Sayfa 2/3 İlkİlk 123 SonSon
46 sonuçtan 21 ile 40 arası

Konu: Dualogic otomatik vites test ettim

  1. #21
    Kurallara uymadığı için forumdan uzaklaştırılmıştır. Mısafır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/12/2006
    Mesajlar
    0
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 11

    Standart

    smc selespeed olmadıkdan sonra hayatta otomatık araba tercıh etmem ...

  2. #22
    Ozan K
    OzzY - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/12/2006
    Yaş
    36
    Mesajlar
    9.484
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Granit Gri
    Plaka
    35HK***
    Edilen teşekkür: 2813

    Standart

    Alıntı Korhan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Normal otomatikler gibi hele Hondanın CVTsi gibi değiştirmesi beklenemez zaten. Kullanan var mı bilmiyorum da yeni Hondalarda vites geçişlerini özellikle dikkat etmezseniz kolay kolay hissedemezsiniz.Ama bunlar yarı otomatik. Üretim maliyetleri de klasik otomatiğe göre daha düşük.
    aynı sistemi ford da kullanıyor bizim cmax sırf bu yüzden satılık zaten.
    devir saatine bakmadıkça vites değişimi diye bişey yok zaten.

    ama ben en azından eski sistem otomatikler kadar olmasını beklerdim.
    dayımda dizel corsa vardı aynı sistem onu hiç kullanmamıştım ama oda öyleymiş

    ben bu 3 sisteminde çalışma prensibini biliyorum daha az yakmasıda gayet doğal ama vitesi neden yavaş değiştiriyo anlam veremiyorum...
    Ne Mutlu Türküm Diyene!

  3. #23
    Fatih Yzb
    Multijet Emotion 1.3 16V 90Bg. PredatoR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    17/12/2006
    Mesajlar
    452
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 57

    Standart

    tam otomatik şansıman 2,3 kat daha pahalı maliyeti var diye biliyorum ben.
    Multijet Emotion 1.3 16V 90Bg.

  4. #24
    Ozan K
    OzzY - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/12/2006
    Yaş
    36
    Mesajlar
    9.484
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Granit Gri
    Plaka
    35HK***
    Edilen teşekkür: 2813

    Standart

    evet aynen öyle...
    CVT şanzuman 20000 ytl
    Ne Mutlu Türküm Diyene!

  5. #25
    Ozan Şahin
    SANtO - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    17/12/2006
    Yaş
    43
    Mesajlar
    502
    Nereden
    Eskişehir
    Rengi
    Beyaz
    Edilen teşekkür: 15

    Standart

    Alıntı OzzY Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    evet aynen öyle...
    CVT şanzuman 20000 ytl

    2000 ytl demek istedin heralde?
    abi araba kaç liraki zaten..
    Multijet Active 1.3 75 Hp Beyaz

  6. #26
    Ozan K
    OzzY - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/12/2006
    Yaş
    36
    Mesajlar
    9.484
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Granit Gri
    Plaka
    35HK***
    Edilen teşekkür: 2813

    Standart

    alırkenki fark değil...
    yedek parça olarak fiyatı.
    not: genelde tamiri mümkün olmayıp komple değişmekte.
    Ne Mutlu Türküm Diyene!

  7. #27
    Ozan Şahin
    SANtO - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    17/12/2006
    Yaş
    43
    Mesajlar
    502
    Nereden
    Eskişehir
    Rengi
    Beyaz
    Edilen teşekkür: 15

    Standart

    tamam yedek parça olunca doğru..
    banada serviste görevli anlatmıştı; klimayı sonradan takarsan 5000 ytl falan tutuyormuş.. yuh dedim!
    Multijet Active 1.3 75 Hp Beyaz

  8. #28
    mehmet agans
    drberti - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    29/03/2007
    Yaş
    47
    Mesajlar
    7
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 0

    Standart

    bu yokuşta kalkış desteğinin prensibi nedir ve nasıl çalışıyor bilgi verebilirmisiniz
    birde ışıkta beklerken bitamı yoksa viteste frene basarakmı bekleniyor....boşta kalkış desteği çalışıyormu?
    Konu drberti tarafından (30/03/2007 Saat 00:45 ) değiştirilmiştir.

  9. #29
    Ozan K
    OzzY - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/12/2006
    Yaş
    36
    Mesajlar
    9.484
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Granit Gri
    Plaka
    35HK***
    Edilen teşekkür: 2813

    Standart

    kırmızıda düz yolda beklerekn frene basmasanda duruyor...
    yokuşta kalkış desteği bir süre fene basmasanda kaymasını önlüyor ama otomatik vites için gereksiz bence
    Ne Mutlu Türküm Diyene!

  10. #30
    mehmet agans
    drberti - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    29/03/2007
    Yaş
    47
    Mesajlar
    7
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 0

    Standart

    bu kaymayı frene basarakmı yoksa tam otomatiklerdeki gibi gaza basarakmı ayarlıyor.
    örneğin düz yolda aracı düz yolda viteste bekletmenin baskı balataya zararı varmı boşa almak gerekiyormu....

  11. #31
    Ozan K
    OzzY - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/12/2006
    Yaş
    36
    Mesajlar
    9.484
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Granit Gri
    Plaka
    35HK***
    Edilen teşekkür: 2813

    Standart

    frene basarak.
    Ne Mutlu Türküm Diyene!

  12. #32
    nejat brohi
    nejatb - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    02/04/2007
    Mesajlar
    166
    Rengi
    Orleans Mavi
    Edilen teşekkür: 1

    Standart

    Alıntı Akincl Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ferrari nin F1 şanzımanını kullanmıyorsunuz

    yarı otomatiklerin hepsi böyle.

    teknik verilere baktıysanız düz şanzımandan daha az yakıyor.

    niye acaba...
    otomatikleştirilmiş sanjıman sistemlerinin tüketim değeri normal tork konvektorlu otomatik viteslerden daha az olmakla birlikte vitesli araçlardan daha az degildir.

    fabrikalar testlerini malesef optimum sartlarda yaptırıyorlar ama uzmanların sehir icinde yaptıkları testlerde mmtler, yarı otomatikler, normal vitesliden biraz fazla yakıyor ama tork konvektorlu otomatikler gibi abartı da degil.

    ki mantıklı olanda bu, çünkü hala tam gelismis bir teknoloji degil. siz iyi bir söför iseniz ve o an devirli kullanımdan cok tasaruflu kullanımı hefedliyorsanız vites aralıklarını daha iyi kullanıp, mmtlerden daha az yakabililiyorsunuz hala.

  13. #33
    mehmet agans
    drberti - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    29/03/2007
    Yaş
    47
    Mesajlar
    7
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 0

    Standart

    fiat bu şanzımanı nereden alıyor daha önce başka araçta kullanıldımı bu???yoksa kendi üretimi bir şanzımanmıdır....

  14. #34
    Hüseyin Koyak
    h k - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    17/12/2006
    Yaş
    56
    Mesajlar
    1.217
    Nereden
    Kocaeli
    Rengi
    Granit Gri
    Edilen teşekkür: 205

    Standart

    dualogic sanziman önceki kasa punto , panda ve idealarda kullanildi bildigim kadari ile. kendisi mi yapiyor yoksa baska yerden mi aliyor bilmem arastirmak lazim

    palio ve albealarda ise speedgear adini verdikleri cvt türü bir sanziman kullanilmisti ve hondalardan bile iyi oldugu söyleniyordu.
    Granit Gri F.I.R.E Dynamic KP + SP + AJ

  15. #35
    Ozan K
    OzzY - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/12/2006
    Yaş
    36
    Mesajlar
    9.484
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Granit Gri
    Plaka
    35HK***
    Edilen teşekkür: 2813

    Standart

    yakın zamanda yaptığım araştırma sonucu vardığım sonuç
    not:tipronic easytronic vs sistemlerin tümü yazdığım şekilde....

    bence piyasanın kralı DGS çalışma sistemini tam bilmiyorum ama bir sonraki vitesi hazır bulundurarak çok kısa sürede geçiş sağlanıyor....

    bir diğer beğendiğim sistem ise CVT aslında bu olayı çoook sviyordum ama araştırmalarım sonucu biraz fos çıktı şöyle ki yüksek torklu araçlarda problemli ve tamiri mümkün değil fiatı 16000 ytl seviyesinde ve otosan artık getirmiyor. bu sorun kayış yerine zincirle çözülmüş(örnek alfa) ama yinede ideal değil. ancak garanti kapsamında kullanılabilir bence.

    aslında hernekadar güç kaybı fazla olsada eski sistem en sağlıklısı....

    not: dhde bir başlıkta fiatın otomatik şanzımanları gmden aldığı yazıyorudu(eskiden beri)

    keyifli sürüşler...
    Ne Mutlu Türküm Diyene!

  16. #36
    Arda BULUT
    ABNEW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2007
    Yaş
    48
    Mesajlar
    12.708
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4298

    Standart

    CVT nin devri bitti artık...

  17. #37
    nejat brohi
    nejatb - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    02/04/2007
    Mesajlar
    166
    Rengi
    Orleans Mavi
    Edilen teşekkür: 1

    Standart

    Alıntı ABNEW Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    CVT nin devri bitti artık...
    arda,


    dsg lerde tork konventoru var mı biliyor musun? piyasada otomatik vitesin piri bu sistem su anda. hatta nette, youtube'da bulabilirsin.

    dsg'li golf gti ile normal duz vites golf gti, aynı model, vites haric herseyi aynı kalkıs yarısı yapıyorlar.

    dsg mahvediyor, geciyor duz vitesi. sofor saskınlık icinde. ).:ebebe::ebebe:

    duzden otomatiklestirilmis sistemler daha ucuz tork konvektorune gore, daha az yakıt tuketimi saglıyorlar -ama burada, normal vitesliden daha az yakıyorlar aldatmacasına kanmayın, her firma bunu yapıyor, ama duz vitesliyi devrinde ve sakin kullanırsanız, hala en az o yakıyo

    ama baskı balatasının bitmesi durumu var, buda sinir bozucu. birde arkadaslarda belirtmis. hemen her firmanın sisteminde bir yavaslama var vites gecislerinde. honda'nın odullu cvt si gibi degiller.

    dsg bir yaygınlassa, diger firmalarda benzerlerini surse harika olacak.

  18. #38
    Fatih Y.
    dreamerdaddy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    30/03/2007
    Mesajlar
    201
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 2

    Standart

    Banada tavsiye etmemişlerdi duolagic vitesi sonra bi ara kullandım çok kötü yani kimseye tavsiye etmem pişman olursunuz vites aralıkları uzun geçişler çok kötü. hızlı bi kalkış yapmayı unutun yani..

  19. #39
    Ertan Kara
    heartfever - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/12/2006
    Yaş
    52
    Mesajlar
    107
    Nereden
    Mersin
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 6

    Standart

    bütüm forumda 1. ve 2. viteslerin hantallığından bahsedilirken şimdi otomatik vitesin kalkışına laf ediyorsunuz. düz viteste ne kadar kalkış problemi varsa otomatik de de o kadar var. ayrıca oyomatiklerde size 2 türlü sürüş seçeneği sunuyor. eco sisteminde arabayı sakin sürmek ve yakıt tasarrufu yapmak için kullanabilirsiniz. mesela normalde 2 den 3 e geçerken 3500-4000 devir aralığında değişiyorsa vites, ecoda iken 2500-3000 aralığında değişiyor. ayrıca vites aralıkları uzun lafına da katılmıyorum. kalkıştan kısa bir süre sonra bir bakıyorum araç 5. vitese geçmiş bile. ozzy arkadaş sanırım fazla abandı gaza o yüzden vites geçişlerini o kadar sert hisseti. otomatik vitesde daha önce de yazdığım gibi araç şu şekilde davranış sergileyebiliyor. örneğin: 4 de gidiyorsunuz yavaş yavaş sürati artırıyorsunuz 5e geçiyor o anda bir aracı sollamak istiyorsunuz ve gaza daha şiddeti yükleniyorsunuz. o zaman normalde araç hızlandığı için 6 ya çıkmıyor vites 4 e düşüyor ve aracı fişekliyor. otomatik vitesin bu davranışına alışık olmayan kişiler için bu gibi durumlar gaz pedalındaki oynak basınçlarda ne kadar garip bir vites değişimi var sorusu oluşturabilir. siz 3 den 5 e atın sonrada gaza yüklenin veya 3 den aniden 1 e atın araç ne tepki veriyorsa otomatik vites kullanırkende böyle saçma hareketler beklenmemelidir. hillholder otomatik vitesde gerekli değildir lafı safsatadır. araç yokuşta kayıyor. yokuş yukarı ayak frende beklerken gaz pedalına geçiş süresince aracın arkaya kaymasını takoz koyarak engelleyemezsin herhalde. ayrıca bir şey daha: isteyen manuele geçirip düz vites gibi de kullanabilir. başka sorusu olan?

  20. #40
    Ozan K
    OzzY - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/12/2006
    Yaş
    36
    Mesajlar
    9.484
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Granit Gri
    Plaka
    35HK***
    Edilen teşekkür: 2813

    Standart

    Ertan abi.
    öncelikle ben otomatik vites acemisi değilim senelerdir kullanıyorum(eski sistem) yazdığın kickdown olayına vs çoook alışığım test etmediğim şey kalmadı yeridir...

    ben vitesleri geç değiştiriyor veya hızlı değiştiriyor demiyorum zaten uzun sürede değiştiriyor diyorumyani debriyaja basma süreside diyebiliriz...
    dediğim gibi yaptığım araştırma sonucunda bunun dualocige özgü değil diğer markalarında benzer sistemlerinde aynı olduğunu gördüm hatta sistemin tek dezavantajı budur...(tiptronic,easytronic,mmt,asm...)
    bu durum kişiden kişiye değişir tabii sana gayet normal gelebilir bu durum.
    bu olayıda dgs ile aşmışlar zaten


    saygılar...
    Ne Mutlu Türküm Diyene!

Sayfa 2/3 İlkİlk 123 SonSon

Benzer Konular

  1. Tam Otomatik - Yarı Otomatik Vites ve diğerleri
    Denizalp tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 24
    Son Mesaj: 18/02/2012, 16:25
  2. Sürüş izlenimi – Test: Fiat Punto Evo 1.4 8V Fire Dualogic
    USTA tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 8
    Son Mesaj: 01/12/2010, 16:15
  3. Sıfır alıyorum!1.4 Fire 77 HP Benzinli Dualogic™ Otomatik vites
    drmeckel tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 19
    Son Mesaj: 10/10/2010, 01:59
  4. punto evo 1.4 105 hp test ettim
    zafermutlu tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 10
    Son Mesaj: 09/07/2010, 00:15
  5. Bravo'yu test ettim
    Auto engineeR tarafından Serbest Kürsü forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 18
    Son Mesaj: 10/03/2008, 17:33

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Dualogic otomatik vites test ettim Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com