7 sonuçtan 1 ile 7 arası

Konu: Eski Kasa Punto

Threaded View

önceki Mesaj önceki Mesaj   sonraki Mesaj sonraki Mesaj
  1. #1
    Onur Yılmaz
    gpksk35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    12/01/2010
    Yaş
    39
    Mesajlar
    6
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 7

    Standart Eski Kasa Punto

    Merhaba arkadaşlar ,

    Bir siteden puntonun test yazısıni buldum sizlerle paylaşmak istedim.

    En ekonomik Punto

    Avrupa'nın 'mini otomobil profesörü' Fiat, Punto serisini '90'lı yıllarınbaşında yollara çıkardı. Fiyat-kalite kriterlerinin başarılışekilde dengelendiği Punto kısa sürede yüksek satış rakamlarınaulaştı. 1999 yılında ikinci jenerasyonu yollara çıkan Punto,geçtiğimiz yıl önemli bir operasyona uğradı. Özellikle buruntasarımı baştan aşağı yenilenerek güncel görünümüne kavuşanPunto, Türkiye'ye 1.2 litre 60 HP, 1.4 litre 95 HP benzin 1.3 litre 70 HP dizel motorlarla ithal ediliyor. OtomobilinAvrupa'da 1.2 litre 60 HP, 1.8 litre 131 HP benzinli ve 1.9litre 100 HP, 1.9 litre 80 HP dizel motor seçenekleri de bulunuyor.Tek donanım paketiyle satılan otomobilde ekstra donanımlarayrıca satın alınabiliyor.

    Eskisinden daha olgun

    2003 Cenevre otomobil Fuarı'nda ilk kez görücüye çıkan Punto'yugörenler hayal kırıklığına uğramış olabilirler. Selefinin büyük popülarite kazanmasına sebep olan ince yapılı sportif farlar, makyaj ardından tarihe karışmış. Sportif havasını kaybeden otomobil artık daha olgun bir görünüme sahip. Büyükfarlar ve radyatör ızgarasının üzerindeki 'Fiat' logosu öntasarımın dikkat çeken detayları arasında. Yeni tampon tasarımıyla30 mm uzayan otomobilin toplam boyu 3865 mm'ye ulaşmış. Punto'nunyükseklik, genişlik ve aks mesafesindeyse herhangi bir değişiklikyaşanmamış. Bagaj bölümünün üstüne taşınan stop grubu güvenlikaçısından önem taşıyor. Unutmadan; stop gurubu bu tip tasarıma sahip diğer otomobillerden hayli büyük...

    Kokpit çift renkli...

    Punto'nun iç mekanında kullanılan plastik kalitesi çok yüksekdeğil. Kokpitin çift renkli yapısı ferah ve kaliteli bir içmekan hissi veriyor. İç mekanda gözümüze çarpan bir işçilikkusuru yoktu. Orta konsolun en üstüne müzik sistemi yerleştirilmiş.Bunların altındaysa büyük havalandırma ızgaraları bulunuyor.Cam açma düğmeleriyse tam ortaya konumlandırılmış. Vites kolununhemen arkasında çift bölge kontrollü dijital klima ve beşliCD-Changer bulunuyor. Küllük ve çakmağın vites kolu tarafındanperdelenmesi ergonomik bir kusur olarak sayılabilir. Punto'nungösterge tablosu Stilo modelinden alınmış. Direksiyon sistemineeklenen 'City' modu, şehir içi kullanım esnasında sürücününyorulmamasını sağlıyor. Müzik sisteminin direksiyonun üzerindendeğiştirilebiliyor olması sürüş güvenliğini artırıyor. Punto'nun297 litrelik bagaj hacmi yeterli. Arka koltukların yatırılmasıylabagaj hacmini 1080 litreye kadar yükseltmek mümkün.





    Ekonomive performans bir arada

    Punto'nun kaputunun altında Fiat ve General Motors ortaklığıylakurulan Powertrain şirketinin ürettiği ilk dizel motor bulunuyor.Opel Corsa'da da karşılaştığımız bu motor Fiat ürün gamında'Multijet' ismiyle anılıyor. Triger kayışı yerine zincir kullananmotor uzun bakım aralığıyla dikkat çekiyor. 1248 cc hacmindekicommon-rail güç ünitesi 4000 d/d'de 70 HP güç, 1750 d/d'de180 Nm tork üretiyor. Alt devirlerde cansız görünün motor,2000 d/d'den sonra atak bir yapıya bürünüyor. Punto'yla 0'dan100 km/s hıza 13.3 saniyede ulaştık. Hızlanma performansıaçısında VW Polo'nun (13.2 sn) gerisinde kalan otomobil, Peugeot206 HDI (13.4 sn) ve Renault Clio'dan (14.9 sn) daha hızlı.Akaryakıt istasyonunda sürücüsünün yüzünü güldüren Punto testimizboyunca 100 km'de ortalama 4.9 litre motorin tüketti. 49 litrelikdeposuyla menzili 1000 km.

    Önden kayma eğiliminde

    Atak karakterini düşük yakıt tüketimiyle birleştiren dizel motor Punto'nun kendi sınıfındaki iddiasını artıracağa benziyor.Orta sertlikteki süspansiyon sistemi yoldan gelen darbelerikabine yansıtmıyor. Fakat virajlarda çok zorlandığında öndenkaymaya başlıyor. Bu noktada otomobilin direksiyonu hissizliğiyle eleştirimizi alıyor. İç mekanda cam açma butonları yerleşimi itibariyle alışkanlık gerektiriyor. Sürücü aynasının çift açılı olmaması alışılmış bir durum değil. Punto'nun fren sistemi ABS ve EBD destekli... 100 km/s hızla giderken yaptığımızani fren sonrasında Punto'yu 40 metre gibi bir mesafede durdurmayı başardık.

    Test ve Teknik Verileri
    STANDART DONANIM

    Sürücüve yolcu havayastıkları, klima, polen filtresi, direksiyondankumandalı müzik sistemi, elektrik kumandalı ön camlar, elektrikkumandalı ve ısıtmalı yan aynalar, uzaktan kumandalı merkezikilit, immobilizer, follow-me-home geçikmeli sönen aydınlatmasistemi, yol bilgisayarı, bardaklık, asimetrik katlanabilenarka koltuklar, yüksel ayarlı ve city modlu direksiyon , sistemi,yükseklik ve bel destek ayarlı sürücü koltuğu, kapı açık uyarısı,radyo-teyp ve yangın önleme sistemi

    FABRİKAVERİLERİ TESTVERİLERİ

    Motor: Önde enlemesineyerleştirilen sıralı 4 silinidirli motor Hızlanma
    MotorHacmi: 1248 cc 0-50km/s : 4.1 sn
    Çap/Strok: - 0-100 km/s : 13.3 sn
    MotorGücü: 4000 d/d'de 70 HP 0-130km/s : 23.5 sn

    Hız
    Max.Tork: 1750 d/d'de 180Nm Max.hız : 170 km/s
    Frenler: önde hava kanallı disk arkadakampana

    Bagaj: 294/1080 lt İçgürültü
    Boyutlar: 3865/1660/1480 mm Rölanti 52 dB(A)
    Ağırlık: 980 kg 100 km/s : 67 dB(A)
    Lastikler: 185/60 R14 100- 0 km/s 40 m

    Test tüketimi: 4.9 lt/100 km

    Depokapasitesi: 49 lt
    Menzil: 1000 km

    Saygılar.
    Konu JASMINE tarafından (21/01/2010 Saat 00:19 ) değiştirilmiştir. Sebep: Yazım stili düzeltildi.
    Özendiğiniz Hayatı Yaşıyorum!

  2. Bu mesajı için 4 kişi gpksk35'ye teşekkür etti:


Benzer Konular

  1. Eski kasa punto (2005) orjinal kısa ve park ampulü ihtiyacı olana ücretsiz...
    yolgezer90 tarafından Yedek Parça forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 2
    Son Mesaj: 13/12/2012, 18:10
  2. 2006(Eski kasa) Punto Lpg Tavsiyesi
    pmdy tarafından LPG forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 2
    Son Mesaj: 19/06/2012, 03:46
  3. 2004-2005 Punto 1.3 MultiJet (Eski kasa Punto)
    cute.poison tarafından Alınık Araba forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 3
    Son Mesaj: 26/09/2011, 18:12
  4. alınık eski kasa punto..
    tayfux tarafından Alınık Araba forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 1
    Son Mesaj: 16/06/2011, 11:52

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Eski Kasa Punto Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com