Memet abi problemde orda doğuyor işte ben cihazın faturasını vs. herşeyiyle kargoladım. Aldığım adama ulaşamıyorum en nihayetinde cihazın adı belli en düşük değerden bile karşılasalar razı kalıcam :(
Printable View
Memet abi problemde orda doğuyor işte ben cihazın faturasını vs. herşeyiyle kargoladım. Aldığım adama ulaşamıyorum en nihayetinde cihazın adı belli en düşük değerden bile karşılasalar razı kalıcam :(
Arkadaşlar bugün güzel haber geldi. Kaybolan daha doğrusu çalınan kargom bulunmuş. Çalanlar yakalanmış ve cihaz imei nosundan takibe alınıp bulundu. Yalnız cihazın kutusu aparatları ve faturalarına ulaşamamışlar yalnızca telefon bulunmuş. Şimdi ben nasıl bir yol izlemeliyim bu durumda? Tamam büyük sorun halloldu ama geriye kalan bütün aksamlar eksik benim suçum ne? Cihazın orjinal aparatlarını toplamaya kalksam 100 150tl tutar. Bana bir akıl verin sizce nasıl bir tutum sergilemeliyim?
Bir kargo firmasında pazarlama müdürüyüm. Bu durumda genelde bireysel kargo gönderimi yaparak kargosu kaybolan kişiler mağdur olmaktadır. Sebebi ticari emtia olmadığı için sigorta şirketinin experlerinin onay vermekte ketum davranması çoğunlukla kargo firmasına ödeme yapmaması ve bu durumda da kargo firmasının tazmin etmekten kaçınmasıdır. Sizin yapacağınız şey telefonu almamak ve ücretini talep etmek, eğer teslim alıyorsanız da mutlaka içindeki aparatların eksik olduğuna ve telefonun kullanıldığına dair aras kargo birimine tutanak tutturmak. Tutulan tutanak sonrasında mağduriyetiniz giderilmemiş ve aras kargo müşteri hizmetlerine yapacağınız şikayetten sonuç alamamış iseniz tüketici mahkemeleri veya kaymakamlıklarda bulunan tüketici haklarına elinizdeki tutanak ve faturanız ile birlikte şikayet etmeniz ve hakkınızı yasal yollardan aramanız gerekmektedir. Eğer tutanak tutmakta zorluk çıkarıyorlarsa(genelde çıkarırlar) telefonu hiç bir şekilde teslim almayıp yine tüketici haklarına başvurmanız gerekmektedir.
Umut Bey teşekkürler ilginiz için. Fakat çalan kişiler cihazı ne şekilde sattılar bunuda bilmiyoruz muhtemelen faturayı ve kutuyu yok etmişlerdir diye tahmin ediyorum. Bu yüzden elimde hiçbir resmi belge olmuyor ben kargo firmasına kargomu size nasıl teslim ettiysem o şekilde geri istiyorum aksi taktirdi kabul etmeyeceğimi söyledim. Bir orta yol bulabilirmiyiz onuda bilmiyorum. Dediğiniz gibi tam mağduriyet olucağıma iyi veya kötü telefonu kabul etsemmiki diyede düşünmüyor değilim :(
Peki şuan aras kargo'nun tavrı nedir?
Şuan istanbul şubesi cihazı gerede şubesine kargolamış beni aradılar. Bende cihazı bu şekilde kabul etmeyeceğimi söyledir. Şube müdürü cihazı kargodan almamı alırkende eksik parçalar için tutanak tutturmamı söyledi. Sigorta şirketine bu zararı karşılattıracakmış, hatta en olmadı ben cebimden karşılarım sen yeterki cihazını al dedi.