"Merhaba, bu hafta çıkan Almancı Auto Show (Sayı 2009/30 27.07-02.08) dergisinde Fiat Grande Punto 1.3 Multijet 16V’nin 100,000 km (28 ay) uzun dönem test sonucu var. Ben hemen tüm marka-modellerin uzun dönem testlerini takip ederim. Değişimi başlatması bakımından G.Punto’nun sonuçları bence Bravo’lar içinde iyi bir referansdır. Daha önce hi böyle ifadelere rastlamamıştım. Okumanızı tavsiye ederim çok ilginç bir test olmuş. Dikkatimi çeken bazı olumlu cümleleri buraya taşıyorum;
“Testin sonucu ise, kötümserlerin Fiat’ın yeni kalitesi hakkında güzel bir ders almalarını sağladı. Çünkü test sonucunda söküldüğünde bu küçük motorun, neredeyse fabrikadan ilk çıktığı gibi kalmayı başardığı ortaya çıktı.”
“Gerçekten de motordaki tüm yapıtaşları ve şanzıman, fabrika –üretim- hata toleransları içindeydi. Hatta silindirdeki freze izleri bile hala görülebiliyordu. Yani kelimenin gerçek anlamıyla “tertemiz” bir sonuç oldu.”
“Bu başarıyı, yanlışlıkla depoya konulan yüksek oktanlı benzinle 60 km yol yapmasıda engelleyemedi ve uzun dönem testinde araca hiç de yumuşak davranılmadı.”
“Fiat motorları artık problemsiz. Dayanıklılıkları birinci sınıf ve istisnalara çok ender rastlanıyor. Bugüne kadar test aygıtlarıyla kontrol ettiğimiz en iyi motorlardan biri.”
“Aracın diğer unsurlarıda 100 bin kilometreden hiç etkilenmemiş gibi. Uzun maratonun ardından iç mekanda tıkırtı veya gıcırtı sesi duyulmaması dikkat çekici.”
“Ön kapı menteşelerinin sabitleme noktalarındaki minimal pas izleri dışında herşey tertemizdi ve çok iyi korunmuştu.”
“Geriye sadece şanzıman kalıyor: Dişli sistemi ve kavramada en küçük bir yorgunluk ibaresi yok.”
“Test otomobilimiz, kendisini kullanan herkesi ve tüm yolcularını güvenilir bir şekilde gidecekleri yere bıraktı. Yolda kalmasınıa neden olabilecek hiçbir arıza çıkarmadı ve sadece tek bir plansız servis ziyareti yapmak zorunda kaldı.”
alintidir
Konu erdiyilmaz tarafından (27/07/2009 Saat 17:53 ) değiştirilmiştir. Sebep: .
fiatın motor konusunda bir kez daha öne çıktığının kanıtıdır. ancak gel gör ki bunu bizim millete anlatamazsın.
Linea Dynamic 1,4 Fire
bırakın olsun orsı almanya kalite olarak aynı araçlar ama turkiyedeki orneklerin aynı olacagını pek tahmin etmiyorum bu yol şartlarında
"iç mekanda tıkırtı veya gıcırtı sesi duyulmaması dikkat çekici.”
işte bu yorum enteresan olmuş.
Son ırmak kuruduğunda, son ağaç yok olduğunda, son balık öldüğünde; beyaz adam paranın yenmeyen birşey olduğunu anlayacak.
Nasıl kullanmışlar hayret ettim. Motoruna lafım yok. Geri kalanlar malesef...
tıkırtı gelmemesi gerçekten çok ilginç
Türkiyede yol yok ki... Çakıl taşlarının üzerine zifti basıyoruz onada yol diyoruz.
Ben Gaziantep'teyim emin olun yola hasret kaldım. türkiyenin 5. Büyükşehri'ndemiyim yoksa seneler önce çocukluğumdan hatırladığım ilçemin yollarındamıyım belli olmuyor. Allah için çukursuz 100 metrelik parkur görünce şaşırıyorum, ama ne olduğunu anlamadan bir hız kesme tümseği, zannederseniz normandiya çıkatmasına karşı kurulmuş. Yollarda ışıklandırma ve geometrik tasarımlar zaten felaket, ben söylemekten usanmıyorum açıkça utanıyorum arkadaşlar, eğer buraya gelirde yol düzgün sanıp öyle 40-50 falan yapmayın ön takımları bırakırısnız. bir de malesef sürücüler burda çok kötü ve kontrolsüz sürmekteler.
Başkentteki yollar da aynı hiç merak etme, yeni yapılan yollar daha kötü, eee asli görevi imam olan dini konularda eğitilmiş insanları tutup belediyeye karayollarına al sen buranın müdürüsün bu yolları yap derlerse o da bildiği kadar yapar, o ihaleler de bu bizim adamımız buna verelim diye o adamlara yol yaptırılırsa o yola yol demez haliyle... Duble yolların hepsi dökülüyo. Eski yollar hala sağlam duble yollar çökmüş aşınmış durumda.... Neyse daha konuşmayayım.
Arkdaşlar konun uzmanı olarak şunu söyleyeyim. Yol yapmak son derece titiz ve ayrıntı gerektirn bir iştir. Malesef türkçe dağarcığında bile yeri olamayan bu 'duble yol' kavramı ve kendisi cebimizden vergilerimizi çeken bir elektrik süpürgesinden başka birşey değildir. Yol inşaatının bu kadar kısa sürlerde bitmesi zaten mümkün değildir. Yapılan yollar ayrıca gürültü açısından son derece sorunludur. Kafanızın uzun süre bir yolculuktan sonra ağrıması bu nedenledir. Eski yapılan otoyol inşaatlarında (o zaman bile soyuluyorduk, Özal dönemiydi) ölçüm yapılır nerdeyse 1 cm altında kaplama bozuklukları nedeniyle üst taraf sökülüp tekrar dökülürdürdü. Şu anda geldiğimiz aşamaya bakın ve ağlayın halimize diyorum. birde o hale geldik ki uzman olarak görüşlerimizi söylediğimiz zaman üzerinize siyaset yapıyorsun (sanki yapmak yasak) etiketi yapıştırılıyor (bu forumla alakalı bir durum değildir genel türkiye tablosu) ve artık nerdeyse kimse konuşamaz hale getiriliyor.
Ya arkadaşlar, bu arada konu biraz saptı mı ne?
Konu fgezgini tarafından (28/07/2009 Saat 17:18 ) değiştirilmiştir. Sebep: Ekleme, düzeltme
12 Nisan'da İstanbul'da başlayıp, 19 Nisan'da Alanya'da sona eren Cumhurbaşkanlığı bisiklet turu vardı. Bisikletçiler asfalttan şikayet etmişler. Herşeyimiz güzel. Tarihimiz, iklimimiz, coğrafyamız herşey güzel ama asfalttan sınıfta kaldık. 23 ülkeden toplam 160 bisikletçi. Yarış sonunda hedeflenen ülke imajı iyimi kötümü oluştu ayrıca tartışılır. Yoldan kaynaklı bir sebepten düşücekler rezil olacaz diye ödüm koptu. Bana noluuuuyosaNe zaman kaliteye önem vereceğiz acaba
![]()
Ben de biraz önce ilgili yazıyı okudum.Sanıyorum bu test bizlerin zaten bildiği fakat Fiat Önyargılı Birçok Kişinin bilmediği ya da inanmadığı sonuçlar içermekte,
Multijet motor senelerdir kendi hacminde dünyanın en iyi dizel ünitesi.Bunu çeşitli ödüllerle ve birinciliklerle zaten kanıtlamıştı.Tek dezavantajı düşük tüketim ve turbonun getirdiği düşük devirdeki güç zayıflığı.Bu da tüm turbo dizellerde mevcut, hacme bağlı olarak değişse de.
İyi yol tutuş ve yeterli konfor düzeyi de doğru ve bu da bilinen bir özellik.
İç mekandan tıkırtı seslerinin gelmemesi de bence normal.Benim gözlemlediğim tek tıkırtı ayarsız kapılardan ve kilit mekanizmasından kaynaklanmaktaydı.
Sanıyorum yine bizler tarafından bilinen bir sorun (servo motor problemi) Auto Bild tarafından da yaşandı-Belki de Fiat bundan sonra servo motorlarına ömür boyu garanti verir
-
Test sonuçları oldukça olumlu.Auto Bild beni şaşırttı açıkçası.Yani bizler zaten aracın bu özelliklerini ve artılarını biliyorduk ama başkaları pek itiraf edemiyordu.Bunlardan birisi olan Alman Grup itiraf etmiş oldu
Özet olarak Grandepunto hiçbir özelliğiyle sınıf standartlarının altında değil.Sadece iyileştirilmesi gereken bazı noktaları var...
Konu ABNEW tarafından (29/07/2009 Saat 22:04 ) değiştirilmiştir.
ben de yazıyı okudum bugun Auto Show da.90 ps lik model test edilmiş.Yalnız bişey dikkatimi çekti yazıda
"Aşırı turbo boşluğu nedeniyle 1.3 lt lik motorun tavsiye edilmekten uzak.Ayrıca çok da tüketiyor"
Bu doğrumudur hakkaten ya?Araçlarımızın hiçte çok yaktıgını düşünmüyorum ben.Gayet makul bence.Turbo boşluğu konusunda ise ben öyle bişey hissetmedim açıkcası.(kalkışlar hariç)
Göreceli olarak doğru diyebiliriz.Yani alt devirlerdeki zayıflık nedeniyle gaza fazla ve sert basma sonucu tüketim ulaşılabilecek miktarı rahatlıkla geçebilir.Sabırlı hızlanmalar neticesinde tüketim daha düşük olacaktır,
Ben mjtd 90bg ile şehir içi 5.5lt/100km lik tüketimi yakalardım zamanında...
testtede abi başlangıçta 5.7lt ile başlamış 6.0lt ile bitirimişler.
Merhaba;
Bu dergide belirtilen olumsuz yorumlardan biri de "Turbo Boşluğu" idi.(Forumda yaptığım aramada bu sorunu önceden yaşamış olanlar var)
Bu problemi Fiat'ın CEO'su kabul ederek; problemin servislerde giderilebileceği bilgisini vermiş. Acaba bütün model yıllarında bu problem söz konusu mu? Bu konu hakkında bilgisi olan var mı? Teşekkürler
Merhaba,
Turbo boşluğu yaşamış olan arkadaşlar çözüm arayışında bulundularmı hiç?
Bu arada farklı model yıllarında gp kullanan arkadaşlar da en azından bu sorunun bütün seri için mi geçerli olduğunu yanıtlayabilirler.
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri