14 sonuçtan 1 ile 14 arası

Konu: El freni - Normal fren

  1. #1
    Ahmet Özgür Doğan
    Lordrivendel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    05/04/2007
    Yaş
    43
    Mesajlar
    259
    Nereden
    Bursa
    Rengi
    Orleans Mavi
    Edilen teşekkür: 38

    Standart El freni - Normal fren

    Araç duruyorken eğer meğil varsa örneğin kırmızı ışıkta beklerken, frene basılı tutmak mı gerekir yoksa el frenini çekmek mi?

    Hangisi daha yararlıdır?
    "What we do in life, echoes in eternity"

  2. #2
    Ahmet Özgür Doğan
    Lordrivendel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    05/04/2007
    Yaş
    43
    Mesajlar
    259
    Nereden
    Bursa
    Rengi
    Orleans Mavi
    Edilen teşekkür: 38

    Standart

    Dostum ben de Bursa yokuslarinda aynisini yapiyorum, ancak kafama takiliyor. Yani telli el fren sistemi mi daha cabuk deforme olur yoksa normal fren mi? INternette de ic acici bir yorum bulamadim
    "What we do in life, echoes in eternity"

  3. #3
    Aydın. Beygul
    Fire 1.4 77Hp Tit.Grisi the_Algn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/12/2006
    Mesajlar
    1.247
    Nereden
    Ardahan
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 197

    Standart

    Bir yarar sağlıyacağını sanmıyorum. eğer kalkışta geriye kaçırıyorsanız el frenini çekin. kırmızı ışık uzunsa ayağınızı yorgun hissediyorsanız el frenini çekebilirsiniz. onun dışında frende tutmanın zararı olmaz. Diskler dönmediği için balataları aşındıracağını sanmıyorum.

  4. #4
    Ahmet Özgür Doğan
    Lordrivendel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    05/04/2007
    Yaş
    43
    Mesajlar
    259
    Nereden
    Bursa
    Rengi
    Orleans Mavi
    Edilen teşekkür: 38

    Standart

    Peki disk aşınması dışında, sürekli fren halini bilgisayara ileten sistem yada ne bileyim fren hidrolik basıncı falan...
    "What we do in life, echoes in eternity"

  5. #5
    Aydın. Beygul
    Fire 1.4 77Hp Tit.Grisi the_Algn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/12/2006
    Mesajlar
    1.247
    Nereden
    Ardahan
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 197

    Standart

    Alıntı Lordrivendel Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Peki disk aşınması dışında, sürekli fren halini bilgisayara ileten sistem yada ne bileyim fren hidrolik basıncı falan...
    yok hocam kafanız rahat olsun hiçbirşey olmaz....

  6. #6
    ali kemal metin
    dejavu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/12/2006
    Yaş
    48
    Mesajlar
    1.119
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Orleans Mavi
    Plaka
    06 BD 2134
    Edilen teşekkür: 282

    Standart

    birincisi araç dururken balatalar tükenmez.. araç yürür durumda fren yaparsanız ve fren pedalına dokunduğunuzda balatalar sürtünmeden dolayı deforme ve maddesel olarak bir miktar kayba uğrar.. balatalaların maddesel olarak kayba uğraması için fren esnasında araç tekerleğinin döner durumda olması lazım.. duran bir aracın balata kaybı sıfıra yakındır... diyelimki frene basmadın el frenini çektin.. sonuç değişmiyorki.. bu sefer el freninin balatalarını değişeceksin.. aynı şey yani.. önemli olan lambaları daha önceden görebilmek.. yüksek hızlarda... vitesi boşa alınmış araca fren basmamak gerekli.. ne kadar hız yuksekse ve arabada boşta ise balataların tükenme olayı artar...

    Alıntı Herby Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    @dejavu hocam sağol verdiğin bilgiler için.. Ben ışıkları görünce hep boşa atar sora fren yaparım demekki zararlıymış bundan sonra yapmıcaz...
    bende hala boşa atıp fren yapıyorum.. zararlı demişsin.. zararlı değilde boş atıp frene basarsan balataların erken biter.... teşekkürler....
    Konu erdiyilmaz tarafından (18/11/2008 Saat 03:37 ) değiştirilmiştir. Sebep: mesajLarınız birLeştirilmiştir
    GP active 5 k. mj 75 hp new orleans mavi

  7. Bu mesajı için 2 kişi dejavu'ye teşekkür etti:


  8. #7
    Ahmet Özgür Doğan
    Lordrivendel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    05/04/2007
    Yaş
    43
    Mesajlar
    259
    Nereden
    Bursa
    Rengi
    Orleans Mavi
    Edilen teşekkür: 38

    Standart

    Arkadaşlar, fren balatasına takılıp kaldınız. Elbette duran aracta balatalar yıpranmaz ben daha teknik olarak duran aracta surekli fren pedalı basılı tutmanın yada el freni cekmenin aracta yaratacagi degisikliklerden soz ediyorum.

    Benim yorumuma gore mesela, el frenini cektigimizde tel araciligi ile (teli cekis kadememize gore) balatalari disk uzerinde sikistiriyor. Eger cok fazla el freni kullanirsak bir sure sonra tel esnemeye baslar bu durumda araci sabitlemek icin her seferinde daha cok el frenine asilmamız gerekecektir (Sordugum soruya kendim cevap veriyorum)

    Ayni sekilde fren pedalina bastıgımızda basma miktarımıza gore bilgisayar 4 tekere belirli seviyelerde fren kuvveti yolluyor surekli pedala basılı tutmak acaba yazılımsal yada fiziksel bir etkiye neden olur mu?

    "What we do in life, echoes in eternity"

  9. #8
    Arda BULUT
    ABNEW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2007
    Yaş
    48
    Mesajlar
    12.708
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4298

    Standart

    Balata aşınması denildiği gibi hareket halinden duruna kadar gerçekleşir.El freni ile kalkmak sadece baskı balatanın bir miktar daha az zorlanmasını sağlar.(Doğru kullanılırsa) Bu durumda da el freni ayarını sık kullanımdan dolayı daha kısa sürelerde yaptırmak gerekir ve telli el freni sadece kampanaları tutar...

  10. #9
    Günkut KAYA
    Av.Efe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    11/10/2008
    Yaş
    42
    Mesajlar
    83
    Nereden
    Muğla
    Rengi
    Işıltılı Siyah
    Plaka
    48 AV 434
    Edilen teşekkür: 46

    Standart

    Alıntı ABNEW Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Balata aşınması denildiği gibi hareket halinden duruna kadar gerçekleşir.El freni ile kalkmak sadece baskı balatanın bir miktar daha az zorlanmasını sağlar.(Doğru kullanılırsa) Bu durumda da el freni ayarını sık kullanımdan dolayı daha kısa sürelerde yaptırmak gerekir ve telli el freni sadece kampanaları tutar...
    Arda arakdaşım,yine son noktayı koymuşsun teknik bir cümle ve bilgi ile... El freni sadece kampanaları tutar işte bu sorunun cümlesi ve cevabı bu...
    BMW 3.20d premium 184 HP

  11. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  12. #10
    Emre @
    ekorkut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/05/2007
    Yaş
    47
    Mesajlar
    1.005
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 437

    Standart

    Arka freniniz ne ise onu tutar. Diskse disk, kampana ise kampana. Ayrıca tutan kampana değil, fren balatasıdır. Kampana veya disk sadece balataya sürtünüp fren olayını sağlayacak bir alan oluşturur.

  13. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  14. #11
    Arda BULUT
    ABNEW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2007
    Yaş
    48
    Mesajlar
    12.708
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4298

    Standart

    Alıntı ekorkut Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Arka freniniz ne ise onu tutar. Diskse disk, kampana ise kampana. Ayrıca tutan kampana değil, fren balatasıdır. Kampana veya disk sadece balataya sürtünüp fren olayını sağlayacak bir alan oluşturur.
    Emre, benim mesajımı kastetttiysen ilgili konu için arkalar kampanadır.Yoksa haklısın tabi benim de önceden belirttiğim gibi el freni sadece arka frenlere (disk ya da kampana) kumanda eder.Dediğin gibi baskıyı meydana getiren balatalardır tabi.Ben basitçe kampana demiştim.

    Umarım kampana ve balatanın ne olduğunu bilmediğimi düşünmüyorsundur

  15. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  16. #12
    Emre @
    ekorkut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/05/2007
    Yaş
    47
    Mesajlar
    1.005
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 437

    Standart

    Alıntı ABNEW Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Emre, benim mesajımı kastetttiysen ilgili konu için arkalar kampanadır.Yoksa haklısın tabi benim de önceden belirttiğim gibi el freni sadece arka frenlere (disk ya da kampana) kumanda eder.Dediğin gibi baskıyı meydana getiren balatalardır tabi.Ben basitçe kampana demiştim.

    Umarım kampana ve balatanın ne olduğunu bilmediğimi düşünmüyorsundur
    Abicim sözüm sana değil merak etme )) Eheheheh

  17. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  18. #13
    Ziyaretçi047
    Ziyaretçi Ziyaretçi047 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Standart

    Hiçbir sorun olmaz.

    Not: bizim aracın el freni normal frenin kampanasını kullanıyor. Yani ikisinin de sonu aynı yere çıkıyor.

  19. #14
    Mehmet Özcan
    Basın-Yayın Sorumlusu femoli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    31/01/2007
    Yaş
    45
    Mesajlar
    18.861
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Beyaz
    Plaka
    YMS
    Edilen teşekkür: 7336

    Standart

    Günkut bin yıllık bir konuyu canlandırmışsın


    Kısaca elfreni balatalarıı harekete geçirip kampanaları sıkıştırıp hareket kabiliyetini 0 a indirir ,Frene basmak ise aynı şekilde hidrolik yardımı ile balataları sıkıştırır yine hareket kabiliyetini 0 a indirir. Yani uzun süreli basımlarda ayağınızı yormamak için el frenini çekebilirsiniz hiç birindede sorun teşkil etmez

Benzer Konular

  1. evo 30 bin bakımı 320 tl tuttu ! fren balatası değişti. sizce normal mi?
    yusufekinci06 tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 4
    Son Mesaj: 22/11/2011, 02:23
  2. Bakımdan sonra debriyajla fren yükselmiş normal midir?
    black8555 tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 6
    Son Mesaj: 27/04/2011, 17:15
  3. evo el freni
    zafermutlu tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 5
    Son Mesaj: 14/03/2011, 20:51
  4. Abs ve el freni lambası
    aos tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 9
    Son Mesaj: 21/01/2011, 12:27
  5. El freni....
    TunFeB tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 2
    Son Mesaj: 25/05/2008, 21:17

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


El freni - Normal fren Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com