slm arkadaslar malum yazgeldi artık klimalara yuklenecegiz....
nelere dikkat etmeliyiz;
* Otomobilin motoru çalıştırılmadan ve motor ısıtılmadan kesinlikle klima açılmamalı.
* Isınmış havanın hızla dışarı çıkabilmesi için camlar kısa bir süre açık tutulmalı.
* Klima çalıştığı zaman kalorifer düğmesi soğuk konumunda olmalı.
* Motor çalıştıktan sonra klima önce düşük devirde, istenilirse daha sonra yüksek devirde çalıştırılmalı.
* Klima açıldığında havanın sürücü ve yolculara direkt gitmemesine dikkat edilmeli. Üflemeler tabana ve camlara verilmeli.
Klima bakımı nasıl olur?
* Klimanın verimli çalışmasını sağlamak için belirli periyotlarla kontrol ettirilmeli.
* En az 6 ayda bir soğutma gazı kontrol edilmeli.
* Klimada arıza olduğunda yetkili olmayan kişi ve kuruluşlara kontrol ettirilmemeli. Yetkili servislere götürülmeli.
* Klimada hangi gaz kullanılıyorsa, gaz yenilendiğinde de aynı gazı kullanılmalı. Sistem elemanlarıyla uyumlu olmayan gazlar kullanılmamalı.
* Kış olsa bile klima donanımının sürekli olarak randımanlı çalışmasını sağlamak için ayda bir kez en az 10 dakika klimayı çalıştırmalı.
klima kullanırken ekonomi için dikkat ettigim bir ozellik: her an acik tutmuyorum genelde duz yolda veya rampa inişlerde kullanıyorum freni kullanmam azalıyor ve kompresor sayesinde arac benzin yakmazken klima tekerlekten calisiyor bu sayede hicbir sarfiyatı olmuyor gaz hariç. ben bunları uygularken yorulmuyorum zevk alıyorum e ekonomiside cabasıbi nevi roterdar gibi klima kullanıyorum. yeterki soguklugu yetsin
![]()
benim pek klimayla isim olmuyor yahu yuklen cama gitsin cebe varar![]()
bence yanlış olan bi nokta war :
motor çalışmazken klima zaten dewreye giremez.* Otomobilin motoru çalıştırılmadan ve motor ısıtılmadan kesinlikle klima açılmamalı.
ayrıca klima motorun ısınmasını sağlar, içeri soğuk hawa wermek için motora sıcak hawa werir gibi denilebilir. yani motorun ısınmasını beklemeye gerek yok, sıcak hawa almak için beklendiği gibi
bazı araçlarda kontak açılı iken klima açılabiliyor buda akuyu cok kısa surede bitirebiliyor sanırım. Ayrıca motor ısınmazken çalıştırılmamasının nedeni, hiç ısınmamış motorla nasılki anında yola çıkmıyor motora yuk binmesini engelliyorsak klimada aynı mantık motoru birden bire zorlayarak hiç ısınmamış motora zarar verir (özellikle dusuk devirde binen yuk) sıcak hava değilde camların buğusunu cozmek icin nemi alınmış kuru hava vermede kışında işe yarıyorlar evet. Ancak havayı ısıtma özelliğide varmı bizim klimalarda bilmiyorum.
camlar açık olunca dışarıdan gürültü, egzos kokusu...vs geliyor. o yüzden klima var ise kullanmak daha işlevsel gibime geliyor.
bende uzun yolda klima açmanın,camları açmaktan daha ekonomik oldugunu duymustum...
ama şu bir gerçek arkadaşlar.bizim arabalarda(benzinli) klima gerçekten gözle görülür bir yakıt harcıyor.ama dediğiniz gibi dışardaki havanın arabanın içine girmesi ve o ivmeyi kazandırmasıyla aşağı yukarı eşdeğer gibi.
Aracı stop etmeden önce klimayı kapatmanın gereği var mı?
iyiki bir sey yazdım yahu herkes birsey yazmıs bayagı tepki toplamısım soz arkadaslar sizin icin klimasız gezmıyecegim![]()
Motor çalışmazken ve kontak açık konumdayken klima düğmesine bassan da basmasan da farketmez zaten. Klima kompresörü motordan tahrik alır. Klimanın çalışması için motorun da çalışması gereklidir. (Havalandırma fanının çalışmasını kastetmiyorum)
Valla kendim ihtiyacım varsa arabayı çalıştırıp camları açıp içerinin havasını şöyle bir değiştirdikten sonra en geç 1 dk sonra açarım klimayı. Asılmadıktan sonra hafif hafif motora bindirsin yükü birşey olmaz. 90 C e gelmesi falan hayatta beklenmez yaa..
Kerem GÜLTEKİN (Padawan-tr) / kerem@grandepuntotr.com - padawantr@yahoo.com
sehır ıcı kullanımda dur-kalk sureklı oldugu ıcın yakıt sarfıyatını arttırıyor.ama uzun yolda cok kullanıslı oluyor.gercı mersın gıbı bı yerde golgede bıle terlıyorsun yaz vaktı.artık sarfıyatı goze alıp sureklı klıma acık gezecez sanırım![]()
Punto Forum | Bizi; Ege'de Komşuya, Kosova'da Sırplara, Kıbrıs'ta Rumlara Sorun...
ben bundan önceki arabamda kontağı kapattığım zaman hep unutuyodum klimayı kapatmayı pek de umursamıyordum ve bi dahaki bindiğimde araba hep klimayla birlikte çalışıyodu.. sanırım bu yüzden daha uzun süre gitmesi gereken aküyü erkenden değişmiştim araba çalışmazken bişi olucağını sanmıyorum ancak çalıştırırken aşırı bi yükleme oluyo heralde bu da akünün ömrünü kısaltıyordur o yüzden dikkat etmekte fayda var
çok da etkilemez arkadaşım. gönül rahatlığıyla açık bırak. yeni teknoloji arabalarda bu tür sorunlar önlendi. ayrıca aracı zorladığınız zaman klima otomatik devre dışı kalıyor. sonra tekrar çalışıyor.
bizim araclarda gaz pedalına tam olarak basıldığında klima otomatik devreden çıkıyormu arkadaşlar bilen var mı?
Benim eski Tempra 2.0 16V de bile vardı bu özellik. Gerçi dizel araçta açık kapalı hissedilir bir fark da yok gibi çekişte.
arac sollarken max performansa ihtiyac duyldugunda motorun gucunu cekecek hersey kapatılıyor veya o anlık akuye yonlendiriliyor bazı araçlarda. Dizelde olsa bu sekilde olmalı bence.
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri