4 sonuçtan 1 ile 4 arası

Konu: Baskı balata dan robota kadar giden serüven ve Ak oto ismail usta kıyağı

  1. #1
    Mehmet Şen
    Optimus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    12/02/2016
    Mesajlar
    9
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 3

    Standart Baskı balata dan robota kadar giden serüven ve Ak oto ismail usta kıyağı

    Merhaba,

    Sizlere kısa bir servis serüveni anlatacağım amacım başkalarının da başına gelme ihtimalini düşünerek insanların mağdur olmaması ve doğru ustaya gitmeleri sağlamak en azından ben böyle düşünüyorum.

    Başta şunu söylemek istiyorum ilk foruma üye olduğumda https://forum.grandepuntotr.com/serv...niz-gerek.html linkindeki konuyu açtım, baskı balata sorunu olduğunu ve sorunun çözüldüğünü belirttim ama araba o gün ustaya verildiği için sorunu çözüldü diyerek acele etmişim bu konu açıldıktan sonra bir macera geçti başımdan şimdi onu anlatacağım.

    Geçenlerde yeni aldığım fiat puntomda aldığımın 3. günü kalkışlarda titreme sorunu yaşamaya başladım ve hemen İstanbul Anadolu yakasında bir fiat servisi arayışına girdim buradan aldığım olumlu referansları okuduktan sonra Kadosan da ki AK OTO İsmail ustaya gittim iyikide gitmişim.

    İsmail usta saolsun aracı alır almaz makinaya bağladı debriyaj seti ile ilgili bir arıza görünüyordu bunun dışında hemen test sürüşüne çıkmak istedi biraz trafikte kaldıktan sonra araçtaki sorunu gördü baskı balata sorunu olduğunu fakat söktükten sonra şanzıman tipine göre veya çıkabilecek başka bir parçadaki soruna göre ortalama bir fiyat söyledi. Tamam dedim ve aracı bıraktım akşam üstü usta aradı ve baskı balata seti ile birlikte başka bir problemi de tespit ettiğini söyledi. Tespit şu şekildeydi;

    Şanzıman robotu daha önce açılıp işlem görmüş yani onarılmış açmışken yağını değiştirmekte fayda var ve temizliğini yapalım dedi fakat yağını ve temizliğini ister yap ister yapma işlemler bittiğinde adaptasyon için makinaya bağladığımızda adapte olamayabilir haberin olsun dedi. İlk başta şok oldum ve aldığımın 3. günü başıma gelen bu talihsizlik sonunda 2. bir kötü haberde robot problemiydi. Risk alıp tamam dedim zaten yapacak birşey de yoktu aracın baskı balatası ve çatalın kesin değişmesi gerekiyordu çünkü titreme çok fazla olduğu için ileride başka sorunlar doğuracağının farkındaydım. Ertesi gün parçalar takıldı ve araç toplandı adaptasyon için makinaya bağladıklarında kötü sonuca bizzat şahit olmuştum adaptasyon olmuyordu robot ta sorun vardı.

    Bu şoku atlattıktan sonra ne yapabiliriz in peşine düştük robotun yenisi 4 bin TL civarı tutabilir dedi bu fiyatı duyduktan sonra arabadan iyice soğudum bu olayları telefondan konuşuyorduk ve kapatıp oraya geleceğimi söyledim. Gittiğimde usta yoktu tam umutsuzluğa kapılıp bu araba şimdi ne olacak? diye kendime sorarken usta sanayiden otomatik şanzuman uzmanı bir arkadaşını getirdi dedilerki hiç canını sıkma arabadan soğuma bu arabayı eskisinden daha iy bir şekilde seni en az zarara uğratacak şekilde teslim edeceğiz.

    Şanzıman ustası robotu aldı ve arabanın şanzımanını da söküp kendi dükkanına istedi yarın görüşelim dedi. Ertesi gün öğleye doğru aradılar iyi haber geldi ve robotun üzerindeki küçük bir parçanın yenisi ile değiştikten sonra arabayı toplayıp adaptasyonu kabul ettiğini söylediler.

    Hemen dükkana geçtim yüzler gülüyordu ve test sürüşüne çıkıldı arabanın vites geçişleri pamuk gibi olmuştu aldığım anda sorun yoktu evet ama vites geçişleri bu kadar iyi değildi. Bir süre kullandık ve sorunun çözüldüğünü gördük kullandığımız süre içinde kesin titreme yapması gerekiyordu ki yapmadı Allahtan.

    Sonuç olarak, başka yerlere de sorduğumda bu tip robotlarda ortaya çıkan yazılım adaptasyon problemleri sistem üzerinde herhangi bir arıza göstermiyormuş, tekrar adapte edilene dek işlevini görüyormuş ama parça değişimi sonrası adaptasyon sırasında sorun çıkarta biliyormuş. Şansım varmış ki robotta büyük bir sorun olup yenisini almam gerekmedi bu işte ismail ustanında rolü büyük tabi.
    Fiyat konusuna gelirsek zaten baskı balata, robot yağı, temizleme sıvısı, şanzıman yağı, çatal, aks keçeleri, volat taşlama, işçilik derken bu iş bana 1.300 TL gibi bir fiyata mal oldu. Robot onarımı için de diğer ustaya bir para ödedim tabi ama Allah ondan da razı olsun normalde aldığı işçilik ücretinin çok çok altına + kart parasına işi yaptı ismail ustanın hatrına ve şanssızlığından dolayı durumuna üzüldüm o yüzden bu para yoksa ben bu paralara değil robot tamir etmek elimi bile sürmem dedi.

    2. el robotlar yarı parasınaydı, başka yere tamir ettirsem yine maliyet yüksekti Allah yardım etti ve bir şekilde sorun küçük bir zararla da olsa tatlıya bağlandı. Bu sırada kızacak birilerini de aradım tabi ismail ustaya başta kızdım sadece balata dedin beni ne hale soktun dedim ama adaptasyon sorununun olabileceğini bana hatırlatmıştı açıklamasını yaptı... Bu işte riski ben almıştım serviste de olsa aynı sorun olacaktı ve zararım büyük ihtimalle arabanın % 20 fiyatına olacaktı.

    Şuan araba taş gibi çalışıyor robotta sorun yok, vites geçişleri iyi... gitmişken motor dahil tüm kontrolleri yaptı ismail usta. Ayrılırken ona kendisini internetten bulduğumu ve forum tavsiyesi ile geldiğimi söyledim yaptığın güzellikler için referans amaçlı foruma bu hikayeyi yazacağımı söyledim bu yüzden bu hikayeyi buraya yazdım ve başta da söylediğim gibi başkalarının da başına bu tip bir durum gelirse hem iyi bir usta tavsiyesi hem de bu durumda ne yapılır fikir versin diye düşündüm.

    Herkese selamlar.

  2. Bu mesajı için 3 kişi Optimus'ye teşekkür etti:


  3. #2
    ibrahim aydın
    ibrahimaydin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    11/11/2015
    Yaş
    41
    Mesajlar
    269
    Nereden
    Trabzon
    Rengi
    Evo Siyah
    Edilen teşekkür: 89

    Standart Cevap: Baskı balata dan robota kadar giden serüven ve Ak oto ismail usta kıyağı

    Vay be. Geçmiş olsun güle güle kullanın.

  4. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  5. #3
    sinan turgut
    SinanTR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    03/06/2015
    Mesajlar
    1.813
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 421

    Standart Cevap: Baskı balata dan robota kadar giden serüven ve Ak oto ismail usta kıyağı

    öncelikle geçmiş olsun çok para verip arabayı alıp bide böyle bi sorunla karşılaşmak kabus gibi sizi az çok anlayabiliyorum sağlık olsun

    kadosanda yalçın otoda uğur ve bülent ustaya gidiyorum bende kendileri eski fiat ustası bizim arabalardan iyi anlıyorlar
    G.Punto 2008 1,3 m.jet dynamic

  6. #4
    Mehmet Şen
    Optimus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    12/02/2016
    Mesajlar
    9
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 3

    Standart Cevap: Baskı balata dan robota kadar giden serüven ve Ak oto ismail usta kıyağı

    Alıntı SinanTR Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    öncelikle geçmiş olsun çok para verip arabayı alıp bide böyle bi sorunla karşılaşmak kabus gibi sizi az çok anlayabiliyorum sağlık olsun

    kadosanda yalçın otoda uğur ve bülent ustaya gidiyorum bende kendileri eski fiat ustası bizim arabalardan iyi anlıyorlar
    Teşekkür ederim, epey can sıkıcı oldu ama sonuç olarak sorun kalmaması sevindirici. Tavsiye ettiğiniz ustalarda aklımızda kalsın belki ihtiyaç olur günün birinde hiç belli olmaz.

Benzer Konular

  1. Baskı Balata
    Zafer92 tarafından Yedek Parça forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 13
    Son Mesaj: 05/01/2016, 12:08
  2. Baskı balata
    anamurmuzu tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 10
    Son Mesaj: 24/11/2012, 01:02
  3. Baskı balata?
    ysn11 tarafından Yedek Parça forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 4
    Son Mesaj: 16/05/2012, 01:26
  4. Baskı balata
    wolwoxbjk tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 6
    Son Mesaj: 19/02/2011, 19:24
  5. Baskı Balata :(
    RGA99 tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 29
    Son Mesaj: 03/07/2009, 02:48

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com