesi gerekmeyebilir belki.
    2009 Grande Punto 1.3 Multijet 75 HP Fun

  12. #12
    salih yaprakcı
    dallix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    13/10/2009
    Yaş
    36
    Mesajlar
    202
    Nereden
    Konya
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 46

    Standart

    Arkadaşlar konuyu hortlatmış gibi olucam fakat bilgilenin diye yazıyorum,

    Alttan darbe yiyen puntolarda, taş çarpması kaldırıma çıkmak vs.turbonun intercooler hortumları zarar görür ezilir delinirse turbonun manifolda basması gereken hava dışarı kaçmaya başlar ,dışarı kaçan havayla birlikte turbo emme salyangozundan yağ vermeye başlar, araç yağ eksiltir ve bu yağ intercooler içine dolar intercooler da biriken yağ ilerde bir gün farkedilmezse aracın emme manifoldundan pistonların üstüne atılır ve aracı stop ettiremezsiniz tam gaz veren araç motoru yer.

  13. #13
    berkeraaa
    Ziyaretçi berkeraaa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Standart

    Alıntı dallix Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar konuyu hortlatmış gibi olucam fakat bilgilenin diye yazıyorum,

    Alttan darbe yiyen puntolarda, taş çarpması kaldırıma çıkmak vs.turbonun intercooler hortumları zarar görür ezilir delinirse turbonun manifolda basması gereken hava dışarı kaçmaya başlar ,dışarı kaçan havayla birlikte turbo emme salyangozundan yağ vermeye başlar, araç yağ eksiltir ve bu yağ intercooler içine dolar intercooler da biriken yağ ilerde bir gün farkedilmezse aracın emme manifoldundan pistonların üstüne atılır ve aracı stop ettiremezsiniz tam gaz veren araç motoru yer.
    bunlar olurken kontağı kapatıp çekici çağırsak daha iyi olmazmı

  14. #14
    salih yaprakcı
    dallix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    13/10/2009
    Yaş
    36
    Mesajlar
    202
    Nereden
    Konya
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 46

    Standart

    Bunlar olurken kontağı kapatmanız fayda etmez motoru stop ettirmeniz imkansıza yakındır, ya o motor piston sarıcak yada 5 e takıp debriyajı bırakıcaksınız.

  15. #15
    Ümit Coşkun TURUCA
    Emekli Moderatör GP COSKUN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    11/09/2009
    Yaş
    49
    Mesajlar
    8.995
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 6069

    Standart

    Alıntı dallix Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bunlar olurken kontağı kapatmanız fayda etmez motoru stop ettirmeniz imkansıza yakındır, ya o motor piston sarıcak yada 5 e takıp debriyajı bırakıcaksınız.


    anlattıklarına katılıyorum
    piston sarma ihtimali ve kol çıkarma ihtimali oldukça yüksek bu durumda
    en iyi yapılacak olan şey el frenini çekip sağ ayakla frenede basarak
    debriyajdan ayağı çekerek motorun dönme isteğine karşı koyarak
    motoru durdurmak en iyi seçim olacaktır


    Benim Sürdüğüm Hayatın Geri Vitesi Yok...Geçmişimi Sadece Dikiz Aynasından Seyrediyorum ; )

  16. #16
    salih yaprakcı
    dallix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    13/10/2009
    Yaş
    36
    Mesajlar
    202
    Nereden
    Konya
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 46

    Standart


    Bikaç müşterim bu durumu yaşadı çok iyi biliyorum ki fren bu durumda işe yaramayan bi olay direk 5 e takıp debriyajdan hızlı çekiceksiniz ayağınızı

  17. #17
    Ümit Coşkun TURUCA
    Emekli Moderatör GP COSKUN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    11/09/2009
    Yaş
    49
    Mesajlar
    8.995
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 6069

    Standart

    Alıntı dallix Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster

    Bikaç müşterim bu durumu yaşadı çok iyi biliyorum ki fren bu durumda işe yaramayan bi olay direk 5 e takıp debriyajdan hızlı çekiceksiniz ayağınızı


    frenin işe yaramayacağı kanısına nasıl vardınız
    unutmayın her aracın frenleri motor gücünden daha fazladır
    debriyajdan ayağınızı çekmenizdeki maksat motorun dönüşünü
    şanzumana iletip araç yüksek viteste olduğu için motoru stopa zorlamak ise
    bunu frenleme ile beraber yapmak daha mantıklı değilmi sizce


    Benim Sürdüğüm Hayatın Geri Vitesi Yok...Geçmişimi Sadece Dikiz Aynasından Seyrediyorum ; )

  18. #18
    salih yaprakcı
    dallix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    13/10/2009
    Yaş
    36
    Mesajlar
    202
    Nereden
    Konya
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 46

    Standart

    Sanayi ağzıyla anveleye kalkma olayıdır bu durum ve genelde aracı ilk çalıştırdığınız anda meydana gelir yani vites boştayken ,bu durumda frene basmak pekte bi işe yaramayacaktır vitesle halletmek en mantıklısı araç yolda giderken bu durum genelde olmaz hep ilk çalıştırma zamanlarında olur.
    İstisnai bi durum olurda yolda giderken bu durum gerçekleşirse frenle desteklemekten başka bi çözüm yok.

  19. #19
    Ümit Coşkun TURUCA
    Emekli Moderatör GP COSKUN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    11/09/2009
    Yaş
    49
    Mesajlar
    8.995
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 6069

    Standart

    Alıntı dallix Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sanayi ağzıyla anveleye kalkma olayıdır bu durum ve genelde aracı ilk çalıştırdığınız anda meydana gelir yani vites boştayken ,bu durumda frene basmak pekte bi işe yaramayacaktır vitesle halletmek en mantıklısı araç yolda giderken bu durum genelde olmaz hep ilk çalıştırma zamanlarında olur.
    İstisnai bi durum olurda yolda giderken bu durum gerçekleşirse frenle desteklemekten başka bi çözüm yok.

    aynı şeyi söylüyoruz
    vitese takıp frene basarak debriyajdan ayağı çekmek dedim zaten
    tabiki boşta frene basmanın bir manası yok
    aynı şekilde yolda giderken meydana gelirse bu durum en yüksek vitese alıp
    fren gücüyle motorun dönme gücüne karşı koymak en mantıklısı
    kısaca hemfikiriz bu konuda


    Benim Sürdüğüm Hayatın Geri Vitesi Yok...Geçmişimi Sadece Dikiz Aynasından Seyrediyorum ; )

  20. #20
    salih yaprakcı
    dallix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    13/10/2009
    Yaş
    36
    Mesajlar
    202
    Nereden
    Konya
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 46

    Standart

    Evet

Sayfa 1/2 12 SonSon

Benzer Konular

  1. Turbo :/
    HakanUstuner tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 49
    Son Mesaj: 26/08/2012, 01:08
  2. 1.4 MULTIAIR 105 HP motor Turbo takılarak 1.4 MULTIAIR Turbo 135 HP olur mu?
    yusuffffff tarafından Motor ve yürüyen aksam modifikasyonu forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 21
    Son Mesaj: 28/07/2012, 02:28
  3. Dizel punto turbo ve turbo hortumu
    BLACKND tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 5
    Son Mesaj: 17/06/2012, 23:12
  4. Ege Turbo Stage 2 Turbo Büyütme
    egeturbo tarafından Motor ve yürüyen aksam modifikasyonu forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 47
    Son Mesaj: 23/03/2012, 18:19
  5. Adamlar yapmış Opel Twin-turbo 1.9 cdti kompressör + turbo !!!
    legend tarafından Diğer Marka Araçlar forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 2
    Son Mesaj: 23/04/2011, 13:48

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Turbo Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com