Konuyla alakalı bilgileri
https://www.grandepuntotr.com/forum/...read.php?t=338
bulabilirsin..yalnız 5.vites 147 değil 165 olcak oradaki fotoda..
Arkadaşlar sizinle dikkatimi çeken bişey paylaşmak istiyorum..Benim punto 1.4 8v 77 hp olan model ve size her vitesteki yapabildiğim max. hızlarımı yazıyorum (her biri 6500 devire yakın gördüğüm hızlar ve lastiklerim orj 15 sac jant)
1.vites : 45 km/s (düz yol)......6000-6500 devir arası hepsi........
2.vites : 80 km/s ye yakın (düz yol)
3.vites :120 km/s (düz yol)
4.vites : 160 km/s (düz yol)
5.vites : 190 km/s (bu son 5 vites 190 km'ye geldiğimde yol hafif aşağı eğimlenmişti)
benim garibime giden dişli çapları arasındaki fark oldu,yani 2 vites geçişi arasında 25-45 km/s hızlar arasında değişim olması..mesela 4.viteste 160 fakat 5.viteste düz yolda en fazla 180 yapabiliyorsun (2 vites arası sadece 20 km fark)..acaba 4.viteste 160 km/s ile giderken 5.vitese attığımızda arabanın hızının sadece 20 km/s artabilmesi daha fazla hızlanabilmek için yol koşullarının bize izin vermemesimidir,yoksa limitörün devreye girmesi yada arabanın hakkaten son radeeye geldiğinin işaretimidir ??
birde 6 vitese sahip araç sahiplerinin her viteste hız değerlerini merak ediyorum,paylaşırsanız sevinirim..![]()
Konuyla alakalı bilgileri
https://www.grandepuntotr.com/forum/...read.php?t=338
bulabilirsin..yalnız 5.vites 147 değil 165 olcak oradaki fotoda..
tam bilmiyorum
1 50
2 90
3 130
4 170
5 200
6 200+
bunlar yaklaşık hepsini denemedim.
photoshop soranlar oluyor.....
Zati iki araç arası fark 13 km(178-165)...demekki 2.vites ve sonrası 10km far var...aralarında
bütün araçlar için geçerli uygulama,genellikle sondan bir önceki vites son sürat veya bu sürate ivmelenme vitesidir,son vites ise ekonomi amaçlıdır ve bırakın devir kesiciye girmek, yokuş aşağı değilse yaklaşamaz bile.
(bütün araçlar için geçerli uygulama,genellikle sondan bir önceki vites son sürat veya bu sürate ivmelenme vitesidir,son vites ise ekonomi amaçlıdır ve bırakın devir kesiciye girmek, yokuş aşağı değilse yaklaşamaz bile.)
--walla çok ilginç şimdi hocam yani 4. vitesin aslında son sürat vitesi olduğunu ve 5.viteste motorun asla devir kesici limitörüne bile yaklaşamayacağını,sadece motoru rahatlatmak amacıyla konulduğunu yazmışsınız..bana da mantıklı gelse bile yinede gerçekten garibime gitti ilk defa böyle birşey duyuyorum..teşekkür ederim.
bizim arabalar 6 da gitmiyor mesela 200 ü 5 te yapıyor
photoshop soranlar oluyor.....
doğru yani 5.viteste 6000-6500'lü devirlere yaklaşamadığımı bende biliyorum yani hız ne olursa olsun 5.viteste o kadar fazla devire yaklaşmak,aracın ön tarafını krikoya almadan mümkün değil diye düşünürdüm fakat 4.vitesin aslında son süret vitesi olduğunu bilmiyordum açıkcası..
GP'm olmadığı için katalog bilgileri hakkında bilgim bulunmamaktadır,verdiğiniz 5300 d/d son sürat devrimidir,yoksa maksimum güç devrimidir? bilemiyorum,ancak araçlar genellikle son hızlara sondan bir önceki vitesle ulaşırlar ve dediğim gibi son vitesde devir kesiciye yaklaşmanız söz konusu değildir,aracının teknik verilerine bakılarak yorum yapmak daha doğru olur düşüncesindeyim ki,bu arada aracın fabrikasyon özelliklerine müdahale edilmemiş olması gerekiyor:poster_oops: .
tabi bu arada bilinen bir bilgi de, gerek vites oranlarının kısa olması veya son dişlinin kısa olması (Sportif şanzuman) aracın ivmelenmesine olumlu katkıda bulunacağı gibi,yakıtın artmasına,son süratin düşmesine ve motorun erken yıpranmasına neden olmaktadır,sondan bir önceki vites ile son vitesin durumu da buna göre açıklanabilir,tabi bu arada şanzumanın uzun oranlı olması da tam tersi bir etki yaratır.(Düşük ivmelenme,düşük yakıt ve yüksek son sürat)
abi ben autocar dergisini yayınladım link
https://www.grandepuntotr.com/forum/...read.php?t=338
ama orda son hıza 157 demiş sanıırım bir basım hatası var...165 olcak ama devir 5.viteste 5300
dergideki bilgileri inceledim,araç 77 bg. i 6000 d/d da verdiğine göre 5. vitesde 153 km olması normal bence yanlışlık yok, buradanda son sürat olan 165 km. nin 4. vitesde alındığı ve son vitesde maksimum devir olan 6000 e yaklaşamadığını ortaya koyuyor,dikkat ederseniz bazı arkadaşlar uygulamada daha yüksek süratlere çıktıklarını söylüyorlar,buda her araçda olduğu gibi kadran hatası veya yolun meyilli olmasından kaynaklanır.araç maksimum tork devrini 4200 de almasa 6000 deviride çeviremez.burada dikkat edilecek husus her vitesde 4200 de kalacak şekilde büyütülürse ideal ivmelenme ve son sürat elde edilebilir.:ok:
birçok araba sondan bir önceki viteste son hızına ulaşır. ama bu demek değildir ki son vitese takınca geri yavaşlicak hayır asla. son vitese atınca devir düşer aynı hızla yola devam edersin. son viteste araba daha çok hızlanabilir fakat artık buna arabalarımızın beygir gücü yetmiyor. fakat özellikle turbolu araçlarda işe yarayabiliyor. 4. viteste kesiciye girip 5 e atarsanız 5 de biraz daha hızlanabildiğinizi farkedersiniz. tabi 4 de kesiciye girmeyi başarırsa aracınız. ha garanti 5 e atınca hızlanacak demiyorum ama hızlanacaksa bile 5 e atmanız şarttır çünkü 4. vitesin işi bitmiştir artık.
bir de bir arkadaş yokuş aşağı ne olur diye sormuş. bir şey değişmez her ortamda aynı. aracın devri ile hızı doğru orantılı artar. yani 1.vites 2000 devirde 10 la gidiyorsa her koşulda o devirde 10la gidecektir. Yokuş yukarı çıkarken o devre yani hıza ulaşması çok zor ve geç olacaktır gaza daha fazla basmak gerekir ve daha ço yakıt harcanır. Yokuş aşağıda ise tam tersi olur. Araba viteste iken hızlanıyorsa devir de artacaktır.
Arkadaşlar bu olaylardan çok iyi anlamam ama 1.8T passat kullanırken 4.vites 190 görüyodu ama daha gitmiyordu.5 ten sonra 220-230lara ulaşıyordu bu nasıl oluyor?
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri