41 görüntülemede daha önce aracını bakıma götürüp bu masrafları yapan yorum yapıcak tavsiye verebilicek hiç mi yok?
Merhabalar, yeni almış olduğum 2.el puntomu bu sabah bana yakın olan Maltepe Küçükyalı Birmot servisine götürdüm. Esas götürme amacım 4 adet lastik alıp rot balan işlemi yaptırım birde jantlarım hafif paslı görünüyordu onları boyatmaktı. Servise gittiğimde aracın kontrol ettiler ve 60.000 km bakımının atlanmış olduğunu söylediler (aracım 74bin kmde 2008 model). Bu kapsamda triger değişiminin gerekli olduğunu söylediler. Triger konusunda bildiğim kadarı ile 160.000km gösteriyor kullanım kılavuzu. BU yüzden bunu araştırmak istediğimi belirttim. Gerekli olan yağ değişimi vs daha önceki aldığım kişi yaptırmıştı. Daha sonra servis yetkilisi araca binip kontol yaptı ve City modundan kaynaklı bir ses olduğunu söyledi ve aracın şasi numarasından sorgulama yaptılar ve değişimin tamamen ücretsiz olacağını ve herhangi bir işcilik alınmayacağını, ellerinde parça olduğunu ve pazartesi akşamına değişim yapılıp teslim edeceklerini söyledi. Bende lastiklere baktım. 4 adet goodyear marka lastik talep ettim. Rot balans ayarları ve jant boyama işlemleri vs de dahil edildi lastik değişimine. Birde amartisör takozlarından ses ve titreme geliyordu. Bunlarında değişimi yapılabilir dediler ve onuda dahil ettik. Birde debriyaj balatasının değişmesi gerektiğini söylediler ki cidden debriyajımda bir sertlik vardı fakat ben bunuda düşünmek istediğimi belirttim. Düşünmek istediklerimi maddi bütçeyi biraz toparladıktan sonra 80.000 km bakımı kapsamında dahil edebileceğimi ilettim. Bütün bu işlemleri sıralamak gerekirse;
4 adet goodyear Duagrip 175/65/R15 lastik (sibop değişimlileri vs.) 160x4=640
Amartisör takozları değişimi 75x2=150
Jant boyama işlemi =Servis karşılıyor
City Modu direksiyon robotu değişimi =Servis karşılıyor
Aracın alt ve üst kısmında görünen motor kaput altındaki (plastik parçaların sağlamlaştırılması, eğilen alt denge demirinin düzeltilmesi, parçaların değiştirlmesi)= Servis karşılıyor.
Kapılardan gelen seslerin giderilmesi vs. =Servis karşılıyor
Gerekli olan yağların değişimi ve işçilik =110
Toplam ücret = 900TL tutuyor. Aracımı bıraktım işlemleri başlattılar.
Bu durum ile ilgili tecrübeli arkadaşlardan bilgi almak istiyorum. Genel olarak bakıldığında yapılan işlemler ile ücret arasında ciddi vir fark var mı? Birde başka ek olarak neler yaptırabilirim?
41 görüntülemede daha önce aracını bakıma götürüp bu masrafları yapan yorum yapıcak tavsiye verebilicek hiç mi yok?
Öncelikle hayırlı olsun aracınız.benim fikrim lastikler de dahil olduğu için fiyat gayet iyi.teknik konularda fazla bilgim yok fakat triger kayışı için bence de erken bi vakit zaten.şimdiden kazasız sürüşler.
Triger için servis görevlisi 5 yıl gibi bir ifade kullandı ve benim aklım orda karıştı işte.
Anladım fakat ben 74 binde triger kayışı değiştireni hiç duymadım.
Evet süper bi belge olurama size kalmış sonuçta kararı.
Kitapçıkta t-jet için 120bin veya 5 yıl diye geçiyor yanılmıyorsam m-jet için bir bilgim yok malesef.
zinciri 74bin de değiştirmek mi istedi :O güvenip oraya araba bırakmak gerçekten zor o zaman. söyledikleri şeylerin doğruluğunu sürekli sorgulamak insanı boşa yoran bir şey. Paranla yorulmak bu işte. umarım sorunlarınızı bi an önce halledersiniz. sonucu da paylaşırsanız iyi olur
Sakalım çok , sözüm yok !
2008 Fiat Grande Punto 1.3 multijet dynamic 90 hp Dualogic
2007 Seat Altea 1.6 Staylance 102 hp
Evet arkadaşlar 2. el olarak almış olduğum ilk punto mj mi cumartesi günü verdiğim maltepe küçükyalı birmot servisinden almış bulunmaktayım. İlk mesajımda yaptığım işlemleri tekrar yazmak gerekirse:
city modu problemi ve ücretsiz değişimi
amartisör takozları değişimi
4 adet goodyear efficientgrip marka 185/65/15R lastik
Rot balans ayarları
4 jant boyama
debriyaj baskı balat değişimi
volan tornalama işlemi
Şanzuman yağı değişimi vs.
araç alt kısımlardaki plastik aksam vs sağlamlaştırılması ve kırıkların değişimi
alt denge demirinin düzeltilmesi
kapılardaki gıcırtı ses vs. giderilmesi
bütün bu işlemler için 1,5 aracım serviste kaldı. Son 1 saatinde aracın başındaydım fakat geldiğimde aracımı test için sürüşe çıkarmışlardı.
toplam ücret olarak 1.400 TL ödedim.
aracıma ilk bindiğimdeki bana verdiği his sıfır araca binmek gibi oldu. City modundan kaynaklanan sesden eser kalmamıştı. Direksiyon o kadar güzel dönüyoduki city modunun ne demek olduğunu yeni anladım desem yeridir. Baskı balata araç için ne kadar önemliymiş ve ben o baskı balata için sol ayağımı ne kadar yormak zorunda kalıyormuşum değiştikten sonra ilk harekette aracı stop ettiricek gibi oldum.
5-10 km de ben aracı test ettim. Herşey problemsiz görünüyordu. Sadece oluşan garip durum aracımın yakıtının 13 lt civarlarında gezdiğini gördüm, sanki 2000cc lik bir benzinli motor gibi yakıy yakıyo gösteriyodu aracım. çeyrek depo mazot ile 340km gibi bir şey gitmesi gerekirken 115 km gibi bir değer gösterdi. Daha sonra kenera çektim, biraz bekledim, trip butonundan değerleri sıfırlama işlemi yaptım ve kontağı kapattım. İnip bir sigara içip tekrar bindim ve 10km daha yolculuk yaptım. Problem düzelmişti Menzil olarak 314km verdi kalan mazot ile sonrada ortalama yakıt değeri 5.6 civarlarına geldi. Şuan için herşey normal ve çok iyi bir işlem oldu. Artık 80.000km ye kadar böyle gider. Şunu söylebilirimki servis biraz pahalı ama yapılan işlemleri bilmek, elinizde değişen parçaların garantili olduğuna dair belgeniz, servis kayıtlarına işlenmesi, faturanızın olması, birşey olduğunda karşınızda birini bulmak bunlar benim için önemliydi ve bu yüzden servisi tercih ettim. Bu işlemleri belki 800 TL gibi bir fiyata sanayide yaptırabilirdim ama buda benim tercihim oldu. Maltepe Küçükyalı için tavsiyede bulunur muyum? Bunu bilmiyorum işte çünkü medos içinde bayağı iyi diyorlar. Belki 80.000km bakımınıda medos tercihim olur. O zaman tavsiye bırakırım.![]()
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri