Teşekkürler Orhan'cığım, waste gate actuator, turbo egzoz türbin housing (salyangoz) i üzerinde bulunan waste gate denen valv i sensörlerin verilerine göre ECU tarafından elektro selenoid valv (Pierburg) vasıtasıyla açıp kapatan bir parçadır. Kafa kısmında diafram ve yay bulunur, pierburg dan geçerek gelen ve turbonun basmakta olduğu havanın basıncıyla rod kısmı ileri doğru hareket ederek waste gate i açar ve fazla egzoz basıncını bu valv den egzoz gazını tahliye edip egzoz çıkışına vererek düşürür ve kontrol eder. Böylece hem turboyu korur, hem de turbonun ürettiği basıncı kontrol etmiş olur. Bendeki Forge marka wg (waste gate) actuator ise, kafa kısmında daha sert yay ve diafram bulunan, t-jet için üretilmiş olan modifiye bir parçadır. Yay tansiyonu sert ve ayrıca rod boyu ayarlanarak yayın sertliği daha da arttırılabilir olduğundan, waste gate daha az ve geç açılır, böylece daha az egzoz gazı tahliye olup türbini çeviren egzoz basıncı artmış olacağından, turbonun ürettiği basınç da artmış olacaktır. Yani, ayarı 1 tur çevirip somun sıkıldığında ve rod kısaltıldığında, turbo basıncı yaklaşık 0,1 bar kadar artmış olacaktır. Mevcut ECU programı da buna göre AFR (air-fuel ratio) miktarını zenginleştirecek ve bu koordinasyon da aracın HP ve Nm. değerlerini arttırarak daha güçlü bir performans verecektir. Tabiki bu performans değerlerini dynamometrede görmek gerekir. Montajı ise, t-jet için üretilmiş özel bir parça olduğundan, orijinal waste gate actuator somunları sökülerek çıkartılıp aynı yere aynı somunlar ve segmanı ile yarım saat içinde kolayca yapılabilmektedir, extra hiçbir işlem veya parça gerekmez. Selam ve sevgiler.

Yer imleri