uğur sen getir senin arabanı
ben 6 dan 5 çekeyim
bakalım kesiciye sokuluyormu sokulmuyormu sende seyret
hatta çarşamba akşamı kartal sahilyolunda buluşma var
gelirsen sevinirim
:busted_b:
Printable View
coşkun bir araştıralım birlikte
1.bizim dizellerde devir kesici kaçta devreye giriyor?
2.6 ve 5. viteslerde tam olarak fark nedir?
3.ve devir kesicinin derreye girdigi rakamdan bu farkı çıkardığımızda (örnek 5500-300 =5300) çıkan rakamdan daha buyuk bir rakama (5300den buyuk olmalıki devir kesicinin uzerinde olsun) 6 vitesde ulaşmak için bu araçla kaç km hız yapmak gerekir? benim arabayla o işi yapamazsın anahtarına hatta iki arabamında anahtarına iddiaya girerim senle bütün grandepunto forum uyeleri şahit burda bu buluşmaya gelmemin imkanı yok ama inşallah birdahaki buluşmaya :)))) veya sırf bunun için bir buluşma yaparız daha şatafatlı olur :))) ???
Teorik olarak girebilir ama pratikte çok zor.Belki yokuş aşağı 5000d/d görülebilirse olabilir.Limitör 5200d/d da devrede.Ancak 6. viteste 5000 leri görmek çok çok zor,
Bence denemeyin güzel güzel kullanın GP larınızı:)
o zaman şöyle mi diyorsunuz arkadaşlar
kesici 5200 devirde devreye giriyorsa
grande puntolarınız 5, vitesinde 5200 devir çeviremiyor yada çeviremezmi demek istiyorsunuz yok eğer çevirir 5, viteste limitöre girer diyorsanız
ozaman 6, viteste ne kadar zorlarsanız zorlayın 5, viteste limitöre girerek
ulaştığı hıza 6,viteste ulaşmıyor doğrumu anladım:poster_s:
o zaman ne gerek var 6, vitese takın 5 e daha hızlı gitsin
bu seferlik buluşmaya gelemeyebilirsin anlıyorum ama bir dahakine muhakkak bekliyorum
araba anahtarı mevzusuna gelince aman ikiside sende kalsın ben bir tanesinin kaskosunu trafiğini bandrolunu öderken canım çıkıyor 3 taneyle hiç uğraşamam kardeşim :agri:
ama oturup muhabbete sohbete arkadaşlığa her zaman varım :busted_b:
Coşkun doğruya çok yakın anlamışsın, dizel motorlarda max. hp ve max tork benzine gore çok ama çok daha düşük devirlerde oluştuğu için en yuksek hıza ulaştığında devire bir bakıyorsunki 4000 civarındasın. Yani teorikteki 5. vitesin limitor devrine (teorikteki diyorum cunki 5 de rampa aşağı inişde dahi pratikte limitore ulaşmanın imkanı olacağını hiç sanmıyorum.) 6 da ulaşmaya pek imkan yok cunki bu devirlerde motorun gücü o kadar düşüyorki o hızda arabanın direnmesi gereken ruzgar direncinden çok daha fazla küçük oluyor. Tork ve Hp eğrisinden bu yuzden bahsetmiştim birkaç önceki mesajda. Ben sırf içten yanmalı motorlara merağımdan makine mühendisliğini seçtim arkadaşlar yani az çok teknik konularda benimde bilgim var. Bu forumda sizlerin bilgilerinden faydalanmak ve bilgi paylaşımı yapmak kadar zevk aldığım birşey yok şu internette inanın. Sohbete ve arkadaşlığa tabiki bende varım coşkun sürç-i lisan ettiysek farkında olmadan affola kardeşlerim.
Bu arada yine bu forumlarda buldum; Ahmet Gürzumar arkadaşımız devir ve hız grafiği eklemiş, bu grafikdede görüldüğü gibi 190 ı çok zor geçen 90 hp dizel araçlarımızın 6. vitesde 5000 devir çevirebilmesi için tam tamına 265,6 Km/saat hıza ulaşması gerekiyor.
https://forum.grandepuntotr.com/atta...abildik-km-png
anlıyorum uğur
6,viteste limitöre girmeyeceğini bende tahmin ediyorum
ama 5, viteste girme ihtimalinin olduğunu sanıyorum
denemedim ama en kısa zamanda deneyeceğim
aşağıdaki tabloya bakılırsa sen haklı çıkıyorsun bunuda belirtmeliyim
bakalım yaparız güzel bir buluşma beraber tecrübe ederiz kısmet olursa
inşallah coşkun yüzyüze sohbet etmeyi birbirimizin araçlarınla ilgili tecrubeler yaşamayı bende çok isterim. Ama bence 5. vitesde de limitore gireceğinide sanma tabloya bakarsak 260 ları bulmamız gerek 5 de ve inanki ben 190 a çok zor ulaşıyorum oda rampa aşağı :)))
2 ay önce bir arkadaşımın seat leonu ismini söylemek istemediğim bir benzin markasından deposunu fulletip yola çıkmasıyla 15 dak sonra motor yatak sardı.Elinde fişi olduğundan masrafını karşıladılar.o istasyonada ceza kestiler.Ankara tarafındaydı.
yine başka bir arkadaşın micrasında benzin aldıktan bir süre sonra motor ikaz ışığı yandı hemen sağa çekip servisi aradı.araçtaki benzin yüzünden olduğunu söylediler ve benzini temizleyip bi süre kullanımla ışığın söndüğünü gördük.izmir yakınındaydı.
demek istediğim ne kadar sağlam derseniz deyin benzin yüzünden motorlar arıza ışığı yakıyor ve hasar oluşuyor.aklınızda bulunsun.
2 yıl boyunca kullandığım mjtd 90bg in 5. ve 6. viteste 5000d/d çevirmesi imkansız.Hatta düz yolda 4. viteste bile çok zor.Zaten limitöre takılmasının çok zor olduğu tork ve güç bandına bakınca anlaşılmakta.Torku alt devirlerden itibaren düşen mjtd nin gücü bile 4000d/d da son bulmakta.Yüksek viteslerde ancak zor da olsa 4000d/d görülebilir.Önceden de söylediğim gibi uzun bir yolda ve eğimde belki gelinebilir 5000 lere, o bile çok zor...
Bende benzinli var bende motoru boğduğum zaman yada aşırı yüklendiğimde aynı ışığın yandığını görmüştüm..Serviste motor zorlamalarında yanar diye bir cevap aldım Ama 5 dakika beklediğinde ışık sönüyor..Daha önceki focus ta böyle bişey yoktu...Sanırım küçük motorlardan yüksek performans beklememek lazım..
dün ve bugün opetten mazot aldım, arabam eski haline döndü çok şükür lamba falan yakmıyor. çekişi bile değişti, aman aman aman uzak durun petrol ofisinden benden söylemesi!
oluyor bazen boyle şeyler, akaryakıt değil onlarca kaçak kimyasal malzemenin karıştırıldığı mazota muadil olacak yakıtlar satıyorlar bazen firmalar bilinçli veya bilinçsiz... makinelerde genelde su bulduğu zaman "yakıt kötü ışığı" yakıyor böyle bir dolandırıcılığı onlarda ayırd edemiyorlar.
opetten mazot aldıktan sonra yine aynı şey oldu, servise gittim ve makinaya bağlandı araç. hata aynıydı turboda yüksek basınç oluyormuş, silerek yüksek devirde tekrar test yapıldı aynı hatayı verdi. servisteki arkadaş sağolsun tüm ilgili parçaları gözden geçirdi ve turbonun basıncını gözden geçiren bi sensör var onu söktü bayaa pislik içindeydi. o parçayı ve bikaç parçayı temizleyerek yerine taktı, tekrar test yapıldı hata vermedi. yine tekrarlayabilir dedi, çünkü çok yüksek hızda bu sorun oluşuyordu. tekrar tekrarlarsa tek seçenek kalıyormuş o da turboda fazla basınç olduğunda bunu anlayarak valfi açıp havayı boşaltan bi elektronik parça. petrol ofisine özür borçluyum sanırım :)
haklısın coşkun abi özür diliyorum petrol ofisinden. sana bi sorum daha var, opetin mazotu ile daha sesli çalışıyor arabam. shell yada petrol ofisinden alırsam daha sessiz. sessiz çalışması yakıtın daha iyi olduğu anlamına gelirmi sence? bu arada mazot pompam damlatmış bu da kafamı bozdu. aşağıya doğru mazot olmuş heryer. en kısa sürede yaptırmam lazım.
hız felakettir!
acelem vardı.
şehir içi hızlı gittim.
telaştan dolayı kırmızı ışığı hiç farketmedim
kırmızıda geçtim
askeri minibüse çarptım
benim arabanın önü dağıldı.
pert olacaktı nerdeyse.
minibüsün kaportası yarıldı.
o gün anladım.
bilmekle idrak etmek arasındaki farkı.
ucunda ölüm yoksa acele etmiyorum artık
biliyorumki acele edersem, ucunda ölüm olma olasılığı çok çok fazlalaşıyor.
ben şehir içi 30 km gibi bi hızda aracım pert oluyorken,
şehirler arası 90 ın üzerinde,
hele hele 120 lerde 140 larda olabilecek bir kazayı düşünmek bile istemiyorum
ben ne kadar da düşünmek istemesemde,
bu forumda bile mevcut o kazaların fotoları.
hayatta kalın, hoşkalın.