*Öcelikle toyota larda yokuş kalkış desteği olmadığı için baskı balataları çabuk bitiyor. Eşiniz için iyi bir alternatif olmaz.
*Citroen-Pejo aynı motor ve şanzımanı kullandıkları için yürürleri aynıdır/yakındır diyebiliriz. MCP şanzıman pahalı bir şanzıman, baskı balata değişimine volan değişimi de ilave ediyorlar 1500-2000 e yakın masraf çıkartıyor.
*Renaultun BVA şanzımanı sorunsuz, zaten tam otomatik. MegII dCi 100HB BVA tavsiye ederim. Max 8lt yakar ş.içi ortalama kullanımda , burda bir çok multijet kullanıcısı bile 7 lt yakıyor manuelde

Meganın ön konsolun fazlaca gıcırdaması haricinde çok problemi yok. Ki o gıcırdamayı da el beceriniz varsa halledersiniz.
*Kia ceed tam otomatik 8-10ltleri duyduk hep

Malum crdi motorlar fazla yakıyor; üstüne bir de tam otomatik şanzıman girince işin içine iyice fazla yakıyor.
*Otomatik dizelde en başarılı ve sorunsuz olan ikili, yeni nesil TDI+DSG(7ileri olan) Yani seat ve vw araçları. Ancak onların da fiyatları malum.
Renault'un MegIII ile piyasaua sunduğu EDC ise bence daha kendini tam kanıtlamadı. 1. Nesil DSG gibi olsa gerek, bayadır takip edemedim. Bir deneme sürüşü yapmanızda fayda var derim.
TDI+DSG
Tüm bu araçlar içerisinde en konforlusu kesinlikle
DSG
sonra EDC
sonra BVA ve diğer tam otomatikler
ondan sonra da bizim yarı otomatikler gelir

Yer imleri