Araçların sınıflarını söylersen daha iyi olur. HOME | Euro NCAP - For safer cars crash test safety rating
Kaza anında en dayanıklı araç hangisi acaba ? (KİMSENİN BAŞINA GELMEZ İNŞALLAH ) Sıralama yapsak punto kaçıncı olur ?
Araçların sınıflarını söylersen daha iyi olur. HOME | Euro NCAP - For safer cars crash test safety rating
volvo saglamdır ama hangi segmentte araç için
arkadaşlar Allah korusun duvara ya da sabit, sağlam bir kütleye çarptığınızda altınızdaki araç ne kadar hafif ise (kuş serisi araçlardan bahsetmiyorum, modern hafif araçlar pug 107, smart gibi) aracın dağılması o kadar az olur, içeriye az göçer.
topgear dı galiba 100 km hızda smart ı beton bariyere çarptılar aracın kapısı rahatça açıldı
aynı şekilde ya golftu ya da passat aynı duvara 100 km de geçirdiler aracın motoru bagajdan çıkacaktı neredeyse.
bir araçla kafa kafaya çarpışma, devrilme olayında da yükseke ve ağır araç içinde olmayı tercih ederim (q7, range rover v.s.)
her iki durum için, bir arada sunan araç henüz üretilmed,
ama şunu unutmamak gerekirki tankla 150 ile duvara girsek tank hiç hasar almasa yine ölürüz, organlarımız yer değiştirir, beynimiz büyük ihtimal patlar aşırı G kuvveti nedeniyle..
Hız,carpılan kutle,carpmaya maruz kalan kısım, oldukca onemlı cuma gunu bızım kapının onundekı ana caddede jaguar marka bır arac hyundai marka taksiye arkadan carpmıs .
Hyundaının arka tamponu yerınden oynamıs jaguarın ön tampon yerde,farın bırı kırık,ön radyatorde sıkıntı var ,ön kaporta gıtmıs kaza tahmınımce en fazla 50 km hız ıle olmustur cunku 20 m gerıde kırmızı ısıklarvar veya jaguar kırmızıdan yesıle gecınce yanındakı kızında gazıyla koklemıs gaza
Zeynel KARACAN
"Allah bir ülkeye yardım etmek isterse, onun elinden tutmak isterse başına Mustafa Kemal gibi lider getirir"
euroncap diye arat google dan testleri var. volvolar saablar o kadar puan alamamış benim baktığım kadarıyla. astra,corsa iyiydi puan olarak.en iyisi gir kurcala...
Mercedes de bu konuda iyidir.
Dediğiniz video bu 2. araç sanırım 93 model corsa araba haşat oluyor evet.
YouTube - smart car crash
Aramızda fizikçi arkadaşları görmek güzel. Evet momentum denen hadise ağırlık x hızdan ibarettir. Aynı şekilde kuvvet: kütle x ivme
Yani diyor ki Newton sen ne kadar hafifsen yere düştüğünde o kadar az bir şiddetle çarparsın. Misal bi kedi 3. kattan düşse burnu kanamaz. Ama bir fil düşse ayağı incinebilir..
Dolayısıyla ağır araç çarpınca çarpışma daha şiddetli olur. He sen kamyonla, tırla, tankla çarpışırsan da momentumlar ortak hale geleceği için o ağırlık da sana biner. Sonuç olarak kamyon,tır,otobüs gibi araçlara çarpacağınıza smart tarzı araçlara çarpın![]()
Bir de buna bakın. Hangi araç günümüzün güvenlik gereksinimlerini karşılıyorsa o daha dayanıklıdır.
YouTube - Fifth Gear - Renault Modus v Volvo 940 Crash Test
Hareket halindeki tüm cisimlerin hareket enerjisi(kinetik enerji) bulunur.Durmak istediğinde bu sahip olduğun enerji tamamen frenlerde ısı enerjisine dönüşür ve durursun. Bu enerji kütle ve hızın karesi ile doğru orantılıdır.hızını 2 kat artırırsan enerjin 4 kat artar. yani 50 km hızla giderkenki sahip olduğun enerji 100 km hıza çıktığında 4 kat 150 km hıza çıktığında 9 kat artar.
şimdi bir yere çarpıldığında sahip olunan enerji başka bir enerji türüne dönüşür. Yeni nesil arabalarda ön kısın geriye doğru katlanır ve enerjiyi emer bu şekilde arabanın içindekiler daha az zarar görür. ağır bir araba ile hafif bir araba çarpışırsa enerjiler karşılıklı aktarılır onun için hafif araç daha çok zarar görür çünkü onun maruz kaldığı enerji daha fazladır. Ama ağır bir araç ile duvara çarptığında duvar enerjiyi emmeyeceği için etki tepki prensibine göre geri gönderir ve araç çok zarar görür tabi hafif araca göre.
Mesela araç dolu olduğunda aracın kütlesinin artmasından dolayı enerji daha fazla olacağı için daha çok zarar görür.
Bence şu araç çok güvenlidir diye bir karşılaştırma yapmak çok zor.
birde güvenlik testleri genellikle 50 km hızla yapılıyor diye biliyorum yanlışım varsa düzeltin
önden 64 km/s, yandan 50km/s, direğe de 29 km/s..
ben de 100 km ile zannediyordum valla artık daha yavaş giderim
ağzınıza sağlık kendimi bir an fizik dersinde hissettim ne kadar güzel açıklamışsınız
heralde başbakanın ya da cumhurbaşkanının zırhlı racı derim ben en sağlam araç sorusuna
Hangi içki sarhoş eder hayat kadar?
skoda sahibiyim diye söylemiyorum .skodanın kaporta çelliği çok kuvvetli .bilirsiniz çeklerin çeliği demiri meşhurdur .skoda favoritin traktörle çarpışma fotosunu gördüm traktörü iki ye yarmıştı
araç bakım fanatiği
önemli olan darbeyi sönümlemek.
yukarıda örnek verdim bir tank ile 50 km hızla kırılmayacak duvara girin, muhtemelen tanka hiç birşey olmayacak ama içindeki insanlar üzerine çapmanın bütün etkisi girecek, bir kaç kırıkla atlatırsınız
aynı şekilde binek araçla 50 km hızla çarpın, araç darbeyi sönümleyecek şekilde tasarladığı için kırıksız çıkıksız kurtulacaksınız.
Aynen. Ayrıca çelik darbe emici bir madde değildir. En iyi darbe emici plastiktir. Arabanın plastik tamponu ve ön aksamı, ön tekerleri darbeyi karşılar.Motoru bile darbe anında kendini bırakacak şekilde tasarlanmıştır.
En tehlikeli kaza önden çarpma değil direk kamyonun altına girme şeklinde ön cam hizasından çarpmadır. Malesef ülkemizde kamyonlarda o alt kapatılmadığı için bir çok insan ölmektedir. Allaha emanet yaşanmaktadır.Trafik kanunu, cezaları, uygulamaları yetersizdir.
Otobanda 120 yi geçen araçlara ceza yazılmamaktadır. Millet 200 le gitmektedir. Mobese kameraları ile tespit imkanı varken bu kullanılmamaktadır.
Çarpışma anında arabın gördüğü hasar değil yolcunun görmediği hasar güvenliği belirleyen unsurdur.
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri