Alıntı oto izmir Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
üstat fire içinde starjet tjet içinde 20,000 km çok zaten fabrikada 1 sene içinde yapamazsan gelceksin diyo bakıma

en basitinden hava filtren turbolu araçlarda elektirik süpürgesi gibi çekiyo türkiye koşullarında toz en üst seviyede hava filtren erken kirleniyo motorun toz pistonların birçok yerin yüzeyini çiziyo turbonun erken bozulmasına v.s yakıt tüketimi artıyor.Sıfır araç satarken bunun bakımı 20,000 km diyolar cazip hale gelsin diye ama her otomobil türkiye koşullarında 10,000 km de bir marka model önemli değil yağ yağ filtresi hava filtresi değişmelidir.

Şahin doğan r-12 r-9 tipindeki araçların zaten 5000 kmdebir yağı filtreleri değişiyor.

Ben sahşen 3000 kmde bir motor yağını hava yağ filtresini değiştiriyorum.Multijetciler özellikle 5000 km de bir tozlu yollarda çok dolaşanlar hava filtresini değiştrisinler.10 tl birşey alt tarafı ..


motor yağını bence mobil 5w30 65 tl ya da castrol edge 5w40 alabilirsin bujileride t jetin iridum buji bildiğim kadarıyla fire orjinal bujisi 60 tl olduguna göre t jetin 4 bujisi 100 lira vardır 30,000 km de değişiyor
artık 10000de bakıma giren araba kalmadı neredeyse. bmw 30000 yağ içinde 10000de ne olur bilmiyorum ama 1 yıl için haklısın o ayrı. benim hava filtresi 39000de değişti şuan 48000de kirlenmiş değil henuz.

toz vs olarak italyanın yollarıda bizden farklı değil diye biliyorum. ayrıca bakım periyodunu uzatmak adamların işine gelmez esas parayı servisten kazanıyorlar...
adamlar 20000 veya 1 yıl demişler kısaltmak anlamlı değil bana göre.