benim araç ta öyle çok sert . tası olanı puntoya arka koltuga bindirceksin 1 saat sonra taşını düşürmüş sana dua edicek![]()
arkadaşlar. genelde asfalt yolda kullanıyorum. gecen bı koy yoluna gırdım. tek tuk cukurlar vardı yol kenarında (yol cokmus kamyonlardan falan soguk asfalt) sağ lastık cant takoz hepsı güüm diye vurdu.. aynı yerden aynı cukurdan biladerın golf 5 ile gectım. hissetmedi bile. 30 km. bilemedin 40 ile gidiyordum. 2. vitesteyim.. hic esnimiyor mu bu araclar. bu kadar sertmi. yoksa bende mı sorun var..
yorumlarınızı beklıyorum.
benim araç ta öyle çok sert . tası olanı puntoya arka koltuga bindirceksin 1 saat sonra taşını düşürmüş sana dua edicek![]()
gercekten. ben cerkezköy deyim. tekirdağ a geldiğimde. tekira nin arkasındaki aydogdu ya cikan ara sokaklardan gideyim dedim. kafam yan cama vurdu. bunu satıp golf 5 alacagım. biladerde var akıyor araba yaa.
bir fikir versem lastik basınçlarını kontrol edermisiniz acaba fazla havadan lastikleriniz sertleşmiş olabilir...
tekirdağ ara sokaklarını pek kullanmamaya çalışıyorum
Tabiki golf gibi olamaz ama,lastik basıncı arkadaşın dediği gibi fazla olabilir..Önler 32,arkalar 30 olacak şekilde ayarlımı acaba.?
Aynı konuyu ben açacaktım, Yolda küçük asfalt kalıntıları olur ya ordan geçiyorum en fazla 1-1.5 cm yüksekliğinde bildiğin içinde takır tukur gidiyorum. Pejo ile geçtim aynı yerden aynı hızla tık tık bitti.
Birde mesela, önler bir nebze de, arka bildiğin zıplıyor anlam veremedim.
Ek olarak![]()
2.viteste hafif viraj (düz giderken birden döner 2.sn falan sonra tekrar düze biner, Caddelerde) Gaza yüklendiğimde tekerler sanki zıplıyor gibi oluyor. (umarım anlatabilmişimdir![]()
Genel olarak Punto'nun karakteri böyle denebilir. Polo bile kesinlikle daha tok. Ufak tefek çukurları, bozuk zemini Punto kadar hissettirmiyor. Yiğidi öldürüp hakkını vermek lazım.
Arkadaşlar punto'nun süspansiyon sistemi binek tipinden spor tipe kayacak derecede sert fakat bu sertlik bazı konularda avantaj da sağlıyor.En önemli avantajlarından bir tanesi de yol tutuşu ve viraj kabiliyeti.İnanın punto'nun yol tutuş ve viraj kabiliyeti çoğu c sınıfı araçta yok.Ne kadar sert girersen gir virajda kolay kolay yatmıyor.Polo eğer çukurlarda daha esnek ise kesin yol tutuş veya viraj performansından ödün vermiştir.Kusura bakmayın da hem yumuşak rahat süspansiyon hem de yol tutuş bir arada olmuyor.Bu sınıfta fiesta ile birlikte punto yol tutuşunda başı çeken araçlardır.Fiestanın da süspansiyonları punto gibi serttir.Daha bir iki hafta önce virajda puntoya yenilen focus sürücüsünün puntoya övgüler dizdiği ile konu açmıştım bilen bilir.Tüm bunlar puntonun o sert süspansiyonları sayesinde oluyor.Bir linea ile o çukurları çok rahat geçebilirsiniz fakat linea asla punto gibi yol tutamaz.Ben puntonun bu halini seviyorum.
Millet düğün salonunda kızlara bakarken ben dışarıda arabalara bakarım.
Wv sınıfı ile hiç karşılaştırma hocam puntoyu. polo çok kullandım bozuk yolda çok daha konforlu gidiyor yol tutuşuda alçak bir sedan kadar iyi puntodan çok daha iyi, bende bikez çiftlik yolunda çok düşük hızla çukura girdim turbo hortumu vurdu ve patladı sanırım tutuş ve frenlemeyi iyileştirmek için böyle yapmışlar sonuçta şehir arabası diye tanıtılmış bir araç böyle şeyleri düşünmezler
Konfor ve yol tutus bir arada olmuyor demek premium araçlara haksızlık olurne kadar ekmek o kadar kofte diyelim. Hatta parayı veren düdüğü çalar da diyebiliriz
![]()
Aynen biraz fazla zıplıyor lastik basınçlarının çözeceği iş değil
Evvelden Bade-i Aşk İle Mestiz
Valla arkadaşlar bende punto dan önce Suzuki Jimny jip vardı su an Mercedes konforuyla arabaya biniyorum fark o kadar şükredin 😃
Sent my iPhone using
2012 Punto 1.4 Multiair Lounge 105 hp
Ben cukurlardan fısır fısır geçiyorum fazla etkilemiyor belki araçlarınızın alt takımlarından değişmesi gereken bir şeyler vardır.
Öyle ki 2004 opel Astra vardı ondan çok daha iyi puntom.![]()
Abi her arabanın bir karakteri vardır yani, o zaman almayaydın. Golf'ten niye örnek veriyosun ki, o C segmenti, Punto B![]()
Clio 4 ile Grande'yi kıyaslasak ne dersiniz? Hangisi daha yumuşaktır?
clio4 kullanma fırsatı buldum daha yumuşak ama sanki transit kullanıyor gibi eğiliyor araba virajlarda![]()
Arkadaşlar konfor ve yol tutuş klasmanlarını bir arada bu segmentte pek göremezsiniz zaten. Bahsettiğiniz süspansiyon sertliği,Punto'nun iyi yol tutmasında başlıca etmendir.Tabii ki lastik basıncı da çok önemli,ek olarak jant boyutu,lastik genişliği gibi bir sürü şey buna etki eder.
Clio4 yol tutuş konusunda,Fluence kadar olmasa da,fena değildir fakat,önden kopmalar bariz fazla Punto'ya göre. Ama şunu da bilin bir virajda Punto'nun kıç atması oldukça zor bir ihtimal.
2006 Fiat Grande Punto 1.4 Fire Active Vals Mavi
2008 Peugeot 2.0 HDi Gümüş Gri
2013 Nissan Qashqai 1.5 dCi Platinum Sedefli Beyaz
Punto Forum - www.grandepuntotr.com
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri