merhaba
bor power kullanan arkadaslar yasadiklari deneyimleri paylasabilirler mi?
ilk kez duyanlar icin yag ve yakit katkisi. hem yakit tasarufu hemde motorun omrunu uzattigi soyleniyor.
Printable View
merhaba
bor power kullanan arkadaslar yasadiklari deneyimleri paylasabilirler mi?
ilk kez duyanlar icin yag ve yakit katkisi. hem yakit tasarufu hemde motorun omrunu uzattigi soyleniyor.
biraz daha ayrıntıya insen? kucuk bi tank yapılarak yakıta azar azar verilen sistemden mi bahsediyorsun?
bu konu daha önce konuşuldu.
Alıntı:
BOR POWER
Sürtünme, Tıkanma ve Korozyon Otomotiv Sanayinin ve Endüstriyel is makinelerinin en önemli sorunları arasında yer almaktadır. Bu Faktörler Motor ve Makinelerin Verimini - Ömrünü büyük ölçüde etkileyerek Enerji kaybını ve yakıt tüketimini artırmaktadır.
Olağanüstü özellikleri bulunan ve NNT Ar-Ge tarafından üretilen ileri teknoloji ürünleri, bor elmas tozu (MCDP) ve nanobor, Metal yüzeylerde oluşan sürtünmeyi, aşınmayı ve korozyonu düzenli olarak azaltır. Bu özellikleri, hammadde fiyatlarının yüksek olduğu günümüz şartlarında maliyet avantajları sağladığı gibi cevre kirlenmesini de azaltarak, doğaya katkıda bulunmaktadır.
Piyasada sürtünme, aşınma ve korozyon azaltıcı çeşitli ürünler bulunmaktadır, örneğin sıvı yağlayıcılar, kati yağlayıcılar yada kombinasyonlu hibrit yağlayıcılar. Yağlayıcıların en önemli görevlerinden birisi, sürtünen parçaların temasını engellemek amacıyla hareketli parçalar arasında bir katman oluşturup sürtünme ve aşınmayı azaltmaktır. Buna ilaveten soğutma, aşınmaları sıvama, korozyonları engelleme yada çalışma gürültüsünü azaltmak gibi özellikler sunabilir.
Belirtilen bu özellikleri pratikte birleştirmek o kadar kolay değildir. Çok hassas cilalanmış yüzeylerde bile yağlayıcı tabakayı kesen pürüzler vardır. Motorun çalışmasıyla kopan bu metal partikülleri nem, kir ve yağlayıcının kendisiyle etkileşime girerek korozyonel asitlere dönüşebilirler. Bu asitler metal parçalardaki aşınmayı ve yıpranmayı daha da körüklerler. Bu öncelikle kimyasal yağ ve kimyasal yağ katkılarının bir problemdir çünkü bu tür ürünlerdeki aktif maddeler yüksek basınç ve isinin da etkisiyle özelliklerini kaybederek ortamda negatif bir etki oluştururlar.
Bu yüzden ideal bir yağlayıcı, kimyasal etkileşime girmeyen ve büyüklükleri Nanometre boyutunda (1-10nm) olan aktif maddeler içermelidir ki pütürlü yüzeyleri sürekli düzleyebilsin. Bununla birlikte bu nano parçacıklar, kendi aralarındaki sürtünmenin az olması için, yüksek bir sertliğe sahip olmalıdırlar. BOR POWER ® içerdiği MCDP ile, tam bu istenilen özelliklere sahip bir nano yağlayıcı katkisidir. BOR POWER ® kullanımıyla sürtünen parçaların yüzeyleri, pahalı işlemlere gerek kalmadan, tam olarak sıvanır.
Oldukça azalan sürtünmeyi daha da aşağılara çekmek mümkündür. Düşünün ki bir dolap itmek istiyorsunuz. Altına yağ sürseniz bile bu dolabı itebilmek için bayağı bir güç harcamanız gerekmektedir. Burada tekerlekli bir araç isinizi çok daha kolay görmenizi sağlar. Bu düşünceyi, NNT yine nano parçacıkları ile gerçekleştirdi. Yüzey kaplamasından arta kalan nano parçacıklar, bilye yatağında bulunan bilyeler gibi, sürtünen parçalar arasında yuvarlanırlar. Nanobor kullanılması da bu etkiyi güçlendirerek, ideal bir tribosistemi ortaya çıkarır. Bundan dolayı hareketli parçalar arasında minimum sürtünme.
Bizim 1.3 dizel motorlar, Avrupada her 20.000 km de bir yağ değişim periyodu ile bile 250.000 km motor açılmadan kullanım vaadediyorken, Türkiye' de 10.000 kmde yapılan yağ değişimleri ile bor power a ihtiyac duyulur mu sizce motor ömrü açısından?
Kullananlar vardı çok uzun zamandan beri. Kullanıyorsun motor sesi ilk anda baya bir azalıyor, çekiş artıyor deniyordu. Sonra bu iş psikolojik dendi zira hep bu tip uygulamalar yağ değişiminden ve bakım döneminden sonra uygulandığından, bakımla gelen o canlılık ataklık bor power tarzı ürünlere yüklendi. Eninde sonundan döndü dolandı ve herhangi bir artısının olmadığı noktasında uzlaşıldı. Bunun uzun dönem kullanım yorumları dizel olsun benzin olsun modifiyem.com forumunda vardı. Merak edenler orada arama yapabilirler.
https://forum.grandepuntotr.com/kamp...farki-ile.html
Ben buradada konu açmıştım ürün hakkında fazla yorum yapmak istemiyorum kullanan arkadaşların yorumlarını okumanız yeterli...
bor diye aratinca cikmiyor baska baslik.
link verirseniz daha faydali olur...
Femolinin mesajının en başında link var zaten :)
Ben uzun zamandır kullanıyorum. Aracıma katkısı olduğunu düşünüyorum :)
aaa düşünmezsen olmaz dostum. öncelikle inanmalısın :) :P
Bor power yağ katkısının herhangi bir zararı olduğuna dair hiç bir olumsuz yazı okumadım.Ben kendi aracımda yaklaşık 1 yıldır kullanıyorum kesinlikle faydasını gördüm.Fakat servis olarak yağ katkısı kullanımını kesinlikle tavsiye etmiyoruz zira bu tür katkıların Fıat tarafından test edilip herhengi bir zararının olmadığının bildirilmesi gerekli.Daha sonra motorda meydana gelebilecek yağlama sorunlarında fıat yağ numunesi istemektedir yapılacak analizde herhangi bir katkı maddesine rastlanırsa malesef motor garantisi iptal edilmekte ve ücretli onarım yapılmaktadır.Saygılarımla..
Alıntı:
BOR, NANOTEKNOLOJİ İLE BULUŞTU
DÜNYA “BOR POWER” KULLANIYOR
1-DÜNYANIN İLK NANOTEKNOLOJİK “BOR” İÇERİKLİ NANO YAĞLAYICISI
2-DÜNYANIN İLK NANO PARTİKÜLLÜ BOR ÜRÜNÜ
3-DÜNYANIN İLK NON TOXİC-ZEHİRSİZ YEŞİL YAPRAK İŞARETLİ ÜRÜNÜ
4-DÜNYANIN İLK SIFIR KM ARAÇLARDA DAHİ TAVSİYE EDİLEN ÜRÜNÜ
5-DÜNYANIN İLK EN SERİ ISI İLETKEN ÖZELLİKLİ ÜRÜNÜ(1200Wm/K)
6-DÜNYANIN EN SERT KORUYUCU FİLM TABAKASINI OLUŞTURAN ÜRÜN
7-DÜNYANIN İLK TİMKEN AŞINDIRMA DEĞERLERİ 0,0001 OLAN ÜRÜNÜ
8-DÜNYANIN İLK ASİT VE KOROZYON ÖNLEYİCİ YAĞLAYICISI
EKONOMİK VE MEKANİK KAZANIMLAR
“TÜV-NORD (ALMANYA)”, “BAM (ALMANYA STANDARTLAR ENSTİTÜSÜ)”, “USA. TEXAS SWRI ENSTİTÜSÜ”, “ASTM-AMERİKA”, “BOSCH”, “SHELL” İTÜ ve diğer kurumlarda yapılan testler ve alınan belgeler,NNT AŞ.’nin Nanoteknolojik Bor üretimindeki başarısını başta Amerika,Almanya,Fransa,Avusturya,Rusya,Belçika,Hol landa,Dubai olmak üzere dünyanın 14 ülkesine sattığı ürünlerle kanıtladığı gibi,aşağıda belirtilen BOR POWER faydalarını da dünyada hiçbir yağlayıcının yapamadığı şekilde tescil etmeyi başarmıştır. Almanya’nın dünyaca ünlü akreditasyon kurumu olan TÜV test merkezinde 2007 model,sıfır km Mercedes S-320 CDI motorunda yapılan sıralamalı performans,yakıt tüketim,eksoz emisyon,zararlı gaz atılımı,yağ ısısı gibi testler sonucu ortaya çıkan neticeler konunun uzmanı Alman mühendisleri şaşırtmayı başarmış,bizleri ise gururlandırmıştır.
1-YAKIT TASARRUFU:%5-20 ARASI
2-PERFORMANS (MOTOR GÜCÜ):%5-9 ARASI
3-YAĞ ÖMRÜNÜN %100 ARTMASI
4-PARÇA ÖMRÜNÜN %100 ARTMASI
5-EKSOZ CO2(KARBONDİOKSİT) ORANININ %15 AZALMASI
6-RAHATSIZ EDEN SESLERİN AZALMASI
7-HARARETİN ÖNLENMESİ
8-YAĞ EKSİLTMENİN AZALMASI
9-KAYIP ENERJİNİN KAZANIMA DÖNÜŞMESİ
BOR POWER MS-250 Motorların ömrünü ve servis kalitesini arttırmak ,enerji kayıplarını önleyerek ekonomik ve mekanik kazanımlar sağlamak amacıyla geliştirilmiştir.ENERJİ BAKANLIĞI ve ULUSAL BOR ARAŞTIRMA ENSTİTÜSÜ ile teknik iş birliği devam eden NNT A.Ş. Nanoteknoloji uzmanı profesör ve yardımcı kadrosuyla bugün itibari ile Türkiye''de kendisine ait Know-How'' lar ile Nanoteknolojik Bor uç ürünleri, Nano ölçekli Bor üretebilen ilk Nanoteknoloji firmasıdır.BOR POWER markalı ürünler şu anda birçok dünya ülkesine ihraç edilmekte ve pazara girdiği her ülkede büyük beğeni ve takdir kazanmaktadır.Cumhuriyet tarihinde bir ilki başaran NNT AŞ, ülkemizi BOR POWER ürünleri ile Dünyanın gelişmiş ülkelerine Nanoteknolojik Bor satar hale getirmiştir.
Yeni değiştirilmiş yağın içerisine katılan BOR POWER, aracın 20-25 dakika rölantide çalışması ile ,motor içinde eşit şekilde homojenize olur. Ortalama 5 litre karter yağ hacimli bir motorun içerisinde ,iç yüzeylerin en ince noktalarına kadar nüfuz eder. Motor içerisindeki BOR partikülleri 6-7 saatlik bir çalışma süresinden sonra koruyucu film tabakası oluşturur. Motor yağı içerisindeki BOR kristallerinin 60% kadarı koruyucu film tabakasının oluşumuna gider , diğer 40%’lık oran ise yağ değişimine kadar yağın moleküler yapısında eşit olarak yüzerler. Mekanik ve Ekonomik tüm faydalarına bilimsel çerçeveden bakıldığında kendi uzman ve kaynaklarımızla geliştirmiş olduğumuz bu Nanoteknolojik ürün emsallerinden tamamen farklı özelliklere sahiptir.
NNT Nanoteknoloji A.Ş.''nin bulduğu ve dünyada henüz bir benzeri olmayan yöntemle elde edilen Nanotenolojik MCDP Bor kristalleri ile, benzinli, LPG'li ve dizel taşıtların motor aşınmalarını sıfıra yakın bir düzeye indirmektedir. Motorların iç yüzeyini elmasa yakın sertlikte bir film tabakası ile fiziksel olarak kaplayarak sürtünme ve aşınma hasarlarını önlediği gibi, motorların beygir gücünde %10 düzeyinde artış sağlamaktadır. Sıvı karışım halinde motora uygulanan BOR POWER, motor hararetinin aşırı yükselmesine engel olarak performansın düşmesini önlemekte ve motor yağının ömrünü en az iki kat uzatabilmektedir. Diğer bir özellik de, yakıt tüketimini yüzde 20’ye varan oranlarda düşürmesidir. BOR POWER teknolojisinde yağın içine özel Bor atomlarının yerleşmesi ve dağılması sağlanmaktadır. Bu teknolojinin amacı, sürtünen yüzey çeperinde 6 atom kalınlığında bir koruma kalkanı oluşturmaktır. Bor, gerek elmas kadar sert olması, gerekse ısıyı mükemmel yalıtma özelliğiyle şu ana kadar üretilmiş en yüksek performanslı yağlayıcı maddelerden birini oluşturmuştur. Bunun dışında diğer yağlayıcılar ve katkı maddeleri yağlarla kimyasal tepkimeye girerken, Bor Power herhangi bir tepkime yaratmadığı için ömrü diğerlerine göre çok daha uzundur.
KULLANIMI
600 cc kutu ,18 lt yağa kadar kapasiteli motorlara 1 kutu konması yeterlidir.
Ürün 30.000 km görevini yapmaktadır.
Teknolojik her cihaz ve ürünün kullanma talimatına uyma gereği olduğu gibi, BOR POWER'ın da kullanımında uyulması gereken kurallar tüketici tarafından çok iyi incelenmeli ve kullanım talimatlarına riayet edilmelidir. Bor Power kullanıcısı,aşağıdaki ürün kullanma talimatına uyması halinde kazanımları maksimum seviyede görür ve Nanoteknolojinin hazzını yaşar.
" Aracınızın yağını ve filtresini değiştiriniz.
" Aracınızı 10 dakika çalıştırıp ,yağın ısınmasını sağlayınız. (70-80°C)
" Aracınızın motorunu stop ediniz.
" Bir kaç dakika çalkaladığınız BOR POWER'i ,motor kapağını açıp yağa boşaltınız.
" BOR POWER'ın motorda eşit dağılımını sağlamak için aracınızı 15-20 dakika çalıştırınız.
ÖNEMLİ:
a- Mekanik arızası olan motorda kullanmayınız.
b- Çaptan düşmüş,Rektefiye süresi yaklaşmış,mekanik müdahale gereken motorda daha iyi bir performans yaşamak için motor tamirinden sonra kullanınız..
c- Kullanılmış-eski yağa katmayınız.
d- Filtre ve yağı değiştirmeden kullanmayınız.
e- Motor ısısı orta hararete gelmeden uygulamayınız.
f- BOR POWER uygulanan motoru en az 20 - 25 dakika mutlaka çalıştırınız
yazılanlara bakınca şimdi en etkili bor katkısı gibi gorunuyor ancak motorsilk 150bin km motorda kaldıgını iddia ediyor bu 30 bin km bu nasıl oluyor?? şimdi motorsilk mi daha etkili bu mu kafam karıştı biraz çelişki oluştu gibi.
ntt'nin 60,000 km olanlarıda var(çeşitli km aralıklarında kullanılacak şekilde ürnler var)yani 30,000km'lik değil,40,000-60,000 km'lik olanlardan alabilirsin.
Yağ ve Yakıt Katkılar - Oto Aksesuar - Ereyon.com.tr Ekonomik Reyonlar!
motor silk,ile aynı ürün.tek fark,motor silk,amerikada üretiliyor.kullanım süreleri ile ilgili,nnt bor power'ın sitesine girip ,mail atarak,cevabı öğrenebilirsin sanıyorum.
Ben uzun bir süre nnt yönetim kurulu başkanı ile görüştüm. Üstüne basa basa söylediği şey "borpower yağ katkısı" değil. Bu bir "yağlayıcı "diyor
yaglayıcı da ne demek hani borik asitle tepkimeye giren metaller elmastan daha sert bi maddeye donusuyordu bu islem yaglamak mı?
Ben iki ürünüde kullandım motorsilk'ten daha çok memnun kaldım gerçekten arabayı baya rahatlatıyor
en pahalısı da o zaten. ben de onu kullanıyorum
bugun araci 30 bine soktuktan sonra bor power ilave ettim.
daha once 130ytl euro dizelle yaklasik 675 km yol gidiyordu.
bugun 130liralik aldim gene bakalim ne kadar gidicegim..
dada once 130 ytl ye aldıgın kadar mazot bu zamlardan osnra alamazsınki, hatalı bir olcme oldu bu :)
daha once dedigim 1 hafta oldu yaahu
dun persemb pazarında bi ilana gozum takıldı bor pawer ilanıydı bi gidim fiyat sorım dedim adam 100 ytl fiyat çekti yuhhh dedşm yaaa bune ...bende 40,000 bakımını beklıyorum alıp denicen valla femolıde kaç kuruş acab bu bor power..???..
45 ytl miş harbiden fiyat çok uygun
fiyatı 45 ytl bizdede, isteyen arkadaşlara kargo ile gönderi yapıyoruz kargo ücreti 3,90 yada 4,90 ytl tutuyor gittiği yere göre....
arkadaşlar bor power konusunda kafa akrıştıracak bir durum yok.yapılan birçok araştırma mevcut.ve bunlar belgeli.bor'un bu katkı özelliğini bulanda bir türk bilim adamı
bizdeki etkiler psikolojik olabilir,neticede 1.4 bir araçta perfonmans anlamında sağladığı etki düşük olacaktır,bizimde bunu hissetmemiz çok zor.kaldıki asıl etkisi motor içindeki sürtünen parçalarının aşınmasını önlemek zaten asıl işlevide bu,ve tabiiki uzun vadeli bir sonuç ortaya koyuyor,ama kimse ben aracıma bor katkı koydum canavar gibi oldu gibi bakmasın.bu aracınızı koyduğun anda canavara dönüşterecek mucizevi bir olay değil.ama bilimsel bir gerçek.örnek:yüzde beş tasarruf sağlasa,100km/7 lt yakan bir araçta,bu tasarru olayı 0.35lt farkettirirki,özellikle şehir içi kullanımda ve kullanım tarzına bağlı olarakda bunu hissetmek mümkün değil.uzun yolda yapılacak bir testte bir depo benzin harcadığınızda (45lt)farkedecek miktar 2 lt civarıdır.)eğer her iki sürüş testinde bütün koşulların birebir aynı olduğunu varsayarsak.ama birinde ayağınızın gaza biraz fazla gitmesi bütün sonucu değiştirecektir.kısacası aracın hareketli motor parçaları üzerinde faydalı bir etkisi olduğu kanıtlanmış bir olay,ekonomi ve güç ise ,bizim bunu hissetmemiz pek mümkün değil.bu durumda yapılacak tek şey,aynı dinama cihazında ve araçta hiçbir değişiklik yapmadan her iki koşulda ölçüm yapılması olacaktır.ve sanıyorum ürün etkisini,belirli bir km yaptıktan sonra gösteriyor.Alıntı:
Haziran 2006 dan itibaren İngiltere Ford ve Almanya BMW araçlarında ******* kullanmaya başlamıştır.
Yüzyılın en önemli buluşlarına verilen R&D 100 ödülünü almıştır.Bu ödül bilimin Nobel‘i diye adlandırılır.Bu buluşu ile Prof. Dr. Ali Erdemir Triboloji bilimine çağ atlatan bilim adamı olarak literatürlere geçmiştir.
************* metallerde sürtünme katsayısını 0.01’e düşüren bu buluşun ürünüdür.
Ham maddesi Bor madenidir.DÜNYA REZERVİNİN %70 Nİ ELİNDEN BULUNDURAN VE BİR ÇOK MADDEDE KULLANILAN BOR ELEMNETİ İLK DEFA BU ÜRÜNDE KULLANILMIŞTIR. ****** Bor madeni işleterek üretilen dünyadaki tek üründür.
****** yağ katkısı değildir.YAĞ DEĞİŞTİRMEDEN ETKİLENMEZ.Metal katkı ürünüdür.
Dünyada üretilen tüm yağ katkı maddelerinden 40 kat daha etkilidir ******* üstün teknolojisi sayesinde motor içinde ilk görevi kalitesiz yakıtlardan oluşan kurum ve karbon atıklarını temizler.
Sıvı olarak Borik Asit halinde bulunan ürün metalle karşılaşınca kimyasal reaksiyon geçirir Borik asit halinden katı hale geçerek Boroksit’e dönüşür.Ve metal yüzeylerdeki aşınma çiziklerine dolgu yaparak metallere nüfuz eder.Boroksit’in özelliği: Dünyada bilinen en sert element elmastır Boroksit elmastan daha sağlam ve güçlü bir yapıya sahiptir.Bu özelliğinden dolayı metallerde yüzey kalitesini ve mukavemeti çok yüksek oranda arttırır.Ürünün içerisinde bulunan 0.2 mikron küçüklükteki bor partikülleri çalışan iki metal arasında bilye görevi görerek raylı bir sistem oluşturur işte bu sayede metallerde sürtünme katsayısını 0.01’e düşürür.
ONAY VE BELGELER
Dünyada alanında API belgesine EPA belgesine ABS sertifikasına sahip tek üründür.NASA’nın onayladığı ve kullandığı teknolojidir.
FAYDALARI
Sürtünmeyi yok ettiği için aşınmayı %98 daha aza indirir.Sürtünmeye harcadığı enerjiyi tasarruf dönüştürür.
% 10 yakıt tasarrufu sağlar.
Kompresyon kaçaklarını önlediği için yağ eksiltmeleri azaltır.Egsozdan duman salınımını azaltır.
Beygir gücünü ( 2 ile 6 ) HP arası arttırır.
Tork değerlerini % 10 civarında arttırır.
Aşınan yerlere dolgu yaptığı için motorunuzu onarır.İlk günkü haline yakın duruma getirir.Soğuk havalarda kolay ve aşınmadan çalışmasını sağlar.
Bor madeni ısıyı 10-15 oC kadar kendi bünyesinde absorbe eder ve metallere yansıtmaz. Böylece harareti önler.Aşınmayı azalttığı ve ısıyı dengelediği için madeni yağın kirlenmesini engeller ve ömrünü uzatır.
Ürün sıvı halde yağın içinde kalmadığı için yağ değişimlerinde yağla birlikte boşalmaz. Metallerde Boroksit olarak kalır böylece yağ değişimlerinden etkilenmez.
Sadece bir defa kullandığınızda 150.000 km motorunuzda görevine devam eder. Bu nedenle dünyadaki en ekonomik katkı ürünüdür.
Motor ömrünü en az iki kat uzatır.
KULLANIMI
Yağ ve yağ filtresi yeni değiştirilmelidir.
ÖNEMLİ NOT: Aracınız 8 lt ye kadar yağ kapasiteli bir araç ise 475 ml lik ******* i komple yağa dökünüz.Aracınız 3 lt dahi olsa yine aynı şekilde kutuyu tam olarak boşaltmanız gerekmektedir.Her 8 lt ve katlarına kadar birer kutu katınız.
Yeni yağ ile motorunuzu çalıştırınız.Hararet 80 oC’ye gelinceye kadar ısıtınız.****** kutusunu iyice çalkalayınız.Dibe çökmüş olan Bor partiküllerinin karışımını sağlayınız.Motoru stop ediniz ve ****** tamamını motora ilave ediniz.
******* uygulandıktan sonra motorunuzu 15 dakika rolantide çalıştırınız veya 30 km yol katediniz.
Tüm sentetik ve mineral yağlarla uyumludur.
Benzin dizel LPG vb. ile çalışan tüm otomobil otobüs kamyon traktör ve iş makineleri ile deniz araçlarında güvenle kullanılabilir.
Sıfır ve yeni rektefiyeli motorlarda 8000 km’den sonra kullanınız.
DÜNYADAKİ REFERANSLARIMIZDAN BAZILARI
Daimler-Chrysler (Nourth America )
Ford
General Motors
Hundai
Toyota
Honda
Nissan
Nascar Racing Teams
Bartell Yachts
Bimba Corporation
Boeing Aerospace & Aircraft
Robert Bosch
Chem Tool
Enron Wind
General Petroleum
Haliburton Corporation
Henkel Chemical
Hitachi Refrigeration E117
Florida Light and Power
Fujikoshi
Husqvarna
Idemetsu
Kaiman Aerospace
Marine Industries
Matsushita
Mitsubishi Heavy Industries
Mitsubishi Metals
Mitsui
Navistar
Neste/Fortum Oil
Nihon Chemical Kogyo
Nihon Victor Oil
Nisseki
Parking America
Raceway Marine AB Sweden
Ryder Trucks
Ryobi
Shandong Provence/China
Southern Marine
Sumitomo Heavy Industries
Sumitomo Lubricants
Tayteks/Turkey
Toei Sagyo
Volvo N. America
Von Weise Gear Co.
Wellstream North Sea
Yasuda Fire and ty
Mabuchi Motors
Alıntı:
Bilim Oscarı'nın Türk adayı
Amerika, Argon Devlet Laboratuvarı'nda görevli Türk profesör Ali Erdemir'i konuşuyor. Yaptığı buluşlarla ABD'de birçok ödül kazanan ve dünyanın en önemli 100 bilim adamı arasında yer alan Prof. Dr. Ali Erdemir son olarak bilimin Oscar'ına aday gösterildi.
Chicago Üniversitesi ve ABD Enerji Bakanlığı'na bağlı Argon Ulusal Laborutuarları'nda araştırmalar yapan Prof. Dr. Ali Erdemir, sürtünme katsayısını sıfıra indiren buluşu ile yeni ödüllere layık görüldü. ABD Enerji Bakanlığı'ndan 2 milyon 140 bin dolarlık (yaklaşık 500 milyar lira) araştırma ödülü kazanan Dr. Ali Erdemir, ayrıca, sürtünme ve aşınma teknolojisi ile ilgili araştırmasıyla Mühendisler Birliği'nin her yıl bir kişiye verdiği ‘‘Edmond E. Bisson Ödülü’’ne layık görüldü.
EN BÜYÜK ÖDÜL
Yepyeni bir karbon kaplama geliştirerek dünyanın en kaygan maddesi olan teflondan 40 kere daha kaygan bir teknoloji ortaya koyan Prof. Dr. Erdemir, ABD'de yayınlanan ünlü bilim dergisi ve bilim televizyon kanalı Discover tarafından ABD'de ‘‘bilim Oscarı’’ sayılan Discover Ödülü'ne aday gösterildi. Discover organizasyonu tarafından yapılan açıklamada, 4000 bilim adamı arasından 10 branşta 40 kişinin seçildiği ve 14 kişinin ödül alacağı kaydedildi. Ali Erdemir, sürtünme ve aşınma teknolojisi ile ilgili bilim dalındaki en şanslı aday gösteriliyor.
Dr. Osman Eryılmaz ve Georgi Dansky ile birlikte bilimsel araştırmalarını sürdüren Prof. Dr. Ali Erdemir'in buluşu, Amerika'da büyük yankı uyandırdı. Ekibin bulduğu borik asit ağırlıklı motor katkı maddesi, motorlarda en az 70 bin kilometre dayanan koruyucu bir tabaka oluşturarak aşınmayı azaltıyor. Prof. Erdemir, bulduğu katkı maddesi ile ilgili şu bilgileri verdi:
BÜYÜK TASARRUF
‘‘Halen kullanılan araçların motorlarında sürtünme sonucu açığa çıkan enerji boşa gidiyor. Kaybolan bu enerjiyi nasıl en aza indirebileceğimizi 10 yıl boyunca araştırdık. Bulduğumuz katkı maddesi ile motorlar, 10-15 kat daha az aşınıyor, motor gücü artıyor. Motorların sürtünme katsayısı var. Katkı maddesi, sürtünme katsayısını 3-4 kat düşürünce sürtünmeyle kaybolan enerjiyi motor gücünün artmasında kullanıyoruz. Motorun çalışma durumuna bağlı olarak gücü yüzde 5-10 oranında yükseliyor. Motor yağı ile bu katkı maddesini katıp arabayı kullandığınızda o farkı rahatlıkla görüyorsunuz. ABD'de halen motorlardaki aşınma ve sürtünmeye bağlı kayıpların yıllık maliyeti 100 milyar dolara yakın. Katkı maddesini hazırladığımız borik asit, Türkiye'de oldukça bol bulunan boraks madeninden elde geliyor. Motor yüzeylerinde kaygan tabaka oluşturan katkı maddesi etkisini 50- 70 mil (yaklaşık 100 bin kilometre) sürdürüyor, kolay aşınmıyor. Bu nedenle motor yağı değiştirme süresi de çok uzayacak, çevreye zararlı bu atık maddenin tüketimi azalacaktır.’’
Ali Erdemir kimdir?
Adana'da dünyaya gelen Prof. Dr. Ali Erdemir, yüksek öğrenimini İstanbul Teknik Üniversitesi'nde yaptı. İTÜ'den 1977'de mezun olan Erdemir, İskenderun Demir Çelik Fabrikası'nda 2.5 yıl çalıştıktan sonra, 1979 yılının ilk aylarında master ve yüksek lisans eğitimini yapmak üzere Georgia Üniversitesi'ne gitti. 1986 yılında askerlik için Türkiye'ye dönen Ali Erdemir, 6 ay boyunca iş aramasına rağmen, ABD'de edindiği bilgileri değerlendirecek düzeyde bir iş bulamayınca, 1 yıl sonra doktora sonrası öğretim için ABD'ye döndü ve Argon Laboratuvarı'na girdi. Prof. Dr. Ali Erdemir, ‘‘Geçen 10 yıllık süre içerisinde Türkiye'de sanayi ve endüstri dallarında büyük aşamalar kaydedildi. Bugün olsa belki kendime göre iş bulurdum’’ diyor. Prof. Erdemir, ‘‘Türk olarak böyle bir buluşun sahibi olmak bana gurur veriyor. Çok mutluyum. Bilim adamı olmaya ilgi duyanlara tavziyem, yolunuza çalışarak devam edin. Bir şey keşfetmek veya geliştirmek güç değil’’ diye konuşuyor.
Dr.Erdemir'in karbon kaplama konusundaki buluşu, ABD'de 30'un üzerinde bilim dergisinin yanı sıra ünlü Populer Science dergisinin Nisan sayısında da yer aldı. Dr.Ali Erdemir'in yeni buluşu ile ilgili olarak daha fazla bilgi almak isteyenler, Argon Laboratuarları'nın İnternetteki web sayfasına şu adresden ulaşabilirler: Argonne National Laboratory ... for a brighter future
civic aracıma 6 sene puntoma da birkac ay once uyguladım motorsilki. Arastırma yapmadan hicbirsey yapmam. Ben 5.5 L fabrika verisi olan bir aracla 5L yakabiliyorsam ve butun aynı model araclardan daha seri bir aracım varsa ve motora bundan baska en ufak bir mudahelem olmadıgından rodajımdan sonra bu urunun faydalı oldugunu dusunurum. Puntomun sesi dahi degisti bilgisayar tuketim degerlerinde 4.2 L den gidis donuslu daha dusuk bir veri goremiyordum artık 4.0 lari goruyorum. Arac otomatik oldugu halde performansı bana zevk veriyorsa psikolıjik etki oldugunu kanıtlasalarda bu zevk icin bir sonraki aracımada alırım :))
bostanci sanayi sitesinde 50 ytl. tar oto jeep. kredi karti geciyor.
İstanbuldan yada başka illerden iseyen arkadaşlar varsa birleşip 45 ytl den gönderebilirim ..
ben istiyorum su 40.000 i bi atlatımde hberleşiriz.
Kemal Oto | Bor Power Nano Teknoloji Motor Katkı Yağları Nano Yağlayıcı
Bu adresten gerekli bilgileri edinebilirsiniz..
arkadaslar simdi bu motro yagına katılıyo anladıgım kadar ile. fakat birde ufak bir plastik siseye sıvı sekilde konulyor ve oradan emme manifolduna uzatılıyor o şişedeki sıvıya bor diyor usta 3000 km gidiyormus . bunu duydunuzmu 350 ytlye takılıyor
ben motorsilk in ürününü öneririm. biraz daha pahalı fakat farkı hissetmek çok kolay.
Evet o olayıda gördüm bir kaç arabada bor madeni vede su ile çalışıyor bor çözelti oluyormuş oda yakıt olarak yanma odasına gönderiliyormuş hem daha iyi bir yanma hemde ekonomi oluyormuş şöle küçük bir kutusu var ....Ama şöylede bir durum var taktıran randıman alamayıp ertesi ay söktürüyor nedenini bilmiyorum yaklaşık 5,6 senedir var gerçekten iyi bişi olsa baya duyulurdu...
hmm bunu takan kişileri tanıyorum. onlar randıman aldıklarını soyluyorlar Mehmet. ama kafamda karıstısen böyle diyorsan vardır bir şey. yalnız bana bunu soyleyen usta eski sistem gazlı arabalarda kullanıyoruz bor yakıtı bitince hissedilir bir guc kaybı oluyor ddedi. taktıırp cıkarmasam nasıl olur acaba işe yaramazsa da oyle dursun. ne dersin
Valla sen bilirsin geçen hafta bir toyotacı müşterim söktürmüş onun nedeni belli bir süre sonra çekmedi felan dedi uyumsuzluk oluşmuş yani aslında çokta fazla ilgilenemedim yok didiklerdim konuyuda .İstersen taktır bir dene ama yine de taktırmadan önce avantaj vede dezavantajlarını bir araştır ...Ben bişiler öğrenirsem yazarım buraya...
www.bor-kar.com adresinden gererkli bilgileri edinebilirsiniz arkadaşlar geçenlerde başçavuş bi tanıdık geldi o uzun süredir kullandığını ve memnun olduğunu hatta daha sonra askeriyeden bir çok arkadaşınada taktırıp onlarında memnun oldukları hem yakıt hem performans olarak söyledi
bence de az da olsa yararı olacaktır. zararı olacağını sanmam.
350 fiyat yüksek yalnız bu işlemi izmirde 170-200 ytl arası yapıyorlar ki zaten merkez izmir patenti alan usta izmirde ankarada 300-350 ytl diyorlar ancak iyi pazarlık yaparsan ankarada 200-250 ytlden fazla vermezsin bu fiyatın içinde zaten 5 lt de bor veriyolar oda yaklaşık 2000-4000 km arası götürüyormuş bittiği zamanda 5 lt bidonu 29 ytl diye biliyorum
Benim bacanağım taktırdı opel vectra 2000 motor'a hiç bir faydasını görmedi ne performansta nede yakıtta daha sonra aracını sattı
Sesi azaltıyorsa olabilir ben şikayetim ses performand güsel ama ses istemiyorum seste ne kadar etkili bilen var mı
Ben motora ve şanzımana motorsilk boron cls + chiptuning + eko66 yakıt tasarruf cihazı taktırdım aracımın performansı süper oldu hemde daha ekonomik gidiyor hemde çevreci oldu duman + zehir 0