Arkadaşlar, daha 3200 km'deki aracımın sol ön lastiği balon yapmış. Lastikler fabrika çıkışlı Michelin Energy. Şimdi sadece bu balon yapan lastiği değiştirsem yeterli olur mu, yoksa diğerlerini de değiştirmem gerekir mi?
Printable View
Arkadaşlar, daha 3200 km'deki aracımın sol ön lastiği balon yapmış. Lastikler fabrika çıkışlı Michelin Energy. Şimdi sadece bu balon yapan lastiği değiştirsem yeterli olur mu, yoksa diğerlerini de değiştirmem gerekir mi?
Stepnedeki lastikte aynı marka model ise balon yapmış lastiğin yerine gelen lastikle eşleyin. 3200 km kullandığınız lastiğide stepne yapın.
Arif, normalde en azından iki lastiği (2 ön ya da 2 arka) yenilemek gerekiyor.Hatta ideali 4 lastiğin birden değişimi ancak 3200km deki bir araç için bu çok gereksiz.Tek lastik alarak güvenle kullanabilirsin.Tabi 3000km boyunca sürekli patinajla kullanım olmuşsa lastik durumuna bir bakılmalı.Ancak dediğim gibi normal şartlarda 3000km de tek lastik değiştirilebilir...
servıse bır sorsanız.normalde pıyasadan aldıgımız lastıklerde (en azından bnmkınde ole) balon garantısı var.Arda abı bu konuda varmı oyle bı garantı ???
Mustafa haklısın.Bence de olabilir ama araştırmak gerekiyor her markada var mı bir de kaç km ye kadar bu garanti var.Lastik konusu çok hassas haklı bile olsak bu balon değil başka birşeyden olmuş diyebilirler...
Yok hiç bir lastiğe balon garantisi vermiyorlar garanti yarılma vede balans tutmama gibi özelliklere veriliyor (yarılmanında bazı nedenlarine veriyorlar ) Kaskodan değiştirebilirsin ama bir lastik için kasko bozmaya değermi bilmem ..
Bencede stepne lastiğini tak balonluyu stepne yap :)
Cevaplar için sağolun arkadaşlar. Benim de aklıma ilk stepneyi takmak gelmişti, ama lastikler çelik jant stepne normal. Kaskoyu bozdurmaya değer mi, ben de bilmiyorum, heralde parasını verip değiştirticem gibime gelio.
yine de bir michelin bayisine göster. exper gelip kontrol eder. eğer çukura filan girmişsen birşey yapamaz. girmemişsen de bir bahane bulur o da ayrı konu ama yine de bir şansını dene. daha 3000 km kullanmışsın. yoksa stepnedeki lastikle değiştirt. aslında bu şekil de kullanabilirsin bir sorun olmaz.
Bugün lastikçiye gittim, stepnedeki lastik öne takıldı. Balon yapmış lastik de stepne oldu. Çukura girmiş olduğu için garanti kapsamında olmaz dediler ben de Michelin bayisine gitmedim hiç. Michelin lastikler yumuşak olduğu için bu olay sık olup dediler. Belki bir ara yolum düşerse gösteririm bayiye.
alla alla cok enteresan.aracımın ustunde orjınal lastıklerı varken (175/65/R15 Mıchelın Energy Saver) cok saglam bı cukura gırmıstım.jantın kenarı yamulmustu ama lastıkte hıcbısey yoktu.bence bırazda sansla alakalı.neyse gecmıs olsun.ısın masrafsız bı sekılde cozulmesı sevındırıcı...
Geçmiş olsun. Benim de başıma benzer bir olay gelmişti. Lastikler pirelli olduğu için pirelli bayisine gittim. Lastiği gösterdim. Adam baktı. Bu lastik daha önce patlamış ve fitil ile tamir edilmiş o yüzden garantiye girmez, ama istersen lastiği bırak, eksper gelince inceler, uygun görürse kullanım payını düşer, yeni lastik alımında o kadar indirim yaparız dedi. Ben de bıraktım. Bir müddet sonra olumsuz rapor adresime geldi. Zaten fazla bir beklentim de yoktu. Durum adamların dediği gibiydi. Benimkisi ya tutarsa hesabı.
Bu nedenle, lastikte patlak vb. durumlar yoksa bayiiye gidip lastiği göstermekte yarar var bence.
Bütün lastikler fabrika çıkışta michelin mi? Bende Bridgestone var da???
bugun sabah ısyerıne geldım, arabayı kapının onune park ettım.gozume sag on tekerde bırsey takıldı.anaa bı baktım balon yapmıs :-( neyse bugun gıdeyımde bakalım verdıklerı garantı ıse yarayacakmı burda :)
Geçmiş olsun bendede balon yapmıştı ama garanti saymadıkları için lastiği söktürüp balon yere takviye yaptırdım şuanda çok sağlam oldu ve balon gitti düzeldi..
ben alalı daha 1 ay oldugu ıcın hemen degıstırdıler :D:D bırde bana bı daha olursa senınde dedıgın gıbı abı yama yaparız.olması normal dedı.yok bırlesme yerımıymıs neymıs anlamadım :S
sıfır araç alırken lastiklerin garanti belgelerini de ayrıca veriyorlar...
yanılıyormuyum size vermedilermi?
sıfır araçta, km si bu kadar az, lastilerin garantisi devreye girmesi lazım...
herkezın lastıklerı farklı olabılıyor.daha once bununla ılgılı bır konu acılmıstı...
https://forum.grandepuntotr.com/gene...-verdiler.html
Arkadaşlar bu bahsettiğiniz balon olayı lastiğin yanaklarındamı oluyor?
Arkadaşlar balon sadece ön tarafta olacak diye bir kaide yok arka taraftada meydana gelebilir lastiğin sadece ön yüzüne bakıpta balon yapmamaış diyebilirsiniz ama birde arka tarafa bakın ,Mümkün mertebe 50 yanak aşşağısı kullanan arkadaşlar ayda bir kez lastiklerinizi kontrol ettiriniz...
arkadaşlar bir balonda bugün benim başımda patladı :S .... şimdi düşünüyorum kara kara ne yapsam diye...lastiklerde araba gibi daha 6.000 km de.Bridgestone Turanza.Bana bir garanti belgesi falanda verilmedi lastiklerle ilgili....götürsem bridgestone a garantiye girermi bu koşullarda acaba ?
balon yapan lastiği komple indirip tekrar şişirin eğer düzelmezse lastikçi yolu gözükür size.
Lastiğin yapısını oluşturan temel elemanlardan biri de karkas’tır. Otomobil lastiklerinde kullanılan karkas tekstildir (Naylon, Polyesyer, Rayon....). Herbir kord ipliğinin uluslararası standartlarla belirlenmiş esneme, gerilme, kopma... mukavemeti vardır. Kullanım esnasında bu değerlerin çok üzerinde darbe alınırsa tam darbenin alındığı noktada kord(lar) kopabilir. İç basınç herbir noktada eşittir ve bu basınca direnç korların koptuğu bölgede azalır. Bu nedenle, darbeli bölgeyi sadece kauçuk karışımı tutar ve direnç az olduğundan bu bölge dışa doğru esneme yapar (şişer).
Sebepler:
• Araçla seyir halindeyken, fren yapılarak keskin kenarlı çukura hızla girilmesi. Genelde ABS fren sistemi olmayan araç kullanıcılarından gelir. Lastiğin darbeyi tek noktadan almaması gerekir. Çukura kadar herşey yapılır ancak çukura girmek kaçınılmazsa fren pedalı ser bırakılır ve tekerleğin dönmesine izin verilir. Her çukura girildiğinde lastik yanaklarından şişecek diye bir kural yoktur. Hız, çukurun keskin kenarı, derinliği, araç yükü, şişirme basıncı, lastik serisi basık seri (yanak yüksekliği az)...gibi etkileri unutmayalım.
• Lastiğin keskin kenarlı kaldırım taşlarına sert bir şekilde çarpması. Kaldırıma çıkılması gereken durumlarda daha yavaş hareketlerle ve açı yapılarak çıkılmalıdır. Yine diğer faktörleri unutmamak gerekir.
• Taş veya metal yada benzeri sert bir cisim üzerinden geçerken yanağın aldığı hasar. Burada yine diğer faktörleri unutmamak gerekir. Şişirme basıncı, hız, lastik serisi ....gibi.
• Takma veya sökme esnasında lastik topuğuna hasar verilmesi.
evet arda çok haklısın
zaten amortisör patlamalarının % 99 u frenle çukura veya setlere girmekten meydana geliyor
bu konularda iki usta isim arda abi ve coşkun abi deneyimli bilgileriniz için teşekkür ederiz
arda haklı berker sen lastiğe bi baktır eğer sert bi çukura falan girmediysen
değiştirebilirler kaldıki lastikler bazen sadece darbe almakla balon yapmıyor
üretim aşamasında karkasın üstüne sırt deseni yapıştırılırken içerde hava kalmış olabiliyor buda lastiğin az bi kilometrelerden sonra balon yapmasına neden oluyor
biz genelde bu tür sorunu kamyon ve tır lastiklerin de yani daha büyük karkaslı lastiklerde yaşıyoruz
inşallah sorunun bundandır en azından garantiden değiştirirsin
Lastiklerin yanak kısımlarında oluşan gövde kırılmaları halk arasında lastiğin balon yapması olarak bilinir. Bu hasarlar lastik garanti kapsamına girmez ve sürücülerin kabul etmekte en çok zorlandıkları lastik hasarıdır. Tehlikelidir ve lastiğin acilen değiştirilmesi gerekmektedir.
Detaylı video için
Lastik Yanağında Balon Oluşması - YouTube
arkadaşlar 2011 model grande punto arabam var. 50 bin deyim şuan. sert kasise girdiğimden dolayı sağ ön tekerde balonlama oldu. ilk sorum şu. aracı aldığımızda kaç km de lastik değişimi yapmalıyız birde sizin bana önereceğiniz lastik markası varmıdır. teşekkür ederim.
böyle bir konu da varmış meğer.....:)
ben bu balonlu lastiklerle ne yapsam diye düşünüyorum normalde bu lastikleri daha yeni ikinci el olarak almamış olsam değiştirir yenilerini alırdım ama daha bu gün aldım baktım balonluymuş.....:(