5 sonuçtan 1 ile 5 arası

Konu: Dynamic 1.4 2011 devir hakkında

  1. #1
    Barış Demirtaş
    Barisdmrts - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    10/01/2013
    Yaş
    41
    Mesajlar
    6
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Evo Metalik Beyaz
    Edilen teşekkür: 0

    Araştırma İnceleme Dynamic 1.4 2011 devir hakkında

    Merhaba
    ben forumda yeniyim konuyu doğru yerde açmamış olabilirim simdiden kusura bakmayın.

    2011 model 1.4 Dynamic (bildigim 8 valf) 55 hp model punto evom var ve aracı alalı 5 ay kadar oldu araç aldığımda 9700 km deydi suanda 13500 civarında benden onceki sahipleri aracı garaj da tutmuslar cok nadir kullanmişlar ve hic zorlamamışlar ben aldığımdan beri kullanırken devir ayarlarına dikkat ediyorum ama normalmidir bilemediğim için sizlerden bilgi almak isterim araç 5 viteste 110 km hizla giderken 3500 devirde oluyor daha önce wv polom vardı 1.4 2002 model o araçta bu kadar yüksek olmuyordu devir örneği 5. viteste vardım diğer viteslerde de oran aynı olması gerektiğinden yüksek geliyor devir bu normal midir?
    birde yeni araçlarda durum nedir bilmem ama eski araçlarda motor açma diye bir şey vardi uzun yola cıkıp aracın motorunu açardık yeni araçlarda da bu durum söz konusu mu? eğer öyleyse benden onceki sahiplerinin motoru açtıklarını sanmıyorum

    uzun oldu biraz kusra bakmayın yardımcı olursanız sevinirim

  2. #2
    okan türkmen
    malebow - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    27/09/2012
    Mesajlar
    676
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Evo Beyaz
    Plaka
    35dev53
    Edilen teşekkür: 157

    Standart

    normaldir diye düşünüyorum, ben de 6. vites 3000 devirde 135 lerde felan oluyorum. Ancak düşük vitesten itibaren yüksek devirli kullanınca işler biraz değişiyor gibi geldi bana.
    ISmileUDie

  3. #3
    M.Furkan Çelenli
    celenlee - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    28/12/2011
    Mesajlar
    3.124
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 617

    Standart

    *Öncelikle aracınız 55kw (77BG)

    Devir Hız ilişkisi mekanik bir bağıntıdan ibarettir. Motorun açılmasıyla ilgisi yok yani
    Tamamen şanzımandaki dişlilerin oranıyla iligili bir durum. Tespitniz doğru:
    1.4 Fire + 5İleri Punto Şanzıman ( C514 )

    3000rpm=94khm
    3500rpm=110kmh hız yapar.

    Bu araç ş.içi kullanım için dizayn edildiği için, viteslerin oranları birbirine çok yakın, daha seri vites değişimi ve düşük hızlar için dizayn edilmiş. (Motor+Şanzıman Dizaynı) Bu yüzden 50-70 düşük hızlarda çok ekonomik oluyor.

    Ş.Dışına çıktığımızda ise basınca ne yazık ki daha çok yakıyor!!
    1 Vites daha olaydı böyle olmazdı


    ------------------------------------------------------------------
    Aynı Motor-Farklı bir şanzıman ile Albea'da mevcut. Onun dişli oranı farklı olduğu için, yüksek hızlarda daha düşük devirle gidiyor. Tamamen dizayn meselesi..

    1.4 Fire + 5İleri ALBEA Şanzımanı (Dişli çapları bizimkinden farklı)

    3000rpm=109khm
    3500rpm=110kmh hız yapar.
    Konu celenlee tarafından (27/06/2013 Saat 13:05 ) değiştirilmiştir.

  4. #4
    Barış Demirtaş
    Barisdmrts - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    10/01/2013
    Yaş
    41
    Mesajlar
    6
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Evo Metalik Beyaz
    Edilen teşekkür: 0

    Standart

    Alıntı celenlee Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    *Öncelikle aracınız 55kw (77BG)

    Devir Hız ilişkisi mekanik bir bağıntıdan ibarettir. Motorun açılmasıyla ilgisi yok yani
    Tamamen şanzımandaki dişlilerin oranıyla iligili bir durum. Tespitniz doğru:
    1.4 Fire + 5İleri Punto Şanzıman ( C514 )

    3000rpm=94khm
    3500rpm=110kmh hız yapar.

    Bu araç ş.içi kullanım için dizayn edildiği için, viteslerin oranları birbirine çok yakın, daha seri vites değişimi ve düşük hızlar için dizayn edilmiş. (Motor+Şanzıman Dizaynı) Bu yüzden 50-70 düşük hızlarda çok ekonomik oluyor.

    Ş.Dışına çıktığımızda ise basınca ne yazık ki daha çok yakıyor!!
    1 Vites daha olaydı böyle olmazdı


    ------------------------------------------------------------------
    Aynı Motor-Farklı bir şanzıman ile Albea'da mevcut. Onun dişli oranı farklı olduğu için, yüksek hızlarda daha düşük devirle gidiyor. Tamamen dizayn meselesi..

    1.4 Fire + 5İleri ALBEA Şanzımanı (Dişli çapları bizimkinden farklı)

    3000rpm=109khm
    3500rpm=110kmh hız yapar.

    bilgi için çok teşekkürler gayet açıklayıcı oldu benim içinde daha de 1.4 araç kullandığım için devir oranları garip gelmişti şanzıman farklılığıda öğrenmiş oldum

  5. #5
    Elvan Bey
    hoksi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/06/2014
    Yaş
    38
    Mesajlar
    370
    Nereden
    Muş
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 18

    Standart

    Alıntı celenlee Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    *Öncelikle aracınız 55kw (77BG)

    Devir Hız ilişkisi mekanik bir bağıntıdan ibarettir. Motorun açılmasıyla ilgisi yok yani
    Tamamen şanzımandaki dişlilerin oranıyla iligili bir durum. Tespitniz doğru:
    1.4 Fire + 5İleri Punto Şanzıman ( C514 )

    3000rpm=94khm
    3500rpm=110kmh hız yapar.

    Bu araç ş.içi kullanım için dizayn edildiği için, viteslerin oranları birbirine çok yakın, daha seri vites değişimi ve düşük hızlar için dizayn edilmiş. (Motor+Şanzıman Dizaynı) Bu yüzden 50-70 düşük hızlarda çok ekonomik oluyor.

    Ş.Dışına çıktığımızda ise basınca ne yazık ki daha çok yakıyor!!
    1 Vites daha olaydı böyle olmazdı


    ------------------------------------------------------------------
    Aynı Motor-Farklı bir şanzıman ile Albea'da mevcut. Onun dişli oranı farklı olduğu için, yüksek hızlarda daha düşük devirle gidiyor. Tamamen dizayn meselesi..

    1.4 Fire + 5İleri ALBEA Şanzımanı (Dişli çapları bizimkinden farklı)

    3000rpm=109khm
    3500rpm=110kmh hız yapar.

    Aynen çok teşekkürler
    Evvelden Bade-i Aşk İle Mestiz

Benzer Konular

  1. 2011 1.3 MJ Dynamic Evo 18.000 km.
    Delidavsan tarafından Satılık Araba forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 7
    Son Mesaj: 08/11/2011, 21:25
  2. 1.3 multijet Dynamic 6 vites devir aralıkları
    maddogjr75 tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 8
    Son Mesaj: 19/10/2011, 01:48
  3. 2011 punto evo dulologic auto mod devir problemi
    ayhanerdogan06 tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 9
    Son Mesaj: 18/04/2011, 01:04
  4. Maksimum devir ve kesici hakkında...
    ERC tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 14
    Son Mesaj: 17/06/2010, 23:19
  5. devir göstergesi hakkında...
    timurcan tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 4
    Son Mesaj: 29/09/2009, 16:06

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com