Sevgili abilerim kardeşlerim,sizlere ileride başınız ağrımasın diye,oldukça yaygın olan Teleservice hikayemi anlatmak ve bir kardeşiniz olarak sizlere uyarıda bulunmak istiyorum..
Bundan yaklaşık 2 yıl evvel Motorola Atrix telefonumu hepsiburada aracılığıyla satın aldım.Aldıktan yaklaşık 1 yıl sonra dokunmatik arızasıyla Teleservice'e götürdüm. Ankara'da şubesi Necatibey'de.İçeri giriyorsunuz,numara alıyorsunuz vs vs. Bir bakıyorsunuz ki,önünüzde 60 kişi!.. Servisin kalitesini şöyle anlayabilirsiniz zaten ; İçeri giren ve telefonu servise bırakmak isteyen yaklaşık 60 kişi varken(ve içeriye sürekli insan giriyor) telefonunu servisten almak için gelen sadece 5 kişi vardı.. Sonuç olarak 2 saatlik bekleme süremin ardından telefonu sonunda servise bırakabildim..Mesai bitiminden 10 dk önce
Sonuç ; 20. iş gününde,ne hikmetse 1 günde parçayı temin edip yaptılar21. iş günü olsaydı telefonu yenisiyle değiştireceklerdi veya ücret iadesi vereceklerdi. Tesadüfün bu kadarı
Telefonumu aldım,2 ay sonra hoparlörü bozuldu. Ve ekran sensörü bozuldu.(Telefon konuşması sırasında kulağınıza götürdüğünüzde ekranı kapatan sensör.) Şaşırtıcıdır ki 4 gün içinde yapıldı ve teslim edildi.Burada sıkıntı yok..
4 ay sonra tekrar ekranı bozulduTekrar servise gitti. Bu sefer,''Değişim Talebi'' ile. Ancak hiç bir değişim işlemi gerçekleştirilmedi. Telefon aynı şekilde tamir edilip tekrar verildi. Sıkıntı yoktu burada da tek şikayetim,değişimini istediğim telefonun tamir edilmesiydi..
Son olarak geçen hafta tekrar dokunmatiği,titreşim motoru ile beraber tekrar bozuldu..
Tüketici Hakları'na baktığınız zaman,telefonun garanti süresi içinde 4 kere aynı arızadan dolayı servise gitmesi durumunda,tüketiciye bedelsiz değişim,veya ücret iadesi hakkı doğuyor.Ayrıca,sizin isteğinize göre oluyor bu. Yani ister telefonu 0'ıyla değiştiriyorsunuz,isterseniz ücret iadesi talep edip paranızı alıyorsunuz..
Benim telefonumun ekranı ile ilgili sürekli bir sorunu oldu,Ekran sensörü,dokunmatik vs vs.
Sonuç olarak,Teleservice garantili bir telefon asla almam. Malesef ki büyük markaların pek çoğu Teleservice ile çalışıyor. Örneğin Sony,Motorola,General Mobile,Nokia,Asus,Apple gibi pek çok firmayı ithal eden şirketler Teleservice'i yetkilendirmiş.. İthalata göre değişiyor tabii bu markaların pek çoğuna KVK,Başarı,Genpa vs. da bakıyor ama,Teleservice çok fazla tabii..
Telefonu henüz verdim ama ücret iadesi talebiyle teslim ettim. Ve işlemlerin hızlanması için mail attım,aldığım mesaj,''Teleservice olarak ücret iadesi yapmıyoruz'' Yalan dolan...
Samsung akıllı marka,Teleservice ile çalışmıyor..
Sonuç olarak,sizlere kesinlikle tavsiyem alacağınız zaman telefonun Teleservice dışındaki firmalar tarafınca garantilendiğine bakın. Paralel ithalat telefon alsam bu kadar sorun yaşamam.. Bu son tabii ücret iadesi alma konusunda aşırı kararlı olduğumdan sorunu hukuki boyutta da değerlendireceğim kesinlikle. Ne kadar sürerse sürsün,o telefonu servisten tekrar almayacağım.
Benden size tavsiye..
Yer imleri