6 sonuçtan 1 ile 6 arası

Konu: 1,3 litrelik cimri motora 231 hp. veren hırçın motor - Wankel

  1. #1
    ibrahim odabaşı
    ..:aranan adam:.. imdesign - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    17/03/2009
    Mesajlar
    1.320
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Plaka
    06 BA -7-7
    Edilen teşekkür: 473

    Dikkat 1,3 litrelik cimri motora 231 hp. veren hırçın motor - Wankel

    Wankel motoru 1954 yılında Alman mühendisi Felix Wankel tarafından geliştirilmiş bir motordur. Motor 1957 yılında ilk defa Almanya Neckarsulm’daki NSU firması standına getirildi. İlk kez 1963 yılında NSU Spider marka araca mote edildi. 1967 yılında NSU Ro 80 çift diskli wankel motorunu kabul etti. NSU Ro 80 2×497,5 cm3 ‘lük bir motor hacmine sahipti. 5500 d/d’da 136 HP güç üretiyordu. Motorun ağırlığı 103 kg’dı. Sıkıştırma oranı 9/1’di. NSU’dan başka o yıllarda Japon Toyo Kogyo Firması da wankel motoruyla güç üreten otomobil üretmiştir. 1972 yılında Amerikan GM firması 5 sene içerisinde Wankel motorunu geliştirmek için 50 milyon dolar harcayarak 185HP gücünde bir Wankel motorunu geliştirerek otomobillerinde kullanmaya başlamıştır. Yine Amerikan Ford firması Wankel motorunun kendi araçlarında kullanılması için çeşitli anlaşmalar yapmıştır. Bunların dışında Hollanda’da Datsun , İngiltere’de Rolls-Royce ve İtalya’da Alfa romeo firmaları Wankel motoruyla ilgilenmişlerdir.Günümüzde ise Mazda firması RX7 ve RX8 modelinde bu motoru kullanmaktadır.


    Wankel motorunun çalışması

    Wankel motorunun iç yapısı sanılanın aksine normal bir motordan çok daha basittir. Oval bir gövde içerisinde merkezden kaçık olarak dönen bir rotor (döner piston) (tasarımına göre 2-3-4 rotor da olabilir) ve ekzantrik milidir ( ekzantirk mili 4 zamanlı motorlarda bulunan krank milinin işini yapmaktadır ). 4 silindirli , 16 subaplı , 2 ekzantirikli modern bir motora göre karmaşık hareketli parçalardan yoksundur. Rotor bir iç v bir dış dişli yardımı ile motorun ana miline bağlıdır. Motor çalıştığı sürece emme , sıkıştırma , iş ve egzoz zamanları rotorun çevresinde oluşur. Motorun en büyük zorluğu da buradan kaynaklanır. Rotorun etrafının çok çabuk aşınmasından dolayı sıklıkla değiştirilmesi gerekmektedir. Genellikle polimerik malzemeden yapılan rotor kenarları aşınması zor bir madde tarafından henüz üretilememiştir.



    Wankel motorları dört zaman ilkesine göre çalışmaktadır. Rotorun her bir tam devrinde her haznede dört zamanlı motora göre bir iş meydana gelir. Ekzantrik mili bu sırada üç devir dönmüş olur. Çalışması şu şekildedir. Motorun kumandası muhafaza gövdesindeki kanal üzerinden sağlanır. Rotor ekzantrik milinin bir kamına yataklandırılmıştır. Muhafaza gövdesinin içinde sabitlendirilen pinyon dişli rotorun iç tarafına açılmış dişli ile kavraşmış durumdadır. Rotor sabit pinyon dişli üzerinde yuvarlanır. Yuvarlanırken ekzantrik mili üzerinde bir döndürme kuvveti oluşturur. Ekzantirik milinde oluşan bu dönme hareketi şanzumana iletilir. Su ile soğutmalı motor gövdesinin bir yanında emme ve eksoz kanalları karşı tarafında ateşleme bujileri yer alır.

    WANKEL MOTORU KULLANILAN OTOMOBİL MODELLERİ
    NSU Spider
    NSU Ro-80
    Mazda R-100
    Mazda RX-7
    Mazda RX-8

    Yorum
    Bu motoru kullanan arabalarda titreşimi engellemek amacıyla genellikle 2′şer piston kullanılır. 4 zamanlı olan motor tek devri esnasında emme-sıkıştıma-genişleme-eksoz işlerini bir arada yaptığından 4 zamanlı sıra tipi motorlara oranla çok daha düzgün bir tork eğrisi çizer. Bu sayede ani hızlanma veya sollamalarda çok daha esnektir. Fakat bu motorun geliştirilmesindeki en büyük engel, aşınmanın çok fazla olmasıdır. Piston üçgen şeklinde olup, piston kursu içerisinde dönerek herhangi bir ara eleman(biyel) olmaksızın gücü direkt olarak krank miline iletir. Bu esnada piston köşeleri piston kursunu adeta çizercesine döner ve devir arttıkça sürtünme daha çok artar. Isının etkisiyle genleşen piston, yüksek devirlerde yağlamanın iyi yapılamamasından dolayı ciddi bir aşınmaya uğrar. Eğer pistonun yeterince sert bir yapıya kavuşturulabilirse, bu motorun çok daha popüler olup otomotivde yeni bir çığır açacağını düşünüyorum.
    Örnek olarak, aşağıda resmini eklediğim Mazda RX-8 1.3L silindir hacmine sahip 900 kiloluk bir araç. 1.3 Litrelik motoru küçümsememek gerekiyor çünkü Wankel motoru kullandığından 8200 d/dak’da 231HP güç üretebiliyor. Ve bunu yaparken de turbo veya süperşarj kullanmıyor. Yani hava motora atmosferik olarak giriyor. Aracın maksimum torku ise, 5500 d/dak’da 211Nm. Bu gücü tipik sıra tipli bir motorla elde edebilmek için tahminimce 3L silindir hacminde bir motor gerekirdi.


    Böyle harika bir icadın yukarıda bahsettiğim engelleri kısa sürede aşması dileğiyle; bu motoru geliştirmeye çabalayan tek firma diyebileceğimiz Mazda’ya başarılar(Mazda, Ford’un bünyesinde bir alt markadır).

    Alıntıdır.

  2. Bu mesajı için 2 kişi imdesign'ye teşekkür etti:


  3. #2
    xxx xxx
    ferikci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    23/03/2010
    Mesajlar
    318
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 137

    Standart

    benzer motor bildiğim kadarıyla Mazda RX-7 de de var. Yanılmıyorsam 1.3 motorla 180 HP verebiliyordu. Vergi avantajı konusuna hiç değinmiyorum bile

  4. #3
    Faruk İleri
    Punto'cu LEO farukileri - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    06/04/2010
    Yaş
    36
    Mesajlar
    1.285
    Nereden
    Yurtdışı (Foreign)
    Rengi
    Beyaz
    Plaka
    B-112-KMX
    Edilen teşekkür: 392

    Standart

    Alıntı ferikci Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    benzer motor bildiğim kadarıyla Mazda RX-7 de de var. Yanılmıyorsam 1.3 motorla 180 HP verebiliyordu. Vergi avantajı konusuna hiç değinmiyorum bile
    yazı içerisinde yazıyor zaten model ve bununla ilgili bilgiler.Mazda RX-7 eski bir araba ve şu anda üretimi yapılmıyor onun.Ancak şu anda üretilen araç Mazda RX-8 ve gerçekten bizim multijet'lere verdiğimiz verginin neredeyse aynısını veriyorlar,ancak bir arkadaşım bu araca sahip ve kendisi benzinden,bakım masraflarından çok şikayetçi.Biraz fazla pahalı araç sanırsam kendisi


    LEO,Liderlik,Deneyim,Olanak yaratmaktır.

  5. #4
    Murat D
    IVAA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    14/02/2010
    Mesajlar
    379
    Nereden
    Karaman
    Rengi
    Evo Metalik Beyaz
    Plaka
    52 FL
    Edilen teşekkür: 110

    Standart

    Wankel motorların dez avantajı yüksek yakıt tüketimidir. bu nedenle tercih edilmiyorlar. o yüzden mazdanın sitesini kontrol et yakıt tüketimi yazmıyorlar.

  6. #5
    Ümit Coşkun TURUCA
    Emekli Moderatör GP COSKUN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    11/09/2009
    Yaş
    48
    Mesajlar
    8.995
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 6069

    Standart

    kaplumbağada boksör motor
    nissanda wankel motor
    valla açık konuşayım bunlar fantezi kardeşim
    en verimli en ekonomik ve en randımanlı motor tipi ve günümüzde en çok tercih edileni
    kulllandığımız tip motorlar
    gerisi bana macera gibi geliyor muhakkak + ları vardır ama - leri bence daha fazla


    Benim Sürdüğüm Hayatın Geri Vitesi Yok...Geçmişimi Sadece Dikiz Aynasından Seyrediyorum ; )

  7. #6
    Ertuğ Torun
    T-jet uzmani Romeo_er2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    22/10/2008
    Mesajlar
    3.586
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Beyaz
    Plaka
    06 GTR 52
    Edilen teşekkür: 1032

    Standart

    cimri miii sadece vergisi düşük...yakıt tüketiminin maşallahı var..çok pis yakıyo alet..+ gitmiyomuş pek
    06 GTR 52

    -Crossfit-
    Forging Elite Fitness

Benzer Konular

  1. iddaa 70 oran veren kuponum
    ERDEM1907 tarafından Spor forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 8
    Son Mesaj: 21/09/2011, 20:06
  2. Wankel tipi motor geliştirmeyi durduruyor
    krm1983 tarafından Diğer Marka Araçlar forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 12
    Son Mesaj: 15/08/2011, 19:29
  3. Evo dediler geldik..hırçın spec..
    ufuk_punto tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 10
    Son Mesaj: 08/08/2011, 10:21
  4. Wankel Motoru
    palombaro tarafından Serbest Kürsü forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 4
    Son Mesaj: 05/03/2009, 01:38
  5. Efsane marka Abarth tarafından geliştirilen Grande Punto’nun 1.4 litrelik turbosu
    moussetee tarafından Görsel modifikasyon forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 12
    Son Mesaj: 13/09/2007, 14:01

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com