Sayfa 1/2 12 SonSon
25 sonuçtan 1 ile 20 arası

Konu: EGR VALF selenoid temizliği fotoğraflı

Hybrid View

önceki Mesaj önceki Mesaj   sonraki Mesaj sonraki Mesaj
  1. #1
    Serhan ÖZKAYA
    GooSe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    23/06/2008
    Yaş
    42
    Mesajlar
    121
    Nereden
    Bursa
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 39

    Mutlu EGR VALF selenoid temizliği fotoğraflı

    Arkadaşlar merhaba;

    Arabamda 2000 devride silkeleme sorunu vardı. Araıcmda 2 kere motor arıza ışığını yaktı EGR valf arızası veriyodu. Cuma günü EGR valf için birmota gittim birmotta parça olmadığı için değişmedi. Bende forumlardan araştırdım. EGR valfini gözüme kestirdim.

    Bu pazar opersayona başlıyayım dedim. Öncelikle plastik kapağı sökmeniz için youtube dan Pete's chip tunning india grande punto yazıp çıkan videodan kapağın çıkarılışını bir kaç kere izlemenizi tavsiye ederim.

    gelelim benim işlemlere, önce hava emiş borusunu kapak ile ayırıdım sonra MAF sensorundaki iki adet 10 luk civatayı cırcır ile söktüm sonrasında kapağa yukarı çekerek çıkardım .bu sırada arkda yuvarlak bir takoz içinde kapağın bir kulağı var onu kırmamamaya özen gösterin.


    daha sonra arkas kısmda EGR valfin üzerindeki gaz kelebeği giriş hortumunu söktüm yine 10 luk iki adet civata ile burada açık ağız anahtar kullandım. hortumun ve kelebeğin içini güzelce temizledim. EGR ye ulaşmak ve daha rahat çalışmak için için akününde sökülmesi gerektiğini gördüm ve 13 lük lokma ile akünün kayışını çıkardım sonrasında 10 luk açık ağız ile kutup başını söktüm. Aküyü çıkarma esnasında intercooler hortumundaki klipsleri kırmmaya özen gösterin.

    EGR valfin selenoidinin sökümü için T20, piyasa tabrii ile ise yıldız alyan ile 3 adet civatayı söktüm ve EGR nin yayını ortaya çıkardım elimle kontrol ettiğimde EGR yayı takılmalar yaşanıyordu. sorna wd 40 ile önce selenoidi güzelce fırçalayarak temizledim . Sonra EGR nin yayını wd 40 püskürterek ve kulak pamuğu yardımıyla temizledim. Yay rahatça çalışır hale getirdikten sonra fazlalık WD 40 ı bir bez ile aldım. küçük bir sigara molasından sonra toplama işlemine geçtim.

    Toplarken civatalarınızın başını iplik ile bağlayıp ipliğin diğer ucunu parmağınıza bağlayın sonra civatayı ağızlatın sonrasında ipliği çıkarırsınız. ben ilk civatayı aracın içine düşürdüm 1,5 saat aradım bulamadım halada içinde.

    3 civatayıda bağladıktan sonra intercooler dan gelen hortumu bağlayın hortum o-ringli iyice oturmasında dikkat edin. sorna iki adet 10 luk civatasını sıkın .

    sonrasında aküyü bağlayın kapağı takın ve marşa basın.

    Tecrübe sürüşünde aracımdaki silkelemenin kaybolduğunu gördüm hem sıcak hemde soğuk test yaptım sonuç başarılı. Hem aracın çekişindede artış olduğunu söyleyebilirim. (belki biraz psikolojik )

    Topalmda 4 saat sürdü bunun 1,5 saati düşen civatayı aramakla sürdü fakat sonuç negatif

    Yanınızda bir kişinin yardımcı olması gerekebilir. Arasıra özellikle parçaları toplama sırasında işe yarıyor.

    Sonuç olarak 120 + işçilik liralık EGR valfninin yerine güneşli yarım pazarı harcıyarak başarılı oldum . Bu paraya biraz daha ekleyerek aracıma chiptuninng yaptıracağım


    İlerleyen günlerde EGR nin bloğunuda emme manifoldunu sökerek sökmeyi düşünüyorum . Bununla ilgli paylaşımımda olacaktır.

    Umarım işinize yarar.


  2. #2
    Mesut Deniz
    ayaman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    09/01/2012
    Yaş
    41
    Mesajlar
    899
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 273

    Standart

    eline sağlık iyi iş çıkarmışın

  3. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  4. #3
    Ziyaretci037
    Ziyaretçi Ziyaretci037 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Standart

    Elinize sağlık.Güzel paylaşım..

  5. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  6. #4
    KEREM Uçgunoğlu
    M@GIC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    10/04/2009
    Yaş
    39
    Mesajlar
    1.037
    Nereden
    Kocaeli
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 346

    Standart

    temiz iş yapmışsın. ayrıca paylaşım için saol.
    forumda bu tarz çalışmalar bir çok kişiye yarar sağlar.

  7. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  8. #5
    mesut karahan
    GP51 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    10/02/2011
    Yaş
    46
    Mesajlar
    131
    Nereden
    Niğde
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 17

    Standart

    tebrikler...

  9. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  10. #6
    yavuz selim
    yavuzselim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    07/11/2011
    Yaş
    36
    Mesajlar
    513
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 82

    Standart

    egr valfinin üstünü çıkarmışsın. Onun bide motorun içine doğru giren parçaları var. EGR bukadar pisse inan içinden çıkan kurumları hayal bile edemiyorum. Benimki bukadar pis değildi ama içinden abartmıyorum yarım kilo yağlı zift gibi kurum çıktı. Arabam inanılmaz derece çekişi arttı.

  11. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  12. #7
    Serhan ÖZKAYA
    GooSe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    23/06/2008
    Yaş
    42
    Mesajlar
    121
    Nereden
    Bursa
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 39

    Standart

    Alıntı yavuzselim Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    egr valfinin üstünü çıkarmışsın. Onun bide motorun içine doğru giren parçaları var. EGR bukadar pisse inan içinden çıkan kurumları hayal bile edemiyorum. Benimki bukadar pis değildi ama içinden abartmıyorum yarım kilo yağlı zift gibi kurum çıktı. Arabam inanılmaz derece çekişi arttı.

    Yaya hükmeden selenoidi (bobini ) söktüm. İkinci adım olarak ilerleyen zamanda EGR nin ana bloğu sökmek hedef olacak ama onu sökmek içinde manifoldu sökmem gerekecek.

  13. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  14. #8
    Onur y..
    acRep - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/03/2010
    Mesajlar
    1.485
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Beyaz
    Edilen teşekkür: 333

    Standart

    Elinize emeğinize sağlık güzel çalışmaa pek cesaret eden olmaz herhalde

  15. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  16. #9
    Mesut Deniz
    ayaman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    09/01/2012
    Yaş
    41
    Mesajlar
    899
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 273

    Standart

    Alıntı GooSe Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar merhaba;

    Arabamda 2000 devride silkeleme sorunu vardı. Araıcmda 2 kere motor arıza ışığını yaktı EGR valf arızası veriyodu. Cuma günü EGR valf için birmota gittim birmotta parça olmadığı için değişmedi. Bende forumlardan araştırdım. EGR valfini gözüme kestirdim.

    Bu pazar opersayona başlıyayım dedim. Öncelikle plastik kapağı sökmeniz için youtube dan Pete's chip tunning india grande punto yazıp çıkan videodan kapağın çıkarılışını bir kaç kere izlemenizi tavsiye ederim.

    gelelim benim işlemlere, önce hava emiş borusunu kapak ile ayırıdım sonra MAF sensorundaki iki adet 10 luk civatayı cırcır ile söktüm sonrasında kapağa yukarı çekerek çıkardım .bu sırada arkda yuvarlak bir takoz içinde kapağın bir kulağı var onu kırmamamaya özen gösterin.


    daha sonra arkas kısmda EGR valfin üzerindeki gaz kelebeği giriş hortumunu söktüm yine 10 luk iki adet civata ile burada açık ağız anahtar kullandım. hortumun ve kelebeğin içini güzelce temizledim. EGR ye ulaşmak ve daha rahat çalışmak için için akününde sökülmesi gerektiğini gördüm ve 13 lük lokma ile akünün kayışını çıkardım sonrasında 10 luk açık ağız ile kutup başını söktüm. Aküyü çıkarma esnasında intercooler hortumundaki klipsleri kırmmaya özen gösterin.

    EGR valfin selenoidinin sökümü için T20, piyasa tabrii ile ise yıldız alyan ile 3 adet civatayı söktüm ve EGR nin yayını ortaya çıkardım elimle kontrol ettiğimde EGR yayı takılmalar yaşanıyordu. sorna wd 40 ile önce selenoidi güzelce fırçalayarak temizledim . Sonra EGR nin yayını wd 40 püskürterek ve kulak pamuğu yardımıyla temizledim. Yay rahatça çalışır hale getirdikten sonra fazlalık WD 40 ı bir bez ile aldım. küçük bir sigara molasından sonra toplama işlemine geçtim.

    Toplarken civatalarınızın başını iplik ile bağlayıp ipliğin diğer ucunu parmağınıza bağlayın sonra civatayı ağızlatın sonrasında ipliği çıkarırsınız. ben ilk civatayı aracın içine düşürdüm 1,5 saat aradım bulamadım halada içinde.

    3 civatayıda bağladıktan sonra intercooler dan gelen hortumu bağlayın hortum o-ringli iyice oturmasında dikkat edin. sorna iki adet 10 luk civatasını sıkın .

    sonrasında aküyü bağlayın kapağı takın ve marşa basın.

    Tecrübe sürüşünde aracımdaki silkelemenin kaybolduğunu gördüm hem sıcak hemde soğuk test yaptım sonuç başarılı. Hem aracın çekişindede artış olduğunu söyleyebilirim. (belki biraz psikolojik )

    Topalmda 4 saat sürdü bunun 1,5 saati düşen civatayı aramakla sürdü fakat sonuç negatif

    Yanınızda bir kişinin yardımcı olması gerekebilir. Arasıra özellikle parçaları toplama sırasında işe yarıyor.

    Sonuç olarak 120 + işçilik liralık EGR valfninin yerine güneşli yarım pazarı harcıyarak başarılı oldum . Bu paraya biraz daha ekleyerek aracıma chiptuninng yaptıracağım


    İlerleyen günlerde EGR nin bloğunuda emme manifoldunu sökerek sökmeyi düşünüyorum . Bununla ilgli paylaşımımda olacaktır.

    Umarım işinize yarar.
    ya arkadaşlar bu parça bu kadar kurum bağlamışsa motoru düşünemiyorum. arkadaşımın aracı ford focus egr temizliğini kendi yapmış anlattığına göre o kurumları sökmek için kullanmadığı madde kalmamış. şimdi düşünüyorumda bu denli araca işlemiş çıkması neredeyse imkansız olan bu kurumları carbon nasıl çıkarta bilir ki ? ben bu carbon olayına da pek inanmıyorum işin açığı. bu carbon ancak temizliğin %7 veya %10'unu yapabilir en fazla etkisi bu kadardır.

  17. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  18. 27/03/2012, 12:09


  19. #11
    Serhan ÖZKAYA
    GooSe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    23/06/2008
    Yaş
    42
    Mesajlar
    121
    Nereden
    Bursa
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 39

    Standart

    Alıntı ayaman Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ya arkadaşlar bu parça bu kadar kur5um bağlamışsa motoru düşünemiyorum. arkadaşımın aracı ford focus egr temizliğini kendi yapmış anlattığına göre o kurumları sökmek için kullanmadığı madde kalmamış. şimdi düşünüyorumda bu denli araca işlemiş çıkması neredeyse imkansız olan bu kurumları carbon nasıl çıkarta bilir ki ? ben bu carbon olayına da pek inanmıyorum işin açığı. bu carbon ancak temizliğin %7 veya %10'unu yapabilir en fazla etkisi bu kadardır.
    Benim aracıma 2 kere bir 40 k km de birde 80 k km de carbon clean yapıldı.
    Carbon clean de sadece enjektörlerin ucunu ve yakıt borularını temizliyor egzost sistemine veya manifolda bişey yapmıyor. Dolayısyla EGR kurmunu carbon clean ile temizlemeyi beklemek yanlış olur düşüncesindeyim.

  20. #12
    Mesut Deniz
    ayaman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    09/01/2012
    Yaş
    41
    Mesajlar
    899
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 273

    Standart

    Alıntı GooSe Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Benim aracıma 2 kere bir 40 k km de birde 80 k km de carbon clean yapıldı.
    Carbon clean de sadece enjektörlerin ucunu ve yakıt borularını temizliyor egzost sistemine veya manifolda bişey yapmıyor. Dolayısyla EGR kurmunu carbon clean ile temizlemeyi beklemek yanlış olur düşüncesindeyim.
    bende aynı fikirdeyim. çünkü arkadaşım egr temizliği yapmış ama anlattığına göre yapmadığı işlem kalmamış o kurumu temizlemek için ondan bunları duyunca bana hiç inandırıcı gelmiyor carbon olayı. kim nederse desin egr temizliği hikaye çok küçük çaplı temizlik olabilir ama detaylı temizlik yapmaz onun faydası en fazla %10 dur ve bu oranı geçmez

  21. #13
    Ramazan Erdemir
    skystar37 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    06/05/2008
    Yaş
    45
    Mesajlar
    1.021
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Tekno Gri
    Plaka
    34ghk08
    Edilen teşekkür: 265

    Standart

    Valla süper bir anlatım olmuş ellerinize emeğinize sağlık.

  22. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  23. #14
    mesut karahan
    GP51 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    10/02/2011
    Yaş
    46
    Mesajlar
    131
    Nereden
    Niğde
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 17

    Standart

    benim aracımda egr valfi üzerinde bosch marka siyah bir parça var. egr valfine giren fişe paralel bir fiş giriyor. sanırım rail sensörünün diğer ucu... sizinkinde kapalı.2011 lineanın kide kapalı. bu fark neden kaynaklanıyor. bu parça ne işe yarıyor... bilen varmı?

  24. #15
    Serhan ÖZKAYA
    GooSe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    23/06/2008
    Yaş
    42
    Mesajlar
    121
    Nereden
    Bursa
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 39

    Standart

    Alıntı GP51 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    benim aracımda egr valfi üzerinde bosch marka siyah bir parça var. egr valfine giren fişe paralel bir fiş giriyor. sanırım rail sensörünün diğer ucu... sizinkinde kapalı.2011 lineanın kide kapalı. bu fark neden kaynaklanıyor. bu parça ne işe yarıyor... bilen varmı?
    Fotoğraf ekleyebilrimisiniz? Eğer üzeri tırtırlı yuvarlak parçaysa o egr nin selenoidi yani bobini. Onunda daha üzerinde hava kelebeği var.

  25. #16
    mesut karahan
    GP51 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    10/02/2011
    Yaş
    46
    Mesajlar
    131
    Nereden
    Niğde
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 17

    Standart

    yukardaki fotolara bakarsanız arkadaşın EGR valfini üstüne koyduğu yerin ucu kapalı.yıldız alyan vidası ile kapalı. benim araçta orada siyah bir parça var ve EGR valfine paralel fiş giriyor...

  26. #17
    Cemil Şen
    fotobelit - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    20/10/2011
    Yaş
    49
    Mesajlar
    3.062
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 859

    Standart

    Emeğine sağlık..

  27. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  28. #18
    cemal arslan
    cemal arslan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    19/01/2010
    Yaş
    56
    Mesajlar
    1.810
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 598

    Standart

    ellerine sağlık...

  29. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  30. #19
    Ziyaretçi048
    Ziyaretçi Ziyaretçi048 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Standart

    hocam sen sadece EGR nin bobinini sökmüşsün. Ayrıca o 3 tane vida sadece yıldız alyanla sökülüyor. üst kapağı sağı solu sökmeden sökmüş temizlemiştim.. arıza ışığı sönmemişti o ayrı mesele .. Bilgisayara bağlıyoruz sönüyor 3 gün sonra yine yanıyor 3 gün sonra kendi kendine sönüyor.. asıl mesele komple söküp EGR nin içini temizlemekte.. İşten güçten boş kalan bir vaktimde bende sökeceğim hayırlısyla..

  31. #20
    Serhan ÖZKAYA
    GooSe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    23/06/2008
    Yaş
    42
    Mesajlar
    121
    Nereden
    Bursa
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 39

    Standart

    Zaten ben EGR yi söktüm demiyorum selenoidini söktüm diyorum, dikkatli okunur ise. Bloğunuda sökücem inşallah bakalım. Sen bloğu söker isen sende paylaş beraber görelim. Bu arada hava kelebeğini sökmeden nasıl nasıl çıkardın selenoidi hayret ettim doğrusu

Sayfa 1/2 12 SonSon

Benzer Konular

  1. Motor Start Butonu Fotoğraflı Anlatım
    sadece_erhan tarafından Motor ve yürüyen aksam modifikasyonu forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 69
    Son Mesaj: 09/05/2015, 02:21
  2. Manuel Klima Led aydınlatması, Fotoğraflı anlatım..
    sadece_erhan tarafından Kendi modifiyeni kendin yap forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 44
    Son Mesaj: 19/05/2013, 00:26
  3. Fire motordan inanılmaz yakıt tüketimi :) (Fotoğraflı)
    eskibur tarafından Yakıt forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 59
    Son Mesaj: 17/01/2012, 13:26
  4. 06/05/2007 3.izmir buluşması fotoğraflı...
    muratde tarafından İzmir forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 82
    Son Mesaj: 10/05/2007, 18:11

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com