arkadaslar merhaba..

debriyaj uzerinde ayağını tutmadan kullanan birisiyim cok nadir sıkıldığım kalabalık trafikte yarım debriyajla dur kalk yapıyorum. arabanın kavrama noktası cok yuksek nerdeyse ayagımı tamamen kaldırdıgım yerde hareket ediyor ve cok agır kalktığını düşünüyorum. kalkıştan sonra araba normal atik bir şekilde 1-2-3 vites geçişlerini yapabiliyorum. araba 72.000 km'ye geldi debriyaj setimin değişmesi gerektiğini düşünüyorum ama bu aralar dayımlar debriyajın tam bitene kadar ayarlanarak kullanılabileceğini söylediler..

sorum şu..

- gp lerin debriyajlarının hidrolik olması debriyaj ayarının eski mantık arabalar gibi yapılmasına engel mi ?

- arabanın bu sekilde debriyajının düşürülmesi arabaya zarar verir mi ?

- araba bu aralar 75bg dizel 2008.. ortalaması 6.3 litre gösteriyor bunun sebebi büyük ihtimalle debriyaj diye düşünüyorum debriyajdaki ayarlama
bu sarfiyatı düşürür mü ?

ha tabi bide en önemlisi sizce debriyaj bitik mi ?