Sayfa 1/2 12 SonSon
40 sonuçtan 1 ile 20 arası

Konu: Vites oranları

  1. #1
    bora turan
    PuNtOmAnİa !! tempesty - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    02/03/2007
    Yaş
    47
    Mesajlar
    3.059
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Plaka
    06 BE 8308
    Edilen teşekkür: 820

    Dikkat Vites oranları

    Arkadaşlar sizinle dikkatimi çeken bişey paylaşmak istiyorum..Benim punto 1.4 8v 77 hp olan model ve size her vitesteki yapabildiğim max. hızlarımı yazıyorum (her biri 6500 devire yakın gördüğüm hızlar ve lastiklerim orj 15 sac jant)

    1.vites : 45 km/s (düz yol)......6000-6500 devir arası hepsi........
    2.vites : 80 km/s ye yakın (düz yol)
    3.vites :120 km/s (düz yol)
    4.vites : 160 km/s (düz yol)
    5.vites : 190 km/s (bu son 5 vites 190 km'ye geldiğimde yol hafif aşağı eğimlenmişti)

    benim garibime giden dişli çapları arasındaki fark oldu,yani 2 vites geçişi arasında 25-45 km/s hızlar arasında değişim olması..mesela 4.viteste 160 fakat 5.viteste düz yolda en fazla 180 yapabiliyorsun (2 vites arası sadece 20 km fark)..acaba 4.viteste 160 km/s ile giderken 5.vitese attığımızda arabanın hızının sadece 20 km/s artabilmesi daha fazla hızlanabilmek için yol koşullarının bize izin vermemesimidir,yoksa limitörün devreye girmesi yada arabanın hakkaten son radeeye geldiğinin işaretimidir ??

    birde 6 vitese sahip araç sahiplerinin her viteste hız değerlerini merak ediyorum,paylaşırsanız sevinirim..

  2. #2
    Aydın. Beygul
    Fire 1.4 77Hp Tit.Grisi the_Algn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/12/2006
    Mesajlar
    1.247
    Nereden
    Ardahan
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 197

    Standart

    Konuyla alakalı bilgileri
    https://www.grandepuntotr.com/forum/...read.php?t=338
    bulabilirsin..yalnız 5.vites 147 değil 165 olcak oradaki fotoda..

  3. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  4. #3
    mehmet akif aydın
    Ryu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    17/12/2006
    Yaş
    45
    Mesajlar
    742
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Plaka
    06 RYU 92
    Edilen teşekkür: 19

    Standart

    tam bilmiyorum

    1 50
    2 90
    3 130
    4 170
    5 200
    6 200+

    bunlar yaklaşık hepsini denemedim.
    photoshop soranlar oluyor.....

  5. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  6. #4
    Aydın. Beygul
    Fire 1.4 77Hp Tit.Grisi the_Algn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/12/2006
    Mesajlar
    1.247
    Nereden
    Ardahan
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 197

    Standart

    Zati iki araç arası fark 13 km(178-165)...demekki 2.vites ve sonrası 10km far var...aralarında

  7. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  8. #5
    Deniz K
    uzman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    19/01/2007
    Mesajlar
    387
    Nereden
    Isparta
    Rengi
    Beyaz
    Edilen teşekkür: 7

    Standart

    bütün araçlar için geçerli uygulama,genellikle sondan bir önceki vites son sürat veya bu sürate ivmelenme vitesidir,son vites ise ekonomi amaçlıdır ve bırakın devir kesiciye girmek, yokuş aşağı değilse yaklaşamaz bile.

  9. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  10. #6
    bora turan
    PuNtOmAnİa !! tempesty - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    02/03/2007
    Yaş
    47
    Mesajlar
    3.059
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Plaka
    06 BE 8308
    Edilen teşekkür: 820

    Standart

    (bütün araçlar için geçerli uygulama,genellikle sondan bir önceki vites son sürat veya bu sürate ivmelenme vitesidir,son vites ise ekonomi amaçlıdır ve bırakın devir kesiciye girmek, yokuş aşağı değilse yaklaşamaz bile.)

    --walla çok ilginç şimdi hocam yani 4. vitesin aslında son sürat vitesi olduğunu ve 5.viteste motorun asla devir kesici limitörüne bile yaklaşamayacağını,sadece motoru rahatlatmak amacıyla konulduğunu yazmışsınız..bana da mantıklı gelse bile yinede gerçekten garibime gitti ilk defa böyle birşey duyuyorum..teşekkür ederim.

  11. #7
    Aydın. Beygul
    Fire 1.4 77Hp Tit.Grisi the_Algn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/12/2006
    Mesajlar
    1.247
    Nereden
    Ardahan
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 197

    Standart

    Alıntı uzman Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bütün araçlar için geçerli uygulama,genellikle sondan bir önceki vites son sürat veya bu sürate ivmelenme vitesidir,son vites ise ekonomi amaçlıdır ve bırakın devir kesiciye girmek, yokuş aşağı değilse yaklaşamaz bile.
    abi birşey sorcam ..şimdi fabrika 5300 de 165 son hız diyor...yol eğimli olduğunda araç 5300 devre gelmeden 165 e hızlanabilir mi...yoksa aşağı eğim ne olursa olsun 165km hızda araç 5300 devir mi çevirir...

  12. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  13. #8
    mehmet akif aydın
    Ryu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    17/12/2006
    Yaş
    45
    Mesajlar
    742
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Plaka
    06 RYU 92
    Edilen teşekkür: 19

    Standart

    bizim arabalar 6 da gitmiyor mesela 200 ü 5 te yapıyor
    photoshop soranlar oluyor.....

  14. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  15. #9
    Aydın. Beygul
    Fire 1.4 77Hp Tit.Grisi the_Algn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/12/2006
    Mesajlar
    1.247
    Nereden
    Ardahan
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 197

    Standart

    Alıntı tempesty Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    (bütün araçlar için geçerli uygulama,genellikle sondan bir önceki vites son sürat veya bu sürate ivmelenme vitesidir,son vites ise ekonomi amaçlıdır ve bırakın devir kesiciye girmek, yokuş aşağı değilse yaklaşamaz bile.)

    --walla çok ilginç şimdi hocam yani 4. vitesin aslında son sürat vitesi olduğunu ve 5.viteste motorun asla devir kesici limitörüne bile yaklaşamayacağını,sadece motoru rahatlatmak amacıyla konulduğunu yazmışsınız..bana da mantıklı gelse bile yinede gerçekten garibime gitti ilk defa böyle birşey duyuyorum..teşekkür ederim.
    çok bilinen birşeydir..

  16. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  17. #10
    bora turan
    PuNtOmAnİa !! tempesty - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    02/03/2007
    Yaş
    47
    Mesajlar
    3.059
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Plaka
    06 BE 8308
    Edilen teşekkür: 820

    Standart

    doğru yani 5.viteste 6000-6500'lü devirlere yaklaşamadığımı bende biliyorum yani hız ne olursa olsun 5.viteste o kadar fazla devire yaklaşmak,aracın ön tarafını krikoya almadan mümkün değil diye düşünürdüm fakat 4.vitesin aslında son süret vitesi olduğunu bilmiyordum açıkcası..

  18. #11
    Aydın. Beygul
    Fire 1.4 77Hp Tit.Grisi the_Algn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/12/2006
    Mesajlar
    1.247
    Nereden
    Ardahan
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 197

    Standart

    Alıntı tempesty Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    doğru yani 5.viteste 6000-6500'lü devirlere yaklaşamadığımı bende biliyorum yani hız ne olursa olsun 5.viteste o kadar fazla devire yaklaşmak,aracın ön tarafını krikoya almadan mümkün değil diye düşünürdüm fakat 4.vitesin aslında son süret vitesi olduğunu bilmiyordum açıkcası..
    genellde öyledir...ama grande 4.vites 6100devir çevirip 147km hıza ulaşmışş son hızı yakaalayammışş...küçük oran farkları vardır...yada autocar dergisinde baskı hatası var!

  19. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  20. #12
    Deniz K
    uzman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    19/01/2007
    Mesajlar
    387
    Nereden
    Isparta
    Rengi
    Beyaz
    Edilen teşekkür: 7

    Standart

    Alıntı alialgan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    abi birşey sorcam ..şimdi fabrika 5300 de 165 son hız diyor...yol eğimli olduğunda araç 5300 devre gelmeden 165 e hızlanabilir mi...yoksa aşağı eğim ne olursa olsun 165km hızda araç 5300 devir mi çevirir...
    GP'm olmadığı için katalog bilgileri hakkında bilgim bulunmamaktadır,verdiğiniz 5300 d/d son sürat devrimidir,yoksa maksimum güç devrimidir? bilemiyorum,ancak araçlar genellikle son hızlara sondan bir önceki vitesle ulaşırlar ve dediğim gibi son vitesde devir kesiciye yaklaşmanız söz konusu değildir,aracının teknik verilerine bakılarak yorum yapmak daha doğru olur düşüncesindeyim ki,bu arada aracın fabrikasyon özelliklerine müdahale edilmemiş olması gerekiyor:poster_oops: .

  21. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  22. #13
    Deniz K
    uzman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    19/01/2007
    Mesajlar
    387
    Nereden
    Isparta
    Rengi
    Beyaz
    Edilen teşekkür: 7

    Standart

    tabi bu arada bilinen bir bilgi de, gerek vites oranlarının kısa olması veya son dişlinin kısa olması (Sportif şanzuman) aracın ivmelenmesine olumlu katkıda bulunacağı gibi,yakıtın artmasına,son süratin düşmesine ve motorun erken yıpranmasına neden olmaktadır,sondan bir önceki vites ile son vitesin durumu da buna göre açıklanabilir,tabi bu arada şanzumanın uzun oranlı olması da tam tersi bir etki yaratır.(Düşük ivmelenme,düşük yakıt ve yüksek son sürat)

  23. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  24. #14
    Aydın. Beygul
    Fire 1.4 77Hp Tit.Grisi the_Algn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/12/2006
    Mesajlar
    1.247
    Nereden
    Ardahan
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 197

    Standart

    Alıntı uzman Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    GP'm olmadığı için katalog bilgileri hakkında bilgim bulunmamaktadır,verdiğiniz 5300 d/d son sürat devrimidir,yoksa maksimum güç devrimidir? bilemiyorum,ancak araçlar genellikle son hızlara sondan bir önceki vitesle ulaşırlar ve dediğim gibi son vitesde devir kesiciye yaklaşmanız söz konusu değildir,aracının teknik verilerine bakılarak yorum yapmak daha doğru olur düşüncesindeyim ki,bu arada aracın fabrikasyon özelliklerine müdahale edilmemiş olması gerekiyor:poster_oops: .
    abi ben autocar dergisini yayınladım link
    https://www.grandepuntotr.com/forum/...read.php?t=338
    ama orda son hıza 157 demiş sanıırım bir basım hatası var...165 olcak ama devir 5.viteste 5300

  25. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  26. #15
    Deniz K
    uzman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    19/01/2007
    Mesajlar
    387
    Nereden
    Isparta
    Rengi
    Beyaz
    Edilen teşekkür: 7

    Standart

    Alıntı alialgan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    abi ben autocar dergisini yayınladım link
    https://www.grandepuntotr.com/forum/...read.php?t=338
    ama orda son hıza 157 demiş sanıırım bir basım hatası var...165 olcak ama devir 5.viteste 5300
    dergideki bilgileri inceledim,araç 77 bg. i 6000 d/d da verdiğine göre 5. vitesde 153 km olması normal bence yanlışlık yok, buradanda son sürat olan 165 km. nin 4. vitesde alındığı ve son vitesde maksimum devir olan 6000 e yaklaşamadığını ortaya koyuyor,dikkat ederseniz bazı arkadaşlar uygulamada daha yüksek süratlere çıktıklarını söylüyorlar,buda her araçda olduğu gibi kadran hatası veya yolun meyilli olmasından kaynaklanır.araç maksimum tork devrini 4200 de almasa 6000 deviride çeviremez.burada dikkat edilecek husus her vitesde 4200 de kalacak şekilde büyütülürse ideal ivmelenme ve son sürat elde edilebilir.:ok:

  27. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  28. #16
    Ziyaretçi047
    Ziyaretçi Ziyaretçi047 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Standart

    birçok araba sondan bir önceki viteste son hızına ulaşır. ama bu demek değildir ki son vitese takınca geri yavaşlicak hayır asla. son vitese atınca devir düşer aynı hızla yola devam edersin. son viteste araba daha çok hızlanabilir fakat artık buna arabalarımızın beygir gücü yetmiyor. fakat özellikle turbolu araçlarda işe yarayabiliyor. 4. viteste kesiciye girip 5 e atarsanız 5 de biraz daha hızlanabildiğinizi farkedersiniz. tabi 4 de kesiciye girmeyi başarırsa aracınız. ha garanti 5 e atınca hızlanacak demiyorum ama hızlanacaksa bile 5 e atmanız şarttır çünkü 4. vitesin işi bitmiştir artık.
    bir de bir arkadaş yokuş aşağı ne olur diye sormuş. bir şey değişmez her ortamda aynı. aracın devri ile hızı doğru orantılı artar. yani 1.vites 2000 devirde 10 la gidiyorsa her koşulda o devirde 10la gidecektir. Yokuş yukarı çıkarken o devre yani hıza ulaşması çok zor ve geç olacaktır gaza daha fazla basmak gerekir ve daha ço yakıt harcanır. Yokuş aşağıda ise tam tersi olur. Araba viteste iken hızlanıyorsa devir de artacaktır.

  29. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  30. #17
    Arda BULUT
    ABNEW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2007
    Yaş
    48
    Mesajlar
    12.708
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4298

    Standart

    Alıntı uzman Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bütün araçlar için geçerli uygulama,genellikle sondan bir önceki vites son sürat veya bu sürate ivmelenme vitesidir,son vites ise ekonomi amaçlıdır ve bırakın devir kesiciye girmek, yokuş aşağı değilse yaklaşamaz bile.
    Katılıyorum.

    Araçlar(%99) son süratlerine sondan bir önceki viteste ulaşırlar.Eğim dışında son sürati arttırmak için en yüksek viteste gitmenin hiçbir faydası olmayacaktır...

  31. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  32. #18
    mehmet akif aydın
    Ryu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    17/12/2006
    Yaş
    45
    Mesajlar
    742
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Plaka
    06 RYU 92
    Edilen teşekkür: 19

    Standart

    Alıntı ABNEW Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Katılıyorum.

    Araçlar(%99) son süratlerine sondan bir önceki viteste ulaşırlar.Eğim dışında son sürati arttırmak için en yüksek viteste gitmenin hiçbir faydası olmayacaktır...

    geri kalan %1 e örnek

    photoshop soranlar oluyor.....

  33. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  34. #19
    Arda BULUT
    ABNEW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2007
    Yaş
    48
    Mesajlar
    12.708
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4298

    Standart

    Alıntı Ryu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    geri kalan %1 e örnek

    +Kısa oranlı 500bg lik süper sporlar belki:icon_smile_approve:

  35. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  36. #20
    SARP BAHAR
    Power Of Japan Little F.K - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    12/01/2007
    Mesajlar
    480
    Nereden
    Yurtdışı
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 95

    Standart

    Arkadaşlar bu olaylardan çok iyi anlamam ama 1.8T passat kullanırken 4.vites 190 görüyodu ama daha gitmiyordu.5 ten sonra 220-230lara ulaşıyordu bu nasıl oluyor?

  37. Bu mesaj için teşekkür edenler:


Sayfa 1/2 12 SonSon

Benzer Konular

  1. Otomobil rengine göre kaza oranları
    akbiyik tarafından Serbest Kürsü forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 13
    Son Mesaj: 12/03/2011, 14:52
  2. Şanzıman Dişli Oranları Nasıl Okunmalı?
    makeles tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 7
    Son Mesaj: 13/10/2009, 23:08
  3. Dünya,mazot-benzin fiyat oranları
    özcan33 tarafından Yakıt forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 4
    Son Mesaj: 17/05/2008, 12:53
  4. T-Jet vites oranları
    mhecc tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 5
    Son Mesaj: 02/01/2008, 22:20
  5. Merkez bankası zorunlu karşılık oranları?
    bahcelili_ali tarafından Serbest Kürsü forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 11/11/2007, 12:18

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com