4 sonuçtan 1 ile 4 arası

Konu: Her sürücü kendisini şoför sanıyor ancak işin aslı bu değil

  1. #1
    murat akbaş
    muratx41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    11/03/2010
    Yaş
    48
    Mesajlar
    481
    Nereden
    Kocaeli
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 123

    Standart Her sürücü kendisini şoför sanıyor ancak işin aslı bu değil

    Her sürücü kendisini şoför sanıyor ancak işin aslı bu değil...

    HER sürücü kendini çok iyi şoför olarak görür. Çünkü; araç direksiyon simidini çevirince yön değiştirmekte gaza basınca hızlanmakta frene basınca yavaşlamakta ve durmaktadır. En basit arabada bile 100 beygir gücünde motor vardır.

    100 beygire birden deh (!) diyebilen bir insanın kendini üstün görmemesi imkánsızdır. Peki o zaman her sürücü iyi şoför müdür? Tabii değildir. Hatta tam tersine aslında her sürücü kötü şofördür. Çünkü kendini çok iyi gördüğü için diğer şoförlere ders vermeye çok meraklıdır. İşine gelmeyen en küçük bir olumsuzluk karşısında anında zıvanadan çıkar. "Madem öyle işte böyle" deyip (kendince) kendisine feyk atan yolunu çalan veya yavaş hareket eden veya gereğinden fazla hızlı davranan diğer sürücülere hadlerini bildirmeye kalkar. İşte o zaman mutlaka trafik kurallarını ihlál eder ve kötü şoför olur. Bu noktadan başlamak üzere iyi şoförlüğün on kuralını sıralayalım.

    1. Tepkici değil etkici ol. Davranışlarınla diğer sürücülere iyi örnek ol teşekkür al. Kimsenin damarına basma. Senin damarına basılırsa aldırma. Hiç bir zaman tedbiri elden bırakma terbiyeli olmaktan şaşma.

    2. Gör ve göster. Yoldaki diğer araçları yayaları hayvanları gör. Kendini onlara göster. Sürpiz yapma. Gerekiyorsa far ve korna kullan. Sürücülerin en sık yaptıkları hata başkalarının onları farkettiğini varsaymalarıdır.
    Konu JASMINE tarafından (23/03/2010 Saat 20:12 ) değiştirilmiştir. Sebep: Yazı karakteri değiştirildi.

  2. #2
    murat akbaş
    muratx41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    11/03/2010
    Yaş
    48
    Mesajlar
    481
    Nereden
    Kocaeli
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 123

    Standart

    3. Büyük resmi gör. Aracını at gözlüğü takarak sürme. Sadece kendi şeridine yolun gittiğin yönüne bakmakla yetinme arkana da bak. Gözünü dört aç. Kaldırımda koşuşan çocukları yolu geçmeye çalışan koyunları ve bayır aşağı gelen inekleri çöp konteynerinden çıkan kediyi gör.

    4. Sadece aracını sür. Araç sürerken başka iş yapma. Telefonla konuşma kaset veya disk değiştirme yemek yeme gazete okuma manzara seyretme yana veya arkaya dönüp yolcularla sohbet etme.
    5. Frene erken gaza geç bas. Sürücünün en büyük eğilimi frene mümkün olduğu kadar geç gaza mümkün olduğu kadar erken basmaktır. İçindeki bu doğal davranışı değiştir. Tam tersini yap. Frene erken gaza geç bas. Kimseye arkadan çarpma.

    6. Yolcunu huzursuz etme. Özellikle yanında oturan yolcu sağ eliyle tutamağa sıkı sıkı sarılmışsa seninle birlikte frene basıyor ve gözünü yoldan ayırmıyorsa hele hele hafif hafif terlemeye başlamışsa derhal yavaşla. Aracını daha sakin sür. Yolcuna seyahati zehir etme yazıktır ona.
    Konu JASMINE tarafından (23/03/2010 Saat 20:13 ) değiştirilmiştir. Sebep: Yazı karakteri değiştirildi.

  3. Bu mesajı için 3 kişi muratx41'ye teşekkür etti:


  4. #3
    murat akbaş
    muratx41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    11/03/2010
    Yaş
    48
    Mesajlar
    481
    Nereden
    Kocaeli
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 123

    Standart

    7. Sola açık sağa kapalı dön. Sakın slalom yapar gibi her viraja kapalı girme. Sonra karşında başka bir araç görürsün; sakın şaşırma.

    8. Viraja girmeden iyice yavaşla gaz vererek dön çıkarken hızlan. Araç virajda düz yolda davrandığı gibi davranmaz. Merkezkaç kuvveti aracı dışa doğru savurur. Dönerken frene basarsan arka teker ön tekeri izleyemez. Aracın hakimiyetini kaybeder yoldan çıkarsın. Şeridinde kalarak viraj alamayan sürücüye şoför denmez. Bunu unutma.

    9. Araç seni değil sen aracı yönet. Sürdüğün araç sana itaat etmiyorsa hatayı araçta değil önce kendinde ara. Derhal yavaşla. Hálá itaatsızlık devam ediyorsa uygun bir yerde dur. Araçtan in ve lastikleri kontrol et. Lastikler tamamsa bakıma sokmadan aracını alıştığın tarzda sürme.

    10. Şerit çizgisini bacak arasına alma; zebraları çiğneme. Yollar adam başına bir şerit olmak üzere tasarlanmıştır. Birbuçuk şerit işgal ederek araç sürme. Trafik adaları üstünden araç geçmesin diye zebra gibi boyanmıştır. Yazıktır hayvanı çiğneme.
    Konu JASMINE tarafından (23/03/2010 Saat 20:14 ) değiştirilmiştir. Sebep: Yazı karakteri değiştirildi.

  5. Bu mesajı için 3 kişi muratx41'ye teşekkür etti:


  6. #4
    Sertaç Sertaç
    smartmavi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    09/04/2009
    Mesajlar
    1.845
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 445

    Standart

    Gerçek anlamda insana ve çevreye saygıyı öğrendimizde bunlar gerçek olacak, eminim.

    Lafın gelişi söylemiyorum, bilerek söylüyorum, Hollanda ve İngiltere'de bulundum. Hiç trafik magandası görmedim. Lakayıt davrananlar da bizden olanlar yada bize yakın olanlardandı. Tıpkı insan hakları ve özgürlükler konusunda olduğu gibi, Avrupalı trafik olayını da bizden çok çok önce çözmüş.

Benzer Konular

  1. Aslı altın, Gamze gümüş....
    ibrahim06 tarafından Spor forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 6
    Son Mesaj: 12/08/2012, 12:16
  2. şoför kapısı gıcırdaması
    dexter tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 1
    Son Mesaj: 15/07/2012, 23:17
  3. Usta şoför
    16 CSE 79 tarafından Serbest Kürsü forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 21
    Son Mesaj: 04/01/2011, 00:52
  4. Hadi bakalım çıkın işin içinden :))
    StrawBeeRy tarafından Geyik forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 18
    Son Mesaj: 30/09/2010, 11:59
  5. işin detayı ve özü
    hera tarafından Geyik forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 9
    Son Mesaj: 27/06/2007, 10:53

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com