Üstad dün akşam itibariyle aracım 50.000 km yi geçti artık gerisini sen düşün :)
Printable View
Üstad dün akşam itibariyle aracım 50.000 km yi geçti artık gerisini sen düşün :)
Öncelikle kendim 1.4 fire motor lpgli grande punto kullanıcısıyım.şirkette kullandığım araç ise punto 6 dizel 95 hp.öncelikle 95 hp lik 1,3 motor fire motora göre çok iyi gidiyor.Ve şirket aracı olmasına rağmen araçların ortalamaları 4.8-5.0 arası hep.bence dizeli seçmek daha mantıklı.Şanzuman olarak ikiside manuel olduğu için yardımcı olamasamda motor konusunda 1,3 95 hp tatminkar diyebilirim.Şimdiden hayırlısı olsun.
Ben Otomatik benzinli tavsiye etmiyorum, bahsettiğiniz gibi torku oldukça düşük araç yükte yada sürücü +3 kişide rampaları çıkamaz hale geliyor. Yolda kalan arkadaşları bile duydum. Benzinli alacaksanız illa manuel alın derim. Tüp ise simit kazan olarak stepnenin olduğu yere montajı yapılıyor. Bagaj hacminden çokta kayıp olmuyor. Stepne koymak yerine ufak bir tamir kiti ve çakmaklıktan çalışan kompressör koyup stepne olayını bu şekilde çözebilirsiniz. Yada hiç uğraşmayıp sadece ince stepnelerden bulup onlardan koyabilirsiniz. Bana sorarsanız ben kesinlikle dizeli alırdım, aracım tüplü az yakıyor fakat dizel araç bence bambaşka...
Merhabalar Emrullah bey, hangi modeldi aracınız? Kazasız nice kilometrelere...
Merhabalar Muharrem bey,
Fire ile dizeli karşılaştırmışsınız. Multiair hakkındaki düşünceleriniz nedir? Dizel araç ile fire dualogic arasında 6400 TL, Multiair manuel ile dizel arasında 8400 TL fark var. Dizel motor daha hassas, lakin torku iyi fakat multiair de iyi torka sahip. LPG takınca fire garantisi devam ederken, multiair de etmiyor. Benzin fiyatları da malum.
Merhabalar Kaan bey,
Araçlar arası fiyat farkını Muharrem beye gonderdigim cevapta yazdım. LPG' nin takıldığı yeri biliyorum, dediğiniz gibi çözüm yapılabilir lakin tüm karşılaştırmaları yapıp dizele yine de bambaşka diyebilir misiniz ve neden?
kardeşim ben şuan punto evo 1.3 multijet dizel easytronic kullanıyorum start&stop dahil biçok opsiyonu tek bir araçta sunmuşlar..
muhteşem atak bir araç . ama uzun yol içinde Eco modu var ve gerçekten yakıt sarfiyatı çok az.
Grande Punto lardan iç döşeme olarak zaten çok farklı ben en çok iç döşemelerini ve skydome u seviyorum ayrıca aracım suanda 25.000 'de servise sordugumda 30000 bakımında ortalama 180 -220 lira çıkacak dediler.. bence o kadar çok bi para değil ...
ama lpg taktırmayı ben olsam düşünmem .. evet suan için pek bir fark yaratmadıgını düşünebilirsin ama bariz bellidirki bi zaman sonra aracın motorunu içten içe bitiriyor. performans tada düşüklük cabası .
İlginize teşekkür ederim Kadir bey.
Donanım olarak çok güzel ve bu da B sınıfındaki diğer muhtemel rakip araçlara göre fiyatını yükseltiyor. Kafadan ufak bir hesap yaptım; dizel dualogic yerine aynı donanımlı multiair alsam aradaki fiyat farklı (ort. yakıt tuketimi icin) 80000 km' de kapanıyor. İlk yıl 5000 civarı yaparım, sonrasında muhtemelen 15000-20000 km arasını gorebilirim. Mutiair' in yuksek beygir benzinli yeni nesil motor olması cazip gibi geliyor. Punto, fiestaya gore dizel isini daha iyi biliyor...
Bilgi: Kasım ayı icin arac fiyatına %2 zam gelmis...
eğer benzin li araç düşünürsen , fiesta demek isterdim ama o da yeni nesil motorlarını 2013 te fiestalarda kullanacak diye hatırlıyorum ecoboost technolojisi ..
ama dizelde hakkatten fiestadan çok daha iyi ..
oncelikle fiestalarda otomatik seçenek yok !
ayrıca punto 1.3 16 V seçeneğini ancak 1.6 TDCI de bulabilirsin .. o emsalde çok nadir olarak bulunabiliyor .. şahsen ben bir tane yakaladım arabamı almadan once o da ilana koyulduktan 1 gun sonra satıldı. ford bayisine gidiyorum adam bizde yok bence uğraşma trde kolay kolay bulamazsın dio .. ayrıca skydome yada sunroof seçeneğide yok :D
bu arada dizeller daha pahalı olabilir ama satarken de daha rahat satılabiliyor ;)
Öncelikle Aracım 1.4 fire 8v 77Hp manuel LPG li Ankarada Kartaş oto abi tarafından özenle ve garanti dahilinde yapıldı, 1.3 75hp lik multijetide kullanarak şu şekilde sorularınıza cevap vermeye çalışayım.
Ben açıkçası çok pişmanım dizel almadığım için. Eğer güç kaygınız yoksa benzinli alın ama mutlaka manuel alın derim. Ben dizele bambaşka diyorum çünkü ben tork severim ara hızlanmalar benim için önemli ve multijetin az yaktığı bir gerçek arkadaşımda 2008 model grande punto multijet var hergün kurtköyden avrupa yakası kanyon alışveriş merkezine gidiyor. fullediği depo şu anda 800km ve yakıt ışığı daha yeni yanmış vaziyette, tamam tüplü araçlarda az yakıyor bakım masrafı dizele göre daha az ve satın alırken daha az miktar veriliyor, fakat ben yinede aradaki farkı göze alır gider dizel araç alırdım.
Merhaba Kaan bey,
İlginize teşekkür ederim. Dizel ile multiair arasındaki 80 bin km' ye denk gelen fiyat farkını ifade ettiğimi görmüşsünüzdür. Ayrıca multiair 105 HP ve fire dan daha az yakıyor ve sport kits ile motoru daha da aşağıya çekebiliyorlarmış. Ağırlık merkezinin düşmesi performans olarak döner. Test sürüşünde yaklaşık 15 dk kullandığım dizel dualogic gerçekten sağlamdı, fiyatı gibi...
Şirketimizde araç tedariğini yapan bey bu konuda bilgi vermişti.Ve açıkcası kullandığım araçta 75 hp lik puntodan daha atak(daha önce 75 hp kullandığım için söylüyorum) gidiyor.benimde aklım karıştı şimdi.Ben bir daha araştırayım bilgilendirmeniz için teşekkürler.
Bu arada kendi aracım LPG de gayet az yakıyor (22-23 krş civarı) ama yinede bütçem el verseydi aynı aracın dizelini alırdım.Gidişi daha iyi otopark sıkıntısı yok vs. Birde orjinal araç(sonradan ekipman takılmamış) bence daha iyidir. lpgli multiair kullanmadım ama fire dan iyi gideceği kesin.
Ben multiair kullanmadım ama kullanıcıları gayet memnunmuş yakıt konusundaki avantajını tahmin edebiliyorum, fakat lpg durumu nedir bilemiyorum.
Fakat Multiair 105 ile multijet 75 arasında bir seçim yapmam gerekiyorsa bu sefer lpg li bir multiair ı tercih ederim.
Merhabalar Kaan bey,
Multiair' in fire' a göre iki dezavantajı var; lpg' de garanti kapsamı dışında kalması ki muhtemelen motorun performans kaybetmesinden endişeleri var, bir de dualogic seçeneği yok belki de 2013' de üretilir.
Fakat teknoloji, tork, hp ve yakıt anlamında fire' dan önde...
Aslında 1 yıl ya da 5000-6000 km kullanıldıktan sonra lpg tavsiye ediliyor, bu da araç alırsam ilk yıl düşük olacak mesafemi karşılar. Üzerine 1-2 yıl daha kullanıp LPG taktırılabilir, zaten maksimum garanti 4 yıl.
Dizel' in bir avantajı da 1500 d/d' da maksimum torka ulaşması ki bunu rahatlıkla hissetiriyor. Fiesta gibi hantal değil. Fakat gerçekten 43000 TL ' de oldukça sağlam bir rakam.
Şu saatten sonra olay tamamen sizin karar vermenize bağlı, son sözü söylemişsiniz. Multiair teknoloji olarak ülkede yeni daha çalışma presibini bile tam kavrayamamış servis elemanları varken LPG bencede riskli bir girişim olur olası arıza durumunda. Takan kullanıcılar var şikayet görmedim hiç multiair a ait ama. Benim size tavsiyem yine multijet olur.
start stop devreye girerse araç geri kaçırıyor. aracın çalışması için ayağınızı frenden çekmek yerine vites değişirseniz araç çalışır ve geri kaçırmamış olursunuz. kaldı ki ben de 2 haftadır kullanıyorum.
bi de lounge otomatik dizel bulabildiyseniz alın rengi çok zorlamayın. bbursa birmot bayiler son dizel duolgicleri satıyor dedi, ekledi bizde yok ve gelmiyecek dedi,
Ömer bey evet araştırdım turbolara garantili takılmıyor. Fiyat farkından dolayı 3-4 yıl benzinli kullanmak sonrasında satılmayacaksa LPG taktırmak mantıklı gibi. Multiair motor epey iyi duruyor, otomatigi olmasa da.