tamda konusu açılmışken dun bir program izledim lastik ureticileri cok onemli bir donum noktasında arkadaslar, karbonla kavucugu karistirip uretm yaptıklarında inanılmaz bir madde bulmuşlar kullandıgımız lastiklere gore cook daha fazla dayanıklı ve zorlamalarda esnemelerde bildigimiz lastik gibi yumusama ve ısınma yapmıyor aksine biraz daha sertlesiyor, bakalım ne zaman araclarda gorecegizkaynak da- vinci learning
arkadaşım sana 36 nitrojen oneririm tahminime gore. bir dunlop veya kaliteli lastikciye git orda muhakkak nitrojen vardır ve ne basilacagini bilen elemanlarıda vardır.
Konu ugurozer tarafından (26/07/2008 Saat 10:34 ) değiştirilmiştir.
dört aydır kullandığım aracı bu konuyu okuduktan sonra lastikçiye götürdüm kitapçığada baktım ön 32 arka 30 yazıyordu lastikçi dördünüde 30 yaptı normali budur dedi, he bu arada önler 35 arkalar 36 çıktı her marka yeni araçta aynı problemle karşılaştıklarını söyledi ve şu anda sispansiyonda çok fark etti.
ben 40 larda bulmuştum fabrika çıkış lastikleriişte bu yuzden nitrojen tavsiye ediliyo arkadaslar, lastikleriniz biraz ısındığı zaman hava basıncınız yine 35 lere çıkacak yolda boyle olunca surtunme artacak ısınan lastik dahada ısınacak,, havalar soguyunca 30 a ayarladıgınız lastik basıncları atmosferik havanın molekuler yapısındaki yakınlasma nedeniyle hacmi kuculecek ve 20 lere dusecek tekrar 30 a tamamlayacaksınız ısınınca tekrar 36 falan..
)
arkadaşlar geçenlerde yeni aldığım stilo marka aracımın sağ arka lastiği patlamıştı. benzincide hemen bütün lastiklere 36 psi hava vurup 3-4 km ötedeki lastikçiye gittim.
lastiği yaptıktan sonra ki en fazla 10 dk sürdü bütün lstiklerimi kontrol ettirdim. 4 lastiğede benzincide 36 vurmama rağmen, lastikçide biri 40 biri 30 diğeride 32 psi çıktı. patlağı zaten söylemiyorum inmişti.
lastikçinin dediği benzin istasyonlarında ki hava pompalarının ya özellikle benzin istasyonları tarafından bozulduğu yada bozulduğunda yaptırılmadığı yönünde. sebebide pompanın önünde fazla kalabalık olmasın.
ben nerdeyse aylık olarak düzenli kontrol ediyordum lastiklerimi benzin istasyonunda. şimdi herseferinde lastikçiye gidiyorum buda biraz pahalıya patlayacak gibi . bu nedenle elektrikli pompa almayı düşünüyorum. Sizce sağlıklı ölçüm yapabilir miyim?
GP 1.4 lt 77 hp Dynamic Egzotik kırmızı
STILO 1.4 lt 95 hp Active Kıyı Mavi
bi hava basınc saati al onla kontrol et
ya arkadaşlar bu başlıktaki yazıları okuduktan sonra lastiklere bi bakim dedeim havalarına VE
aracın fabrika çıkışı lastiklerinin 42 ps hava ile dolu olduğunu gördüm (tabi lastikler fabrikada vurulan hava ile durmuyo Rot balansta vurmuşlardı hava en son)
33 e çektim havaları aracım 2006 dynamik dizel, lastik ebatları falan bilemiyorum şimdi ilk lastikler....
o t o b i y o g r a f i :
2006 Hyundai Getz 1.5CRDİ-90ps /
2006 Grande Punto Dynamic 1.3multijet-75ps /
2004 Alfa Romeo 147 Distinctive 120ps /
2008 Grande Punto 1.3multijet-90ps dualogic /
2010 Opel Astra Essentia cp 1.3 CDTi-113ps easytronic /
2004 Volkswagen Golf 5 1.6Midline-102ps triptonic /
2011 Peugeot 308 ComfortPack 1.6eHDİ-115psAuto6R /
2009 Peugeot 308 ComfortPack 1.6HDİ-112psAuto6R /
█▌█ █ ▌▌▌║│
hız yapıcam diye önler 36 arkalar 31 yapmıştım.. yaklaşık 500km sonra önler 30,5 arkalar 28 olmuştu.. 1 hafta içinde bu kadar düşer mi ki? şimdi dışardan bakınca biraz bombe görünüyor gözüme.. orijinal üstündeki lastikler ölçüleri 195 65 R15 olsa gerek..
havayı 2psi yüksek basıp sonra dijital aletle ölçerek düşürüyorum.. genelde benzincilerde 36 yerine 34 basıyor (bendeki cihaza göre)
evet sıcak lastikten olmuş olabilir..
Merhaba aranızda yeniyim ama umarım iyi dostluklar kurarız banada yardımcı olursunuz. Henüz yeni bir linea aldım 1.3 multijet dizel 2007 model yakıttan yana çok ama çok memnunum jant ve lastik takımınıda bir boy büyük olsun gösterişli dursun istedim 205,55,16 lık taktım dunlop sport3000 lsatikler falan memnunum umarım sizlerde begenir neler yapılabilir söylersiniz. benim aklıma takılan şey ilk lastiğimi patlattım geçen vida girmiş. takan lastikçi 30bar basmış havayı patlak lastigi yapan lastikçide " abi o eskilerde kaldı her arabaya 30 bas geç üzerinde 51 yazıyo dedi 50 önlere 51 de arkalara hava bastı. kime inanacam şaşırdım![]()
hoşgeldin arkadaşım..
o lastikçiye ben kısaca çüşşşşş diyorum
o üzerinde yazan lastiğin soğuk havada şişirilebileceği maksimum basınç değeridir büyük ihtimalle..
biraz daha hava basarsan lastik infilak edebilir yani.. git biran önce düzelt 36-34 falan yap maksimum..
o lastikçiyi bir daha görürsende kaç:=)
Mükemmel bileşenler; H&R 35mm yay, Bridgestone Turanza er300 195/60r15, H4 Philips Power2 gt 150 Far, H1 Osram All Season Sis, Mtec T10 Park..
ya arkadaşlar kitapçıkta önler 35 arka 32 yazıyor doğrumudur ben hep öyle kulandım geçenlerde lastikçi ayarladı önleri 28 arkayı 30 yaptı şarıdım kitapçıkta önler daha basınç belirtiyor şimdi hangi basıncı kullanayım bi fikri ve bilgisi olan varmı...
hoşbulduk ya lastikçi beni şaşırt zaten serviste de sordum onlarda öyle söyleyince tam takır oldum ama ben kitapçıkta yazan basınçları kulanıyordum 35-32 arabam çok aktif ve ataktı şimdi sanki hızlanmıyorr..
Konu ABNEW tarafından (13/08/2009 Saat 17:03 ) değiştirilmiştir.
Onur, 35 ve 32 psi ler 205 45 17'' e göre olan basınçlar.Sizin lastikler 185 65 15'' ise doğru değerler: önler 33, arkalar 30 dur.Lastikçilere itibar etmeyin derim ayar konusunda.Kitapçıktaki değerler ideali...
dün patlayan tekerleği yaptırmak için lastikçiye gittim.. lastiklerin ölçümünü yaptılar fabrika çıkışı 4 tekerde 40 olarak gözüküyordu.. önler 28 arkalar 30 olarak yaptılar.
Abi o lastikçi bu güne kadar hep kamyon lastikleri ile uğraşmış olmasın?
Ben de geçenlerde yola çıkmadan önce benzinlikte bir kontrol edeyim dedim, 4 tekerlek birden 32 çıktı, kitapçığa göre önler 32 arkadakiler 30 olacak diye arkadaki lastikleri 30 a indirdim. Bagajı doldurduktan sonra lastik gürültüsü çok arttı, yakıt tüketimi de biraz daha fazlalaştı, sonra bir benzinliğe gidip tekrar arka lastikleri de 32 yaptım, ama muhtemelen bir problem var şu anda tekrar gidip kontrol etmem lazım.
Bagaj dolu ve arabada 5 kişi varken İzmir - Aydın otobanında 170 yaptım sağa sola çekme yoktu, dün İzmirden Eskişehire yola çıktım, yükün bir kısmı ile birlikte 3 kişiyi de indirmiştim. 120 yi geçince sağa çekme hissediliyor, 130 - 140 yapınca direksiyonu tutmak zorlaşıyor, sanırım lastik havalarından. Tekrar bir kontrol edip deneyeceğim.
Bilen bilir ama yinede yazmakta fayda var. Lastikleri soğukken kontrol ediyoruz. Ayrıca araç yüklenecekse arka lastiklere biraz fazla hava basılabilir. (kitapçıkta yazması lazım).
lastikçilere değilde, bunu üretenlere, e haaliyle kitapçığa değer vermeli,
kitapçıkta ne yazıyosa onu basmalı.
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri