bluetooth özelliğini denediniz mi?telefondan müzik dinlemek görüşme yapmak nasıl acaba?dahili mikrofonu var mı ?
Printable View
bluetooth özelliğini denediniz mi?telefondan müzik dinlemek görüşme yapmak nasıl acaba?dahili mikrofonu var mı ?
aslında yapılabilir gibi. çünkü her komut için bir kablo çekilmiş gibi birşey yapılmış. pıonerdaki gibi jak şeklinde bir çıkış girişi yok. iso sokette kablo çekilmiş. size kalan iş bu kabloyu bulup kumanda ayarını seçip sinyal yollamak. ama bizim araçta sabit bir sinyal yollayan mekanizma yokki...pioner olsaydı bu kadar zor olmazdı inanın...
Fakat bizim direksiyon tuşlarında sol taraf için bir sağ taraf için bir ve ortak şasi olmak üzere toplam 3 kablodan haberleşiyor. Aldığınız üründede böyle ise yapılabilir tabiki. Fakat her tuş için farklı kablo var ise olmaz sanırım. ya da iso soketinde şasi hariç diğer kabloları birleştirip dirençlerle deneyerek olur mu bilmiyorum. Denemek lazım ya da o soketi görmek ve her kabloyu tek tek ele almak lazım. Soketin açıklaması falan var mı? Hangi kablo hangi işe yarıyor gibi?
aparat falan yok .orj sistemdeki gibi iso soketteki kablolar ile sinyal yollanıyor. fakat navi nin değerleri sabit, puntonunkiler değişken. denedim ama bütün sistemler arıza veriyor. işin doğrusu bu kısmı beni biraz aştı. kumanda işi olmayınca baya bir sinir oldum...servise gelince delco(navitech) yetkili servisi istanbul. buradan ist. daki bu işten anlayan arkadaşlar aslında sorup bize de yardımcı olurlarsa sevinirim. değişkenlik olayı kumanda board yeniden yapılırsa olur gibi. oda beni aşıyor. benim elktronik bilgim onu yapmaya yetmez. yapacak arkadaş varsa bana da yaparsa maddi manevi desteklerim..saygılar.
işin gıcık tarafıda bu ya ne bir klavuz ne bağlantı şeması yok. teyp üstende kablo uçlarını göstermişler. klavuz sadece navigasyonu anlatıyor. gerisi hikaye. direksiyon kumandası ile ilgili en ufak bir açıklama yok. serviste punto linea da çalışmayacağını açıkça belirtti. birde bu işten anlayanlar servise ayrıntılı sorarlarsa ve bizide bilgilendirirlerse sevinirim. teyp üstünde ing. bir yazı var. dgital olmayan sistemlerde çalışır gibi bir şey yazıyor..
işin aslı arkadaşım bizim araçlar kumandaya basınca bady compture sonra ordan teybe sinyal atıyormuş. bunu nereden anladım derseniz kurcalarken arıza veriyor. arıza kodunu silerken inceledim hepsinde de bady compt. .......sinyal hatası diyor..vs vs. durum bu.. hep farklı kablolarla denedim hepside sinyal hatası verdirtti. tabi abs ebd hava yastıkları vs. de hata verdi. sistem bady compt. bağlı ama yanlış yere yanlış dirençte sinyal yollayınca arıza kodu çakıldı kaldı ortalık . bende vazgeçtim. tüm arıza kodlarını sildim. sistemi topladım. kumanda kolu hariç tabi. işlem tamamlanamadı....
Ersin bey zaten teybi kumandadan çalıştırmak isterseniz body ile kumanda arasındaki bağı koparıp direk tuşlar için yeni board yapıp teybe vermek gerekiyor ama işte o haberleşme için ne gerekli nasıl bir haberleşme yapıyor nereye kaç ohm direnç vermek gerekiyor bu bilgiler lazım. İso soketinde toplamda kaç adet kablo var? Nette arıyorum ama teyp ile ilgili en ufak bilgi yok. Bunu buldukmu bence büyük yol kat etmiş oluruz haberleşme için nasıl bir yol gerekiyorsa o yönde bir çalışma yapılabilir diye düşünüyorum.
şu adamla bi iletişim mi kursak aslında?
MÜJDE...DİREKSİYON KUMANDASI SORUNU ÇÖZÜLDÜ tüm araçların - ve Oto Ses Sistemleri sahibinden.com'da - 27077102
by the way diyerek ;
Bu teybin direksiyon kumandasında istediği direnç değerlerini elde edersek, işimiz çok kolay olacak. Direk direksiyondan gelen kabloya o değerden direnç takıp iso soketindeki malum yerlerine sokmak kalacak.lehim ve sökme/takma işi bilen herkes kolaylıkla yapabilecek bunu.
Direksiyonu söküp, düğmenin arkasına direnci takıp, teyp arkasında o kabloyu belirleyip sokete uydurmak. 4 kablo varsa yarım saatlik iş haline gelir...
Ben aşık oldum alete yalnız. Çok iyi görünüyor
Motorola Atrix cihazımdan 2 aracılığı ile gönderildi.
Ersin bey soketler orijinal teyple aynı ise bence durum şu bizim teyplerin arkasındaki soketlerden A soketinin 1. ve 3. pinlerinden haberleşme oluyor.
https://s1307.hizliresim.com/1c/g/q8yr4.jpg
https://p1307.hizliresim.com/1c/g/q8ysv.jpg
Bu haberleşme soketi yeni taktığınız teyptede aynı pinlere denk geliyorsa siz bu kablolardan herhangi biri ile şase arasına atıyorum 270 ohm direnç bağlayıp teybin menusundeki ayarlar steering wheel control kısmından no key yazan yere tıklayıp press any key menüsü var ise buraya atıyorum ses açma tuşu olarak atadığınızda kabloya her 270 ohm yi dokundurduğunuzda ses açılıyorsa bence işiniz çok kolay olur. direksiyon tuşlarına dokunmadan bu işi halledebilirsiniz diye düşünüyorum ama dediğim gibi mail yolladım bakalım cevap gelirse soketteki hangi kablo hangi işe yarıyor onu öğrenelim gerisi kolay olacak.
bu açıklama gayet yerinde ve yardımcı olmuş bence.
hocam bence de böyle bir şekilde direksiyon tuşlarını da çalıştırabileceğiz.
yalnız kafamda bir soru var,Ersin Abi'nin dediğine göre her kontrole ayrı kablo gidiyormuş. Eski sistemlerde olduğu gibi. eğer böyleyse,iş çok zor. ses açma tuşuna ileri sarma tuşuna kablo çekmek gerekir ki,bu pek zor.
Ancak üründeki iso soketinin kaç ohm veya watt ile çalıştığını öğrenirsek,direksiyon tuşları üzerindeki kabloları bodycopmuter'dan bağımsız bir şekilde direk bu iso soketine manuel olarak bağlarız. soketi keser,kabloları lehimleriz. sadece araya takılacak direnç,bir kısım da makaron(açık kabloyu kapatmak için plastik borular,ısıyla darlaşır,siz biliyorsunuzdur muhtemelen.bilmeyenler için.. :) ) gerekir. bu da totalde yarım saatlik bir iş.
senden gelecek mail'i lütfen buraya da iletirsen çok sevinirim.
bunu görmemişim. konunun ehli biri olarak ;
igo ürünlerinin güncellemesi naviextras.com adlı siteden gerçekleşiyor. Başarsoft haritalarını kullanan IGO benim de telefonumda kullandığım güzel bir aplikasyon.
erenemre arkadaşım,ürünün fotoğraflarında iki tane hafıza kartı girişi olduğunu görmüşsündür. bunlardan sağ taraftaki,navigasyon için gerekli olan dosyaları barındıran kartı barındırıyor içinde. 4GB'lık bir şey.
Güncellemek için gereken dosyaları bu siteden indirip , hafıza kartına aktarırsak güncel haritaya sahip oluyoruz.
Sadece bu.
Bilmeyenler için ; IGO'nun bence en muazzam özelliği,içinde POI'leri barındırması,hız sınırını söylemesi,aştığınızda uyarması.. Bu POI denen şeyle radarların yerleri işaretleniyor. Belirlediğiniz mesafeden evvel radar var diye sizi uyarıyor.
Güncel POI kullandım her zaman.Zilyon kere radardan kurtardı beni kerata :)
Tabii bu üründe var mı bu özellik bilmiyorum.Ben telefonumda kullanıyorum severek.
igo da radar için poi den ziyade internette kullanıcılar tarafından belirlenen yüzlerce radar noktasının koordinati olan txt dosyası var. indirip speedcam klasörüne atın hazır olarak kullanın...:thumbup:
teyp için kullanıcı kitapçığını inceleyin derim. çünkü pioneer incelememde hem ayrı bir w/r jakı var 3,5 mm audio olarak hem de iso soketinde bizim iso soketinde boş olan yerlerde remote control pinleri var 2 tane. bu iso soketinde varsa eğer pinlere farklı direnc değerleriyle deneyin derim... deneme yanılma yoluyla yapabilirsiniz aralık geniş oluyor direnç değerlerinin...1kohm dan başlayarak 25 kohm kadar tek sayı olanları deneyin nasıl değişiklik olursa ona göre tuşlara baglarsiniz ...
eğer her kablonun yeri ayrı ise şase tektir zaten diğer kabloları da direncleri taktiktan sonra tek kablo haline getirirseniz birşey değişmeyecektir çünkü her tuşa bastığınızda tek kabloda farklı değer olacaktır...
pioneer aldım geçen hafta acele mi ettim ne! bu konuyu görmemiştim...
evet dediğiniz gibi direksiyon kumanda işi de tam olsaydı 10+++ bir cihaz ...ama uğraştıracak bu bizi. sahibinden deki direksiyon kumanda işi yapan arkadaşla irtibata geçtim yarın inceleyip bana geri dönecek..sonuçları aktarırım...ama kumandasız da iyi cihaz hakkını vermek lazım..
hocam valla şahane bilgilendirme ve paylaşımlar yapmışsınız. elinize sağlık. tutup 200 tl navigasyona vermek istemiyorum. sök tak bitmez işkence. bu alette av-in girişi var mı? geri görüş kamerası entegre edebiliyor muyuz??
hocam divx oynatabiliyor mu? özelliklerde yazmamışlar ama arka monitörlere çıkışı varsa en azından video oynatmalı diye düşünüyorum.
teybi söküp arka tarafı iyice inceledim. direksiyon kumandası ile ilgili 2 adet kablo var. beyaz ve pembe renkli kablolar. 1. whell stering (tam anımsayamadım adını-ama teyp üstündeki direksiyon sist. resminden o olduğunu anlıyorum) 2. p.cont yazan başka bir kablo var. bu ikisi haricinde diğer kablolar av,ses,kamera,güç,şase,park gibi kablolar. merak edenlere kısacası 2 tane kablo boşta. bunlarda direksiyon kumandası ile ilgili kablolar. sanırım arkadaşların dediği sağ sol ve şasi gibi durum söz konusu. resimlerde de bu boşta duruan 2 kablo gözüküyor. ben üstünde ne yazıyor diye tekrar açıp baktım. umarım yardımcı olmuşumdur. kumanda ile ilgili orj. soketi bozmadan yapan sahibindendeki bir arkadaşla irtibata geçtim.orj teyp iso soketlerin resmini istedi çektim yolladım. bana uygun ürünü kargaladı yolda bekliyorum. bakalım derdimize derman olacak mı...
her araca uymaması lazım çünkü can -bus sinyalleri her araca giren farklı. mesela pioneer in orjinal bir aleti var böyle ... linea için ayrı gp için ayrı. ve diğer araçlar için de ayrı.ona göre de her alete kod vermişler. ona göre alınıyor. bu alet tek olarak belirtilen modeller arası nasıl calistiracak merak ettim doğrusu..!
bence dediğim gibi yapin o iki kabloya iki kablo bağlayın değişik direnclerle deneyin bir hareket olacakmi bakalım...
ilandaki alet pahalı gibi...
format oldukça zengin sıkıntı yok. ama arka kafalık monitörlerde zaten usb ve sd çıkışları var gereksiz bir bağlantı bence.. ama oynatıyor yine de. arkalarda av1 ön kamera, av2 ortak yayın..+ bağımsız sd ve usb var. önde ise navi ve geri kamera var. cihazın menüsünden de ön kamera çalışacak şekilde bağladım..yani hepside bütün fonksiyonlara ulaşıyor..
buradaki sistem aracın canbus bağlantısını kesip kendi sinyalini yolluyor. satan şahısın diğer ilanlarında navitech cihazlara uyduğu belirtilmiş zaten. şahısta navitech te 2 kablo var iyi bak dedi ben daha sonra inceleyince 2 kablo old. anladım aradım onayladım şahsın anlattığını. bakalım ne olacak...yani sizin dediğinniz gibi arcın bady copt. sinyal gitmiyor aksine kesiliyor. sinyal cihazdan giidiyor. umarım çalışır da emekler boşa gitmez...
ama şimdi direskiyondaki tuşlara bastığınızda sinyal önce ecuya gidiyor oradan can-bus hattı ile teybe gidiyor. eğer alet can-bus hattını kesiyorsa tuşların sinyali de burada. eğer can-bus hattı kesilirse tuş sinyali de kesilir. kesmeden alet sinyali convert edip teybe göndermesi lazım. bu da her araçda farklı olmalı. tüm araçlara uyması için her aracın can-bus hattı sinyali adedince entegre programlaması lazım.
can-bus hattındaki değerler de çok karmaşık. ben ölçtüm sabit bir değer asla çıkmıyor. sürekli değişken değerler var çünkü sinyal digital. dirençle gönderilen sinyaller gibi durağan değil. yani ses açmak için atıyorum 12kohm göndermiyor ecu.
dese ki bu alet sadece şu araç için eyvallah...can sinyalini çözüp pic ile entegre programlayıp sabit direnç değerlerine convert ediyor derim. pioneer böyle yapıyor mesela....
neyse inşallah çalışır da bir çözüm olmuş olur.
converter işe yarayacak bence.umudu kaybetmemek lazım.illaki bir çözümünü bulan çıkar.o zaman hepimiz ucuza navi'leniriz :)
ben de merakla bekliyorum.