Gajiin Nickli Üyeden Alıntı
LASTİK SATIN ALIRKEN NELERE DİKKAT EDİLMELİ? Otomobil üreticisinin önerdiği lastik ebadının dışına çıkmamak en doğrusudur; ancak estetik kaygılarla veya özel amaçlarla lastik ebadı değiştirilebilir. Lastiğin kesit genişliğini arttırmak otomobilin viraj ve yol tutuş kabiliyetini olumlu etkileyebilir, ancak kesit genişliği arttıkça ıslak zeminde kızaklama (aquaplannig) riski de artar. Lastik serisi ve profili değiştirilirse, lastik çevresi de değişeceğinden kilometre saati yanlış gösterir. Ayrıca otomobilin maksimum hızında ve yakıt tüketimde de değişiklikler gözlenebilir. Bunun yanında farklı ebattaki lastiklerin otomobilin ön düzen ayarını bozacağı unutulmamalıdır.
arabam.com dan alıntıdır..
bu durumu ben de çok yaşadım. 175 den 195 e geçtiğimde yağmurda yol tutuşum eskiye nazararan epey fark etmişti aynı zamanda kuru da fren performansımda baya artmıştı. mantıken de zaten taban genişlmedikçe lasteğin yola temas ettiği yüzey artıyor ve yol tutuş iyileşiyor ama ıslakta, karda buzda ve gevşek zeminde de lastiğin tutunmaya çalıştığı ama tutunamadığı yüzey artıyor ve yul tutuş azalıyo.
zaten o yüzden rallilerde kar etaplarında 165 taban lastik takar tüm ekipler...