.
.
bu arada kullanan arkadaşlarda tecrübelerini ve fiyatları bizlerle paylaşırlarsa seviniriz.
bende eibach 5 cm lık var cok memnunum konforu ve yol tutusu mukemmel...
320 ytl ye almıstım yaklasık ıkı ay once
orjinal amortisörlere takılan spor yaylar çok fazla zorlandığı zaman amortisör patlayabiliyor aklınızda bulunsun bişeyi ya tam yapın yada hiç vogtland seti alın bence adamların baya bir garantiside var bi bakın bence set halinde
gerçekten bazen komik oluyorsunuz balonmu bu zorlanınca patlasın. Evet orjinal amortisörlerle yay kullanmak amortisörün daha kısa sürede deforme olmasını sağlıyabilir . Fakat zorlanınca patlıyormuş falan tarzında birşey mümkün değil. Bahsedilen kitler 1000 ytl civarı ve üstü herkesin gücü yetmeyebilir.
912 euro fiyatı varmış ayarlanabilir spor amortisör kitinin
912 euro = 1789 YTL
152 euro = 300 YTL
1789 + 300 = 2100 ytl + montaj masrafı buyrun burdan yakın :D
arkadaşlar kendi konumu geri hortlatıyorum 320 ytl ye eibach sportline buldum sizce fiyat uygunmudur ?
3.5. tak apex olur H&R olur Eich olur :) voglanta yaklasma :)
3.5 lik H&R kullanıyorum 26.000 kmdir. 320 ytlye aldım, kartaş serwiste garanti kapsamında 100 ytlye taktırdım. çok güzel indirdi (lastik-çamurluk arası 4 parmaktan 2 parmağa indi). yumuşaklığı da ideal, zıplama da yapmıyor saçmasapan yaylanmıyor da. yol tutuş ciddi bişimde güzelleşti, yana yatmalar son buldu. yürüyen aksamda da hiçbir sıkıntıyla karşılaşmadım. tawsiye ederim
alper aracının fotoraflarına tekrar baktım. H&R da düşünüyorum ama internetteki araştırmalarımda ankarada satan birilerine ulaşamadım. sen fm tuning den almışsın onlarda h&r kalmamış mad getiriyorlarmış varsa eğer bildiğiniz bir yer h&r da düşünebilirim.
walla kalmamış deil de zaten siparişle getirmişlerdi bnmkileri de. 1 haftada geldi. öle yapamıyorlar mı? yoksa türkiye distribütöründe mi kalmamış
Valla getirmiyoruz dedi fazla irdelemedim bende alper. Yarın proshop finspeed belli başlı yerleri arıyacam bakalım.
bende 3.5 cm vogtland var konfor farkın neredeyse yok yoltutusuda zaten arttı kesinlikle cok iyi bir marka siddetle tavsiye ederim zaten vogtland lar eibach la aynı fabrikadan cıkıyorlar...
Helezon(yay) alacak arkadaşlar için yaptığım araştırmayı sizlerle paylaşmak isterim...
Pozitif Otomotiv (H&R TR Distribütörü [İstanbul]) H&R 3.5" yay 315 YTL
Pozitif Otomotiv (H&R TR Distribütörü [İstanbul]) H&R Coilover Set 2400 YTL
Özen Ticaret (H&R Satıcı [Ankara]) H&R 3.5" yay 320 YTL
Özen Ticaret (MAD Satıcı [Ankara]) MAD 3.5" yay 260 YTL
Benlioğlu Ticaret (Eibach TR Distribütörü [Istanbul]) Eibach Sportline yay 185 Avro
Powertech(Eibach Satıcı [Ankara]) Eibach Sportline yay 197 Avro
Sportline'nın kodu E20-30-010-01-22 mi? 02-22'yi bulamadığım için 01-22'yi denedim ama eski helezona döndüm çünkü arabada tek başıma olsam da yol yamalarında, köprü bağlantılarında vs. aşırı zıplıyordu, hatta bir kaç kere amortisör dibe vurdu
https://forum.grandepuntotr.com/attachments/motor-ve-yuruyen-aksam-modifikasyonu/2317d1208872521-eibach-sportline-5-cm-urun-kodu-ozet1-jpg
https://forum.grandepuntotr.com/attachments/motor-ve-yuruyen-aksam-modifikasyonu/2319d1208872799-eibach-sportline-5-cm-urun-kodu-ozet-jpg
Ahmet bey Türkiyeye 02-22 kodlu sportlinelar gelmiyor. Şuan bende dahil eibach kullanan punto sahibi arkadaşlar 01-22 kodlu yayları kullanıyor. Dizel ile benzinli model arasındaki ağırlık farkından dolayı 01-22 kodlu yaylar dizellerde benzinli modellerden biraz daha sert tepkiler verebiliyor fakat bu tepkiler sınırlar çerçevesinde.
FIAT - fiat.com.tr
yukarıda verdiğim teknik tablodada göründüğü gibi
sizin aracınız; 1105kg
benzinli modeller ise ortalama 1055kg civarında
aralarında 50kg gibi bir fark mevcut 50kg + 1 kişi demek bu yüzden 01.22 02.22 arasında oluşacak fark araca 1 kişinin binmesinden daha fazla olamaz.
Katılıyorum, aradaki fark rahatlıkla ihmal edilebilir.
Eibach 50mm sportline yayları takmadan öncede edindiğim izlenimlere ve yayları taktıktan sonra üstüne eklediğim kendi izlenimlerim sonucu amortisörlerimizin yay kullanmak için gerçekten çok yumuşak olduğuna karar verdim. Yaylarla her çukura girdiğimde amortisörler dibe vuruyor. Şimdilik dayanılabilir seviyede olsa bile bir süre sonra ön takımla ilgili ciddi sıkıntılar yaşacağım veya yaşayacağımız kesin.
Bu yüzden bir süredir spor amortisör veya ayarlı amortisör(coilover) araştırması yapmaktayım. Daha önce yaptığım araştırmalarda kw ve h&r amortisör üreticilerin coiloverlarına ulaşmıştım. Ama fiyatları 2000 - 2500 ytl arasında değiştiği için araştırmam araştırma olarak kalmıştı. 1 kaç gündür girdiğim çukurlar yüzünden araştırmama tekrar devam etmeye karar verdim. Dün 'koni' amortisör üreticisinin sitesinde grande puntoya özel koni fsd serisi amortisörlere ulaştım. Bunun üstüne bugün koni türkiye distribütörünü aradım; koni fsd serisinin genelde orjinal amortisör yerine kullanıldığını 50mm lik yay için yumuşak kalacağını orjinal amortisörlerle arasında pek fark oluşmayacağını onun yerine koni sports serisinin daha uygun olacağını öğrendim. Koni sports serisinin sertlik ayarıda mevcut tam olarak coiloverı karşılamasada birnevi coilover görevi görüyor.
Sizlerinde naçizane fikirlerini bekliyorum ?
amortisörlerin dibe vurma olayı arkalarda hiç başıma gelmedi,zaten öyle bir şans yok çünkü lastik aşırı yaylanmada dawlumbaza sürtüyor. önlerde de uzun yolda hızlı giderken yolda yüksek bi çıkıntıdan geçersem falan oluyor. bi kere sağ ön amortisör takozu (beyaz silindir bi parça) kırıldı onu değiştirdim. iyi ki 3.5 almışım daha fazlası sakat.
5 cm çok fazla türkiye şartları için ewet amortisörsüz binmek pek akıl karı değil gibi
Alper arkalar için bende seninle aynı görüşleri paylaşıyorum arkalardan yana bir sıkıntım yok zaten araç çok yüklenmediği sürece arka amortisörler çok zorlanacağını sanmıyorum.
Ön amortisörlere gelince; bahsettiğim yerler aslında çukur değil yolun çöktüğü yerler böyle yerlerde 3.5 olsun 5 olsun aynı sıkıntıyı yaşayacağımızı düşünüyorum. Sonuçta sende amortisör takozunu kırmışsın yollar böle olduğu sürece bu bizimde başımıza gelebilir.
ewet haklısın da 1.5 cm 1.5 cmdir , şans daha yüksek 3.5 de :)
spor amortisör takılınca da konfor sıfıra yaklaşacak, zaten baya sert arabalarımız :) hoplaya hoplaya gezeriz artık
Alper konilerin sertlik ayarı var uzun yola gidileceğinde ayar değiştirilebilir. Şehir içinde aracı parçalamaktansa konfordan ödün vermeye razıyım :D
koni apayrı we en güzeli tabi ki :) ama çok pahalılar sorun orada :)
Bu arada koni den bahsetmemim özel sebebi fiyatı : 500-550 euro.
H&R KW nin 2500 ytl lik ürünlerinin yanında gerçekten makul bir fiyat görsel modifiyeden biraz ödün verip alınabilir.
ewet diğerlerine göre fiyat çok uygun ama yine de bana göre çok fazla. o kadar param olsa düşünmeden weririm ama yok işte :)
bu konı lere hangı yayı takmak daha mantıklı arkadaslar..
Müslüm abi işin mantık tarafına bakıcak olursak yayında amortisöründe stock olanı mantıklı.
Modifiye kısmına bakıcak olursak tabiki farklı :D
Koniler çeşit çeşit fsd,sport,classic,racing vsvs
Eğer sport serisi kullanılacaksa 50mm yayları kullanmak daha mantıklı. Zaten sport serisini alarak konfordan ödün veriyorsunuz en azından 50 mm alarak yol tutuşu biraz daha üstün hale getirmek mümkün.
peki arkadaşlar yol tutuşundan ödün verip konforu nasıl arttırabiliriz? üstündekiler tatmin etmiyor..
(yerden yüksekliği değişmeden) artabilir..
amortisör üreticilerin konfora yönelik seçenekleride var,verdiğim adreslerden araştırabilirsin.
Behsettiğim koni amortisörler hakkında bilgi için;
Koni: SPORT
coilover ile ilgilenen arkadaşlar için
KW automotive GmbH
sordugum sorunun akıbetiyle umarım bu konuyu dağıtmış olmam :)...bikaç bildiğim var,onlar doğrumu onu onaylatmak istiyorum...
ilk önce 17 jant takıyosunuz,konfor çok dusuyor,yol tutuşu azalıyor...ardından yay takılınca konfor eski değerine mi geliyor,dahada konforlu mu oluyor???,yol tutuşu baştaki duruma gore nasıl değişiyor???aynı zamanda yayda takılınca ön takım garanti kapsamı dışında kalıyor değil mi???
ve işte can alıcı soruyu soruyorum :),16 jant takınca yay takma gereksinimi duyar mıyım???yani ben yay taktırmak istemiyorum,17 jant çok istiyordum ama,yay takmakta işin içine girince toplam maliyet artıcağı gibi,garanti dışı kalan parçalar felan, vazgeçtim son zamanlarda...16 janta merak sardım,bilen varmı 16 jant takarsam,yay takma gereksinimi duyarmıyım...
onur yay almadan konfor çok dusuyor diye biliyorum,orhan la konuşmuştuk bi ara,ama yay takılınca iyi oluyor demişti...ama bu seferde garanti felan,ama senin garanti bitmişti demi yanlış hatırlamıyorum...
evet garanti bitti dogru hatırlıyosun...bide far boyama yapıcam nası olsa bitti garanti..
tolgacım 17" jant takınca konforunun azalması aslında jantın boyutundan çok lastiğin yanak ebatı ile ilgili. 17" jant alan arkadaşlar buna bende dahil 40 veya 45 yanak kullanıyoruz bu yüzden lastik yoldaki tüm detayları size hissettiriyor yani aslında olay jant değil lastik. Yol tutuşuna gelince 17" jantların orjinal jantlardan daha ağır olacağı için yol tutuşunu azaltmak yerine arttırır buna ek olarak bu jantlarla kullanacağın ince yanaklı ve geniş lastiklerde yol tutuşunu pozitif yönde arttırır. Mantıklı bir servis ile çalışıyorsan sorun yaylardan kaynaklanmadığı sürece garanti ile ilgili sıkıntı yaşamazsın.
onur arkadaşım jant aldın diye illa yay almak zorunda değilsin herhangi bir zararı falanda yok ama benim aracın yay taktırmadan önceki fotorafları ile diğerini karşılaştırırsanız niye yay taktığım hakkında biraz daha bilginiz olabilir. 17" jant kullanıp yay takmıyorsan jant ve lastiklerin oyuncak gibi arabanda jeep gibi durur.
Arkadaşlar 17 jant aldığınızda konfor düşüşü 15 oranla olacaktır ama yay taktığınız zaman kesinlikle eski konfor geri gelmeyecektir yay sadece aracı düşürür yani 17 taktığınız jantı performansını yaydan sonra iyileştirecek diye bir kaide yok :)
peki soyle desem çok mu duz mantık yapmış olurum :D...şuan ki lastiğim 195/55/15,ben bunu 205/55/16 yapsam yada 195/55/16 yapsam konforda bi değişiklik hissetmemem gerek,değil mi???
ekleme :yay taktırmadan bu işlemi yaptırırsak...