12 sonuçtan 1 ile 12 arası

Konu: Dualogiclerde park ve ilk kalkış

  1. #1
    ti ner
    tiner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/03/2011
    Mesajlar
    320
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Granit Gri
    Edilen teşekkür: 44

    Teknik Konu Dualogiclerde park ve ilk kalkış

    Merhaba arkadaşlar,
    Dualogic vitesli araçların kitapçığında yazdığı kadarıyla park ederken Mutlaka 1 veya aracın yerine göre R'de park etmemiz,
    Çalıştırırken N'de olması,
    Ardından 1'e alıp kalkmamız gerektiği yazıyor.

    Aracı genelde otomatik kullanan biri olarak park edeceğim alana geldim, durdum. Araç 1. vireste. (1 Auto). El frenini çekeceğim, bir kaç saniye bekleyip stop edeceğim.

    Kalkacağım zaman; aracı 1'de bırakmıştım. N'ye alacağım. Çalıştrıacağım. (gıcık start stopu kapatacağım) 1'e alacağım ve kalkacağım.
    Doğru mu anlamışım?

  2. #2
    Cihan Can
    HarbiAslan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    04/03/2011
    Yaş
    42
    Mesajlar
    304
    Nereden
    Adana
    Rengi
    Beyaz
    Edilen teşekkür: 34

    Standart

    kitapçığı okumadım ama bana verilen bilgi aracı stop etmeden önce "N" (boş) konumuna alıp el frenini çekip kontağı kapatmak. çalıştırırken de bu size kolaylık sağlıyor, çünkü araç zaten boşta yani çalışmaya hazır, frene basıp aracı çalıştırdıktan sonra aracı "N" konumundan aldığınızda vites direk 1'e geçiyor ve bas gaza... start&stop olayı ise tamamen kişisel tercih. ben aracın kontağını açıp s&s'i devredışı bırakıyorum, sonra çalıştırıyorum aracı, yol esnasında da kapatıp açabilirsin start&stop'u.
    "Hayat, çatlak bardaktaki suya benzer, içsende tükenir, içmesende..." Neyzen TEVFİK

    Grande Punto 1.4 / 77hp / S&S / E5 / Dualogic / 2011 - Beyaz

  3. #3
    ti ner
    tiner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/03/2011
    Mesajlar
    320
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Granit Gri
    Edilen teşekkür: 44

    Standart

    Ama kitapçıkta aracı kesinlikle N2de bırakmayınız, mutlaka 1 veya R'de olsun diyor. manuel vitese göre mantıklı geldi banada. Nasıl biz manuıel araçlarımızıviteste bırakıp çalıştırırken boşa alıp çalıştırıyorsak bunda da mantık o gibi. Boş'ta bırakırsanız el freninin yeterli olmayacağı yerlerde kaydırma yapabilir diye düşünüyorlar herhalde.

  4. #4
    Mustafa Usta
    USTA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    20/11/2010
    Yaş
    56
    Mesajlar
    2.386
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 1096

    Standart

    Cihan sana kim demişse bunu hata etmiş kardeşim,dualogic şanzumanlı araçlar N de park edilmez,1 veya R de park edilir,aracı çalıştırıken N ye almak tavsiye ediliyor o kitapçıkta ancak siz 1.viteste çalıştırsanızda sistem otomatik olarak kendisini N konumuna alıyor,vites kolunu 1 kere tıkladığınızda araç harekete hazır hale geliyor...

  5. #5
    Mustafa Özkan
    Moosty - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    05/04/2009
    Yaş
    47
    Mesajlar
    641
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Plaka
    26 TZ 691
    Edilen teşekkür: 361

    Standart

    Alıntı tiner Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Merhaba arkadaşlar,
    Dualogic vitesli araçların kitapçığında yazdığı kadarıyla park ederken Mutlaka 1 veya aracın yerine göre R'de park etmemiz,
    Çalıştırırken N'de olması,
    Ardından 1'e alıp kalkmamız gerektiği yazıyor.

    Aracı genelde otomatik kullanan biri olarak park edeceğim alana geldim, durdum. Araç 1. vireste. (1 Auto). El frenini çekeceğim, bir kaç saniye bekleyip stop edeceğim.

    Kalkacağım zaman; aracı 1'de bırakmıştım. N'ye alacağım. Çalıştrıacağım. (gıcık start stopu kapatacağım) 1'e alacağım ve kalkacağım.
    Doğru mu anlamışım?
    Evet doğru.

    Aracı N ye alsan da almasan da çalıştırma anında vites boşa geçiyor.

    Tekrar sürüş yapabilmek için + yapmak yetiyor.

    Kışın bir keresinde el freni çekik kaldığında donmuştu bu nedenle kışın çok soğuk günlerinde el frenini çekmiyorum.

    Kitapçıkta vites geçişlerinin 2 saniye falan sürdüğünü yazıyordu. Bu yüzden ilk kalkışta da vitesi ayarladıktan sonra 2 saniye kadar bekledikten sonra ilerlemeye başlıyorum.

  6. #6
    Cihan Can
    HarbiAslan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    04/03/2011
    Yaş
    42
    Mesajlar
    304
    Nereden
    Adana
    Rengi
    Beyaz
    Edilen teşekkür: 34

    Standart

    o zaman verilen bilgiyi burada tazeliyorum, aracı konuma göre 1 veya R konumuna alıp öyle bırakıyoruz. çalıştırırken zaten boşa alıyor araç kendini. sonra + ve devam... bilgi için teşekkürler.
    "Hayat, çatlak bardaktaki suya benzer, içsende tükenir, içmesende..." Neyzen TEVFİK

    Grande Punto 1.4 / 77hp / S&S / E5 / Dualogic / 2011 - Beyaz

  7. #7
    karahan k kaya
    Rolantide çalışıyor... kukart - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/04/2008
    Yaş
    48
    Mesajlar
    1.027
    Nereden
    Samsun
    Rengi
    Yok
    Plaka
    55
    Edilen teşekkür: 350

    Standart

    araç Stop ----> - Auto1 / anahtarı çek çıkar aç kapıyı çık git.
    araç Start ----> - N / frene basarak N ye al, marşa bas, vitese tak, bas gaza .

    araç çalışır vaziyette kısa süreliğine kapıyı açıp dışarı çıkacaksınız (araba haala çalışıyor) aracı N ye alıp öyle çıkıyoruz (viteste iken kapı açılınca zırıl zırıl N ye al uyarısı veriyor... (araç N de iken el frenini mutlaka çekiniz)

    o t o b i y o g r a f i :
    2006 Hyundai Getz 1.5CRDİ-90ps /
    2006 Grande Punto Dynamic 1.3multijet-75ps /
    2004 Alfa Romeo 147 Distinctive 120ps /
    2008 Grande Punto 1.3multijet-90ps dualogic /
    2010 Opel Astra Essentia cp 1.3 CDTi-113ps easytronic /
    2004 Volkswagen Golf 5 1.6Midline-102ps triptonic /
    2011 Peugeot 308 ComfortPack 1.6eHDİ-115psAuto6R /
    2009 Peugeot 308 ComfortPack 1.6HDİ-112psAuto6R /

    █▌
    █ █ ▌▌▌║│

  8. #8
    Serhat Serhat
    İl Başkanı (Kırşehir) takres - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    13/10/2010
    Mesajlar
    7.894
    Nereden
    Kırşehir
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 1804

    Standart

    amma karışıkmış ya manuel bundan basit
    Keyif BMW'Dir...



  9. #9
    atila semerci aveo ltz 95 hp
    atila - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    02/04/2011
    Yaş
    56
    Mesajlar
    465
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Beyaz
    Edilen teşekkür: 92

    Standart

    Alıntı takres Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    amma karışıkmış ya manuel bundan basit
    okadarda karışık değil arkadaşım parkettiğinde 1de veya geri vitestesindir kontağı kapat el frenini çek ve çık çalıştırırkende boşa al çalıştır(unutursan kendi boşa alıyor)vitese tak ilerle

  10. #10
    Gök Han
    hayalci79 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    17/04/2011
    Yaş
    46
    Mesajlar
    250
    Nereden
    Antalya
    Rengi
    Evo Beyaz
    Edilen teşekkür: 29

    Standart

    Alıntı HarbiAslan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kitapçığı okumadım ama bana verilen bilgi aracı stop etmeden önce "N" (boş) konumuna alıp el frenini çekip kontağı kapatmak. çalıştırırken de bu size kolaylık sağlıyor, çünkü araç zaten boşta yani çalışmaya hazır, frene basıp aracı çalıştırdıktan sonra aracı "N" konumundan aldığınızda vites direk 1'e geçiyor ve bas gaza... start&stop olayı ise tamamen kişisel tercih. ben aracın kontağını açıp s&s'i devredışı bırakıyorum, sonra çalıştırıyorum aracı, yol esnasında da kapatıp açabilirsin start&stop'u.


    Ben de aracımı bugün teslim aldım. Bana da aracı stop etmeden önce N'ye almam söylendi serviste, ama öyle yapınca uyarı verdi. Yanlış söylüyorlar! Kitapçığında 1'de veya R'de bırakın yazıyor zaten.

  11. #11
    Gök Han
    hayalci79 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    17/04/2011
    Yaş
    46
    Mesajlar
    250
    Nereden
    Antalya
    Rengi
    Evo Beyaz
    Edilen teşekkür: 29

    Standart

    Alıntı kukart Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    araç Stop ----> - Auto1 / anahtarı çek çıkar aç kapıyı çık git.
    araç Start ----> - N / frene basarak N ye al, marşa bas, vitese tak, bas gaza .

    araç çalışır vaziyette kısa süreliğine kapıyı açıp dışarı çıkacaksınız (araba haala çalışıyor) aracı N ye alıp öyle çıkıyoruz (viteste iken kapı açılınca zırıl zırıl N ye al uyarısı veriyor... (araç N de iken el frenini mutlaka çekiniz)
    Aracı çalıştırırken illa ki N'ye almaya gerek var mı? Ben direk çalıştırıyorum, + ile 1'e atıp gidiyorum.

  12. #12
    Serhat Karadağ
    srkaradag - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    31/05/2011
    Yaş
    45
    Mesajlar
    523
    Nereden
    Aydın
    Rengi
    Evo Siyah
    Edilen teşekkür: 120

    Standart

    Alıntı tiner Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Merhaba arkadaşlar,
    Dualogic vitesli araçların kitapçığında yazdığı kadarıyla park ederken Mutlaka 1 veya aracın yerine göre R'de park etmemiz,
    Çalıştırırken N'de olması,
    Ardından 1'e alıp kalkmamız gerektiği yazıyor.

    Aracı genelde otomatik kullanan biri olarak park edeceğim alana geldim, durdum. Araç 1. vireste. (1 Auto). El frenini çekeceğim, bir kaç saniye bekleyip stop edeceğim.

    Kalkacağım zaman; aracı 1'de bırakmıştım. N'ye alacağım. Çalıştrıacağım. (gıcık start stopu kapatacağım) 1'e alacağım ve kalkacağım.
    Doğru mu anlamışım?
    Tamamen doğru anlamışsın hocam, kısa zamanda alışırsın.Bu arada aracı satan insanlar neden müşterilerini yanlış bilgilendiriyorlar,çok temel bir bilgilendirmeyi neden yapmıyorlar anlamak mümkün değil.

Benzer Konular

  1. En doğru kalkış?
    FFFaust tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 18
    Son Mesaj: 18/02/2012, 04:15
  2. Dizeller ve ilk kalkış
    boby tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 44
    Son Mesaj: 02/04/2011, 03:16
  3. Mini Cooper çamurluk park lambası (Amerikan park)
    KaMiKaZe tarafından İlanlar forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 9
    Son Mesaj: 24/08/2010, 16:48
  4. Grande Punto Orijinal park ampülleri & MTEC Super White Park Ampülü
    dmRy tarafından Modifiye forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 12
    Son Mesaj: 26/04/2008, 15:41
  5. Dualogiclerde Eco
    heartfever tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 4
    Son Mesaj: 14/02/2007, 05:26

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com