smc selespeed olmadıkdan sonra hayatta otomatık araba tercıh etmem ...
Printable View
smc selespeed olmadıkdan sonra hayatta otomatık araba tercıh etmem ...
aynı sistemi ford da kullanıyor bizim cmax sırf bu yüzden satılık zaten.
devir saatine bakmadıkça vites değişimi diye bişey yok zaten.
ama ben en azından eski sistem otomatikler kadar olmasını beklerdim.
dayımda dizel corsa vardı aynı sistem onu hiç kullanmamıştım ama oda öyleymiş
ben bu 3 sisteminde çalışma prensibini biliyorum daha az yakmasıda gayet doğal ama vitesi neden yavaş değiştiriyo anlam veremiyorum...
tam otomatik şansıman 2,3 kat daha pahalı maliyeti var diye biliyorum ben.
evet aynen öyle...
CVT şanzuman 20000 ytl
alırkenki fark değil...
yedek parça olarak fiyatı.
not: genelde tamiri mümkün olmayıp komple değişmekte.
tamam yedek parça olunca doğru..
banada serviste görevli anlatmıştı; klimayı sonradan takarsan 5000 ytl falan tutuyormuş.. yuh dedim!
bu yokuşta kalkış desteğinin prensibi nedir ve nasıl çalışıyor bilgi verebilirmisiniz
birde ışıkta beklerken bitamı yoksa viteste frene basarakmı bekleniyor....boşta kalkış desteği çalışıyormu?
kırmızıda düz yolda beklerekn frene basmasanda duruyor...
yokuşta kalkış desteği bir süre fene basmasanda kaymasını önlüyor ama otomatik vites için gereksiz bence
bu kaymayı frene basarakmı yoksa tam otomatiklerdeki gibi gaza basarakmı ayarlıyor.
örneğin düz yolda aracı düz yolda viteste bekletmenin baskı balataya zararı varmı boşa almak gerekiyormu....
frene basarak.
otomatikleştirilmiş sanjıman sistemlerinin tüketim değeri normal tork konvektorlu otomatik viteslerden daha az olmakla birlikte vitesli araçlardan daha az degildir.
fabrikalar testlerini malesef optimum sartlarda yaptırıyorlar ama uzmanların sehir icinde yaptıkları testlerde mmtler, yarı otomatikler, normal vitesliden biraz fazla yakıyor ama tork konvektorlu otomatikler gibi abartı da degil.
ki mantıklı olanda bu, çünkü hala tam gelismis bir teknoloji degil. siz iyi bir söför iseniz ve o an devirli kullanımdan cok tasaruflu kullanımı hefedliyorsanız vites aralıklarını daha iyi kullanıp, mmtlerden daha az yakabililiyorsunuz hala.
fiat bu şanzımanı nereden alıyor daha önce başka araçta kullanıldımı bu???yoksa kendi üretimi bir şanzımanmıdır....
dualogic sanziman önceki kasa punto , panda ve idealarda kullanildi bildigim kadari ile. kendisi mi yapiyor yoksa baska yerden mi aliyor bilmem arastirmak lazim :)
palio ve albealarda ise speedgear adini verdikleri cvt türü bir sanziman kullanilmisti ve hondalardan bile iyi oldugu söyleniyordu.
yakın zamanda yaptığım araştırma sonucu vardığım sonuç
not:tipronic easytronic vs sistemlerin tümü yazdığım şekilde....
bence piyasanın kralı DGS çalışma sistemini tam bilmiyorum ama bir sonraki vitesi hazır bulundurarak çok kısa sürede geçiş sağlanıyor....
bir diğer beğendiğim sistem ise CVT aslında bu olayı çoook sviyordum ama araştırmalarım sonucu biraz fos çıktı şöyle ki yüksek torklu araçlarda problemli ve tamiri mümkün değil fiatı 16000 ytl seviyesinde ve otosan artık getirmiyor. bu sorun kayış yerine zincirle çözülmüş(örnek alfa) ama yinede ideal değil. ancak garanti kapsamında kullanılabilir bence.
aslında hernekadar güç kaybı fazla olsada eski sistem en sağlıklısı....
not: dhde bir başlıkta fiatın otomatik şanzımanları gmden aldığı yazıyorudu(eskiden beri)
keyifli sürüşler...
CVT nin devri bitti artık...
arda,
dsg lerde tork konventoru var mı biliyor musun? piyasada otomatik vitesin piri bu sistem su anda. hatta nette, youtube'da bulabilirsin.
dsg'li golf gti ile normal duz vites golf gti, aynı model, vites haric herseyi aynı kalkıs yarısı yapıyorlar.
dsg mahvediyor, geciyor duz vitesi. sofor saskınlık icinde. :)).:ebebe::ebebe:
duzden otomatiklestirilmis sistemler daha ucuz tork konvektorune gore, daha az yakıt tuketimi saglıyorlar -ama burada, normal vitesliden daha az yakıyorlar aldatmacasına kanmayın, her firma bunu yapıyor, ama duz vitesliyi devrinde ve sakin kullanırsanız, hala en az o yakıyo
ama baskı balatasının bitmesi durumu var, buda sinir bozucu. birde arkadaslarda belirtmis. hemen her firmanın sisteminde bir yavaslama var vites gecislerinde. honda'nın odullu cvt si gibi degiller.
dsg bir yaygınlassa, diger firmalarda benzerlerini surse harika olacak.
Banada tavsiye etmemişlerdi duolagic vitesi sonra bi ara kullandım çok kötü yani kimseye tavsiye etmem pişman olursunuz vites aralıkları uzun geçişler çok kötü. hızlı bi kalkış yapmayı unutun yani..
bütüm forumda 1. ve 2. viteslerin hantallığından bahsedilirken şimdi otomatik vitesin kalkışına laf ediyorsunuz. düz viteste ne kadar kalkış problemi varsa otomatik de de o kadar var. ayrıca oyomatiklerde size 2 türlü sürüş seçeneği sunuyor. eco sisteminde arabayı sakin sürmek ve yakıt tasarrufu yapmak için kullanabilirsiniz. mesela normalde 2 den 3 e geçerken 3500-4000 devir aralığında değişiyorsa vites, ecoda iken 2500-3000 aralığında değişiyor. ayrıca vites aralıkları uzun lafına da katılmıyorum. kalkıştan kısa bir süre sonra bir bakıyorum araç 5. vitese geçmiş bile. ozzy arkadaş sanırım fazla abandı gaza o yüzden vites geçişlerini o kadar sert hisseti. otomatik vitesde daha önce de yazdığım gibi araç şu şekilde davranış sergileyebiliyor. örneğin: 4 de gidiyorsunuz yavaş yavaş sürati artırıyorsunuz 5e geçiyor o anda bir aracı sollamak istiyorsunuz ve gaza daha şiddeti yükleniyorsunuz. o zaman normalde araç hızlandığı için 6 ya çıkmıyor vites 4 e düşüyor ve aracı fişekliyor. otomatik vitesin bu davranışına alışık olmayan kişiler için bu gibi durumlar gaz pedalındaki oynak basınçlarda ne kadar garip bir vites değişimi var sorusu oluşturabilir. siz 3 den 5 e atın sonrada gaza yüklenin veya 3 den aniden 1 e atın araç ne tepki veriyorsa otomatik vites kullanırkende böyle saçma hareketler beklenmemelidir. hillholder otomatik vitesde gerekli değildir lafı safsatadır. araç yokuşta kayıyor. yokuş yukarı ayak frende beklerken gaz pedalına geçiş süresince aracın arkaya kaymasını takoz koyarak engelleyemezsin herhalde. ayrıca bir şey daha: isteyen manuele geçirip düz vites gibi de kullanabilir. başka sorusu olan?
Ertan abi.
öncelikle ben otomatik vites acemisi değilim senelerdir kullanıyorum(eski sistem) yazdığın kickdown olayına vs çoook alışığım test etmediğim şey kalmadı yeridir...
ben vitesleri geç değiştiriyor veya hızlı değiştiriyor demiyorum zaten uzun sürede değiştiriyor diyorumyani debriyaja basma süreside diyebiliriz...
dediğim gibi yaptığım araştırma sonucunda bunun dualocige özgü değil diğer markalarında benzer sistemlerinde aynı olduğunu gördüm hatta sistemin tek dezavantajı budur...(tiptronic,easytronic,mmt,asm...)
bu durum kişiden kişiye değişir tabii sana gayet normal gelebilir bu durum.
bu olayıda dgs ile aşmışlar zaten
saygılar...