Cevap: sabah ilk çalıştığında
Kızdırma bujisi ne durumda baktınız mı
Cevap: sabah ilk çalıştığında
yok bakmadım hocam. baktırayım en kısa zamanda
Cevap: sabah ilk çalıştığında
Sabah ısıtma bujisini mutlaka bekleyin. Yani ekranda ısıtma buji göstergesi söner sönmez çalıştırın. Ben ısıtma bujilerini beklemediğimde sabah çok zor çalışıyor.
Cevap: sabah ilk çalıştığında
bütün ışıklar sönene kadar bekliyorum çalıştırmak için, dizel araçlar genellikle çalıştırır çalıştırmaz haraket ettirilmez her defasında 1-2 dk bekler öyle haraket ederim. ama ilk çalıştırdığım böyle kasılıp sanki stop edicek gibi oluyor sonra topluyor. bunun sebebini merak ettim. motor ustası motorda bişey yok dedi fakat ısıtma bujilerine baktırmadım açıkcası. pahalıda bişey değil en kısa sürede baktırıp değiştiririm olmadı
Cevap: sabah ilk çalıştığında
Alıntı:
OnurBazarbasi Nickli Üyeden Alıntı
bütün ışıklar sönene kadar bekliyorum çalıştırmak için, dizel araçlar genellikle çalıştırır çalıştırmaz haraket ettirilmez her defasında 1-2 dk bekler öyle haraket ederim. ama ilk çalıştırdığım böyle kasılıp sanki stop edicek gibi oluyor sonra topluyor. bunun sebebini merak ettim. motor ustası motorda bişey yok dedi fakat ısıtma bujilerine baktırmadım açıkcası. pahalıda bişey değil en kısa sürede baktırıp değiştiririm olmadı
şuanda istanbulda hava -3 derece sabah ilk çalıştırınca araçım dehşet saçar gibi çalışıyor:) 5 dakika sonra tekrar çalıştırdığımda inanılmaz fark oluyor. Ama stop edecek gibi bir sıkıntı yaşamadım.
Cevap: sabah ilk çalıştığında
Alıntı:
Kahraman5222 Nickli Üyeden Alıntı
şuanda istanbulda hava -3 derece sabah ilk çalıştırınca araçım dehşet saçar gibi çalışıyor:) 5 dakika sonra tekrar çalıştırdığımda inanılmaz fark oluyor. Ama stop edecek gibi bir sıkıntı yaşamadım.
valla stop etmedi hiç ama böyle ilk anda yapması normal diyorsun senin tabirinle :)
Cevap: sabah ilk çalıştığında
Alıntı:
OnurBazarbasi Nickli Üyeden Alıntı
valla stop etmedi hiç ama böyle ilk anda yapması normal diyorsun senin tabirinle :)
o soğuklarda hafif dalgalanma olabilir. akü azda olsa zayıfsada bu dalgalanma kendini toplayıncaya kadarda devam eder. sıkıntılı bir durum gibi görünmüyor.
Cevap: sabah ilk çalıştığında
Alıntı:
OnurBazarbasi Nickli Üyeden Alıntı
valla stop etmedi hiç ama böyle ilk anda yapması normal diyorsun senin tabirinle :)
3-5 dk sonra tekrar çalıştırdığınızda aynı şeyi yapmıyorsa sorun yok bence.
Cevap: Sabah ilk çalıştığında
öyle denemedim. çalıştırıp 3-5 dk sonra stop edip bir de öyle bakayım.
Cevap: sabah ilk çalıştığında
Alıntı:
Kahraman5222 Nickli Üyeden Alıntı
3-5 dk sonra tekrar çalıştırdığınızda aynı şeyi yapmıyorsa sorun yok bence.
dediğiniz gibi yaptım hatta soğuk karlı bir istanbul sabahında 1 gün hiç kontak çevirmediğim halde ilk çalıştırdığımda yine kendini kaybetti bu sefer biraz uzun sürdü akabinde 3-5 dk çalışır halde durduktan sonra stop edip tekrar çalıştırdım, biraz kaybetti kendini ama hemen topladı
Cevap: sabah ilk çalıştığında
Alıntı:
OnurBazarbasi Nickli Üyeden Alıntı
dediğiniz gibi yaptım hatta soğuk karlı bir istanbul sabahında 1 gün hiç kontak çevirmediğim halde ilk çalıştırdığımda yine kendini kaybetti bu sefer biraz uzun sürdü akabinde 3-5 dk çalışır halde durduktan sonra stop edip tekrar çalıştırdım, biraz kaybetti kendini ama hemen topladı
ilk marştaki marş sesi ile stop ettirip tekrar bastığınızdaki marş sesi arasında bir fark varmı. ikincide daha temiz ses geliyorsa akü ilk etapta toparlamıyordur.
kızdırma bujisini çıkarmadan test edebiliyorlar. birde onu kontrol ettirmekte fayda var tabiki.
Cevap: Sabah ilk çalıştığında
Arkadaslar benimde ilk calistirma ile ilgili farkli bir sorunum var. Sabah arabayi calistirmak icin kontagi ceviriyorum 10 15sn hic tepki yok araba mars motoru devreye girmiyor kontak cevrili bekliyorum dedigim gibi 10 15 sn sonra mars basiyor ve araba sorunsuz calisiyor. Nedeni ne olabilir?
Cevap: Sabah ilk çalıştığında
Alıntı:
Cellat45 Nickli Üyeden Alıntı
Arkadaslar benimde ilk calistirma ile ilgili farkli bir sorunum var. Sabah arabayi calistirmak icin kontagi ceviriyorum 10 15sn hic tepki yok araba mars motoru devreye girmiyor kontak cevrili bekliyorum dedigim gibi 10 15 sn sonra mars basiyor ve araba sorunsuz calisiyor. Nedeni ne olabilir?
Akü veya marş motoru olabilir...
Cevap: Sabah ilk çalıştığında
ben bu sabah video çektim ama nasıl koyarım buraya bilmiyorum ilk çalıştırdığımda ki o dalgalanma an be an çektim devir 0.80 iken 1 e yaklaşıp düşüyor bu 5-10 sn böyle oluyor sonra topluyor
Cevap: Sabah ilk çalıştığında
Alıntı:
OnurBazarbasi Nickli Üyeden Alıntı
ben bu sabah video çektim ama nasıl koyarım buraya bilmiyorum ilk çalıştırdığımda ki o dalgalanma an be an çektim devir 0.80 iken 1 e yaklaşıp düşüyor bu 5-10 sn böyle oluyor sonra topluyor
youtube da yükleyip adresi buraya atabilirsin.
Cevap: Sabah ilk çalıştığında
Cevap: Sabah ilk çalıştığında
Sabahları soğuk havadaki bu dalgalanma normaldir. Benim araçta da var Ankarada yaşıyorum. Hatta şu aralar -3 civarı. Marş basmadan MAR konumunda iken kızdırma devreye almıyor bile. Soğuk motorda ilk 30sn dalgalanma normaldir. Ancak sanki aracınız vuruntulu çalışıyormuş gibime geldi sizide korkutmak istemem..
Cevap: Sabah ilk çalıştığında
Bende aku ve mars motorundan suphelenmistim ama araba marsa basmaya dahi calismiyor. Youtubeda bir videoda ayni durum var cozumu icin aractaki ana şase kablosu tamir edildi kaynak yapildi demis. Bundan yapabilirmi sizcede
Cevap: Sabah ilk çalıştığında
Volkan hocam ile elm bağlayıp baktık boğaz kelebeğinden şüphelendik bakacağız artık.
Cevap: Sabah ilk çalıştığında
Alıntı:
OnurBazarbasi Nickli Üyeden Alıntı
bu ses çok fazla ustaya gösterdinizmi kullandığınız yağ nedir ? acayip vurma var geldi bana
Cevap: Sabah ilk çalıştığında
400 km önce yağı filitreyi değiştirdik usta motorada baktı. sorun yok demişti. mobil kullandım.
Cevap: Sabah ilk çalıştığında
telefon kaydındanmıdır bilmiyorum ama çok gürültülü geldi bana
Cevap: Sabah ilk çalıştığında
bu sabah ilk kez bu kadar vuruntulu çalıştı normalde böyle titreme yapıp 5-10 sn sonra keserdi.
Cevap: Sabah ilk çalıştığında
Kapi yarı açık durumda. İlk başta ki vuruntu olayı zaten rolanti dalgalanması ile alaka li bir durum. Aracın DPF doluluk oranı şu an yüzde 21 çivari daha 2 km önce DPF rejenerasyonu yapmış. Aractan alınan verilere göre DPF ile ilgili bir sıkıntı gözükmüyor. Ancak önemli bir sorun araç marşı çok geç alıyor. Marşı geç aldığı gibi rolanti duzelesiye kadar vuruntu var. Zor çalışma ve sarsıntı bogaz kelebeği yada sensör de de yapabilir. Aracın mazot filtresi sorunlu olabilir. En kötü ihtimal enjektör sorunu ali beyin başına gelmişti İnş değildir. Bunun dışında araçta fren musuru arızalı. Cruz devreye girmemesi bu yüzden oluyor. Pazar günü kendisi otobanda yine bir DPF rejenerasyonu yapacak sonrasında servis.